Browncoat Skrevet 20. oktober 2015 #26 Skrevet 20. oktober 2015 Vi flyttet sammen for et år siden, og kjøpte hus sammen nå i sommer, og venter første barn i mars. Han tjener mer enn meg i måneden, men når jeg er ferdig utdanna håper jeg på å iallefall tjene likt med han, om ikke bedre. Vi holder hver av oss igjen 2000,- i måneden til egen disp og fri bruk, og utover det så fordeler vi etter et tentativt budsjett på matkonto og regningskonto. Så er planen i evaluere til sommern og eventuelt omdisponere etc. Til TS: snakker dere sammen om dette? Deler tanker og ser på forskjellige måter å løse dette på? Eller bare flyter og går det, mens du blir frustrert og bitter? Anonymous poster hash: 73430...89d Fram til igår så har jeg prøvd å snakke med han om dette, men han var ikke så interessert. Han er rett og slett grådig! Han har kanskje tilsaman kjøpt to-tre pakker med bleier til barnet siden hn ble født. Snakket sammen med han igår, og sa tydlig at jeg syns at det er urettferdig at jeg skal bruke alle pengene mine på mat og diverse ting til huset mens du bare sparer opp pengene dine. Jeg har sagt til han at han skal gå i butikken og kjøpe do pappirene kjøkken pappir, drikke, vaske pulver fordi jeg ikke får det med meg i vognen. Det er snart 3 uker siden jeg har gitt beskjed om å gjøre det, han gjør ikke det. Han er grådig! Spurte han igår om han kunne betale strøm regningen siden jeg hadde brukt så mye penger på mat og diverse ting til huset. Og sa klikka han og sa at nei men jeg har betalt Get regning på 2500 kr (samlet regning for kanaler i 3 mnd derfor er den så høy) så han vil ikke betale strøm regning. Han sa til meg i går: jeg syns vi burde ha økonomi sammen og at en av oss skal ha kontroll på pengene. Svarte med hva vil du jeg skal gjøre: han vil jeg skal ta ut alle pengene min cash hver mnd og legge det hjemme slik at han har kontroll på det. Og det vil jeg ikke, fordi jeg vet han kommer til å forsyne seg med mine penger mens han kommer til å holde sine skjult fra meg. Han likte ikke at jeg sa nei: så det endte opp med at han sa da får vi bare flytte hver for oss. Så sa ja greit! Trasig syns jeg! Min forsalg til han var at vi kunne legge 2500 kr hver i mnd til mat og diverse ting til huset men han vil ikke. Han vil bare alle ha pengene mine! Virker det som. Er litt forvirra og lei meg. Kanskje det er bare best at jeg flytter for meg selv. Han gjør ikke en dritt uansett, er våken til 08 på morningen og sover til 1800 på kvelden. Og når han våkner så går han rett ut og henger med vennene sine! Anonymous poster hash: 7de2a...d93 For et idiotisk forslag fra han. Så DU skal ta ut alt du får utbetalt slik at han har kontroll på det og kan ta av det som han vil, men han vil ikke gå med på å sette noen av sine egne penger i en felles pott dere kan bruke sammen. Høres ut som at han kun bruker deg. Hvis han aldri gjør noe hjemme heller, hvorfor er du sammen med han? Får du noe godt ut av forholdet deres?
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2015 #27 Skrevet 20. oktober 2015 Vi har tildels delt økonomi og slik skal det fortsette. Vi setter over en viss sum på regningskonto og matkonto, men resten av pengene er til fri disposisjon til hver av oss. Jeg tjener 4 ganger så mye som han og det er helt uinteressant å skulle sponse han og hans særkullsbarn med alt mulig. Mitt ansvar er å betale min del av utgiftene vi har til å bo mm og mat for alle, men utover det så brukes mine penger på mitt barn og meg. Han har murret litt om at det er urettferdig, men da får han faktisk finne seg en bedre betalt jobb eller noen andre å være sammen med. Anonymous poster hash: cf7ef...a29 Veldig glad for at min mann ikke tenkte sånn når vi ble sammen! Jeg tjente kanskje 150.000 og han rundt 800.000. Jeg hadde barn fra før og han ingen. Likevel betalte han alt og litt til, om det så var mat eller ny sykkel til mitt barn. Han gjorde det han måtte for at det var mulig for oss å leve sammen som en familie. Anonymous poster hash: a7fe5...9c6 Det er vel kanskje litt mer normalt. Iallfall hvis man har tenkt å være sammen. Jeg synes det er litt stakkarslig å gjøre seg så avhengig, Jeg har utbetalt 45.000 i mnd, min mann 35.000. Vi deler likt på alle utgifter. At jeg sitter igjen med mer hver måned skyldes at jeg jobber tyve timer mer/mnd. At man ordner seg slik at man bare har 150.000 i inntekt er trist og enda tristere er det at den som jobber og sliter må betale alt for den andre. Er det egentlig rettferdig? Anonymous poster hash: dd76d...1f3
Hønemor30 Skrevet 20. oktober 2015 #28 Skrevet 20. oktober 2015 Litt delvis felles her siden han fortsatt har sitt eget. Men han bidrar med en raus sum i mnd så er,det opptil meg hvordan jeg vil bruke pengene. Han flytter hit permanent etterhvert og da blir det felles regningskonto.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2015 #29 Skrevet 20. oktober 2015 Vi flyttet sammen for et år siden, og kjøpte hus sammen nå i sommer, og venter første barn i mars. Han tjener mer enn meg i måneden, men når jeg er ferdig utdanna håper jeg på å iallefall tjene likt med han, om ikke bedre. Vi holder hver av oss igjen 2000,- i måneden til egen disp og fri bruk, og utover det så fordeler vi etter et tentativt budsjett på matkonto og regningskonto. Så er planen i evaluere til sommern og eventuelt omdisponere etc. Til TS: snakker dere sammen om dette? Deler tanker og ser på forskjellige måter å løse dette på? Eller bare flyter og går det, mens du blir frustrert og bitter? Anonymous poster hash: 73430...89d Fram til igår så har jeg prøvd å snakke med han om dette, men han var ikke så interessert. Han er rett og slett grådig!Han har kanskje tilsaman kjøpt to-tre pakker med bleier til barnet siden hn ble født. Snakket sammen med han igår, og sa tydlig at jeg syns at det er urettferdig at jeg skal bruke alle pengene mine på mat og diverse ting til huset mens du bare sparer opp pengene dine. Jeg har sagt til han at han skal gå i butikken og kjøpe do pappirene kjøkken pappir, drikke, vaske pulver fordi jeg ikke får det med meg i vognen. Det er snart 3 uker siden jeg har gitt beskjed om å gjøre det, han gjør ikke det. Han er grådig! Spurte han igår om han kunne betale strøm regningen siden jeg hadde brukt så mye penger på mat og diverse ting til huset. Og sa klikka han og sa at nei men jeg har betalt Get regning på 2500 kr (samlet regning for kanaler i 3 mnd derfor er den så høy) så han vil ikke betale strøm regning. Han sa til meg i går: jeg syns vi burde ha økonomi sammen og at en av oss skal ha kontroll på pengene. Svarte med hva vil du jeg skal gjøre: han vil jeg skal ta ut alle pengene min cash hver mnd og legge det hjemme slik at han har kontroll på det. Og det vil jeg ikke, fordi jeg vet han kommer til å forsyne seg med mine penger mens han kommer til å holde sine skjult fra meg. Han likte ikke at jeg sa nei: så det endte opp med at han sa da får vi bare flytte hver for oss. Så sa ja greit! Trasig syns jeg! Min forsalg til han var at vi kunne legge 2500 kr hver i mnd til mat og diverse ting til huset men han vil ikke. Han vil bare alle ha pengene mine! Virker det som. Er litt forvirra og lei meg. Kanskje det er bare best at jeg flytter for meg selv. Han gjør ikke en dritt uansett, er våken til 08 på morningen og sover til 1800 på kvelden. Og når han våkner så går han rett ut og henger med vennene sine! Anonymous poster hash: 7de2a...d93 For et idiotisk forslag fra han. Så DU skal ta ut alt du får utbetalt slik at han har kontroll på det og kan ta av det som han vil, men han vil ikke gå med på å sette noen av sine egne penger i en felles pott dere kan bruke sammen. Høres ut som at han kun bruker deg. Hvis han aldri gjør noe hjemme heller, hvorfor er du sammen med han? Får du noe godt ut av forholdet deres? Jeg har begynnt å forstå at han kanskje bruker meg, men det er litt tungt å innse når vi har vært sammen i mange år og har ett barn sammen. Syns det er vanskelig også å svelge med tanke på at han faktisk vil ha pengene mine og kanskje ikke meg. Han har ikke alltid vært sånn, men mennesker forandrer seg tydlighvis. Anonymous poster hash: 7de2a...d93
3 i april Skrevet 20. oktober 2015 #30 Skrevet 20. oktober 2015 Vi flyttet sammen for et år siden, og kjøpte hus sammen nå i sommer, og venter første barn i mars. Han tjener mer enn meg i måneden, men når jeg er ferdig utdanna håper jeg på å iallefall tjene likt med han, om ikke bedre. Vi holder hver av oss igjen 2000,- i måneden til egen disp og fri bruk, og utover det så fordeler vi etter et tentativt budsjett på matkonto og regningskonto. Så er planen i evaluere til sommern og eventuelt omdisponere etc. Til TS: snakker dere sammen om dette? Deler tanker og ser på forskjellige måter å løse dette på? Eller bare flyter og går det, mens du blir frustrert og bitter? Anonymous poster hash: 73430...89d Fram til igår så har jeg prøvd å snakke med han om dette, men han var ikke så interessert. Han er rett og slett grådig!Han har kanskje tilsaman kjøpt to-tre pakker med bleier til barnet siden hn ble født. Snakket sammen med han igår, og sa tydlig at jeg syns at det er urettferdig at jeg skal bruke alle pengene mine på mat og diverse ting til huset mens du bare sparer opp pengene dine. Jeg har sagt til han at han skal gå i butikken og kjøpe do pappirene kjøkken pappir, drikke, vaske pulver fordi jeg ikke får det med meg i vognen. Det er snart 3 uker siden jeg har gitt beskjed om å gjøre det, han gjør ikke det. Han er grådig! Spurte han igår om han kunne betale strøm regningen siden jeg hadde brukt så mye penger på mat og diverse ting til huset. Og sa klikka han og sa at nei men jeg har betalt Get regning på 2500 kr (samlet regning for kanaler i 3 mnd derfor er den så høy) så han vil ikke betale strøm regning. Han sa til meg i går: jeg syns vi burde ha økonomi sammen og at en av oss skal ha kontroll på pengene. Svarte med hva vil du jeg skal gjøre: han vil jeg skal ta ut alle pengene min cash hver mnd og legge det hjemme slik at han har kontroll på det. Og det vil jeg ikke, fordi jeg vet han kommer til å forsyne seg med mine penger mens han kommer til å holde sine skjult fra meg. Han likte ikke at jeg sa nei: så det endte opp med at han sa da får vi bare flytte hver for oss. Så sa ja greit! Trasig syns jeg! Min forsalg til han var at vi kunne legge 2500 kr hver i mnd til mat og diverse ting til huset men han vil ikke. Han vil bare alle ha pengene mine! Virker det som. Er litt forvirra og lei meg. Kanskje det er bare best at jeg flytter for meg selv. Han gjør ikke en dritt uansett, er våken til 08 på morningen og sover til 1800 på kvelden. Og når han våkner så går han rett ut og henger med vennene sine! Anonymous poster hash: 7de2a...d93 For et idiotisk forslag fra han. Så DU skal ta ut alt du får utbetalt slik at han har kontroll på det og kan ta av det som han vil, men han vil ikke gå med på å sette noen av sine egne penger i en felles pott dere kan bruke sammen. Høres ut som at han kun bruker deg. Hvis han aldri gjør noe hjemme heller, hvorfor er du sammen med han? Får du noe godt ut av forholdet deres?Jeg har begynnt å forstå at han kanskje bruker meg, men det er litt tungt å innse når vi har vært sammen i mange år og har ett barn sammen. Syns det er vanskelig også å svelge med tanke på at han faktisk vil ha pengene mine og kanskje ikke meg.Han har ikke alltid vært sånn, men mennesker forandrer seg tydlighvis. Anonymous poster hash: 7de2a...d93 Tydelig at han bare vil bruke dine penger på regninger ol og sine penger vil han spare eller bruke på kjekke ting. Dette bør du ikke finne deg i og siden mannen selv foreslo brudd så bør du faktisk bare la han flytte. Skal du la han bli boende så bør han : betale halve husleien og halvparten av alle felles utgifter. Nekter han så la det bli brudd. Snakk med han igjen og spør når han har tenkt og flytte ut. Ikke betal mer mat for han og si opp tv abonnement ha kun nrk,tvn og tv2. På den måten må han selv betale om han skal ha en haug med kanaler , si også opp internetten og kjøp kun mat til deg og barnet. Klager han så si at det er sånn det må bli når du må betale det meste og at du rett og slett ikke har råd og at du også har planer om og spare opp penger sånn som han selv gjør.
Krumelur Skrevet 21. oktober 2015 #31 Skrevet 21. oktober 2015 Vi har tildels delt økonomi og slik skal det fortsette. Vi setter over en viss sum på regningskonto og matkonto, men resten av pengene er til fri disposisjon til hver av oss. Jeg tjener 4 ganger så mye som han og det er helt uinteressant å skulle sponse han og hans særkullsbarn med alt mulig. Mitt ansvar er å betale min del av utgiftene vi har til å bo mm og mat for alle, men utover det så brukes mine penger på mitt barn og meg. Han har murret litt om at det er urettferdig, men da får han faktisk finne seg en bedre betalt jobb eller noen andre å være sammen med. Anonymous poster hash: cf7ef...a29 Veldig glad for at min mann ikke tenkte sånn når vi ble sammen! Jeg tjente kanskje 150.000 og han rundt 800.000. Jeg hadde barn fra før og han ingen. Likevel betalte han alt og litt til, om det så var mat eller ny sykkel til mitt barn. Han gjorde det han måtte for at det var mulig for oss å leve sammen som en familie. Anonymous poster hash: a7fe5...9c6 Det er vel kanskje litt mer normalt. Iallfall hvis man har tenkt å være sammen.Jeg synes det er litt stakkarslig å gjøre seg så avhengig, Jeg har utbetalt 45.000 i mnd, min mann 35.000. Vi deler likt på alle utgifter. At jeg sitter igjen med mer hver måned skyldes at jeg jobber tyve timer mer/mnd. At man ordner seg slik at man bare har 150.000 i inntekt er trist og enda tristere er det at den som jobber og sliter må betale alt for den andre. Er det egentlig rettferdig? Anonymous poster hash: dd76d...1f3 I deres tilfelle er det jo ingen som er blakke. Men jeg synes det må være merkelig å skulle leve som en familie der den ene skal være blakk, mens den andre skal kunne unne seg alt mulig. Hvis årsaken er latskap fra den andres part er jo saken en annen. Da ville jeg forsåvidt revurdert hele mannen.
Krumelur Skrevet 21. oktober 2015 #32 Skrevet 21. oktober 2015 Og en ting til,det at en part i et forhold jobber mer,avhenger jo i mange tilfeller av at den andre trør til ekstra i forhold til barna. Da er det jo en felles innsats?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå