Gå til innhold

Hvor mange ultralyder var du på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her vet jeg at det er normalt med en mellom uke 16 og 20. Jeg var på 2 ultralyder, ordinær i uke 20 og vekstkontroll i uke 30. Jeg gikk ned 10 kilo uten å legge på meg når jeg var gravid så de ble beskymret får barnets helse. Alt var bra med han med meg derimot , klarte ikke å få maten til å bli i magen :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her får alle ordinær ul, men fler om det er nødvendig.

Anonymous poster hash: 34644...116

Skrevet

Jeg var kun på en vanlig ultralyd med mine (i Oslo og Drammen).

Nr 2 havnet rett over streken på symfysemålet, men det var ikke snakk om vekstestimering.

Anonymous poster hash: 46d75...e32

Skrevet

Jeg har vært på mange.

Uke 8, 13,18,31 og 2× i uke 36. Pluss noen pga bekymring rundt lite bevegelse i magen.

De 2 første var pga tidligere MA. Så var det ordinær. Uke 31 er jeg ikke sikker på grunnen til. Skulle ha ny ul uke 37 pga seteleie uke 31, men ble uke 36 pga svangerskapsforgiftning og fødsel som ble igangsatt. Fikk alle dekket.

Nå skal jeg på tidlig ul uke 9/10, vet ikke hvor mange jeg får denne gangen. Men bestilte tidlig ul på lokal sykehus i hjemkommunen så slipper å betale for den selv om det er privat.

Anonymous poster hash: 1a821...146

Skrevet

Her er det vanlig med en. Det vi bodde med førstemann var det kun og en.

Anonymous poster hash: bc39a...084

Skrevet

Var på 5 ultralyder for var hele hysterisk på at jeg følte at det var noe galt.

Var heldigvis aldri det da :)

Den ene gangen var det 3D.

4 av gangene betalte jeg selv.

Anonymous poster hash: d0100...9d4

Skrevet

Jeg bor i nord-Norge og her er det ordinært en ultralyd i svangerskap (mellom uke 17-20). Jeg var på 4 pga div komplikasjoner, blant annet seteleie.

Anonymous poster hash: 882b8...23f

Skrevet

Jeg har 6 barn, og har fått en ultralyd med hver, bortsett fra tvillingene. Vanlig er vel 1 ordinær ul, ellers privat eller at det er noe spesielt. Synes personlig det er helt tullete med mer enn en ul i et normalt og friskt svangerskap.

Skrevet

Jeg hadde endel pga ivf, blødninger, ubehag(redsel for at noe var galt) og seteleie.

Anonymous poster hash: 386b5...037

Skrevet

Fikk tre. En for å sjekke om jeg var gravid, den ordinære og en til i uke 36 pga lite aktivitet og lette symptomer på svangerskapsforgiftning som de fikk avfeid ;)

Anonymous poster hash: 09276...788
Skrevet

Jeg har vært på to med begge, men det er bare en ultralyd som er vanlig her jeg bor. I uke 18 eller hva det er.

Med første ungen var jeg i en trafikkulykke da jeg var i uke 36, så da sendte legevakte meg til føden for en sjekk. Ingen kraftig kolisjon men jeg merrket beltet strammet så tok en tur til legevakta for sikkerhetsskyld. Legen på føden kjedet seg på jobb nyttårsaften, så han spurte om han kunne lekeseg med ultralydaparatet. Turnuslege som ikke hadde gjort dette så mange ganger før, så om jeg ville så ville han benytte anledningen til å bli bedre på dette. Jeg fikk med meg noen kjempefine bilder hjem. Fikk ett fint bilde av ansiktet, og det var det ansiktet som kom ut 24 dager etterpå. Helt fantastisk.

Med andre så var jeg vist ikke like langt som jeg og legen trodde, så ultralyden legen sendte meg til i ule 18 var vist ikke det og jeg måtte komme tilbake noen uker etter. Akkurat litt for tidlig til at legne fikk sjekket alt han skulle.

Anonymous poster hash: fb2e7...70b

Skrevet

Jeg er i uke 21 nå og har vært på 5 tror jeg. Har spesiell oppfølging etter senabort/dødfødsel sist gang, og skal videre ha UL ca hver 3. uke.

Anonymous poster hash: 13ab8...f7d

Skrevet

Her er det vanlig med bare en, ordinær! Var selv på tre da, pga medisinsk..

Anonymous poster hash: 3ab13...ec1

Skrevet

Det ble vel 10-12 totalt. Husker ikke helt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...