Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #1 Skrevet 7. oktober 2015 Da var det over. Den medisinske aborten er gjennomført, graviditeten avsluttet. Det var fælt, en ting var de fysiske smertene, men den psykiske påkjenningen var mye verre. Dette har ikke endret mitt syn på abort. Jeg er for selvbestemt abort, men abort er ikke en ting jeg noensinne ville ta. Jeg klarer ikke slutte å gråte. Nå må jeg huske på at dette er gjort for at de tre barna jeg har ikke skal miste mammaen sin. På sitt skrudde vis er dette gjort for dem. Jeg skulle så inderlig ønske at det ikke var sånn det måtte bli. Mannen min blir sterilisert imorgen slik at dette er noe vi aldri må forholde oss til igjen. Så nå må sorgen bearbeides og livet gå videre, men jeg tror ikke dette noen gang blir bra... Anonymous poster hash: 46aa3...bb4
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #2 Skrevet 7. oktober 2015 Uff, så trist å lese... Håper du klarer å bearbeide dette mer etter hvert, men det er klart at det er grusomt nå i begynnelsen. Kanskje du burde snakke med en sorggruppe? Kanskje Amathea har noe sånt? Har du noen du kan snakke godt med om dette? Av og til må ting bare luftes... Kan du snakke med en prest? Lykke til! Håper dere tar vare på hverandre i denne tunge tiden, og klarer å sette pris på de flotte barna dere faktisk har. Anonymous poster hash: 34156...5ae
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #3 Skrevet 7. oktober 2015 Prøv så godt du kan å tenke at nå er valget tatt og det var det rette for deg og dere. Ikke døm deg selv for hardt og prøv å ikke gruble for mye på det, i hvert fall ikke over lang tid. Som alt annet jo mer tid , tanker og energi du legger i noe jo større blir det. Nå er det gjort. Fokuser på grunnene til hvorfor og se framover med familien din. Dette går bra. Stor klem til deg. Anonymous poster hash: 4a2a5...dff
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #4 Skrevet 7. oktober 2015 Takk for gode ord. Jeg har mange jeg prater åpent med, jeg er svært heldig med nettverket mitt. Dette går seg nok til, jeg må bare finne balansegangen mellom å tillate meg å sørge, uten å la sorgen bli altoppslukende. Anonymous poster hash: 46aa3...bb4
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #5 Skrevet 7. oktober 2015 Skjønner sorgen din veldig godt. Slik jeg ser det hadde du egentlig ikke noe valg en gang... Det var nok dessverre bare slik det måtte bli. Det er ikke noe du skal klandre deg selv for. Jeg er også mot abort i utgangspunktet, men samtidig er det bra at det alternativet finnes, blant annet på grunn av slike situasjoner. Det er klart lov å sørge, og veldig forståelig. Det er jo vondt. Så lenge du ikke bebreider deg selv og innser at å fortsette svangerskapet aldri var noe alternativ, så er det nok bare sunt å få utløp for følelsene. Så må du bare ta tiden til hjelp. Etter hvert vil sorgen bli lettere å bære. Anonymous poster hash: 95a11...ce5
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #6 Skrevet 7. oktober 2015 Skjønner sorgen din veldig godt. Slik jeg ser det hadde du egentlig ikke noe valg en gang... Det var nok dessverre bare slik det måtte bli. Det er ikke noe du skal klandre deg selv for. Jeg er også mot abort i utgangspunktet, men samtidig er det bra at det alternativet finnes, blant annet på grunn av slike situasjoner. Det er klart lov å sørge, og veldig forståelig. Det er jo vondt. Så lenge du ikke bebreider deg selv og innser at å fortsette svangerskapet aldri var noe alternativ, så er det nok bare sunt å få utløp for følelsene. Så må du bare ta tiden til hjelp. Etter hvert vil sorgen bli lettere å bære. Anonymous poster hash: 95a11...ce5 Takk. Jeg setter pris på omtanken. Anonymous poster hash: 46aa3...bb4
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #7 Skrevet 7. oktober 2015 Var det du som hadde en hjertelidelse av ett slag? Jeg har isåfall tenk masse på deg. Dette var defibitivt det beste for deg og barna dine på lang sikt selv om det såklart er ufattelig vondt nå å i nærmeste tid fremover. Ikke bær nag til deg selv. Flott at dere ordner med sterilisering. Husk at dette ikke fungerer umiddelbart å at mannen må levere en sædprøve etter en viss tid for å se at dette er vellykket. Masse lykke til videre. Stor klem til deg. Anonymous poster hash: 9b177...7a3
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #8 Skrevet 7. oktober 2015 Var det du som hadde en hjertelidelse av ett slag? Jeg har isåfall tenk masse på deg. Dette var defibitivt det beste for deg og barna dine på lang sikt selv om det såklart er ufattelig vondt nå å i nærmeste tid fremover. Ikke bær nag til deg selv. Flott at dere ordner med sterilisering. Husk at dette ikke fungerer umiddelbart å at mannen må levere en sædprøve etter en viss tid for å se at dette er vellykket. Masse lykke til videre. Stor klem til deg. Anonymous poster hash: 9b177...7a3 Det stemmer. Jeg fikk en sjelden svangerskapsforgiftning sist svangerskap og utviklet flere typer organsvikt. Hjertet mitt har fått varige skader og tåler ikke et svangerskap til. Takk for klemmen Anonymous poster hash: 46aa3...bb4
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #9 Skrevet 7. oktober 2015 Var det du som hadde en hjertelidelse av ett slag? Jeg har isåfall tenk masse på deg. Dette var defibitivt det beste for deg og barna dine på lang sikt selv om det såklart er ufattelig vondt nå å i nærmeste tid fremover. Ikke bær nag til deg selv. Flott at dere ordner med sterilisering. Husk at dette ikke fungerer umiddelbart å at mannen må levere en sædprøve etter en viss tid for å se at dette er vellykket. Masse lykke til videre. Stor klem til deg. Anonymous poster hash: 9b177...7a3 Det stemmer. Jeg fikk en sjelden svangerskapsforgiftning sist svangerskap og utviklet flere typer organsvikt. Hjertet mitt har fått varige skader og tåler ikke et svangerskap til.Takk for klemmen Anonymous poster hash: 46aa3...bb4 Bare hyggelig. Du har vært i tankene mine ❤️ Anonymous poster hash: 9b177...7a3
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #10 Skrevet 7. oktober 2015 Du er sterk. Du har ikke gjort noe galt og kunnr hellrt ikke forandret situasjonen eller gjort noe annet. Du har tre barn som lever du har et ansvar å være der for. De er heldige som har en så flink, sterk og omsorgsfull mamma. Ja, du viser et stort hjerte gjennom det du skriver. Prøv å ikke fokuser på hva som kunne vært(det som kunne vært er også 3 barn uten mamma) og heller prøv å nyt de små øyeblikk med dine vakre barn. Tiden vil gjøre dette lettere å håndtere. Det vil alltid være med deg, men det vil dukke sjeldnere opp i minnet etterhvert. Du gjorde det eneste riktige. God klem til deg. Anonymous poster hash: 81d2a...a7f
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #11 Skrevet 7. oktober 2015 Ja ja, gjort er gjort, og spist er spist. Rart dere ikke steriliserte dere før dere bør gravide da... Anonymous poster hash: 2be4e...42e
Gjest Darwinia:-) Skrevet 7. oktober 2015 #12 Skrevet 7. oktober 2015 Ja ja, gjort er gjort, og spist er spist. Rart dere ikke steriliserte dere før dere bør gravide da... Anonymous poster hash: 2be4e...42e Tydeligvis flere enn HI som har problemer med hjertet sitt.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #13 Skrevet 7. oktober 2015 Ja ja, gjort er gjort, og spist er spist. Rart dere ikke steriliserte dere før dere bør gravide da... Anonymous poster hash: 2be4e...42e Jeg er ikke overrasket over en sånn kommentar. Her inne er det alltid noen som føler de må være litt ekle med de som har det tøft. Du klarer uansett ikke være hardere mot meg enn jeg er selv. Ha en fin kveld videre. (Det er ventetid på sterilisering i det offentlige, selv når man får det innvilget på medisinsk grunnlag. Nå gjør mannen det privat.) Anonymous poster hash: 46aa3...bb4
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #14 Skrevet 7. oktober 2015 Ja ja, gjort er gjort, og spist er spist. Rart dere ikke steriliserte dere før dere bør gravide da... Anonymous poster hash: 2be4e...42e Jeg er ikke overrasket over en sånn kommentar. Her inne er det alltid noen som føler de må være litt ekle med de som har det tøft. Du klarer uansett ikke være hardere mot meg enn jeg er selv. Ha en fin kveld videre. (Det er ventetid på sterilisering i det offentlige, selv når man får det innvilget på medisinsk grunnlag. Nå gjør mannen det privat.) Anonymous poster hash: 46aa3...bb4 Hadde dere gjort det privat med en gang bare.... Anonymous poster hash: 2be4e...42e
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #15 Skrevet 7. oktober 2015 Ja ja, gjort er gjort, og spist er spist. Rart dere ikke steriliserte dere før dere bør gravide da... Anonymous poster hash: 2be4e...42e Jeg er ikke overrasket over en sånn kommentar. Her inne er det alltid noen som føler de må være litt ekle med de som har det tøft. Du klarer uansett ikke være hardere mot meg enn jeg er selv. Ha en fin kveld videre. (Det er ventetid på sterilisering i det offentlige, selv når man får det innvilget på medisinsk grunnlag. Nå gjør mannen det privat.) Anonymous poster hash: 46aa3...bb4 Hadde dere gjort det privat med en gang bare.... Anonymous poster hash: 2be4e...42e Jada, det er godt du presenterer selvfølgelige og åpenbare løsninger som ikke lar seg gjennomføre i ettertid. Jeg har jo ikke tenkt den tanken selv. Anonymous poster hash: 46aa3...bb4
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #16 Skrevet 7. oktober 2015 Ja ja, gjort er gjort, og spist er spist. Rart dere ikke steriliserte dere før dere bør gravide da... Anonymous poster hash: 2be4e...42e Jeg er ikke overrasket over en sånn kommentar. Her inne er det alltid noen som føler de må være litt ekle med de som har det tøft. Du klarer uansett ikke være hardere mot meg enn jeg er selv. Ha en fin kveld videre. (Det er ventetid på sterilisering i det offentlige, selv når man får det innvilget på medisinsk grunnlag. Nå gjør mannen det privat.) Anonymous poster hash: 46aa3...bb4 Hadde dere gjort det privat med en gang bare.... Anonymous poster hash: 2be4e...42e Jada, det er godt du presenterer selvfølgelige og åpenbare løsninger som ikke lar seg gjennomføre i ettertid. Jeg har jo ikke tenkt den tanken selv. Anonymous poster hash: 46aa3...bb4 Nei, etterpåklokskapens magi! Anonymous poster hash: 2be4e...42e
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #17 Skrevet 7. oktober 2015 Ja ja, gjort er gjort, og spist er spist. Rart dere ikke steriliserte dere før dere bør gravide da... Anonymous poster hash: 2be4e...42e Jeg er ikke overrasket over en sånn kommentar. Her inne er det alltid noen som føler de må være litt ekle med de som har det tøft. Du klarer uansett ikke være hardere mot meg enn jeg er selv. Ha en fin kveld videre. (Det er ventetid på sterilisering i det offentlige, selv når man får det innvilget på medisinsk grunnlag. Nå gjør mannen det privat.) Anonymous poster hash: 46aa3...bb4 Hadde dere gjort det privat med en gang bare.... Anonymous poster hash: 2be4e...42e Ærlig talt, eier du ikke skam i livet? Anonymous poster hash: 2ee61...f0e
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #18 Skrevet 7. oktober 2015 Ja ja, gjort er gjort, og spist er spist. Rart dere ikke steriliserte dere før dere bør gravide da... Anonymous poster hash: 2be4e...42e Jeg er ikke overrasket over en sånn kommentar. Her inne er det alltid noen som føler de må være litt ekle med de som har det tøft. Du klarer uansett ikke være hardere mot meg enn jeg er selv. Ha en fin kveld videre. (Det er ventetid på sterilisering i det offentlige, selv når man får det innvilget på medisinsk grunnlag. Nå gjør mannen det privat.) Anonymous poster hash: 46aa3...bb4 Hadde dere gjort det privat med en gang bare.... Anonymous poster hash: 2be4e...42e Jada, det er godt du presenterer selvfølgelige og åpenbare løsninger som ikke lar seg gjennomføre i ettertid. Jeg har jo ikke tenkt den tanken selv. Anonymous poster hash: 46aa3...bb4 Nei, etterpåklokskapens magi! Anonymous poster hash: 2be4e...42e Du er rapportert. Håper du bare er full og dum. I motsetning til ond og enkel. HI: du har min dypeste medfølelse! Anonymous poster hash: fc466...a6f
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #19 Skrevet 7. oktober 2015 Ja ja, gjort er gjort, og spist er spist. Rart dere ikke steriliserte dere før dere bør gravide da... Anonymous poster hash: 2be4e...42e Jeg er ikke overrasket over en sånn kommentar. Her inne er det alltid noen som føler de må være litt ekle med de som har det tøft. Du klarer uansett ikke være hardere mot meg enn jeg er selv. Ha en fin kveld videre. (Det er ventetid på sterilisering i det offentlige, selv når man får det innvilget på medisinsk grunnlag. Nå gjør mannen det privat.) Anonymous poster hash: 46aa3...bb4 Hadde dere gjort det privat med en gang bare.... Anonymous poster hash: 2be4e...42e Ærlig talt, eier du ikke skam i livet? Anonymous poster hash: 2ee61...f0e Å kjære.. Hadde de bare tenkt seg godt om, så kunne dette faktisk vært unngått! Enig? Anonymous poster hash: 2be4e...42e
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #20 Skrevet 7. oktober 2015 Mange varmer klemmer til deg, Hi. Sorgen gjør veldig vondt nå, også leger tiden noe, men viktig å ha et sted å gå til ... Ønsker deg alt det beste, og viktig at du har noen å åpne deg til. Anonymous poster hash: dd727...621
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #21 Skrevet 7. oktober 2015 Hvorfor tok ikke bare du å steriliserte deg i samtidig som du tok abort. Kan gjøres med kikkhulloperasjon. Anonymous poster hash: 4c560...0d2
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #22 Skrevet 7. oktober 2015 Hvorfor tok ikke bare du å steriliserte deg i samtidig som du tok abort. Kan gjøres med kikkhulloperasjon. Anonymous poster hash: 4c560...0d2 De tilbyr ikke kirurgisk abort her, annet enn i spesielle tilfeller. De tilbyr ikke sterilisering samtidig som utskraping. Anonymous poster hash: 46aa3...bb4
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #23 Skrevet 7. oktober 2015 Hvorfor tok ikke bare du å steriliserte deg i samtidig som du tok abort. Kan gjøres med kikkhulloperasjon. Anonymous poster hash: 4c560...0d2 De tilbyr ikke kirurgisk abort her, annet enn i spesielle tilfeller.De tilbyr ikke sterilisering samtidig som utskraping. Anonymous poster hash: 46aa3...bb4 Vil jo si det var spesielt tilfelle , da abort var nødvendig pga helsa. Sykehus kan bete merkelige til tider. Anonymous poster hash: 4c560...0d2
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #24 Skrevet 7. oktober 2015 Hvorfor tok ikke bare du å steriliserte deg i samtidig som du tok abort. Kan gjøres med kikkhulloperasjon. Anonymous poster hash: 4c560...0d2 De tilbyr ikke kirurgisk abort her, annet enn i spesielle tilfeller.De tilbyr ikke sterilisering samtidig som utskraping. Anonymous poster hash: 46aa3...bb4 Vil jo si det var spesielt tilfelle , da abort var nødvendig pga helsa. Sykehus kan bete merkelige til tider. Anonymous poster hash: 4c560...0d2 Være Anonymous poster hash: 4c560...0d2
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #25 Skrevet 7. oktober 2015 Hvorfor tok ikke bare du å steriliserte deg i samtidig som du tok abort. Kan gjøres med kikkhulloperasjon. Anonymous poster hash: 4c560...0d2 De tilbyr ikke kirurgisk abort her, annet enn i spesielle tilfeller.De tilbyr ikke sterilisering samtidig som utskraping. Anonymous poster hash: 46aa3...bb4 Vil jo si det var spesielt tilfelle , da abort var nødvendig pga helsa. Sykehus kan bete merkelige til tider. Anonymous poster hash: 4c560...0d2 Nå har jeg en hjertelidelse så jeg skal helst ikke ha narkose. Anonymous poster hash: 46aa3...bb4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå