Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2015 #1 Skrevet 18. oktober 2015 Jeg er gravid, venninna mi er gravid. Etter hu ble gravid er hu verdensmester og vet alt om det som har med babyer å gjøre! Vi bor helt ulike steder i landet. Hun har fått beskjed om at en ultralyd er det man får der hun bor. Jeg har vært på to (bor i en større by). Ordinær ultralyd og vekst i uke 36. Fikk beskjed om at det er helt normalt med to, ble jo i tvil når venninna mi messer om at det er så unormalt så jeg spurte ved neste kontroll hos jordmor. Har også vært på tidlig og 3D, men det har jeg betalt for og ønsket selv. Så, hvor mange er normalt der du bor? Hun mener det må være noe med meg siden jeg fikk to. Jeg har tendenser til svangerskapsdiabetes, men det fant de ut i uke 36 (og ultralyden var jo avtalt ved OUL). Jeg er litt overvektig, men ikke i den grad at det betyr noe som helst for verken foster, fødsel eller lignende (ifølge gynekolog og jordmor). Blir så lei av at hun skal påpeke at hun kan alt, vet alt, vet best osv. når det bare er noen dager fra fødsel for min del. Blir gal, og måtte få en utblåsning her! Jeg sa rolig at det sikkert er ulikt fra sted til sted, og at jeg velger å høre på fagfolk fremfor henne. Men hun gir seg jo aldri! Er vel tiende gangen hun sier: Nå har jeg snakket med den og den, og du har vært på for mange! Det er sikkert på grunn av blablabla.. Er det så jævli viktig å ha rett?! Må jeg virkelig være enig i det hun sier selv om legene og alt sier det er helt normalt? Så, nå lurer jeg fælt hvor mange dere var på? Og var det noen spesiell grunn til det? Anonymous poster hash: 08aa3...5f8
Ikkedytt Skrevet 18. oktober 2015 #2 Skrevet 18. oktober 2015 Jeg har vært på tre eller fire. Ikke noe galt med verken meg eller barnet, så det er tydeligvis vanlig her.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2015 #3 Skrevet 18. oktober 2015 Det er kun en som er vanlig og får man flere har man enten medisinske grunner eller betalt for dem selv. Anonymous poster hash: 28a91...4e9
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2015 #4 Skrevet 18. oktober 2015 Jeg har vært på tre eller fire. Ikke noe galt med verken meg eller barnet, så det er tydeligvis vanlig her. Jeg har irritert meg over at hun messer så om alt mulig hele tida.. Ble gal sist hun nevnte ultralyd IGJEN. Kjente at jeg har irritert meg siden det 😂😂 HI Anonymous poster hash: 08aa3...5f8
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2015 #5 Skrevet 18. oktober 2015 Det er kun en som er vanlig og får man flere har man enten medisinske grunner eller betalt for dem selv. Anonymous poster hash: 28a91...4e9 Men det har jo ikke vært noe galt med meg medisinsk? 10 kg overvekt når jeg ble gravid, ikke lagt på meg mye, null medisiner. Ungen er helt der den skal, som betyr alt bra, ingen mistanke om annet og fulgt kurven på linja hele graviditeten. Verken stor eller liten. Hvordan kan det da være noe medisinsk?! Anonymous poster hash: 08aa3...5f8
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2015 #6 Skrevet 18. oktober 2015 Det er kun en som er vanlig og får man flere har man enten medisinske grunner eller betalt for dem selv. Anonymous poster hash: 28a91...4e9 Det er 2 som er vanlig her jeg bor. OUL og vekstestimering i uke 32. Jeg derimot har flere,men det er fordi jeg har mistet flere ganger på rad, og de får jeg gratis. men alle andre friske gravide her jeg bor får altså tilbud om 2 ultralyder dekket av det offentlige. Anonymous poster hash: 58cfd...5ef
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2015 #7 Skrevet 18. oktober 2015 Det er kun en som er vanlig og får man flere har man enten medisinske grunner eller betalt for dem selv. Anonymous poster hash: 28a91...4e9 Det er 2 som er vanlig her jeg bor. OUL og vekstestimering i uke 32. Jeg derimot har flere,men det er fordi jeg har mistet flere ganger på rad, og de får jeg gratis. men alle andre friske gravide her jeg bor får altså tilbud om 2 ultralyder dekket av det offentlige. Anonymous poster hash: 58cfd...5ef Hvor bor du? Anonymous poster hash: 08aa3...5f8
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2015 #8 Skrevet 18. oktober 2015 Det er kun en som er vanlig og får man flere har man enten medisinske grunner eller betalt for dem selv. Anonymous poster hash: 28a91...4e9 Det er 2 som er vanlig her jeg bor. OUL og vekstestimering i uke 32. Jeg derimot har flere,men det er fordi jeg har mistet flere ganger på rad, og de får jeg gratis. men alle andre friske gravide her jeg bor får altså tilbud om 2 ultralyder dekket av det offentlige. Anonymous poster hash: 58cfd...5ef Hvor bor du? Anonymous poster hash: 08aa3...5f8 i Telemark :-) Anonymous poster hash: 58cfd...5ef
skinnfilla Skrevet 18. oktober 2015 #9 Skrevet 18. oktober 2015 Jeg har vært på 4. Har mistet mange ganger og vært inne ul i uke 7 , 10, 13 og ordinær. Slitt med blødninger og da er det greit å se at alt er greit. Betalt de selv, 120 kr inkl bilder
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2015 #10 Skrevet 18. oktober 2015 Det er kun en som er vanlig og får man flere har man enten medisinske grunner eller betalt for dem selv. Anonymous poster hash: 28a91...4e9 Det er 2 som er vanlig her jeg bor. OUL og vekstestimering i uke 32. Jeg derimot har flere,men det er fordi jeg har mistet flere ganger på rad, og de får jeg gratis. men alle andre friske gravide her jeg bor får altså tilbud om 2 ultralyder dekket av det offentlige. Anonymous poster hash: 58cfd...5ef Hvor bor du? Anonymous poster hash: 08aa3...5f8 i Telemark :-) Anonymous poster hash: 58cfd...5ef Vestfold her, rett ved! Er vel det som er vanlig her da? Jeg kunne valgt å føde i Skien om jeg ville, de følger sikkert samme prosedyrer siden de "deler" fødeavdelingen.. Anonymous poster hash: 08aa3...5f8
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2015 #11 Skrevet 18. oktober 2015 Jeg har vært på 4. Har mistet mange ganger og vært inne ul i uke 7 , 10, 13 og ordinær. Slitt med blødninger og da er det greit å se at alt er greit. Betalt de selv, 120 kr inkl bilder Greit å roe seg ned litt. Glad jeg ikke har hatt blødninger! HI Anonymous poster hash: 08aa3...5f8
❤lille stjerne❤ Skrevet 18. oktober 2015 #12 Skrevet 18. oktober 2015 Jeg var på 3. Den første i uke 7 pga assistert befruktning og klinikken ønsker bekreftelse på svangerskap og antall fostre. Ultralyd nr 2 uke 13 cirka grunnet en blødning og ordinær ultralyd i uke 19.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2015 #13 Skrevet 18. oktober 2015 Var vell på kanskje 8-10 stk? Var så heldig at fastlegen min hadde ul... Så han tok ul flere gang. Ordinær ul, 3d ul også var jeg på vekstkontroll en gang i mnd di siste mnd... Hun var litt liten så de ville følge med:) Anonymous poster hash: 36c5d...bbe
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2015 #14 Skrevet 18. oktober 2015 Var i uke 7 pga IVF. I uke 12 pga smerter. Så hver 14 dag til uke 34. De siste ukene var det 2-3 i uka. Ble oppdaget at detvar tvillinger i uke 12, fare for TTTTS Anonymous poster hash: f4d4f...40e
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2015 #15 Skrevet 18. oktober 2015 HI her. Lurer mest på de som det ikke er noe medisinsk med. Hvor alt virker å være bra! IVF, blødninger, mange aborter og lignende gir jo naturligvis flere ultralyder... Anonymous poster hash: 08aa3...5f8
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2015 #16 Skrevet 18. oktober 2015 Med første var jeg på ordinær og en 3D jeg betalte for selv i uke 27 Med andre var jeg på tidlig ul som jeg betalte for selv i uke 8, ordinær og 3D i uke 27 Anonymous poster hash: a5cc9...9dd
Gjest Sekretøsa Skrevet 18. oktober 2015 #17 Skrevet 18. oktober 2015 En er vanlig. I tredje svangerskap gikk jeg til privat oppfølging (og betalte deretter) og fikk 4 eller 5. I andre svangerskap fikk jeg 3 tror jeg, for å sjekke leie. I første fikk jeg hver gang jeg var hos jordmor pga seteleie hele veien
TPK Skrevet 18. oktober 2015 #18 Skrevet 18. oktober 2015 Normalen er en, med mindre det er noe spesielt de er usikre på. Mange får f.eks vekstestimering mot slutten hvis sf-målet er høyt. Med første hadde jeg to, oul og vekstestimering. Med andre hadde jeg mange, pga de fant avvik på oul. Det var heldigvis ikke noe galt. Hadde vekstestimering også. Tredje gang fikk jeg tidlig ul pga avvik med andremann, og så oul. Endte dessverre i MA. Nå er jeg gravid igjen, skal på tidlig ul pga min historie.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2015 #19 Skrevet 18. oktober 2015 En er vanlig her med mindre det er grunn til å ta flere, men den grunnen trenger ikke å være alvorlig. Jeg var på en ekstra fordi de ikke fikk sett hjertet så godt som de helst ville på oul, men alt var i orden. Anonymous poster hash: 7118d...a28
anonomous Skrevet 18. oktober 2015 #20 Skrevet 18. oktober 2015 Her er det vanlig med 1.. oul. Jeg har vært på 1 med førstemann, og tre med nr 2. (nr to var vekstkontroll pga liten vekst).
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2015 #21 Skrevet 18. oktober 2015 Her er det vanlig med kun OUL, hvis man ikke går til gynekolog på kontroll (ca annen hver kontroll). Da får man UL hver gang man er der. Ca 4-5 ganger. (Bodø) Anonymous poster hash: 0c27e...733
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2015 #22 Skrevet 18. oktober 2015 Jeg var på 3-4. Siden jeg er overvektig så var symfysemålene litt større enn se burde (pga stor mage fra før) så de ville jeg skulle ha noen ekstra for de mente jeg hadde en stor baby. Siste ultralyd to dager før fødsel og han var estimert til 4000g, og skulle bli 4200 ved termin. Kom uke før termin og veide 3800. Så for meg var det kun pga str på baby. Anonymous poster hash: ec148...ef6
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2015 #23 Skrevet 18. oktober 2015 Det er kun en som er vanlig og får man flere har man enten medisinske grunner eller betalt for dem selv. Anonymous poster hash: 28a91...4e9 Det er 2 som er vanlig her jeg bor. OUL og vekstestimering i uke 32. Jeg derimot har flere,men det er fordi jeg har mistet flere ganger på rad, og de får jeg gratis. men alle andre friske gravide her jeg bor får altså tilbud om 2 ultralyder dekket av det offentlige. Anonymous poster hash: 58cfd...5ef Hvor bor du? Jeg bor også i Vestfold. Har blitt tilbudt en ultralyd i utgangspunktet. I det ene svangerskapet lå morkaken litt langt nede ved oul, så da fikk jeg tilbud om en til i uke ca uke 35 tror jeg det var for å sjekke at den hadde flyttet seg. I de andre svangerskapene har jeg kun hatt én. Anonymous poster hash: 08aa3...5f8 i Telemark :-) Anonymous poster hash: 58cfd...5ef Vestfold her, rett ved! Er vel det som er vanlig her da? Jeg kunne valgt å føde i Skien om jeg ville, de følger sikkert samme prosedyrer siden de "deler" fødeavdelingen.. Anonymous poster hash: 08aa3...5f8 Anonymous poster hash: 57e44...765
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2015 #24 Skrevet 18. oktober 2015 Nr 1: Tidlig ul og ord ul + 3D (privat) Nr 2: tidlig ul og ord ul Nr 3: ord ul + uke 30 (som jeg vet til nå) Anonymous poster hash: 67a46...fc4
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2015 #25 Skrevet 18. oktober 2015 Tilsaman så var j på 11 UL. Pga blødninger Anonymous poster hash: bb440...6a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå