Gå til innhold

har du med barnefar på alle kontroller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker ikke på OUL dom mange har med partner på, men alle besøk hos lege og jordmor generelt.

Jeg er ukentlig på kontroller på sykehuset, og ser da andre som også er det ofte. Noen har jo med partner på alt.

Når det i tillegg er personer som jeg vet kjører bil selv, har barn fra før, mannen jobber og må ta fri, og ikke har noen "skumle" årsaker så synes jeg det er litt spesielt.

Eller er det bare jeg som er veldig selvstendig som klarer meg fint alene og ikke ser noen grunn til at mannen min skal være borte fra jobb for at jeg skal ta blodprøver og sjekkes vanlig?

Anonymous poster hash: d494c...caa

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Han var med på ultralyder, ikke noe annet. 

Skrevet

Mannen min har vært med på ultralyd, og fødsel, ingenting annet.

Anonymous poster hash: d5cd2...d05
Skrevet

Forrige svangerskap var han med på nesten alt. Var noen ganger alene også.

Dette svangerskapet blir han vel med på første kontroll og OUL. Tror ikke han kommer til å bli med på mange flere, med mindre det er noe han lurer på(men det kan jo jeg svare på da). Kanskje overtidskontroll eller noen andre spesielle kontroller. Han vil være med for å høre at alt er fint, kanskje får man høre hjertelyden, får informasjon, osv.

Anonymous poster hash: 053ca...19d

Skrevet

Altså jeg var alene på kontroller i første svangerskap, ikke han😂 Det skulle tatt seg ut! 😂

Anonymous poster hash: 053ca...19d

Skrevet

Jeg synes det er noe patetisk over å dra med mannen på enkle rutinekintroller.

Virker så uselvstendig.

Og nei, er ikke singel og bitter. Mannen hadde blitt med om jeg spurte, men ser ikke poenget.

Anonymous poster hash: 5e9d4...c1e

Skrevet

Nei vi var ikke sammen med alt. Men nå vet ikke du årsaken til at folk velger å gjøre slikt sammen.

Kan du ikke utdype litt mer hvorfor det er "spesielt" som du sier?

Spesielt i forhold til hva? Deg?

Besitter du malen på hvordan man skal gjennomføre et svangerskap.

Ganske arrogant holdning.

Anonymous poster hash: cbcca...fd0

Skrevet

Han var med om han hadde fri, fordi han selv ønsket å være med på så mye som mulig :) jeg syns bare det var koselig da jeg ikke liker å være alene med folk jeg ikke kjenner skikkelig

Anonymous poster hash: ef054...858

Gjest Darwinia:-)
Skrevet (endret)

Nei, dem tar jeg fint på egenhånd. Synes det hadde vært litt pinlig (ovenfor lege/jordmor) om han ble med for å se på at jeg ble veid, målt, overleverte urinprøve og snakket om vannansamlingene mine. Han var med på første kontroll i første svangerskap fordi det var litt spennende men vi fant fort ut at hans nærvær ikke var nødvendig:-)

Når det er sagt: jeg hadde ikke reagert på at andre hadde tatt med mannen. Det kan være grunner til at de ønsker det som jeg ikke vet om (tidligere senaborter, mistanke om avvik, sosial angst osv)

Endret av Darwinia:-)
Skrevet

Nei vi var ikke sammen med alt. Men nå vet ikke du årsaken til at folk velger å gjøre slikt sammen.

To av damene kjenner jeg godt privat, og vet hvorfor (og ingen grunner til at det trengs).

Har da ikke sagt jeg besitter noen mal, jeg spør hva andre folk gjør- for meg selv og blant de fleste av mine venner og bekjente så er ikke dette "normalt".

Skrevet

Jeg må gjøre slikt alene. Mannen kan ikke ta seg fri for å bli med på alt av kontroller. Neste uke skal jeg på tidlig ul alene men håper han jobber i nærområde og kan bli med på den ordinære ul. Han var ikke med på alt forrige svangerskap heller, men fikk med seg tidlig ul og ordinær ul den gangen.

Anonymous poster hash: 0a38a...9d2

Skrevet

Etter at siste svangerskap endte i dødfødsel, er han med på alle kontroller på sykehuset. Han var også med på første svangerskaoskontroll hos fastlegen, men ikke de andre vanlige svangerskapskontrollene. Litt drøyt å kalle det uselvstendig når man ikke vet bakgrunnen til de som har med mannen.

Anonymous poster hash: 1e6a4...6cc

Skrevet

Min har kun brukt å være med på ultralyder.

Og i første svangerskap var han vel med på kontroll på termindag og på overtidskontroll. Men da hadde han ferie og hadde anledning å være med også.

Anonymous poster hash: 4008a...b32
Skrevet

Nei, han var kun med på tidlig ul med første + oul. Med andre var han bare med på oul. Skjønner ikke hvorfor barnefar må være med på alle kontroller, men folk må gjøre hva de vil.

Anonymous poster hash: 37597...e8c

Skrevet

Jeg gjorde alle vanlige kontroller alene.. Så ikke vitsen med å han med på vanlige kontroller... Han var med på alle ekstra kontrollene og alle ultralydene jeg hadde da. Med andremann var det en del ekstra ting de ville sjekke ut og holde øye med, for de var redde for at han ikke fikk nok næring og han lå i tverrleie frem til fødsel, så da var det fint å være to på de kontrollene

Anonymous poster hash: 075be...e9c
Skrevet

Jeg har vært gravid 3 ganger med 3 forskjellige

Så det har vært litt forskjellig

Anonymous poster hash: 52e90...eeb

Skrevet

Nei, pappaen var bare med på ultralydene og 1. kontrollen til barn nr 1. vi har tre. Også var han forresten med på overtidskontrollen med siste.

Han fikk være med om han ville, men ingen av oss hadde behov for det egentlig, når det ikke var noe spesielt. 

Anonymous poster hash: 7f054...237
Skrevet

To av damene kjenner jeg godt privat, og vet hvorfor (og ingen grunner til at det trengs).

Har da ikke sagt jeg besitter noen mal, jeg spør hva andre folk gjør- for meg selv og blant de fleste av mine venner og bekjente så er ikke dette "normalt".

Du svarte ikke på spørsmålet.

Hva er det spesielt i forhold til?

Er det noen regler jeg har gått glipp av.

Og du sier du kjenner de. Har du altså fullt innblikk i deres tanker og følelser?

Når du kommer med en påstand om at det er spesielt må du da kunne argumentere for dette.

Du sier nå også "normalt"

Normalt i forhold til de du kjenner?

Jobber du i SSB og sitter med statistikk på dette?

Skrevet

I første svangerskapet var han med på ett par ul og noen kontroller, ikke alt.

Med nr 2 var han med på OUL, det var det☺ forskjell på nr 1 og nr 2 😊

Skrevet

Denne følte jeg for og svare på. Jeg har samboer med på alle kontroller. Bor 3 timer fra sykehuset, og må inn hver 14 dag for ul pga risikosvangerskap med eneggete tvillinger. Ja jeg har lappen selv og kunne kjørt selv. Men så har jeg vena cava i svangerskapet så han vil ikke at jeg skal dundre avgårde i 90 km i timen med bil til hver kontroll. Sjansen for at jeg kan svime av er der hele tiden. Syns man skal være litt forsiktig med å hyle hysteri eller uselvstendig. Som oftes er det en grunn til at man velger å ha med seg partner. Noen er livredde alt som har med sykehus å gjøre foreksempel.

Anonymous poster hash: f7c52...d39

Skrevet

Mannen var med på OUL og han blir også med på de kontrollene jeg skal på på sykehuset (pga sykdom får jeg ekstra oppfølging). Er både for å stille opp for meg hvis noe er galt (jeg ser ikke for meg å håndtere dårlige nyheter spesielt bra..), og også for at jeg skal slippe å ta buss såpass langt (inkl ventetid under bussbytte blir det fort 2 timer ++ hver vei, i motsetning til en times tid med bil).   :Nikke:  

Drar alene til de vanlige svangerskapskontrollene hos lege og JM (iallefall har jeg gjort det hittil), men har han lyst å være med på en for feks å få snakke med jordmor selv, så er han selvsagt velkommen  :blomst:

Anonymous poster hash: 0219e...570
Skrevet

Vært gravid 3 gang mannen har vært med når det har vært mistanke om noe galt eller jeg skulle på ul.

1 svangerskap ma i uke 10 mannen var med på den ene kontrollen jeg hadde som bekreftet mistanken min.

2 svangerskap levendefødt frisk unge mannen var med på ultralyd. 3 svangerskap dødfødt nydelig baby mannen var med på ultralyder og mår jeg dro inn grunnet manglende spark.

Vet ikke hva vi gjør neste gang enn del av meg trur at det kan være godt å ha mannen med, men det blir vist veldig, veldig mange kontroller så om det er praktisk gjenomførbart er ikke godt å si

Anonymous poster hash: eb644...71b

Skrevet

Kun ordinære ultralyder.

Anonymous poster hash: 07164...907

Skrevet

Jeg hadde mannen med på alle kontrollene da jeg var veldig dårlig og trengte hjelp til det meste. Han har en veldig fleksibel jobb og jobbet mye hjemme.

Anonymous poster hash: ec6cb...a6d

Skrevet

Min var med på første kontroll med jordmor med førstemann, utover det har han bare vært med på ultralyder. Hadde noen ekstra i siste svangerskapet. Utover det hadde verken jeg eller han behov for at han skulle være med :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...