Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2015 #1 Skrevet 12. oktober 2015 Er du alltid med dit på besøk? Eller hender det at mannen din reiser til de på besøk alene og/eller med barnebarn? Anonymous poster hash: df054...1f1
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2015 #2 Skrevet 12. oktober 2015 Alltid med, bor 7 timer unna og i Sverige. Så drar han drar vi alle og sover der noen dager Anonymous poster hash: 80d07...037
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2015 #3 Skrevet 12. oktober 2015 Da barna var mindre ble jeg alltid med, nå er jeg kun med dersom det er noe spesielt som skal feires. Orker ikke bo der i flere dager. Anonymous poster hash: 983bb...55e
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2015 #4 Skrevet 12. oktober 2015 Nå er vi aldri på besøk der med mindre det er noe som skal feires i stort lag. Har 3 barn, den ene hater å kjøre bil, og jeg orker ikke bo der over flere dager. Det er 80 mil å kjøre, så det er ikke gjort på en svupp. Hender mannen har tatt med et par av ungene og reist, men sjeldent han har tid til å dra dit og Anonymous poster hash: 5741a...7c0
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2015 #5 Skrevet 12. oktober 2015 Svigerforeldrene mine bor i England, og vi drar alltid på besøk dit sammen. Anonymous poster hash: 48429...a7f
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2015 #6 Skrevet 12. oktober 2015 Jeg er alltid med på besøk.. Vi reiser som regel i julen og påsken. Lite helgeturer, for det er så langt at det ikke er vits å reise 8timer kun for en liten helg.. Blir mye bilkjøring for to små barn. Ellers var vi en del de ri permisjonene, men da var jeg med. Jeg drømmer om en husmorferie, eller å være en helg hjemme alene, så det er ikke dumt å la han reise dit alene, men som sagt, så syns jeg det er litt langt for ungene å reise for kort tid.. Blir mye bilkjøring... Må nesten ha 4-6dager der for at det ikke skal bli frem og tilbake.. Anonymous poster hash: df253...e65
soleia Skrevet 12. oktober 2015 #7 Skrevet 12. oktober 2015 Dei bur 6 timar unna. Om eg har fri dreg eg med, men det hender han reiser med ungane når eg må jobbe, feks i påska eller sommarferien som vi må dele.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2015 #8 Skrevet 12. oktober 2015 Takk for svar! Det viser seg nå at svigers er fornærmet over at jeg ikke vil være med dit hver gang, og i mitt hode er det ingenting å bli fornærmet over. Jeg hadde selv besteforeldre langt unna, og mine foreldre delte seg noen ganger og besøkte sine foreldre alene av og til. Slik gjør også andre jeg kjenner. Så altså; i min verden er det helt naturlig. Ville bare høre her hva som "vanlig" her. Trodde jo i utg.pkt. at de ville storkose seg med sønnen alene noen dager.. Må også legge til at vi må fly for å komme dit, og at det er et kostnadsspørsmål også. Hvorfor ikke hygge seg med sønn og barnebarn på besøk, og unne meg noen dager alene hjemme? hi Anonymous poster hash: df054...1f1
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2015 #9 Skrevet 12. oktober 2015 Setter forøvrig pris på flere innspill. :-) hi Anonymous poster hash: df054...1f1
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2015 #10 Skrevet 12. oktober 2015 Min mann har vel vært hos sine foreldre en gang uten meg, ellers er jeg med. Men der har vi et eget hus, så vi er ikke direkte på besøk hos dem heller. Jeg drar som regel med barna uten mann hjem til mine foreldre. Enig med deg, hi, hadde vært deilig om mannen ville ta med barna noen dager så jeg kunne fått noen dager alene. Ikke noe å bli fornærmet for. Anonymous poster hash: d605e...d36
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2015 #11 Skrevet 12. oktober 2015 Vi deler oss og reiser sammen omtrent like ofte, så reiser alene ca halvparten av gangene da. Anonymous poster hash: 28065...677
MarianeA Skrevet 12. oktober 2015 #12 Skrevet 12. oktober 2015 En times biltur unna. Jeg er oftest med når vi drar på besøk. Er der stort sett en tur hver helg.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2015 #13 Skrevet 12. oktober 2015 Mine bor i England. Jeg og barna er med en gang i året, kanskje to om det er noe spesielt å feire der også reiser mannen en gang alene for da kan han dra på pub med venner og familie og gjøre ting som barna ikke kan være med på. Anonymous poster hash: 564da...258
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2015 #14 Skrevet 12. oktober 2015 Mine svigerforeldre bor i utlandet, 12 timer og to flyturer unna. Mannen min har vært hjemme 1 gang uten barna og meg, og 1 gang ble han fem dager etter at vi dro hjem. Vi er der ca. hver 9. måned. De foretrekker at vi kommer samlet, men det er bedre at mannen min kommer alene enn at ingen kommer. Barna ønsker ikke å reise uten meg. Anonymous poster hash: d1051...0a6
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2015 #15 Skrevet 12. oktober 2015 Det varierer. Noen ganger tar han med barna over og jeg jobber. Andre ganger drar vi alle, eller sender de i forveien og jeg kommer etter f ex før jul. Han tok også minste med over da han hadde pappaperm. Anonymous poster hash: c7276...305
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2015 #16 Skrevet 12. oktober 2015 Stort sett alltid med. Det har hendt at mannen har reist dit for å være med på en eller annen fest med kompisgjengen hjemme o.l. uten at jeg har blitt med, men reiser han dit for å besøke foreldrene så er jeg alltid med. Anonymous poster hash: 107fe...683
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2015 #17 Skrevet 12. oktober 2015 Svigermor bor i samme by som mine foreldre. Det er 7 timer med bil fra oss. Vi bor hos mine foreldre og besøker svigermor. Har en natt hos svigermor innimellom. Men hun kaver sånn at det blir bare stress å være der. Foreldrene mine har større plass, mere barnevennlig hus og hage og en del barneutstyr. Det er derfor enklere for oss å bo der. Anonymous poster hash: 19dc1...fe9
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2015 #18 Skrevet 12. oktober 2015 Svigermor bor i samme by som mine foreldre. Det er 7 timer med bil fra oss. Vi bor hos mine foreldre og besøker svigermor. Har en natt hos svigermor innimellom. Men hun kaver sånn at det blir bare stress å være der. Foreldrene mine har større plass, mere barnevennlig hus og hage og en del barneutstyr. Det er derfor enklere for oss å bo der. Anonymous poster hash: 19dc1...fe9 Mannen er noen ganger hos svigermor alene for å treffe kompiser. Jeg er noen ganger hos mine foreldre alene med barna. Anonymous poster hash: 19dc1...fe9
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2015 #19 Skrevet 12. oktober 2015 Mine foreldre bor 4 timer unna, svigerforeldre i et annet land. Jeg drar av og til alene til foreldrene mine, av og til med barnet, og av og til med mannen også. Deilig å dra "hjem" uten han av og til! Han har dratt alene til sine foreldre noen ganger, og skal snart dra på far-barn-tur alene dit med /-åringen Altså: etter min oppfatning er svigermoren din tåpelig! Utrolig godt med kvalitetstid, både med seg selv og egne foreldre. Anonymous poster hash: 2e1b3...d74
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2015 #20 Skrevet 12. oktober 2015 Jeg er alltid med, men vi er der bare 1 gang i året, og det koster så mye å reise dit at det virker bortkastet å bli mindre enn en uke, og så lenge ønsker jeg ikke å være alene. Hadde vært deilig om de bodde så nær at han kunne ta med barna dit en helg mens jeg fikk slappe av hjemme. Anonymous poster hash: 580f0...8c9
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2015 #21 Skrevet 12. oktober 2015 Mine foreldre bor 4 timer unna, svigerforeldre i et annet land. Jeg drar av og til alene til foreldrene mine, av og til med barnet, og av og til med mannen også. Deilig å dra "hjem" uten han av og til! Han har dratt alene til sine foreldre noen ganger, og skal snart dra på far-barn-tur alene dit med /-åringen Altså: etter min oppfatning er svigermoren din tåpelig! Utrolig godt med kvalitetstid, både med seg selv og egne foreldre. Anonymous poster hash: 2e1b3...d74 Jeg har også alltid tenkt at de ville satt pris på alenetid med sønn og barnebarn. For selv om man har et godt forhold til sine svigerbarn, så må det da være litt ekstra kos å bare være barn og barnebarn noen få dager i året. Som tidligere nevnt, så er det vanlig i min familie, så ble en smule overrasket over reaksjonen mannen min fikk da han nylig var der uten meg. hi Anonymous poster hash: df054...1f1
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2015 #22 Skrevet 12. oktober 2015 . Anonymous poster hash: df054...1f1
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2015 #23 Skrevet 12. oktober 2015 Jeg er med hvis det passer. Men ofte har mannen dratt aleine med ungene hvis jeg skal på konferanse, har hatt hektiske innspurter o.l. Jeg drar også aleine til mine foreldre hvis d ikke passer så godt for han. Men ingen av oss sitter hjemme og slapper av og nyter aleinetid mens den andre reiser. 😉 Anonymous poster hash: 89070...47e
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2015 #24 Skrevet 12. oktober 2015 Stort sett alltid med. Svigers bor i frankrike og vi snakker ikke samme språk. 1 gang har mannen dratt alene med eldste og andre gangen dro jeg hjem tidligere. Dette var før yngste ble født Anonymous poster hash: 39b06...3de
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2015 #25 Skrevet 12. oktober 2015 Til info så bor svigers på et lite sted, så det er lite for meg å gjøre der. Synes dessuten jeg er nok sammen med dem i løpet av et år ettersom de er på besøk ca 1 uke av gangen. Så å bli fornærmet for at jeg ikke alltid er med dit er ikke annet enn urimelig. hi Anonymous poster hash: df054...1f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå