Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #26 Skrevet 7. oktober 2015 Må vel ikke utdype hver metode for å få svar? Resultatet er det viktige. Jo, bhg mener at dersom barnet gråter er det riktig for barnet, og man kan si "jeg forstår at du er lei deg fordi mamma skal dra" og andre pedagogiske fraser som ikke nytter på mitt barn. For dem kan gjerne barnet gråte hver dag ved levering så lenge følelsene ikke "husjes bort". Jeg tuller med henne,hun ler og har det fint, og synes det er ok at jeg drar. Mer orker jeg ikke beskrive metodene da det ikke er det som har betydning her, det er avskjeden/reaksjonen som er problemet. Anonymous poster hash: 0d18c...b11 Metodene er faktisk av betydning. Hvis du har en metode for å levere som går fort, ikke resulterer i gråtende barn og som fungerer for deg og barnet, hvorfor vil da barnehagen ha det gjort på en annen måte? Så lenge du ikke vil utdype hvordan du gjør ting er det umulig å si noe om hvem som har rett av deg å barnehagen. Det er vanskelig å tro at barnehagen er så urimelige / dumme som du lar der høres ut som. Anonymous poster hash: 3824b...ca5 Mange har svart på spørsmålet mitt, ikke alle som har like tungt for å forstå ting Anonymous poster hash: 0d18c...b11 Men det er jo litt merkelig at du ikke orker å beskrive metodene. Anonymous poster hash: 3f3e9...494 Du spør om hvilken metode vi ville valgt, noe som er umulig å svare på siden du ikke vil beskrive metodene Anonymous poster hash: 3f3e9...494
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #27 Skrevet 7. oktober 2015 Jeg hadde tenkt å svare deg ordentlig, men når man ser hvordan ditt reaksjonsmønster er så blir jeg helt rystet og mister lysten. Å skrive noe anonymt på internett fratar deg ikke all plikt rundt folkeskikk, og du bør lære deg å møte mennesker med respekt selv på et anonymforum. Du bør også tenke over at måten din å svare folk her sier mye om din personlighet, og selvom du mener at du fremstår annerledes i det virkelige liv så er sannsynligheten for at noen av dine holdninger her inne også vises når du omgås mennesker personlig stor. Anonymous poster hash: 1769f...68f
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #28 Skrevet 7. oktober 2015 Må vel ikke utdype hver metode for å få svar? Resultatet er det viktige. Jo, bhg mener at dersom barnet gråter er det riktig for barnet, og man kan si "jeg forstår at du er lei deg fordi mamma skal dra" og andre pedagogiske fraser som ikke nytter på mitt barn. For dem kan gjerne barnet gråte hver dag ved levering så lenge følelsene ikke "husjes bort". Jeg tuller med henne,hun ler og har det fint, og synes det er ok at jeg drar. Mer orker jeg ikke beskrive metodene da det ikke er det som har betydning her, det er avskjeden/reaksjonen som er problemet. Anonymous poster hash: 0d18c...b11 Metodene er faktisk av betydning. Hvis du har en metode for å levere som går fort, ikke resulterer i gråtende barn og som fungerer for deg og barnet, hvorfor vil da barnehagen ha det gjort på en annen måte? Så lenge du ikke vil utdype hvordan du gjør ting er det umulig å si noe om hvem som har rett av deg å barnehagen. Det er vanskelig å tro at barnehagen er så urimelige / dumme som du lar der høres ut som.Anonymous poster hash: 3824b...ca5 Mange har svart på spørsmålet mitt, ikke alle som har like tungt for å forstå ting Anonymous poster hash: 0d18c...b11 Du har en veldig ubehagelig måte å kommunisere på. Det undergraver troverdigheten din en hel del. Det er lett å mistenke at du feilrepresenterer uenigheten mellom deg og barnehagen. Anonymous poster hash: 3824b...ca5
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #29 Skrevet 7. oktober 2015 Det er ikke akkurat nødvendig at barnet skal gråte hver dag, om barnehagen mener det hadde jeg nok byttet bhg rett og slett. Men om mors metode her er å være en evighet i bhg for at barnet skal være klar for at hun går er jeg enig i bhg sin metode. Om mors metode er rask og ikke handler om å kjøpe barnet (Som her får du en kjeks for at du ikke skal gråte når jeg går.... osv, eller løfter om ting barnet kan gjøre i bhg som ikke bhg har mulighet til å gjennomføre.) Så er selvsagt mors metode bedre, men om det er slik kan jeg ikke fatte hvorfor dette har blitt en diskusjon i hele tatt. Anonymous poster hash: 6f83c...752
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #30 Skrevet 7. oktober 2015 Hysterisk gråt går jeg aldri fra. Da sier jeg jo at barnets følelser ikke er viktig ved å forlate det. Litt sutring går jeg. Sutringen opphører med en gang jeg er ute av døra. Anonymous poster hash: 03137...5c3 Okey jeg får si opp jobben min da ettersom han er hysterisk med levering,bare fordi han er mammaldalt.. Imotsetning til deg så har jeg tillit til at barnehagen klarer å gi den omsorgen han trenger etter jeg er gått så han lider ingen nød. Å når han roer seg så fort jeg er ute av døren så kan det ikke være så ille som han prøver å få det til å høres ut Anonymous poster hash: 5782e...39a
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #31 Skrevet 7. oktober 2015 Hysterisk gråt går jeg aldri fra. Da sier jeg jo at barnets følelser ikke er viktig ved å forlate det. Litt sutring går jeg. Sutringen opphører med en gang jeg er ute av døra. Anonymous poster hash: 03137...5c3 Okey jeg får si opp jobben min da ettersom han er hysterisk med levering,bare fordi han er mammaldalt..Imotsetning til deg så har jeg tillit til at barnehagen klarer å gi den omsorgen han trenger etter jeg er gått så han lider ingen nød. Å når han roer seg så fort jeg er ute av døren så kan det ikke være så ille som han prøver å få det til å høres ut Anonymous poster hash: 5782e...39a Vi kjenner alle egne barn best. Jeg vet at hysterisk gråt roer seg med tre minutter med kos på fanget. Anonymous poster hash: 03137...5c3
DramaMama Skrevet 7. oktober 2015 #32 Skrevet 7. oktober 2015 Beskriv metode. Resultatet er viktig - ja. Men det sier ingenting om hvilken metode jeg ville valgt. Dersom din metode f.eks. innebærer at du sniker deg bort etter å ha avledet barnet med noe, hadde jeg ikke valgt den metoden. Mine barn skal føle seg trygge, de skal vite når jeg går, og alltid gjøres oppmerksomme på når jeg forlater bhg. Jeg har sett resultatet av det motsatte - foreldre som sniker seg ut, og unger som plutselig oppdager at mamma/pappa ikke er der, og dermed får et helt annet reaksjonsmønster med gråt og klamring til foreldre hver morgen i frykt for å bli forlatt. Det blir en ond sirkel. Men dette var bare et eksempel.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #33 Skrevet 7. oktober 2015 Jeg tror barnehagens metode er best for barnet men mors metode er best for mor. Så må du heller avgjøre hva som er viktigst. Anonymous poster hash: b5361...112
Gjest Darwinia:-) Skrevet 7. oktober 2015 #34 Skrevet 7. oktober 2015 (endret) Helt umulig å svare på uten å vite hva de ulike metodene går ut på. I utgangspunktet er det jo best å forlate et tilfreds barn, men hvis "mammas metode" går ut på at mamma henger i barnehagen i to timer ved levering er jo ikke det heller så heldig. Ettersom du nekter å beskrive din metode tenker jeg automatisk at barnehagen har rett. Teorien styrkes jo kraftig når man videre ser hvordan du oppfører deg. Endret 7. oktober 2015 av Darwinia:-)
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #35 Skrevet 7. oktober 2015 Utfra hi hadde jeg nok valgt mamma-metoden (som du absolutt nekter å si hva er!). Basert på det og dine svar i tråden tror jeg det ligger mer bak og at kanskje bhg har rett... Ettersom du virker litt ustabil vil jeg tro du kanskje gir barnet litt blandet signaler og at h*n ikke helt vet hvordan h*n skal reagere og blir forvirret. Er dette en tråd for å provosere, ja, da tror jeg fortsatt bhg har rett. Anonymous poster hash: f9b8d...846
Mamma_til_2 Skrevet 7. oktober 2015 #36 Skrevet 7. oktober 2015 Det kommer jo ann på om hvor lang tid du og barnet bruker på de forskjellige metodene! Det er nok en mellomting tenker jeg uten og vite mer enn det du skriver i HI. Men husk og at barn er mestere på og manipulere og spille på følelser.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #37 Skrevet 7. oktober 2015 Helt umulig å svare på uten å vite hva de ulike metodene går ut på. I utgangspunktet er det jo best å forlate et tilfreds barn, men hvis "mammas metode" går ut på at mamma henger i barnehagen i to timer ved levering er jo ikke det heller så heldig. Ettersom du nekter å beskrive din metode tenker jeg automatisk at barnehagen har rett. Teorien styrkes jo kraftig når man videre ser hvordan du oppfører deg. Dette tenker jeg og. Antagelig er mammas metode noe slikt som å bli med inn og sitte med frokostbordet, tulle og tøyse med datteren og gå etter lang tid. Barnehagen ønsker nok en raskere levering og vil at mor skal levere i garderoben som alle andre. Anonymous poster hash: fe7fc...5fa
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #38 Skrevet 7. oktober 2015 Rart du ikke vil diskutere " metoden" din, kanskje fordi du vet den er dårlig og du har fått reaksjoner på den før? Effektiv levering uten gråt er best, så om det er det du gjør skjønner jeg ikke hva brhg vil annerledes. Men om din " metode" er å love barnet is etter brhg, sitte lenge på avdelingen til barnet er " klar", snike deg vekk osv vil jeg ikke valgt din metode Anonymous poster hash: 2b402...17c
SuperFries Skrevet 7. oktober 2015 #39 Skrevet 7. oktober 2015 Hvor lang tid bruker du på mammas metode? Det kan du vel svare på uten å beskrive metoden i detalj.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #40 Skrevet 7. oktober 2015 Jeg går aldri fra mitt barn når det er hysterisk. (Eller én gang. Men da måtte jeg løpe for å rekke avsluttende eksamen på studiet. Noe barnehagen visste). Men jeg har gått i fra når det sutregråter. Jeg kjenner igjen gråten fra mitt barn, og vurder ut ifra situasjonen. Anonymous poster hash: 2a7c3...5a9 Så du kommer heller for sent på jobb for å unngå å gå fra ett barn som skriker? Latterlig!Sønnen min skriker ofte hysterisk når går,men om jeg bare går med en gang så går det fort over. Blir jeg igjen å duller med han så skriker 1000 ganger verre når jeg er nødt å gå igjen. Anonymous poster hash: 5782e...39a Mitt barn er ikke hysterisk når jeg går. De ytterst få gangene det har skjedd har jeg tatt med barnet hjem igjen, og barnet har fått feber etter kort tid. Jeg kan jo bare snakke ut i fra mitt barn, og vår situasjon. Og den er slik at barnet kun blir hysterisk når det holder på å bli sykt. Det kan selvfølgelig sutre litt ved levering. Men mitt barn gråter ikke ved levering når det er friskt. Det er derfor jeg kun har gått én gang ved hysterisk gråt, og da pga eksamen, og det var en studentbarnehage som hadde kapasitet til å ta vare på syke barn under eksamen. Jeg mener ikke å si at det er feil av andre å gå fra et hysterisk barn. Jeg har jobbet i barnehage, og vet utmerket godt hvor få sekunder barna gråter etter døra er lukket. Men mitt barn reagerer ikke slik ved levering. Har nå en baby som snart skal begynne i barnehage, han er en helt annen type, så nå kan det godt være at jeg må begynne å gå ifra et gråtende barn etterhvert. Anonymous poster hash: 2a7c3...5a9
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #41 Skrevet 7. oktober 2015 Må vel ikke utdype hver metode for å få svar? Resultatet er det viktige. Jo, bhg mener at dersom barnet gråter er det riktig for barnet, og man kan si "jeg forstår at du er lei deg fordi mamma skal dra" og andre pedagogiske fraser som ikke nytter på mitt barn. For dem kan gjerne barnet gråte hver dag ved levering så lenge følelsene ikke "husjes bort". Jeg tuller med henne,hun ler og har det fint, og synes det er ok at jeg drar. Mer orker jeg ikke beskrive metodene da det ikke er det som har betydning her, det er avskjeden/reaksjonen som er problemet. Anonymous poster hash: 0d18c...b11 Hvis du bruker 5 min på levering med bhg metode og 30-40 min med din metode vil jeg si at bhg sin er å foretrekke.detfor er det jo viktig hva de forskjellige metodene går ut på. Jobbet i bhg en gang i tiden og da var det en mamma som alltid satt med barnet sitt i 30 min. Hun var den mest slitsomme mammaen jeg har vært borti. Satt der. Lekte med sitt barn (og andre barn) og så etter at hun hadde gjort det ritualet hun ville, så gikk hun. Anonymous poster hash: 12a9b...171
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #42 Skrevet 7. oktober 2015 Begge metodene er kjappe, jeg har verken tid eller lyst til å være i bhg i 30 min. Tar 5 min å levere, maks. Helst 2 min om jeg får gjøre som jeg vil. Er ikke snakk om noe mer hokus pokus enn å tulle med henne hvis hun viser tegn til sutring npr jeg skal gå, for da ler hun og alt er ok. Men bhg mener det er feil å tulle bort det at barnet er lei seg. Jeg mener at det er stor forskjell på å være lei seg og å sutre litt fordi mamma går. Anonymous poster hash: 0d18c...b11
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #43 Skrevet 7. oktober 2015 Din metode synes jeg er best. Men hadde brukt bhg sin. Anonymous poster hash: 3f75a...cb2
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #44 Skrevet 7. oktober 2015 For en idiotisk tråd!! Vi skal si hvilken metode som er best når du ikke forteller hva de metodene går ut på? Oi..... Anonymous poster hash: 606bc...488
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #45 Skrevet 7. oktober 2015 For en idiotisk tråd!! Vi skal si hvilken metode som er best når du ikke forteller hva de metodene går ut på? Oi..... Anonymous poster hash: 606bc...488 Du vil ha spørsmålet mitt formulert på en inn-med-teskje-måte? Ok... Hadde du valgt en metode der barnet smiler og vinker til deg, eller hadde du valgt en metode der barnet gråter hysterisk? Enklere blir det ikke... Anonymous poster hash: 0d18c...b11
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #46 Skrevet 7. oktober 2015 For en idiotisk tråd!! Vi skal si hvilken metode som er best når du ikke forteller hva de metodene går ut på? Oi..... Anonymous poster hash: 606bc...488 Du vil ha spørsmålet mitt formulert på en inn-med-teskje-måte? Ok...Hadde du valgt en metode der barnet smiler og vinker til deg, eller hadde du valgt en metode der barnet gråter hysterisk? Enklere blir det ikke... Anonymous poster hash: 0d18c...b11 Det kommer an på om en av metodene tar 3 minutter og den andre 30. Uff sånne mødre som deg er slitsomme...stakkars barnehage personalet. Anonymous poster hash: 606bc...488
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #47 Skrevet 7. oktober 2015 For en idiotisk tråd!! Vi skal si hvilken metode som er best når du ikke forteller hva de metodene går ut på? Oi..... Anonymous poster hash: 606bc...488 Du vil ha spørsmålet mitt formulert på en inn-med-teskje-måte? Ok...Hadde du valgt en metode der barnet smiler og vinker til deg, eller hadde du valgt en metode der barnet gråter hysterisk? Enklere blir det ikke... Anonymous poster hash: 0d18c...b11 Det kommer an på om en av metodene tar 3 minutter og den andre 30. Uff sånne mødre som deg er slitsomme...stakkars barnehage personalet. Anonymous poster hash: 606bc...488 Har jo skrevet det ditt mehe ;p Anonymous poster hash: 0d18c...b11
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #48 Skrevet 7. oktober 2015 For en idiotisk tråd!! Vi skal si hvilken metode som er best når du ikke forteller hva de metodene går ut på? Oi..... Anonymous poster hash: 606bc...488 Du vil ha spørsmålet mitt formulert på en inn-med-teskje-måte? Ok...Hadde du valgt en metode der barnet smiler og vinker til deg, eller hadde du valgt en metode der barnet gråter hysterisk? Enklere blir det ikke... Anonymous poster hash: 0d18c...b11 Det kommer an på om en av metodene tar 3 minutter og den andre 30. Uff sånne mødre som deg er slitsomme...stakkars barnehage personalet. Anonymous poster hash: 606bc...488 Har jo skrevet det ditt mehe ;p Anonymous poster hash: 0d18c...b11 Tror nok du er typen mamma som er en skikkelig snakkis blant bhg- personalet. Håper bare din oppførsel ikke går utover barnet ditt. Anonymous poster hash: 1b8b7...643
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #49 Skrevet 7. oktober 2015 For en idiotisk tråd!! Vi skal si hvilken metode som er best når du ikke forteller hva de metodene går ut på? Oi..... Anonymous poster hash: 606bc...488 Du vil ha spørsmålet mitt formulert på en inn-med-teskje-måte? Ok...Hadde du valgt en metode der barnet smiler og vinker til deg, eller hadde du valgt en metode der barnet gråter hysterisk? Enklere blir det ikke... Anonymous poster hash: 0d18c...b11 Det kommer an på om en av metodene tar 3 minutter og den andre 30. Uff sånne mødre som deg er slitsomme...stakkars barnehage personalet. Anonymous poster hash: 606bc...488 Har jo skrevet det ditt mehe ;p Anonymous poster hash: 0d18c...b11 Tror nok du er typen mamma som er en skikkelig snakkis blant bhg- personalet. Håper bare din oppførsel ikke går utover barnet ditt. Anonymous poster hash: 1b8b7...643 Min oppførsel på dib har ingen ting med min oppførsel i virkeligheten å gjøre. Anonymous poster hash: 0d18c...b11
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #50 Skrevet 7. oktober 2015 For en idiotisk tråd!! Vi skal si hvilken metode som er best når du ikke forteller hva de metodene går ut på? Oi..... Anonymous poster hash: 606bc...488 Du vil ha spørsmålet mitt formulert på en inn-med-teskje-måte? Ok...Hadde du valgt en metode der barnet smiler og vinker til deg, eller hadde du valgt en metode der barnet gråter hysterisk? Enklere blir det ikke... Anonymous poster hash: 0d18c...b11 Det kommer an på om en av metodene tar 3 minutter og den andre 30. Uff sånne mødre som deg er slitsomme...stakkars barnehage personalet. Anonymous poster hash: 606bc...488 Har jo skrevet det ditt mehe ;p Anonymous poster hash: 0d18c...b11 Tror nok du er typen mamma som er en skikkelig snakkis blant bhg- personalet. Håper bare din oppførsel ikke går utover barnet ditt. Anonymous poster hash: 1b8b7...643 Min oppførsel på dib har ingen ting med min oppførsel i virkeligheten å gjøre. Anonymous poster hash: 0d18c...b11 Ditt sjarmerende vesen skinner nok igjennom i hverdagen også 😘 Anonymous poster hash: 1b8b7...643
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå