Gå til innhold

Flyktninger, innvandrere - hva tenker dere?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er helt ærlig redd for å ta inn for mange mennesker. Redd for velferdsordningene, redd for at det skal bli mer kriminalitet, redd for kvinnesynet, spesielt til muslimske menn.

Jeg synes vi skal være strenge. Hjelpe de som virkelig trenger det. Eller dra ned til Syria feks og hente hit mennesker som er i nød.

 

Anonymous poster hash: e8ddf...fe9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Skrevet

Kjære deg, gå og puss tennene dine, ta pilla di og legg deg.

 

Anonymous poster hash: 861eb...1b5

Skrevet

Jeg er innvandrer, men har verken dårlig kvinnesyn, mottar noen ekstra goder fra staten eller er trussel for rikets sikkerhet. Alle mine utenlandske bekjente som bor i Norge er likedan. En smule rasistisk innlegg, synes du ikke?



Anonymous poster hash: c8733...106
Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg er helt ærlig redd for å ta inn for mange mennesker. Redd for velferdsordningene, redd for at det skal bli mer kriminalitet, redd for kvinnesynet, spesielt til muslimske menn.

Jeg synes vi skal være strenge. Hjelpe de som virkelig trenger det. Eller dra ned til Syria feks og hente hit mennesker som er i nød.

 

Anonymous poster hash: e8ddf...fe9

Dra til Syria og hent noen da.

Skrevet

 

Jeg er innvandrer, men har verken dårlig kvinnesyn, mottar noen ekstra goder fra staten eller er trussel for rikets sikkerhet. Alle mine utenlandske bekjente som bor i Norge er likedan. En smule rasistisk innlegg, synes du ikke?

 

Anonymous poster hash: c8733...106

Sannhet er ikke rasisme. Hi sine tanker er vel begrunnet og fullt forståelig!

 

 

Anonymous poster hash: a1626...922

Skrevet

 

Jeg er innvandrer, men har verken dårlig kvinnesyn, mottar noen ekstra goder fra staten eller er trussel for rikets sikkerhet. Alle mine utenlandske bekjente som bor i Norge er likedan. En smule rasistisk innlegg, synes du ikke?

 

Anonymous poster hash: c8733...106

Rasistisk ?

Ikke politisk korrekt kanskje, men dette er mine tanker.

 

 

Anonymous poster hash: e8ddf...fe9

Skrevet

 

Jeg er innvandrer, men har verken dårlig kvinnesyn, mottar noen ekstra goder fra staten eller er trussel for rikets sikkerhet. Alle mine utenlandske bekjente som bor i Norge er likedan. En smule rasistisk innlegg, synes du ikke?

 

Anonymous poster hash: c8733...106

Sannhet er ikke rasisme. Hi sine tanker er vel begrunnet og fullt forståelig!

 

 

Anonymous poster hash: a1626...922

 

 

 

Å skjære alle som ikke er nordmenn over en (negativ) kam er ikke begrunnet og ikke forståelig. Da mener man at nordmenn er overlegne resten av verden, og det er rasisme (tanke om at en nasjon/rase er overlegen alle andre). Så det at jeg og mine venner og bekjente snylter, sprer dårlig kvinnesyn og andre skumle saker har ingenting med sannhet å gjøre. Hun har heller ikke begrunnet hvordan svensker, russere, thailendere, tyskere og kinesere utgjør fare for det norske velferdssamfunnet og truer rikets sikkerhet. De aller fleste av oss jobber, betaler skatt, følger lover og regler og deltar på dugnader.

 

Anonymous poster hash: c8733...106

Skrevet

 

Jeg er helt ærlig redd for å ta inn for mange mennesker. Redd for velferdsordningene, redd for at det skal bli mer kriminalitet, redd for kvinnesynet, spesielt til muslimske menn.

Jeg synes vi skal være strenge. Hjelpe de som virkelig trenger det. Eller dra ned til Syria feks og hente hit mennesker som er i nød.

 

Anonymous poster hash: e8ddf...fe9

Dra til Syria og hent noen da.

Tøffa

 

 

Anonymous poster hash: e8ddf...fe9

Skrevet

 

Jeg er innvandrer, men har verken dårlig kvinnesyn, mottar noen ekstra goder fra staten eller er trussel for rikets sikkerhet. Alle mine utenlandske bekjente som bor i Norge er likedan. En smule rasistisk innlegg, synes du ikke?

 

Anonymous poster hash: c8733...106

Rasistisk ?

Ikke politisk korrekt kanskje, men dette er mine tanker.

 

 

Anonymous poster hash: e8ddf...fe9

 

 

 

Så dine tanker går ut på at alle innvandrere snylter og er drittsekker? For noen negative og dumme tanker du har da...

 

Anonymous poster hash: c8733...106

Skrevet

Vet du forskjellen på flyktning og innvandrer da? Eller er det samma det, lissom?

Gjest Antarctica
Skrevet

 

 

Jeg er helt ærlig redd for å ta inn for mange mennesker. Redd for velferdsordningene, redd for at det skal bli mer kriminalitet, redd for kvinnesynet, spesielt til muslimske menn.

Jeg synes vi skal være strenge. Hjelpe de som virkelig trenger det. Eller dra ned til Syria feks og hente hit mennesker som er i nød.

 

Anonymous poster hash: e8ddf...fe9

Dra til Syria og hent noen da.
Tøffa

 

 

Anonymous poster hash: e8ddf...fe9

Det du kommer med er det rene vås. Og veldig, veldig kjedelig vås, etter 25 likelydende sutretråder i høst. Finn en av dem i stedet.

 

 

Eller dra og hent noen nødstedte, da. Siden du ikke er fornøyd med de nødstedte som kom hit for egen maskin.

Skrevet

Jeg er helt ærlig redd for å ta inn for mange mennesker. Redd for velferdsordningene, redd for at det skal bli mer kriminalitet, redd for kvinnesynet, spesielt til muslimske menn.

Jeg synes vi skal være strenge. Hjelpe de som virkelig trenger det. Eller dra ned til Syria feks og hente hit mennesker som er i nød.

 

Anonymous poster hash: e8ddf...fe9

Kvalifiserer denne familien kriteriene dine? Eller er de en trussel? Hvordan skal man velge, de har jo hatt penger til å komme seg hit. Så kanskje det er lykkejegere vi bør kaste ut?

 

Faen heller, vi snakker om mennesker! Mennesker akkurat som deg, og jeg skal love deg at hadde du vært i den situasjonen så hadde du også gjort hva som helst for å redde familien din! Vi sitter her i vår lille perfekte boble, og er redd for at skumle mennesker som ikke tenker akkurat som oss skal ødelegge bobla. Herregud, det eneste de har et håp om er et trygt og sikkert liv for seg selv og familien sin.

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/flyktningkrisen-i-europa/denne-genseren-tilhoerer-en-flyktning-paa-10-mnd-hun-dro-mot-norge-i-en-kjoeletrailer/a/23541588/

Skrevet

 

 

 

Jeg er helt ærlig redd for å ta inn for mange mennesker. Redd for velferdsordningene, redd for at det skal bli mer kriminalitet, redd for kvinnesynet, spesielt til muslimske menn.

Jeg synes vi skal være strenge. Hjelpe de som virkelig trenger det. Eller dra ned til Syria feks og hente hit mennesker som er i nød.

 

Anonymous poster hash: e8ddf...fe9

Dra til Syria og hent noen da.
Tøffa

 

 

Anonymous poster hash: e8ddf...fe9

Det du kommer med er det rene vås. Og veldig, veldig kjedelig vås, etter 25 likelydende sutretråder i høst. Finn en av dem i stedet.

 

 

Eller dra og hent noen nødstedte, da. Siden du ikke er fornøyd med de nødstedte som kom hit for egen maskin.

 

Nå bor ikke jeg her inne, sånn som sikkert mange av dere gjør, så beklager for at jeg ikke har fått meg de andre trådene som har

vært her i høst. Innlegget var ikke ment provoserende.

Er det de som er mest i nød som kommer seg hit, det tror ikke jeg.

 

 

Anonymous poster hash: e8ddf...fe9

Skrevet

Jeg mener at vi har en medmenneskelig plikt til å hjelpe andre mennesker i nød. Allikevel stiller jeg spørsmål til hvordan staten håndterer det nå. Jeg ser ikke at de har en god plan for hvordan vi kan hjelpe, og det er problematisk. Vi får ikke konkrete svar på hva det vil koste samfunnet og får propaganda om at alle flyktninger er en ressurs. Ja, mange er nok det, men jeg savner en plan for hvordan de tenker å integrere disse i samfunnet og hvordan vi skal håndtere de uunngåelige tilfellene av psysikt skadde personene som kommer inn. Det er både fordeler og ulemper med betydelig innvandring, og vi trenger virkelig å forbedre standarden og prosessene for f.eks. asylmottakene mm.

 

Anonymous poster hash: cde85...e11

Gjest Antarctica
Skrevet

 

 

 

 

Jeg er helt ærlig redd for å ta inn for mange mennesker. Redd for velferdsordningene, redd for at det skal bli mer kriminalitet, redd for kvinnesynet, spesielt til muslimske menn.

Jeg synes vi skal være strenge. Hjelpe de som virkelig trenger det. Eller dra ned til Syria feks og hente hit mennesker som er i nød.

 

Anonymous poster hash: e8ddf...fe9

Dra til Syria og hent noen da.
Tøffa

 

 

Anonymous poster hash: e8ddf...fe9

Det du kommer med er det rene vås. Og veldig, veldig kjedelig vås, etter 25 likelydende sutretråder i høst. Finn en av dem i stedet.

 

 

Eller dra og hent noen nødstedte, da. Siden du ikke er fornøyd med de nødstedte som kom hit for egen maskin.

Nå bor ikke jeg her inne, sånn som sikkert mange av dere gjør, så beklager for at jeg ikke har fått meg de andre trådene som har

vært her i høst. Innlegget var ikke ment provoserende.

Er det de som er mest i nød som kommer seg hit, det tror ikke jeg.

 

 

Anonymous poster hash: e8ddf...fe9

Nei vel. Men nøden var vel stor nok til å komme seg om bord i en gummibåt, da.

Hvis du vil sitte hjemme og kvalitetskontrollere hvor stor nød folk kommer fra, tror jeg du må fokusere knallhardt på informasjonsarbeid framover. Indremedisinsk informasjonsarbeid.

Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg mener at vi har en medmenneskelig plikt til å hjelpe andre mennesker i nød. Allikevel stiller jeg spørsmål til hvordan staten håndterer det nå. Jeg ser ikke at de har en god plan for hvordan vi kan hjelpe, og det er problematisk. Vi får ikke konkrete svar på hva det vil koste samfunnet og får propaganda om at alle flyktninger er en ressurs. Ja, mange er nok det, men jeg savner en plan for hvordan de tenker å integrere disse i samfunnet og hvordan vi skal håndtere de uunngåelige tilfellene av psysikt skadde personene som kommer inn. Det er både fordeler og ulemper med betydelig innvandring, og vi trenger virkelig å forbedre standarden og prosessene for f.eks. asylmottakene mm.

 

Anonymous poster hash: cde85...e11

Disse påstandene har jo ingenting med den politiske virkeligheten å gjøre. Ingen har invitert noen hit - det er en eksepsjonell flyktninge-situasjon i Europa for tiden.

Det er ikke noe vi kan slå av og på politisk. Vi er bundet av konvensjoner som vi har ratifisert.

Skrevet

Selvfølgelig skal vi hjelpe de som flykter fra krig, men det er ikke dermed sagt at alle kan få varig opphold.



Anonymous poster hash: 0cc4e...6d9
Skrevet

Under 6%av flyktningene som er kommet siste periode har høyere utdannelse.

Vi skal hjelpe ja, men kan ikke bare ta imot flere titallstusen uten å ha en plan, helt enig i det.

hi

 

Anonymous poster hash: e8ddf...fe9

Skrevet

 

 

 

Jeg er innvandrer, men har verken dårlig kvinnesyn, mottar noen ekstra goder fra staten eller er trussel for rikets sikkerhet. Alle mine utenlandske bekjente som bor i Norge er likedan. En smule rasistisk innlegg, synes du ikke?

 

Anonymous poster hash: c8733...106

Rasistisk ?

Ikke politisk korrekt kanskje, men dette er mine tanker.

 

 

Anonymous poster hash: e8ddf...fe9

 

Så dine tanker går ut på at alle innvandrere snylter og er drittsekker? For noen negative og dumme tanker du har da...

 

Anonymous poster hash: c8733...106

Hvor sto det ?

 

 

 

Anonymous poster hash: e8ddf...fe9

Skrevet

 

Jeg er helt ærlig redd for å ta inn for mange mennesker. Redd for velferdsordningene, redd for at det skal bli mer kriminalitet, redd for kvinnesynet, spesielt til muslimske menn.

Jeg synes vi skal være strenge. Hjelpe de som virkelig trenger det. Eller dra ned til Syria feks og hente hit mennesker som er i nød.

 

Anonymous poster hash: e8ddf...fe9

 

Jeg bekymrer meg for det økte antallet asylsøkere, som kommer til landet vårt nå.

Jeg ser flere og flere mennesker begynner å bli "redde" for hva det økte antallet vil bety for velferdssamfunnet våres.

Jeg synes det er dumt at alle som er skeptiske blir omtalt som rasister. Mange skriver at vi har mer enn nok penger. Ja, vi har nok mye. Men realiteten er at hvis det kommer for mange, så vil pengene ta slutt.

 

Tenk på at mange av de som er skeptiske til antall asylsøkere har venner, kollegaer eller barn med venner som er en tidligere flyktning. En trenger ikke være rasist, fordi en begrense antallet asylsøkere.

 

Anonymous poster hash: 69f4e...ef0

Gjest Antarctica
Skrevet

Under 6%av flyktningene som er kommet siste periode har høyere utdannelse.

Vi skal hjelpe ja, men kan ikke bare ta imot flere titallstusen uten å ha en plan, helt enig i det.

hi

 

Anonymous poster hash: e8ddf...fe9

Fortsett å søke info, du.

Flere titalls tusen...?

Skrevet

 

Jeg er helt ærlig redd for å ta inn for mange mennesker. Redd for velferdsordningene, redd for at det skal bli mer kriminalitet, redd for kvinnesynet, spesielt til muslimske menn.

Jeg synes vi skal være strenge. Hjelpe de som virkelig trenger det. Eller dra ned til Syria feks og hente hit mennesker som er i nød.

 

Anonymous poster hash: e8ddf...fe9

 

Jeg bekymrer meg for det økte antallet asylsøkere, som kommer til landet vårt nå.

Jeg ser flere og flere mennesker begynner å bli "redde" for hva det økte antallet vil bety for velferdssamfunnet våres.

Jeg synes det er dumt at alle som er skeptiske blir omtalt som rasister. Mange skriver at vi har mer enn nok penger. Ja, vi har nok mye. Men realiteten er at hvis det kommer for mange, så vil pengene ta slutt.

 

Tenk på at mange av de som er skeptiske til antall asylsøkere har venner, kollegaer eller barn med venner som er en tidligere flyktning. En trenger ikke være rasist, fordi en begrense antallet asylsøkere.

 

Anonymous poster hash: 69f4e...ef0

 

 

HI skriver "flyktninger, innvandrere". Innvandrere er også svensker og tyskere. Når man først slenger ut en påstand så er det svært farlig å generalisere. Jeg vil ikke ha på meg at jeg ødelegger den norske velferdsstaten fordi jeg er innvandrer.

Skrevet

 

Under 6%av flyktningene som er kommet siste periode har høyere utdannelse.

Vi skal hjelpe ja, men kan ikke bare ta imot flere titallstusen uten å ha en plan, helt enig i det.

hi

 

Anonymous poster hash: e8ddf...fe9

Fortsett å søke info, du.

Flere titalls tusen...?

Synes du er en smule nedlatende.

Hva er poenget med det ?

 

 

 

 

Anonymous poster hash: e8ddf...fe9

Gjest Antarctica
Skrevet

 

 

Under 6%av flyktningene som er kommet siste periode har høyere utdannelse.

Vi skal hjelpe ja, men kan ikke bare ta imot flere titallstusen uten å ha en plan, helt enig i det.

hi

 

Anonymous poster hash: e8ddf...fe9

Fortsett å søke info, du.

Flere titalls tusen...?

Synes du er en smule nedlatende.

Hva er poenget med det ?

 

 

 

 

Anonymous poster hash: e8ddf...fe9

Syns du er litt unøyaktig av deg.

Hva er grunnen til det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...