Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #1 Skrevet 17. oktober 2015 Kl 16.30. Hva serverer man da? Tenker at de fleste har spist middag, så kanskje pølse eller pizza blir unødvendig da? Jeg tenker å servere kanelboller, sjokoladekake og fruktfat. Tenker også å kutte godteposen siden det er så nærme leggetid. Er det ok eller kjipt? Hun blir 3 år. Anonymous poster hash: 17630...3b8
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #2 Skrevet 17. oktober 2015 Du bør isåfall skrive at det ikke blir middag. Jeg hadde tenkt at bursdag klokken 16:30 inkluderte noe middagsaktig. Tenker det er ok å droppe godteposen, spesielt for så små barn. Anonymous poster hash: bf66a...300
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #3 Skrevet 17. oktober 2015 Mitt barn hadde ikke spist middag. Hadde kommet rett fra barnehagen. Ikke sikkert vi hadde rukket bursdagen i tide heller Anonymous poster hash: 140e5...db1
TPK Skrevet 17. oktober 2015 #4 Skrevet 17. oktober 2015 Enig med sistemann her. Du bør ha noe middagsaktig, og spesifisere at det blir mat så de ikke spiser hjemme.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #5 Skrevet 17. oktober 2015 Mitt barn hadde blitt henta i barnehagen da. Hadde ikke spist middag før. Hadde vært fint med litt i magen omså rundstykke. Anonymous poster hash: cb43b...cef
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #6 Skrevet 17. oktober 2015 Du må servere middag når det er såpass tidlig. Folk rekker såvidt hjemom og skifte. Ville tatt pølser eller pizza Anonymous poster hash: b66a5...3c7
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #7 Skrevet 17. oktober 2015 Menge må vel gå før fra jobben for å rekke en bursdag kl.16.30 og de har ikke rukket å lage og spise middag til da. Jeg syns ikke det er noe lurt å ha så tidlig bursdag i ukedagene. 17.00-19.00 er vel mer vanlig og også da med pølser eller pizza først. Anonymous poster hash: 215fd...a6e
TinaK 1990 Skrevet 17. oktober 2015 #8 Skrevet 17. oktober 2015 Server middag....mine spiser middag 17-17.30. Er det små barn ville jeg droppet godteri.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #9 Skrevet 17. oktober 2015 Jeg vet selvsagt at de som er invitert blir hentet i barnehagen rundt kl 15. Om de ble hentet senere hadde jeg selvsagt tenkt middag, men nå er det minst halvannen time fra de kommer hjem til selskapet begynner. Men det koster så lite av både penger og tid å koke opp noen pølser, så det kan jeg gjøre uansett. Hi Anonymous poster hash: 17630...3b8
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #10 Skrevet 17. oktober 2015 Hvordan i huleste mener du man skal rekke å hente i barnehagen, reise hjem, lage og spise middag, for så å rekke å levere i bursdag til 16.30? Bor du et sted hvor alle er så rike at de ikke trenger jobbe? Eller er alle nattarbeidere med fri på dagtid? 16.30 er altfor tidlig på en hverdag med mindre du tar med deg alle gjestene hjem fra barnehagen selv. De fleste jobber fremdeles 16.30 eller har akkurat sluttet. Selv jobber jeg til 17 og måtte tatt meg fri 2 timer for å nå å hente ungene, mate de og levere til bursdag på den tiden. Bursdag hverdager bør begynne tidligst 17.30 Anonymous poster hash: 555eb...7d4
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #11 Skrevet 17. oktober 2015 Hæ? Tenker du at de fleste har spist middag før 16:30? Jeg har tre barn, og har aldri opplevd at de ikke får middag i barneselskap, det synes jeg ikke du skal droppe. Da spiser jo barna bare mer av kake/is/gelé. Jeg ville ikke reagert negativt om du droppet godtepose. Men mine barn pleier å ta med godteposen hjem (deles ut rett før barna skal hjem) og spare til lørdag. Ekstra godt med bursdagsgodteri på lørdag. Anonymous poster hash: cb108...8f9
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #12 Skrevet 17. oktober 2015 Tror du må komme deg ut av bobla di, hi...folk flest har knapt rukket hjem til 16-16.30. Anonymous poster hash: e6987...df1
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #13 Skrevet 17. oktober 2015 Kl 16.30. Hva serverer man da? Tenker at de fleste har spist middag, så kanskje pølse eller pizza blir unødvendig da? Jeg tenker å servere kanelboller, sjokoladekake og fruktfat. Tenker også å kutte godteposen siden det er så nærme leggetid. Er det ok eller kjipt? Hun blir 3 år. Anonymous poster hash: 17630...3b8 Unnskyld at jeg spør, men hvorfor i alle verdens dager tenker du de fleste har spist middag før 16:30? Har du noensinne vært i en barnehage mellom 4 og halv 5? Det er da de fleste blir hentet! 😳 Det er ikke uvanlig at ihjel sultne unger får en skive i bilen på vei hjem da de fleste henter på vei fra jobb, og det tar tid å få laget middag. Bursdag rett etter barnehagen er som oftes pentøy skifte i garderoben og rett avgårde. Ikke hjem for middag, da mat vil de normalt få der, altså hot dog eller pizza eller noe. Anonymous poster hash: cbf23...ac3
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #14 Skrevet 17. oktober 2015 Hvis mine blir invitert til bursdag 16.30 så tenker jeg at de får mat der. Nå er mine skolebarn så ukedager kræsjer med aktivitetene dems så da får de velge om de vil i bursdag eller ikke. En annen ting, jeg har to barn som har gått i bursdager nå i 7 år , altså ganske mange bursdager, i alle bursdagene har de fått mat så jeg forventer at de spiser i selskapet hvis jeg ikke får beskjed om noe annet. Så en bursdag 1630 så tar de seg kanskje en brødskive etter skolen, men de lager seg ikke middag... Anonymous poster hash: a8db4...739
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #15 Skrevet 17. oktober 2015 Jeg vet selvsagt at de som er invitert blir hentet i barnehagen rundt kl 15. Om de ble hentet senere hadde jeg selvsagt tenkt middag, men nå er det minst halvannen time fra de kommer hjem til selskapet begynner. Men det koster så lite av både penger og tid å koke opp noen pølser, så det kan jeg gjøre uansett. Hi Anonymous poster hash: 17630...3b8 Så denne nå. Det er allikevel knapt å få hentet, laget middag og få spist, skiftet å levert i bursdag på 90 minutter. Anonymous poster hash: cbf23...ac3
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #16 Skrevet 17. oktober 2015 Jeg vet selvsagt at de som er invitert blir hentet i barnehagen rundt kl 15. Om de ble hentet senere hadde jeg selvsagt tenkt middag, men nå er det minst halvannen time fra de kommer hjem til selskapet begynner. Men det koster så lite av både penger og tid å koke opp noen pølser, så det kan jeg gjøre uansett. Hi Anonymous poster hash: 17630...3b8 Så denne nå. Det er allikevel knapt å få hentet, laget middag og få spist, skiftet å levert i bursdag på 90 minutter. Anonymous poster hash: cbf23...ac3 Er det ingen av disse foreldrene som jobber? Anonymous poster hash: cbf23...ac3
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #17 Skrevet 17. oktober 2015 Hvis mine blir invitert til bursdag 16.30 så tenker jeg at de får mat der. Nå er mine skolebarn så ukedager kræsjer med aktivitetene dems så da får de velge om de vil i bursdag eller ikke. En annen ting, jeg har to barn som har gått i bursdager nå i 7 år , altså ganske mange bursdager, i alle bursdagene har de fått mat så jeg forventer at de spiser i selskapet hvis jeg ikke får beskjed om noe annet. Så en bursdag 1630 så tar de seg kanskje en brødskive etter skolen, men de lager seg ikke middag... Anonymous poster hash: a8db4...739 Hvis skolebarna dine blir invitert en dag det er fritidsaktivitet så får de velge om de vil eller ikke? Anonymous poster hash: e6987...df1
Mamma_til_2 Skrevet 17. oktober 2015 #18 Skrevet 17. oktober 2015 Ville satset på noe lett og spise,pizza, rundstykker eller pølse kanskje pannekaker! Om barna bor hentet kl 15 i bhg og skal i bursdag kl 16.30 så er det ikke alle så rekker og spise, maten skal lages spises og barnet skal vaskes og kles på pentøy før de skal fraktes til bursdagen så 1.5t går fort!
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #19 Skrevet 17. oktober 2015 Du verden for noen hissige svar! Hva med å ha litt tiltro til at vi som skriver innlegg kjenner vårt nabolag og omgangskrets best? For å ta det helt nøyaktig så er det invitert 5 små gjester. Tre av dem har hjemmeværende mødre og blir hentet rundt 14.30. En blir hentet mellom 14.30 og en kl 15. Vi bor på et lite sted hvor det tar max 15 min å hente i barnehagen etter jobb. Derfor regner jeg med at de fleste er godt ferdig med middagen kl 16 og jeg tenkte at det kanskje ble for mye med en saltrett så nærme middag. Men jeg tar deres (noe hissige) meninger til etterretning og serverer pølse i brød med salat og chips til. No problem 😂 Hi Anonymous poster hash: 17630...3b8
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #20 Skrevet 17. oktober 2015 Du verden for noen hissige svar! Hva med å ha litt tiltro til at vi som skriver innlegg kjenner vårt nabolag og omgangskrets best? For å ta det helt nøyaktig så er det invitert 5 små gjester. Tre av dem har hjemmeværende mødre og blir hentet rundt 14.30. En blir hentet mellom 14.30 og en kl 15. Vi bor på et lite sted hvor det tar max 15 min å hente i barnehagen etter jobb. Derfor regner jeg med at de fleste er godt ferdig med middagen kl 16 og jeg tenkte at det kanskje ble for mye med en saltrett så nærme middag. Men jeg tar deres (noe hissige) meninger til etterretning og serverer pølse i brød med salat og chips til. No problem 😂 Hi Anonymous poster hash: 17630...3b8 Hvorfor tar du ikke med dette i hovedinnlegget? Det du beskriver er langt fra representativt for de fleste. ... Jeg er også hjemme...men vi spiser ikke middag før 16 30 av den grunn.. Anonymous poster hash: e6987...df1
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #21 Skrevet 17. oktober 2015 Vi har tre barn og har hatt barn i fjorten år. Vi har enda til gode å oppleve at de ikke har fått varm mat i bursdag. Og halv fem? Da hadde ikke mine kommet iallefall med mindre du kom og hentet dem. Anonymous poster hash: 38f1d...2e5
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #22 Skrevet 17. oktober 2015 Hvordan i huleste mener du man skal rekke å hente i barnehagen, reise hjem, lage og spise middag, for så å rekke å levere i bursdag til 16.30? Bor du et sted hvor alle er så rike at de ikke trenger jobbe? Eller er alle nattarbeidere med fri på dagtid? 16.30 er altfor tidlig på en hverdag med mindre du tar med deg alle gjestene hjem fra barnehagen selv. De fleste jobber fremdeles 16.30 eller har akkurat sluttet. Selv jobber jeg til 17 og måtte tatt meg fri 2 timer for å nå å hente ungene, mate de og levere til bursdag på den tiden. Bursdag hverdager bør begynne tidligst 17.30 Anonymous poster hash: 555eb...7d4 Helt på siden av diskusjonen, men hvor i verden jobber de fleste til kl 16.30 og enda senere? Her jeg bor er det kun butikkansatte som jobber lenger enn til 15.30. Den vanligste arbeidstiden er enten 7-15 eller 8-15.30. For å ha en 7,5 t arbeidsdag begynner 'de fleste' altså ikke på jobb før kl 9? Ansatte på skoler, barnehager, sykehjem, offentlige kontor, private kontor osv slutter ikke før kl 17??? Anonymous poster hash: 17630...3b8
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #23 Skrevet 17. oktober 2015 Vi har tre barn og har hatt barn i fjorten år. Vi har enda til gode å oppleve at de ikke har fått varm mat i bursdag. Og halv fem? Da hadde ikke mine kommet iallefall med mindre du kom og hentet dem. Anonymous poster hash: 38f1d...2e5 Ikke om du sluttet på jobb senest kl 15 heller? Hi Anonymous poster hash: 17630...3b8
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #24 Skrevet 17. oktober 2015 Vi har tre barn og har hatt barn i fjorten år. Vi har enda til gode å oppleve at de ikke har fått varm mat i bursdag. Og halv fem? Da hadde ikke mine kommet iallefall med mindre du kom og hentet dem. Anonymous poster hash: 38f1d...2e5 Ikke om du sluttet på jobb senest kl 15 heller? Hi Anonymous poster hash: 17630...3b8 Jeg slutter ikke tre så det er helt irrelevant. OM jeg hadde sluttet tre og skulle hente i barnehage og kjøre hjem hadde jeg vært hjemme litt før fire. Da hadde jeg laget middag til resten av familien og latt den som skulle i besøk spise der. Når mine unger skal i bursdag fem halv seks spiser de ikke med oss for da dukker de opp stappmette i bursdag. Anonymous poster hash: 38f1d...2e5
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #25 Skrevet 17. oktober 2015 Du verden for noen hissige svar! Hva med å ha litt tiltro til at vi som skriver innlegg kjenner vårt nabolag og omgangskrets best? For å ta det helt nøyaktig så er det invitert 5 små gjester. Tre av dem har hjemmeværende mødre og blir hentet rundt 14.30. En blir hentet mellom 14.30 og en kl 15. Vi bor på et lite sted hvor det tar max 15 min å hente i barnehagen etter jobb. Derfor regner jeg med at de fleste er godt ferdig med middagen kl 16 og jeg tenkte at det kanskje ble for mye med en saltrett så nærme middag. Men jeg tar deres (noe hissige) meninger til etterretning og serverer pølse i brød med salat og chips til. No problem 😂 Hi Anonymous poster hash: 17630...3b8 Hvorfor tar du ikke med dette i hovedinnlegget? Det du beskriver er langt fra representativt for de fleste. ... Jeg er også hjemme...men vi spiser ikke middag før 16 30 av den grunn.. Anonymous poster hash: e6987...df1 Siden dette er normalen her jeg bor (barnehagene stenger faktisk kl 16) kom jeg ikke på at det var så store forskjeller. Beklager det. Men spørsmålet mitt fordret jo at jeg vet at gjestene har spist middag før de kommer, så om man hadde hatt litt tiltro til at hi kjenner sine gjester best kunne man sluppet å hisse seg så veldig opp (sikter ikke spesielt til deg her, altså, men til de hissigeste som svarer). Hi Anonymous poster hash: 17630...3b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå