Gå til innhold

Mannen mens du er med venninner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han mener at det er vanlig å kommunisere når man er en familie. Å lufte tanker etc. Mens jeg mener det kan vente til jeg kommer hjem, evt avtale handling FØR jeg går ut døra.

Han har lovet å ta det opp med psykologen sin neste gang. Jeg vet hvor fælt han har det, da jeg som sagt har vært i hans situasjon. Men på langt nær så ille.

I hans hode er han 100% sikker på at han ikke er bra nok for meg. Mens i mitt hode er det akkurat dette som begynner å gjøre meg usikker på om jeg orker mer.

Takk for tips om å skrive brev, det skal jeg prøve en dag jeg har overskuddet.

Hi

Anonymous poster hash: 5d533...608

Du skriver at du har holdt ut fordi du vet hvor vondt det er å være sjalu, siden du var sjalu i tenårene selv. Men kjære deg, i tenårene er det mer normalt å være sjalu fordi man ikke har funnet sitt ståsted i livet, selvsikkerheten og selvbildet ikke er ferdig utviklet. Men du ble voksen. Han er fortsatt sjalu - selv om dere har vært sammen i årevis og du aldri har gjort noe som skulle gi ham grunn til å føle sjalusi. Du har forsøkt å berolige ham, du har forsøkt å gi ham det han trenger. Men det blir aldri nok for ham uansett hva du gjør. Dvs. det blir kanskje nok hvis du slutter å gå ut av huset, kutter all kontakt med dine venner, slutter å være sosial. Kanskje, men bare kanskje det da blir bra nok for ham. Men ikke sikkert, for jobber han eller du så vil han sikkert greie å dikte opp et nytt sted du kan være utro på...

Du skriver at du har blitt deprimert de siste årene. Er du oppmerksom på at pårørende til psykisk syke ofte blir deprimerte? Det krever av og til for mye å leve med personer som er så syke. Tenk nøye og alvorlig gjennom hva det å leve med en psykisk syk mann gjør med deg! Ikke bare er han psykisk syk, han er i tillegg sykelig sjalu. Det er en "dødelig" kombinasjon for et forhold.

Han er 100 % sikker på at han ikke er bra nok for deg, til tross for at du har ønsket å være sammen med ham i mange år, har fått barn med ham osv. Igjen, det er ikke noe mer du kan gjøre som kan overbevise ham om at han er nok. Han er i ferd med å bevise det han mener er en sannhet - han er i ferd med å skape det som har vært hans virkelighetsoppfatning inni hans hode og følelser... han er i ferd med å drive deg så langt fra seg at du går, og da får han bevist at han har hatt rett hele tiden. Han gjør seg selv til martyr. Og fordi han stritter imot, så prøver han å kontrollere alle aspekt av livet ditt.

Igjen, tenk nøye gjennom hva dette forholdet har gjort og gjør med din egen psyke. Og når du har vært ærlig med deg selv om det, finn ut om det er verdt det.

Han må ta det opp med psykologen sin (men du har ingen garanti for at han faktisk gjør det), men uten parterapi i tillegg så har dere ingen sjanse i havet! Men vurder nøye om det er verdt for deg å leve i dette forholdet. Det er dessverre ikke alltid slik at det er nok å elske noen...

Anonymous poster hash: db6cb...d70

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sender han deg SMS, ringer etc mye om du er på cafe med venninner et par timer. Eller på vorspiel med venninner og bytur?

Min samboer må hele tiden være "på" meg. Sender trivielle spørsmål og er ofte sur når jeg kommer hjem. Særlig om jeg ikke har svart eller gått tom for strøm.

Det sliter meg ut! Jeg får aldri være i fred eller leve i nuet. Bekymrer meg om jeg er tom for strøm eller om jeg ikke har sett en SMS eller har et ubesvart anrop.

Jeg skjønner at dette er fryktelig galt og har nevnt det flere ganger.

I går så jeg helt klart: vær så snill å ikle kontakt meg om jeg er en liten tur ute med venner, med mindre det er noe alvorlig. Jeg har et behov for å være litt alene.

Hvis du ikke aksepterer dette vil jeg høre det nå, så du ikke blir sur neste gang.

Hans respons: ja, jeg skjønner jo at du skal ha deg med andre når du nekter meg å kontakte deg med mindre noen har dødd!!

Hva i alle dager kan jeg gjøre?? Han går til psykolog, men jeg er usikker på om han skjønner at dette er et reelt problem. Han mener selv at han ikke er psykelig sjalu, at det er min oppførsel som forklarer hans reaksjon. Jeg har ALDRI gjort noe som helst som gir han grunn til dette.

Jeg er desperat, føler meg så kvalt at jeg snart ikke holder ut mer.

Jepp .. Sånn er min også! Når jeg er ute hører jeg ikke telefonen! Jeg skravler med venninner så gidder jo ikke å sjekke mobilen hele tiden! Ellers danser jeg!

Til slutt har han ringt så mange ganger uten at jeg har hørt og mobilen går selvfølgelig tom for strøm og han tror jeg har slått av for å være utro!!! En gang kjørte han ut for å se etter meg! Da låg barna hjemme alene!! (Minste var tre da!) Tror ikke jeg gidder dette noe særlige mye mer!

Anonymous poster hash: eafd7...b80

Skrevet

Sender han deg SMS, ringer etc mye om du er på cafe med venninner et par timer. Eller på vorspiel med venninner og bytur?

Min samboer må hele tiden være "på" meg. Sender trivielle spørsmål og er ofte sur når jeg kommer hjem. Særlig om jeg ikke har svart eller gått tom for strøm.

Det sliter meg ut! Jeg får aldri være i fred eller leve i nuet. Bekymrer meg om jeg er tom for strøm eller om jeg ikke har sett en SMS eller har et ubesvart anrop.

I går så jeg helt klart: vær så snill å ikle kontakt meg om jeg er en liten tur ute med venner, med mindre det er noe alvorlig. Jeg har et behov for å være litt alene.

Hvis du ikke aksepterer dette vil jeg høre det nå, så du ikke blir sur neste gang.

Hans respons: ja, jeg skjønner jo at du skal ha deg med andre når du nekter meg å kontakte deg med mindre noen har dødd!!

Hva i alle dager kan jeg gjøre?? Han går til psykolog, men jeg er usikker på om han skjønner at dette er et reelt problem. Han mener selv at han ikke er psykelig sjalu, at det er min oppførsel som forklarer hans reaksjon. Jeg har ALDRI gjort noe som helst som gir han grunn til dette.

Jepp .. Sånn er min også! Når jeg er ute hører jeg ikke telefonen! Jeg skravler med venninner så gidder jo ikke å sjekke mobilen hele tiden! Ellers danser jeg!

Til slutt har han ringt så mange ganger uten at jeg har hørt og mobilen går selvfølgelig tom for strøm og han tror jeg har slått av for å være utro!!! En gang kjørte han ut for å se etter meg! Da låg barna hjemme alene!! (Minste var tre da!) Tror ikke jeg gidder dette noe særlige mye mer!

Jeg tipper at enten har du gjort noe som gjør at han er så usikker på deg eller så kjenner han andre på seg selv og tror at du flørter/er utro slik han selv gjør/er

Anonymous poster hash: 7bf08...b93

Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg tipper at enten har du gjort noe som gjør at han er så usikker på deg eller så kjenner han andre på seg selv og tror at du flørter/er utro slik han selv gjør/er

Anonymous poster hash: 7bf08...b93

Eller så er det han som er full av nevroser og ikke egentlig bør være i et forhold før han klarer å legge det til side.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...