Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2015 #1 Skrevet 12. oktober 2015 Jeg mener at hvis alt ser fint ut på ul neste uke, da er jeg 9+6 så kan vi begynne å fortelle om graviditeten. Han mener vi skal holde det skjult til det er synlig. Prøver å spør hvorfor, men han har vistnok ingen tanker rundt meningen sin. Tror det bunner ut i frykt for eksen sin reaksjon, men han nekter for at det er tilfelle. Jeg skjønner virkelig ikke problemet, ja eksen blir nok sur, men det er da ikke vårt problem. Kan ikke si noe til noen andre heller før han er klar for å la stebarn få vite ettersom detter stor sjans for at noen glipper og de får høre det av andre, de er tenåringer. Jeg blir så lei av å måtte holde ting hemmelig for alle rundt oss, de skjønner jo at det er noe pga formen min, og jeg må sitte der å juge for de. Anonymous poster hash: 50828...40c
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2015 #2 Skrevet 12. oktober 2015 Hvorfor skal eksen bli sur? Anonymous poster hash: 9f9fe...32a
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2015 #3 Skrevet 12. oktober 2015 Hvorfor skal hun bli sur? Hun blir nå luke sur om noen mnd som hun hadde blitt nå? Så ser ikke problemet.. Anonymous poster hash: 26b11...871
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2015 #4 Skrevet 12. oktober 2015 Eksen ble veldig sur og skapte endel trøbbel forrige gang, men roa seg når barnet var ca året. Det er nok flere grunner, men hovedgrunn er at ho og nye mann ikke kan få barn sammen. Jeg skjønner at det er sårt sitter ikke å gnir vår "Lykke" i ansiktet på de. Men vi må og få leve vårt liv, vi kan ikke hele tiden skulle tilpasse oss de. Anonymous poster hash: 50828...40c
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2015 #5 Skrevet 12. oktober 2015 Trenger dere å gni det inn da? Anonymous poster hash: 7b5e9...9a9
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2015 #6 Skrevet 12. oktober 2015 Trenger dere å gni det inn da? Anonymous poster hash: 7b5e9...9a9 Er jo det jeg sier, vi gnir det ikke inn. Vi har ingenting med de å gjøre utover det som har med ungene å gjøre. Så det er svært få situasjoner hvor de må forholde seg til en voksende mage og deretter baby. Men de får naturligvis vite det når ungene får vite det. Anonymous poster hash: 50828...40c
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2015 #7 Skrevet 12. oktober 2015 Trenger dere å gni det inn da? Anonymous poster hash: 7b5e9...9a9 Er jo det jeg sier, vi gnir det ikke inn. Vi har ingenting med de å gjøre utover det som har med ungene å gjøre. Så det er svært få situasjoner hvor de må forholde seg til en voksende mage og deretter baby. Men de får naturligvis vite det når ungene får vite det. Anonymous poster hash: 50828...40c Dere kan da ikke måtte ta hensyn til eksen. Det er ikke deres feil at hun ikke kan få flere barn. Og hun får vite det før eller siden. Anonymous poster hash: 9f9fe...32a
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2015 #8 Skrevet 12. oktober 2015 Vi lever vårt liv og kan ikke la være å få barn selv om eksen ikke kan få flere. Jeg har så lyst til å si det til de nærmeste, men verden er så liten. Sier jeg det til min søster og hennes eldste får vite kan I hverstefall han si det hos sin far hvor han har stesøsken som av og til omgås ett av mine stebarn. Ei av venninnene mine har barn på samme aldrer og samme skole som mine stebarn, og får dattera der vite det er og veien kort for å si det videre. Så vi må si det til tenåringene først så de får vite det av oss og ikke andre. Men samboer vil jo ikke si noe, og jeg vil helst rope det ut. Anonymous poster hash: 50828...40c
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2015 #9 Skrevet 12. oktober 2015 Hvis samboer vil vente, så synes jeg dere skal vente. Du kan jo sikkert snakke med noen som står deg nær? Bare ikke annonsere? Anonymous poster hash: 4172a...30d
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2015 #10 Skrevet 12. oktober 2015 Hvis samboer vil vente, så synes jeg dere skal vente. Du kan jo sikkert snakke med noen som står deg nær? Bare ikke annonsere? Anonymous poster hash: 4172a...30d Kan desverre ikke si det til noen, fordi jeg vet alle blir veldig glade og da er det fort å forsnakke seg sånn at barn og andre får vite det og igjen Fører til at stebarn før høre det. Var enklere sist gang, da var alle barna mye yngre. Anonymous poster hash: 50828...40c
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2015 #11 Skrevet 12. oktober 2015 Hvis samboer vil vente, så synes jeg dere skal vente. Du kan jo sikkert snakke med noen som står deg nær? Bare ikke annonsere? Anonymous poster hash: 4172a...30d Kan desverre ikke si det til noen, fordi jeg vet alle blir veldig glade og da er det fort å forsnakke seg sånn at barn og andre får vite det og igjen Fører til at stebarn før høre det. Var enklere sist gang, da var alle barna mye yngre. Anonymous poster hash: 50828...40c Virkelig? Har du ingen i livet ditt du kan stole på? Huff - det hørtrs kjedelig ut. Skjønner godt at det verker etter å få sagt det. Men viktig å respektere hverandre (syns jeg). Samme hva grunnen hans er. Men du kan jo mase litt på han Anonymous poster hash: 4172a...30d
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2015 #12 Skrevet 12. oktober 2015 Hvis samboer vil vente, så synes jeg dere skal vente. Du kan jo sikkert snakke med noen som står deg nær? Bare ikke annonsere? Anonymous poster hash: 4172a...30d Kan desverre ikke si det til noen, fordi jeg vet alle blir veldig glade og da er det fort å forsnakke seg sånn at barn og andre får vite det og igjen Fører til at stebarn før høre det. Var enklere sist gang, da var alle barna mye yngre. Anonymous poster hash: 50828...40c Virkelig? Har du ingen i livet ditt du kan stole på? Huff - det hørtrs kjedelig ut. Skjønner godt at det verker etter å få sagt det. Men viktig å respektere hverandre (syns jeg). Samme hva grunnen hans er. Men du kan jo mase litt på han Anonymous poster hash: 4172a...30d Min erfaring fra min besteveninne er at ho kan si ting til meg ho har fått tydelig beskjed om å ikke si, så hvorfor skal ikke det gå motsatt vei og ramme meg tenker jeg da. Så sier aldri ting jeg er redd skal komme ut Anonymous poster hash: 50828...40c
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2015 #13 Skrevet 12. oktober 2015 Du er dårlig form og må nå lyve til de som kunne støttet deg. Mannen din vil at dere skal vente med å fortelle om graviditeten, men greier ikke å fortelle deg hvorfor han ønsker det. Når mannen ikke greier å gi deg noen god grunn for å vente, da tenker jeg at din mening rundt dette teller mer siden det er du som er gravid og du som er dårlig og du som nå må lyve og ikke føler deg komfortabel med det. Så lenge mannen din ikke kan gi noen god grunn til sitt argument så vil jeg tro at magefølelsen din stemmer. Det er flott å ikke ønske å såre andre, men han skal ikke ta mer hensyn til eksen sin enn til deg. Enten har mannen en god grunn til å vente, men da må han også være ærlig med deg, eller så mener jeg hans argument ikke teller så mye. Om han gir deg en god grunn for å vente så sett dere ned og diskuter det på nytt. Hva betyr det for ham å vente, hva betyr det for ham å fortelle nå? Hva betyr det samme for deg, hvordan er det for deg å lyve når du er dårlig og egentlig trenger støtte fra andre? Hvordan ville han følt det om det var han som egentlig bar på en hyggelig hemmelighet, men som dessverre gjorde ham veldig dårlig en periode, andre oppfattet at han var dårlig, men han fikk ikke lov å gjøre annet enn å lyve om det? Greier mannen å støtte deg så mye i graviditeten at den kan oppveie ditt behov for å fortelle? Kanskje veier hans argument for å vente tyngre, men da må du i så fall få en god grunn til å vente med å fortelle. Anonymous poster hash: 1ab93...d6c
Monajenten Skrevet 12. oktober 2015 #14 Skrevet 12. oktober 2015 Du er dårlig form og må nå lyve til de som kunne støttet deg. Mannen din vil at dere skal vente med å fortelle om graviditeten, men greier ikke å fortelle deg hvorfor han ønsker det. Når mannen ikke greier å gi deg noen god grunn for å vente, da tenker jeg at din mening rundt dette teller mer siden det er du som er gravid og du som er dårlig og du som nå må lyve og ikke føler deg komfortabel med det. Så lenge mannen din ikke kan gi noen god grunn til sitt argument så vil jeg tro at magefølelsen din stemmer. Det er flott å ikke ønske å såre andre, men han skal ikke ta mer hensyn til eksen sin enn til deg. Enten har mannen en god grunn til å vente, men da må han også være ærlig med deg, eller så mener jeg hans argument ikke teller så mye. Om han gir deg en god grunn for å vente så sett dere ned og diskuter det på nytt. Hva betyr det for ham å vente, hva betyr det for ham å fortelle nå? Hva betyr det samme for deg, hvordan er det for deg å lyve når du er dårlig og egentlig trenger støtte fra andre? Hvordan ville han følt det om det var han som egentlig bar på en hyggelig hemmelighet, men som dessverre gjorde ham veldig dårlig en periode, andre oppfattet at han var dårlig, men han fikk ikke lov å gjøre annet enn å lyve om det? Greier mannen å støtte deg så mye i graviditeten at den kan oppveie ditt behov for å fortelle? Kanskje veier hans argument for å vente tyngre, men da må du i så fall få en god grunn til å vente med å fortelle. Anonymous poster hash: 1ab93...d6c Dette 👍🏻
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2015 #15 Skrevet 12. oktober 2015 Du er dårlig form og må nå lyve til de som kunne støttet deg. Mannen din vil at dere skal vente med å fortelle om graviditeten, men greier ikke å fortelle deg hvorfor han ønsker det. Når mannen ikke greier å gi deg noen god grunn for å vente, da tenker jeg at din mening rundt dette teller mer siden det er du som er gravid og du som er dårlig og du som nå må lyve og ikke føler deg komfortabel med det. Så lenge mannen din ikke kan gi noen god grunn til sitt argument så vil jeg tro at magefølelsen din stemmer. Det er flott å ikke ønske å såre andre, men han skal ikke ta mer hensyn til eksen sin enn til deg. Enten har mannen en god grunn til å vente, men da må han også være ærlig med deg, eller så mener jeg hans argument ikke teller så mye. Om han gir deg en god grunn for å vente så sett dere ned og diskuter det på nytt. Hva betyr det for ham å vente, hva betyr det for ham å fortelle nå? Hva betyr det samme for deg, hvordan er det for deg å lyve når du er dårlig og egentlig trenger støtte fra andre? Hvordan ville han følt det om det var han som egentlig bar på en hyggelig hemmelighet, men som dessverre gjorde ham veldig dårlig en periode, andre oppfattet at han var dårlig, men han fikk ikke lov å gjøre annet enn å lyve om det? Greier mannen å støtte deg så mye i graviditeten at den kan oppveie ditt behov for å fortelle? Kanskje veier hans argument for å vente tyngre, men da må du i så fall få en god grunn til å vente med å fortelle. Anonymous poster hash: 1ab93...d6c Takk for svar ☺Jeg må nok bare ta samtale med han på nytt etter ul og håpe han endrer mening da. Jeg finner ingen annen logisk grunn enn eksen, men er ikke lett å vite noe sikkert når han ikke vil dele tankene sine med meg. Jeg mener jo at så lenge han har en mening om det må han jo ha noen tanker rundt også. Anonymous poster hash: 50828...40c
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2015 #16 Skrevet 12. oktober 2015 Du er dårlig form og må nå lyve til de som kunne støttet deg. Mannen din vil at dere skal vente med å fortelle om graviditeten, men greier ikke å fortelle deg hvorfor han ønsker det. Når mannen ikke greier å gi deg noen god grunn for å vente, da tenker jeg at din mening rundt dette teller mer siden det er du som er gravid og du som er dårlig og du som nå må lyve og ikke føler deg komfortabel med det. Så lenge mannen din ikke kan gi noen god grunn til sitt argument så vil jeg tro at magefølelsen din stemmer. Det er flott å ikke ønske å såre andre, men han skal ikke ta mer hensyn til eksen sin enn til deg. Enten har mannen en god grunn til å vente, men da må han også være ærlig med deg, eller så mener jeg hans argument ikke teller så mye. Om han gir deg en god grunn for å vente så sett dere ned og diskuter det på nytt. Hva betyr det for ham å vente, hva betyr det for ham å fortelle nå? Hva betyr det samme for deg, hvordan er det for deg å lyve når du er dårlig og egentlig trenger støtte fra andre? Hvordan ville han følt det om det var han som egentlig bar på en hyggelig hemmelighet, men som dessverre gjorde ham veldig dårlig en periode, andre oppfattet at han var dårlig, men han fikk ikke lov å gjøre annet enn å lyve om det? Greier mannen å støtte deg så mye i graviditeten at den kan oppveie ditt behov for å fortelle? Kanskje veier hans argument for å vente tyngre, men da må du i så fall få en god grunn til å vente med å fortelle. Anonymous poster hash: 1ab93...d6c Takk for svar ☺Jeg må nok bare ta samtale med han på nytt etter ul og håpe han endrer mening da. Jeg finner ingen annen logisk grunn enn eksen, men er ikke lett å vite noe sikkert når han ikke vil dele tankene sine med meg. Jeg mener jo at så lenge han har en mening om det må han jo ha noen tanker rundt også. Anonymous poster hash: 50828...40c Ta ham med deg på ultralyden nesten uke, da får han større nærhet til barnet som kommer enn om han bare ser et bilde og får rapport i etterkant. Og så tar dere samtalen etterpå. Si at du lytter til ham, at han må snakke med deg og gi deg en grunn til hvorfor han føler som han gjør. Så forteller du ham hva du føler. Og forhåpentligvis blir dere enige. Lykke til med alt Anonymous poster hash: 1ab93...d6c
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2015 #17 Skrevet 12. oktober 2015 Du er dårlig form og må nå lyve til de som kunne støttet deg. Mannen din vil at dere skal vente med å fortelle om graviditeten, men greier ikke å fortelle deg hvorfor han ønsker det. Når mannen ikke greier å gi deg noen god grunn for å vente, da tenker jeg at din mening rundt dette teller mer siden det er du som er gravid og du som er dårlig og du som nå må lyve og ikke føler deg komfortabel med det. Så lenge mannen din ikke kan gi noen god grunn til sitt argument så vil jeg tro at magefølelsen din stemmer. Det er flott å ikke ønske å såre andre, men han skal ikke ta mer hensyn til eksen sin enn til deg. Enten har mannen en god grunn til å vente, men da må han også være ærlig med deg, eller så mener jeg hans argument ikke teller så mye. Om han gir deg en god grunn for å vente så sett dere ned og diskuter det på nytt. Hva betyr det for ham å vente, hva betyr det for ham å fortelle nå? Hva betyr det samme for deg, hvordan er det for deg å lyve når du er dårlig og egentlig trenger støtte fra andre? Hvordan ville han følt det om det var han som egentlig bar på en hyggelig hemmelighet, men som dessverre gjorde ham veldig dårlig en periode, andre oppfattet at han var dårlig, men han fikk ikke lov å gjøre annet enn å lyve om det? Greier mannen å støtte deg så mye i graviditeten at den kan oppveie ditt behov for å fortelle? Kanskje veier hans argument for å vente tyngre, men da må du i så fall få en god grunn til å vente med å fortelle. Anonymous poster hash: 1ab93...d6c Takk for svar ☺Jeg må nok bare ta samtale med han på nytt etter ul og håpe han endrer mening da. Jeg finner ingen annen logisk grunn enn eksen, men er ikke lett å vite noe sikkert når han ikke vil dele tankene sine med meg. Jeg mener jo at så lenge han har en mening om det må han jo ha noen tanker rundt også. Anonymous poster hash: 50828...40c Ta ham med deg på ultralyden nesten uke, da får han større nærhet til barnet som kommer enn om han bare ser et bilde og får rapport i etterkant. Og så tar dere samtalen etterpå. Si at du lytter til ham, at han må snakke med deg og gi deg en grunn til hvorfor han føler som han gjør. Så forteller du ham hva du føler. Og forhåpentligvis blir dere enige. Lykke til med alt Anonymous poster hash: 1ab93...d6c Takk. Ja må bare prate med han på nytt etter vi har sett spiren på ul. ☺ Kan ikke gjøre annet enn det. Vi må finne en løsning begge kan føle seg ok med. Anonymous poster hash: 50828...40c
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2015 #18 Skrevet 12. oktober 2015 Hva gjorde eksen sist gang du ble gravid da? Jeg forstår ikke hvordan folk kan lage bråk bare fordi eksen blir far på ny. Det er ikke sikkert jeg heller får flere barn, men jeg ville jo aldri blitt sur på min eks om han skulle få nye barn. Anonymous poster hash: 91730...c87
Luksusdyret Skrevet 12. oktober 2015 #19 Skrevet 12. oktober 2015 Hvis samboer vil vente, så synes jeg dere skal vente. Du kan jo sikkert snakke med noen som står deg nær? Bare ikke annonsere? Anonymous poster hash: 4172a...30d Ikke hvis det er av hensyn til EKSEN. Han bør være ferdig med henne før han har involvert seg med HI. Du skylder eksen ingenting og skal da ikke danse etter hennes pipe og ta hensyn til at hun skal bli sur og lage helvete.
Luksusdyret Skrevet 12. oktober 2015 #20 Skrevet 12. oktober 2015 Du er dårlig form og må nå lyve til de som kunne støttet deg. Mannen din vil at dere skal vente med å fortelle om graviditeten, men greier ikke å fortelle deg hvorfor han ønsker det. Når mannen ikke greier å gi deg noen god grunn for å vente, da tenker jeg at din mening rundt dette teller mer siden det er du som er gravid og du som er dårlig og du som nå må lyve og ikke føler deg komfortabel med det. Så lenge mannen din ikke kan gi noen god grunn til sitt argument så vil jeg tro at magefølelsen din stemmer. Det er flott å ikke ønske å såre andre, men han skal ikke ta mer hensyn til eksen sin enn til deg. Enten har mannen en god grunn til å vente, men da må han også være ærlig med deg, eller så mener jeg hans argument ikke teller så mye. Om han gir deg en god grunn for å vente så sett dere ned og diskuter det på nytt. Hva betyr det for ham å vente, hva betyr det for ham å fortelle nå? Hva betyr det samme for deg, hvordan er det for deg å lyve når du er dårlig og egentlig trenger støtte fra andre? Hvordan ville han følt det om det var han som egentlig bar på en hyggelig hemmelighet, men som dessverre gjorde ham veldig dårlig en periode, andre oppfattet at han var dårlig, men han fikk ikke lov å gjøre annet enn å lyve om det? Greier mannen å støtte deg så mye i graviditeten at den kan oppveie ditt behov for å fortelle? Kanskje veier hans argument for å vente tyngre, men da må du i så fall få en god grunn til å vente med å fortelle. Anonymous poster hash: 1ab93...d6c Enig der, det er HI som er gravid og trenger støtte. Ved å nekte henne å si det til noen som helst frarøver mannen henne støtte fra omgivelsene og tvinger henne til å være alene om svangerskapet. Av hensyn til hans eks, som HI egentlig skal drite i. Det betyr jo at hensyn til eksen er viktigere for HI sin mann enn støtte som HI trenger i svangerskapet. For en dust.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2015 #21 Skrevet 12. oktober 2015 Jeg ønsker ikke å komme med for mange konkrete ting i frykt for å bli kjennkjent. Men barna ble dratt inn i konflikten sist. Men av alt ho sa og gjorde var en av tinga å fortelle barna at pappan demmes ikke var pappa til babyen osv. Så barna som ikke var endel yngre da viste ikke om de var blitt storesøsken eller om jeg hadde lurt de og pappa. Heldigvis tvilte aldri samboeren min på at babyen var hans selv om eksen var veldig påståelig. Anonymous poster hash: 50828...40c
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2015 #22 Skrevet 12. oktober 2015 Uavhengig av eksen, jeg ville ventet med å si noe til etter uke 12. Da er man over "den magiske grensen".. Anonymous poster hash: 3acd7...73e
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2015 #23 Skrevet 12. oktober 2015 Samboeren min ville vente med å fortelle til etter uke 12. Ikke pga noen sjalu eks, men fordi han var redd vi skulle miste.Vi var heldigvis enige i den avgjørelsen da. Anonymous poster hash: 0b064...1ba
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2015 #24 Skrevet 12. oktober 2015 Trenger dere å gni det inn da? Anonymous poster hash: 7b5e9...9a9 Det lar seg vanskelig skjule 😳 Anonymous poster hash: b6c8c...53c
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #25 Skrevet 13. oktober 2015 Ville ventet til uke 12 uansett Anonymous poster hash: 3b63d...30a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå