Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2015 #26 Skrevet 12. oktober 2015 Mannens svigerforeldre ( mine foreldre ) bor langt unna og vi er der 14 dager annet hvert år og vi er da med alle sammen. Hans foreldre bor ca. 1 time unna og mannen er der ca. 3 helger i året uten meg der jeg får vært for meg selv og rydder blant annet i skuffer og skap vi ikke får gjort til vanlig. Og bare koser meg i eget selskap. Jeg vil til de mindre og mindre siden de aldri vil overnatte hos oss og bare er her en gang i året. Syns det skal gå begge veier. Jeg syns ikke det er så gøy å være hos de heller.. Anonymous poster hash: 81c1f...d29
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2015 #27 Skrevet 12. oktober 2015 Mannens foreldre bor 12 timer el 1,5 time med fly unna. Er ganske dyrt med fly for 5 personer, han har derfor reist en gang i året med et barn alene og så reiser vi en gang i året alle sammen. Barna går på skolen og syns det er stas å kunne dra engang alene med pappa på tur. Har ikke hørt noe negativt om det Anonymous poster hash: 68d13...b15
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2015 #28 Skrevet 12. oktober 2015 Svigerforeldrene mine bor ikke så langt da, bare 10 minutter i fra men tenkte å svare for det om. Selv om de ikke bor så lang unna er der sjeldent vi ser dem. Ikke kommer de på besøk selv om jeg har sakt at dem er hjertelig velkommen , svigermor klager på at barnebarnet er for mye med mormoren, men mine foreldre kommer på besøk når de har tid og da er de med oss alle. Når der kommer til svigermor er det bare baby,baby,baby. Ignorerer meg og mannen totalt når vi prøver å ha en samtale så vis mannen skal besøke så er det enten bare han eller han og barnet. De blir ikke fornærmet vis ikke jeg vil være med men det gjør ikke så mye Anonymous poster hash: 179ce...237
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2015 #29 Skrevet 12. oktober 2015 Fornærmet over at svigerdatter ikke blir med på besøk? Jøje meg.... Anonymous poster hash: df054...1f1
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2015 #30 Skrevet 12. oktober 2015 En siste dytt..... Anonymous poster hash: df054...1f1
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2015 #31 Skrevet 12. oktober 2015 Mannen tar 1-2 turer dit årlig med ungene uten meg. Han skal nå til helga og jeg gleder meg! Jeg er med ellers, 2-3 ganger i året. Svigers har ingen innvendinger. Anonymous poster hash: ed9e9...ce6
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2015 #32 Skrevet 12. oktober 2015 Mine bor tett på oss og de dukker opp her hele tiden. Og svigermor begynner alltid å rydde i ting, og så har hun en tendens til å være litt passiv agressiv. Kommer med sånne små stikkere som når jeg susset babyen masse på kinnet fordi han synes det er gøy så sier hun tørt :"Ja, ikke rart du får masse prikker i fjeset ditt" til babyen. Det er melkeutslett og/eller varmeutslett han til tider har liksom. Og så fikk jeg en sittegruppe av mamma og pappa og når jeg ville ha det på verandaen og ikke i boden siden vi skulle male hus den uken mumlet hun "det blir kaldt, kommer ikke til å bruke det, så kommer vinden og blåser alt overende og knuser vinduet ..." til alle mine argumenter om hvorfor jeg ønsket å la de stå ute et par uker til. Da må jeg også si at hun sto for ti minutter siden å sa det var meldt knall vær i to uker frem nå og hun har sev to sittegrupper ute i tillegg til masse annet dilldall på sin egen veranda ...sånne kommentarer kommer hun med hele tiden, sånn i munnviken til alt som sies og gjøres.Alt vi planegger så mumler hun "det koster peeeeng" til, men når hun selv har bursdag f.eks. nåde oss om vi glemmer gave, hun har til og med vært på aktivitetskalenderen å skrevet inn bursdagen sin der, så jeg fikk ikke skrevet inn noen avtaler den dagen for der sto det stor hvem som hadde bursdag Jeg kan bli gal av dette, ingen får meg så adrenalinsint som henne. Men samtidig så stiller de sannelig opp for ungene. De er helt enestående besteforeldre så jeg svelger unna kamel etter kamel fordi det gjør meg takknemlig. Og så tror jeg ikke hun mener noe med disse anfallene sine, hun bare er sånn. Til å begynne med følte jeg hun kritiserte meg hele tiden og jeg ble dødsusikker rundt henne. Kan tidvis føle det sånn enda, men er flinkere til å be henne slutte å være så negativ om jeg føler det blir for mye.Hun har klaget til mannen på at jeg aldri kommer å besøker dem alene da, den så jeg ikke komme. Følte jo at hun ikke likte meg så vil hun at jeg skal dukke opp der alene også? Det føles liksom ikke så naturlig for meg å oppsøke kritikk når jeg ikke må Men jeg må prøve å se mer åpent på henne, for jeg tror hun ikke mener noe vondt og de er virkelig ok å ha ihht. barna. De kommer å henter dem ofte, hver gang jeg og mannen bare snakker om at vi er bedt en plass eller noe så bryter hun inn "Vi kan passe ungene". Det er jeg så takknemlig for for da føler jeg at de virkelig vil og ikke at jeg ber om en tjeneste som jeg føler f.eks. når det kommer til mine foreldre som aldri tar ungene. Anonymous poster hash: de8cf...90f
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2015 #33 Skrevet 12. oktober 2015 Mine bor tett på oss og de dukker opp her hele tiden. Og svigermor begynner alltid å rydde i ting, og så har hun en tendens til å være litt passiv agressiv. Kommer med sånne små stikkere som når jeg susset babyen masse på kinnet fordi han synes det er gøy så sier hun tørt :"Ja, ikke rart du får masse prikker i fjeset ditt" til babyen. Det er melkeutslett og/eller varmeutslett han til tider har liksom. Og så fikk jeg en sittegruppe av mamma og pappa og når jeg ville ha det på verandaen og ikke i boden siden vi skulle male hus den uken mumlet hun "det blir kaldt, kommer ikke til å bruke det, så kommer vinden og blåser alt overende og knuser vinduet ..." til alle mine argumenter om hvorfor jeg ønsket å la de stå ute et par uker til. Da må jeg også si at hun sto for ti minutter siden å sa det var meldt knall vær i to uker frem nå og hun har sev to sittegrupper ute i tillegg til masse annet dilldall på sin egen veranda ...sånne kommentarer kommer hun med hele tiden, sånn i munnviken til alt som sies og gjøres. Alt vi planegger så mumler hun "det koster peeeeng" til, men når hun selv har bursdag f.eks. nåde oss om vi glemmer gave, hun har til og med vært på aktivitetskalenderen å skrevet inn bursdagen sin der, så jeg fikk ikke skrevet inn noen avtaler den dagen for der sto det stor hvem som hadde bursdag Jeg kan bli gal av dette, ingen får meg så adrenalinsint som henne. Men samtidig så stiller de sannelig opp for ungene. De er helt enestående besteforeldre så jeg svelger unna kamel etter kamel fordi det gjør meg takknemlig. Og så tror jeg ikke hun mener noe med disse anfallene sine, hun bare er sånn. Til å begynne med følte jeg hun kritiserte meg hele tiden og jeg ble dødsusikker rundt henne. Kan tidvis føle det sånn enda, men er flinkere til å be henne slutte å være så negativ om jeg føler det blir for mye. Hun har klaget til mannen på at jeg aldri kommer å besøker dem alene da, den så jeg ikke komme. Følte jo at hun ikke likte meg så vil hun at jeg skal dukke opp der alene også? Det føles liksom ikke så naturlig for meg å oppsøke kritikk når jeg ikke må Men jeg må prøve å se mer åpent på henne, for jeg tror hun ikke mener noe vondt og de er virkelig ok å ha ihht. barna. De kommer å henter dem ofte, hver gang jeg og mannen bare snakker om at vi er bedt en plass eller noe så bryter hun inn "Vi kan passe ungene". Det er jeg så takknemlig for for da føler jeg at de virkelig vil og ikke at jeg ber om en tjeneste som jeg føler f.eks. når det kommer til mine foreldre som aldri tar ungene. Anonymous poster hash: de8cf...90f Eh..Du er vel inne på feil tråd eller? Anonymous poster hash: df054...1f1
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #34 Skrevet 13. oktober 2015 . Anonymous poster hash: df054...1f1
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #35 Skrevet 13. oktober 2015 er alltid med, elsker svigerfamilien min også bor de 4+ timer unna i sverige så blir veldig dumt om jeg ikke skulle blitt med. elsker å gå på shopping med søsteren hans, spise god mat eller gå tur med hund og barn sammen med foreldrene hans osv. helgen vi drar til sviger hver mnd er min favoritt helg min familie ser vi nesten en gang i uka, det er viktig for oss at lille gutt får et nært forhold til familien sin + at vi liker å tilbringe tid med foreldrene og søsknene våre når vi har mulighet Anonymous poster hash: f9d67...eda
klishe89 Skrevet 13. oktober 2015 #36 Skrevet 13. oktober 2015 Mannen drar ofte alene. Babyen er hjemme med meg
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #37 Skrevet 13. oktober 2015 Anonymous poster hash: de8cf...90f Eh..Du er vel inne på feil tråd eller? Anonymous poster hash: df054...1f1 Ta deg en bolle, greit at svaret ikke er helt etter spm, men altså.... Anonymous poster hash: 06e9b...52d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå