Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #26 Skrevet 17. oktober 2015 Vi har tre barn og har hatt barn i fjorten år. Vi har enda til gode å oppleve at de ikke har fått varm mat i bursdag. Og halv fem? Da hadde ikke mine kommet iallefall med mindre du kom og hentet dem. Anonymous poster hash: 38f1d...2e5 Ikke om du sluttet på jobb senest kl 15 heller? Hi Anonymous poster hash: 17630...3b8 Jeg slutter ikke tre så det er helt irrelevant. OM jeg hadde sluttet tre og skulle hente i barnehage og kjøre hjem hadde jeg vært hjemme litt før fire. Da hadde jeg laget middag til resten av familien og latt den som skulle i besøk spise der. Når mine unger skal i bursdag fem halv seks spiser de ikke med oss for da dukker de opp stappmette i bursdag. Anonymous poster hash: 38f1d...2e5 Nei, det er ikke irrelevant for mitt spørsmål siden jeg vet at foreldrene slutter senest kl 15 og bruker max 15 hjem. Hadde jeg invitert dine barn, hadde dette selvsagt ikke vært en problemstilling da jeg enten hadde tatt dem med hjem fra bhg eller satt et annet tidspunkt. Igjen, hva med å tenke at den som spør ikke er helt nedsnødd og har tatt hensyn til sine gjester. Anonymous poster hash: 17630...3b8
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #27 Skrevet 17. oktober 2015 Vi har tre barn og har hatt barn i fjorten år. Vi har enda til gode å oppleve at de ikke har fått varm mat i bursdag. Og halv fem? Da hadde ikke mine kommet iallefall med mindre du kom og hentet dem. Anonymous poster hash: 38f1d...2e5 Ikke om du sluttet på jobb senest kl 15 heller? Hi Anonymous poster hash: 17630...3b8 Jeg slutter ikke tre så det er helt irrelevant. OM jeg hadde sluttet tre og skulle hente i barnehage og kjøre hjem hadde jeg vært hjemme litt før fire. Da hadde jeg laget middag til resten av familien og latt den som skulle i besøk spise der. Når mine unger skal i bursdag fem halv seks spiser de ikke med oss for da dukker de opp stappmette i bursdag. Anonymous poster hash: 38f1d...2e5 Nei, det er ikke irrelevant for mitt spørsmål siden jeg vet at foreldrene slutter senest kl 15 og bruker max 15 hjem. Hadde jeg invitert dine barn, hadde dette selvsagt ikke vært en problemstilling da jeg enten hadde tatt dem med hjem fra bhg eller satt et annet tidspunkt. Igjen, hva med å tenke at den som spør ikke er helt nedsnødd og har tatt hensyn til sine gjester. Anonymous poster hash: 17630...3b8 Men hvis det er slik skjønner jeg ikke hvorfor du spør? Anonymous poster hash: 38f1d...2e5
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #28 Skrevet 17. oktober 2015 Hvordan i huleste mener du man skal rekke å hente i barnehagen, reise hjem, lage og spise middag, for så å rekke å levere i bursdag til 16.30? Bor du et sted hvor alle er så rike at de ikke trenger jobbe? Eller er alle nattarbeidere med fri på dagtid? 16.30 er altfor tidlig på en hverdag med mindre du tar med deg alle gjestene hjem fra barnehagen selv. De fleste jobber fremdeles 16.30 eller har akkurat sluttet. Selv jobber jeg til 17 og måtte tatt meg fri 2 timer for å nå å hente ungene, mate de og levere til bursdag på den tiden. Bursdag hverdager bør begynne tidligst 17.30 Anonymous poster hash: 555eb...7d4 Helt på siden av diskusjonen, men hvor i verden jobber de fleste til kl 16.30 og enda senere? Her jeg bor er det kun butikkansatte som jobber lenger enn til 15.30. Den vanligste arbeidstiden er enten 7-15 eller 8-15.30. For å ha en 7,5 t arbeidsdag begynner 'de fleste' altså ikke på jobb før kl 9? Ansatte på skoler, barnehager, sykehjem, offentlige kontor, private kontor osv slutter ikke før kl 17??? Anonymous poster hash: 17630...3b8 Du glemmer av lunsjen så det er 8 timer på jobb + reisevei. Jeg har en time reisevei en vei Så jobber 8-16 + en time reisevei. Anonymous poster hash: 215fd...a6e
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #29 Skrevet 17. oktober 2015 Vi har tre barn og har hatt barn i fjorten år. Vi har enda til gode å oppleve at de ikke har fått varm mat i bursdag. Og halv fem? Da hadde ikke mine kommet iallefall med mindre du kom og hentet dem. Anonymous poster hash: 38f1d...2e5 Ikke om du sluttet på jobb senest kl 15 heller? Hi Anonymous poster hash: 17630...3b8 Jeg slutter ikke tre så det er helt irrelevant. OM jeg hadde sluttet tre og skulle hente i barnehage og kjøre hjem hadde jeg vært hjemme litt før fire. Da hadde jeg laget middag til resten av familien og latt den som skulle i besøk spise der. Når mine unger skal i bursdag fem halv seks spiser de ikke med oss for da dukker de opp stappmette i bursdag. Anonymous poster hash: 38f1d...2e5 Nei, det er ikke irrelevant for mitt spørsmål siden jeg vet at foreldrene slutter senest kl 15 og bruker max 15 hjem. Hadde jeg invitert dine barn, hadde dette selvsagt ikke vært en problemstilling da jeg enten hadde tatt dem med hjem fra bhg eller satt et annet tidspunkt. Igjen, hva med å tenke at den som spør ikke er helt nedsnødd og har tatt hensyn til sine gjester. Anonymous poster hash: 17630...3b8 Men hvis det er slik skjønner jeg ikke hvorfor du spør? Anonymous poster hash: 38f1d...2e5 Jeg ble usikker på om det ble for nærme middag å servere pøser og om det ble kjipt å kutte det. Jeg drømte ikke om et sånt engasjement 😝 og det falt meg ikke inn at det skulle bli en diskusjon om tidspunktet. Det er første barneselskap jeg arrangerer og ville bare høre andres mening siden jeg regner med at de fleste har spist middag da det kan bli lenge å gå fra fruktstund kl 14 til selskap kl 16.30 uten mat. Det er nok litt lokale forskjeller her, spesielt mellom land og by. Hi Anonymous poster hash: 17630...3b8
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #30 Skrevet 17. oktober 2015 Bursdag på hverdagsettermiddager er helt fint - men passer kanskje best for større barn. Din datter blir 3, skriver du. De som er invitert er antakelig jevngamle? Barn på den alderen er slitne på ettermiddagen. Dagen blir veldig lang med bursdag etter bhg. Veldig nysgjerrig på den bygda dere bor i også, der alle har spist middag innen 1630. Anonymous poster hash: 19dcf...548
Yellow Brick Road Skrevet 17. oktober 2015 #31 Skrevet 17. oktober 2015 Du har tydeligvis bestemt deg, så jeg skjønner fremdeles ikke hvorfor du spør. Men da vet du vel hvordan "reglene" er der du bor og forholder deg til dem. Her hos oss ville ikke en eneste unge ha spist middag om han eller hun skulle i bursdag kl. 16.30, uansett om de hadde hatt tid til å spise eller ikke. Men om du vet at alle kommer til å spise middag før de kommer, så er vel saken grei.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #32 Skrevet 17. oktober 2015 Du sier de fem barna blir hentet kl 15, men veldig ofte så er det middag nærmere kl 17 for de fleste siden man gjerne spiser sammen som en familie, vel? Normal arbeidstid er vel 8-16 pluss reisevei og selv om jeg slutter tidligere så er det ikke middag før mannen er hjemme 16.30 for eks... Anonymous poster hash: 72ec9...fd1
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #33 Skrevet 17. oktober 2015 Jeg skjønner at bygda vår er gansk unik med sin arbeids- og spisetider, og må si at jeg ikke er usikker på om tidspunktet passer, men om det blir for mye med saltmat så kort tid etter familiens måltid. Men nå blir det pølser før kakene, så blir nok alle fornøyde. Når det gjelder lange dager for treåringene så er det helt vanlig med lekebesøk om ettermiddagene (siden vi er hjemme så tidlig😋), så dette blir jo ikke så stor forskjell fra det. Selskap i helgen er ikke så populært her da de fleste reiser på hytten da. Hi Hi Anonymous poster hash: 17630...3b8
BøllefrøOgBolla Skrevet 17. oktober 2015 #34 Skrevet 17. oktober 2015 (endret) Kan du ikke bare skrive i invitasjonen at det serveres pølser da, så kan de som vil gi barna middag i tillegg før de komme, og de som syntes det holder med pølser gi ungene ei skive etter bhg 😃 Null problem! Jeg skrev i allefall i invitasjonen at barna fikk mat her, og serverte pølser og rå grønnsaker med en gang ungene kom som en slags "middag". Her fikk de også godteri, men ikke mye i hver pose - selv om jeg tenker det er helt greit å kose seg litt ekstra når det er selskap 😃 Lykke til med feiringen 🎈 Endret 17. oktober 2015 av BøllefrøOgBolla
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #35 Skrevet 17. oktober 2015 Hvis mine blir invitert til bursdag 16.30 så tenker jeg at de får mat der. Nå er mine skolebarn så ukedager kræsjer med aktivitetene dems så da får de velge om de vil i bursdag eller ikke. En annen ting, jeg har to barn som har gått i bursdager nå i 7 år , altså ganske mange bursdager, i alle bursdagene har de fått mat så jeg forventer at de spiser i selskapet hvis jeg ikke får beskjed om noe annet. Så en bursdag 1630 så tar de seg kanskje en brødskive etter skolen, men de lager seg ikke middag... Anonymous poster hash: a8db4...739 Hvis skolebarna dine blir invitert en dag det er fritidsaktivitet så får de velge om de vil eller ikke? Anonymous poster hash: e6987...df1 Ja, de får velge mellom selskap eller aktivitet fordi begge barna elsker idrettene sine. Hos eldste sin krever oppmøte for å få spilletid i kamper, ergo må han stå over kamper eller være reserve hvis de ikke møter på treningene, idiotisk men sånn er det. Minste blir ertet av noen i klassen sin, men har er veldig godt miljø rundt seg i idrettene sine så jeg tvinger h*n ikke i bursdag til de som er ekle. (H*n ønsker ikke selskap selv da vi må invitere alle eller ingen) Anonymous poster hash: a8db4...739
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå