Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #1 Skrevet 19. oktober 2015 Jeg er under middels flink på skolen. Har bare yrkesfaglig utdanning. Sykepleien er allikevel noe jeg har veldig lyst til, så kanskje det kan gå? :-) Anonymous poster hash: ec3ad...4fe
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #2 Skrevet 19. oktober 2015 Kanskje ikke alle, men de fleste klarer det om man virkelig går inn for det. De som sliter med matte stryker gjerne på medikamentregning. Har man andre vanskeligheter så er det andre ting som kan være utfordrende😊 Anonymous poster hash: 39bc5...ec7
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #3 Skrevet 19. oktober 2015 Nei, alle klarere det ikke.Men dessverre så klarer mange det som aldri burde blitt det, men det er jo litt utfor oenget.Hvis det er en utfordring å få det til for deg, så får du det til hvis du virkelig, virkelig vil.Vil du det ikke nok, kan utfordringene komme i veien, men det vl det jo med all utdannelse. Anonymous poster hash: 3f418...32d
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #4 Skrevet 19. oktober 2015 Er ikke akkurat vanskelig. Man skal være bra idiot for å ikke komme seg igjennom et såpass kort og enkelt studie. Anonymous poster hash: fc948...282
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #5 Skrevet 19. oktober 2015 De aller fleste kommer gjennom. Men hvordan en keder kan ha mage til å ansette de med D eller E i snitt er beyond me. Anonymous poster hash: aabab...d1e
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #6 Skrevet 19. oktober 2015 De aller fleste kommer gjennom. Men hvordan en keder kan ha mage til å ansette de med D eller E i snitt er beyond me. Anonymous poster hash: aabab...d1e *leder* Anonymous poster hash: aabab...d1e
Katta82 Skrevet 19. oktober 2015 #7 Skrevet 19. oktober 2015 Stort sett alle klare det! Ikkje sjå ned på deg sjøl og sei du "bare" har yrkesfag. Hopp i det, og pass på å bli ein god sjukepleiar Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #8 Skrevet 19. oktober 2015 Klart det kan gå. Gå inn for det 100 % så får du det til. Det er som med alt annet det, er det noe du virkelig vil får du det til Anonymous poster hash: 7ac15...79b
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #9 Skrevet 19. oktober 2015 Noen sliter på medikamentregning. Men det er ikke vanskelig altså. Har du interesse for kropp og helse er det et interessant pensum å lese. Noen stryker rett og slett på egnethet. Jeg har selv strøket (skolen var enig) 2 studenter på egnethet. Det er viktig å vite sine egne begrensninger og kunne sette seg inn i en annens situasjon. Anonymous poster hash: fe4d7...cbc
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #10 Skrevet 19. oktober 2015 Sykepleier er jo et praktisk yrke. Pass på å lære deg observasjon og prosedyrer. Medisinlære kan jo være litt tungt for noen, men bruk mye tid på oppgaveløsning, så går det. Det viktigste er å være omsorgsfull, arbeidsom og seriøs. Anonymous poster hash: dbafb...6f6
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #11 Skrevet 19. oktober 2015 Er ikke akkurat vanskelig. Man skal være bra idiot for å ikke komme seg igjennom et såpass kort og enkelt studie. Anonymous poster hash: fc948...282 Derfor du ikke klarte det? Anonymous poster hash: dbafb...6f6
nasse nøffen Skrevet 19. oktober 2015 #12 Skrevet 19. oktober 2015 Er ikke akkurat vanskelig. Man skal være bra idiot for å ikke komme seg igjennom et såpass kort og enkelt studie. Anonymous poster hash: fc948...282 Gjesp!!! Jeg er sikker på at du ikke er sykepleier, det har du for lite yrkesstolthet til...så du kan bare la være å uttale deg om det studiet. Du har nok ikke høyskole i hele tatt tenker jeg....
nasse nøffen Skrevet 19. oktober 2015 #13 Skrevet 19. oktober 2015 Jeg strøk på medikamenteksamen, ellers klarte jeg meg ganske greit igjennom alt pensumet. Men du må ha lyst da, det er tøffe tak, med utrolig mye pensum i enkelte emner. Noen emner er vanskelige og noen enklere. Men dersom du brenner for yrket, så kjør på=)
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #14 Skrevet 19. oktober 2015 Er det noen som vet om det er enkelt å komme inn eller er det blitt veldig populært nå? Hi Anonymous poster hash: 9d0ff...c4a
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #15 Skrevet 19. oktober 2015 Er det noen som vet om det er enkelt å komme inn eller er det blitt veldig populært nå? Hi Anonymous poster hash: 9d0ff...c4a Store variasjoner på landsbasis. Rundt 50 poeng i Trondheim og Tromsø, mye mindre i distriktene Anonymous poster hash: 9038d...c55
nasse nøffen Skrevet 19. oktober 2015 #16 Skrevet 19. oktober 2015 Er det noen som vet om det er enkelt å komme inn eller er det blitt veldig populært nå? Hi Anonymous poster hash: 9d0ff...c4a Det har blitt vanskelig å komme inn.. det var sinnsykt mange søkere i Fredrikstad i år, mange hundre på venteliste... Har du bra snitt så hjelper det jo på=)
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2015 #17 Skrevet 20. oktober 2015 Er det noen som vet om det er enkelt å komme inn eller er det blitt veldig populært nå? Hi Anonymous poster hash: 9d0ff...c4a Samordna opptak har lister over opptakskrav, og hva snittet har vært de siste årene. Hvis du vurderer høyskoleutdannelse er det noe du bør klare å slå opp det selv Anonymous poster hash: 22080...5ee
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2015 #18 Skrevet 20. oktober 2015 Er ikke akkurat vanskelig. Man skal være bra idiot for å ikke komme seg igjennom et såpass kort og enkelt studie.Anonymous poster hash: fc948...282 Gjesp!!! Jeg er sikker på at du ikke er sykepleier, det har du for lite yrkesstolthet til...så du kan bare la være å uttale deg om det studiet. Du har nok ikke høyskole i hele tatt tenker jeg.... Sikkert en lege som er irritert over sykepleiekollegene sine. Anonymous poster hash: 980cf...bc0
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2015 #19 Skrevet 20. oktober 2015 Jeg har to venninner som var skoletrøtte, og gjorde det dårlig på vgs. Da de startet på spl-studiet fikk de drive med noe som interesserte dem, og begge toppet klassene sine. I alle fall et par av "skoletaperne" fra grunnskolen har studert til spl i voksen alder. De har også kommet seg gjennom det så vidt jeg ser fra Facebook. Tror du kommer til å klare dette veldig bra! Anonymous poster hash: eb6cc...45a
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2015 #20 Skrevet 20. oktober 2015 Hvis du vil, så klarer du dette. Beklager å si det, men det er ikke rakettforskning. Ja, bl.a. medikamentregning kan være en utfordring, men vil du det sterkt nok, så klarer du det. Anonymous poster hash: fe4fa...a53
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2015 #21 Skrevet 20. oktober 2015 Medikamentregning burde ikke være en utfordring om du vil jobbe som sykepleier. Anonymous poster hash: eac89...8ea
sug lut Skrevet 20. oktober 2015 #22 Skrevet 20. oktober 2015 Det håper jeg da virkelig ikke, i så fall har NOKUT en stor jobb å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2015 #23 Skrevet 20. oktober 2015 Medikamentregnig er ikke det vanskeligste for å si det sånn. Det er ungdomsskolematte, men hvis du ikke bruker hodet og litt sunn fornuft går det dårlig. Det jeg synes var tøft var all lesing, praksis og oppgaveskriving om hverandre. Man kan selvfølgelig karre seg gjennom studiet med dårlige karakterer, men da begrenser jobbmuligheter seg og du kan se langt etter videreutdanningsmuligheter. Ikke minst vil man vel være en god sykepleier? Faller fort gjennom i arbeidslivet hvis man ikke har teorien i grunnen. Jeg har ikke angret en dag på at jeg valgte å bli sykepleier. Det er et hav av muligheter med denne utdanningen. Stå på og lykke til! Kos deg underveis, det er gøy:) Anonymous poster hash: 946b8...e17
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2015 #24 Skrevet 20. oktober 2015 Blir overrasket over å se at så mange svarer at de fleste klarer studiet. Jeg har erfart anderledes! I mitt kull var det f.eks. nesten 50% frafall, det samme året etter. Min samboer sitt kull (nettopp ferdig) var også stort frafall, og dette var i en annen by enn der jeg studerte. Det er et krevende studie, med mange krav, og både jeg og samboeren min erfarte at man absolutt ikke er ferdig utdannet selv om man er ferdig med skolen. For det er når man kommer ut i arbeidslivet at man blir testet på kunnskapen man har (eller skal ha fått) i løpet av de tre årene. Og de aller fleste vil nok oppleve at mye av det som møter dem i arbeidslivet ikke har blitt tatt opp på studiet, og man må dermed lære seg mye nytt. Anonymous poster hash: 48973...c6b
nasse nøffen Skrevet 20. oktober 2015 #25 Skrevet 20. oktober 2015 Er ikke akkurat vanskelig. Man skal være bra idiot for å ikke komme seg igjennom et såpass kort og enkelt studie.Anonymous poster hash: fc948...282 Gjesp!!! Jeg er sikker på at du ikke er sykepleier, det har du for lite yrkesstolthet til...så du kan bare la være å uttale deg om det studiet. Du har nok ikke høyskole i hele tatt tenker jeg.... Sikkert en lege som er irritert over sykepleiekollegene sine. Anonymous poster hash: 980cf...bc0 Neppe, den kommentaren der oser av misunnelse og uvitenhet... Tipper det er en uten noe som helst utdanning
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå