Gå til innhold

skal barna dine gå halloween?

Anbefalte innlegg

Skrevet

?

Anonymous poster hash: 54373...224

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det skal de nok.

Anonymous poster hash: e8a71...13f
Skrevet

Ja, selvfølgelig!

Anonymous poster hash: 10b29...064
Skrevet

Nei. Men ungen skal dele ut godteri i døra med oss.

Skrevet

Nei, de er så små at de har ikke begynt å spørre etter det enda. Jeg synes det er tull, vi har jo julebukk som er akkurat det samme.

Skrevet

Selvfølgelig! Naboene slukker lyset og låser døra. Synes oppriktig synd på de ungene.

Anonymous poster hash: 811a7...ff0

Skrevet

Ja, nå har yngste begynt på skolen og forlanger å være med hun også (frem til nå har hun vært fornøyd med å dele ut sammen med meg her hjemme).

Skjønner ikke helt hvorfor folk blir så irritert på dette jeg, ungene gleder seg jo i ukevis, og de har det kjempegøy denne ene kvelden i høstmørket. Gatene myldrer av utkledde unger med reflekser og lommelykter som ler, tøyser og koser seg. Skjønner ikke hva som er så galt med det (og julebukk er det ingen som går lenger her ihvertfall)

Anonymous poster hash: 46b45...fcf
Skrevet

Skjønner heller ikke hva som er problemet.. Høsten er så grå og trist.. Hvorfor kan ikke barna få kose seg og ha det gøy den ene dagen?😊

Skrevet

Ja.

Da vi bodde på vestlandet var det nesten ingen som feiret halloween. Der gikk man nyttårsbukk.

Nå bor vi på østlandet, så nå feirer også mine unger halloween. Her er det ingen som går nyttårsbukk dessverre. Savner den tradisjonen mye mer enn jeg liker halloween!

Skrevet

nei, for liten og skjønner uansett ikke noe av dette, kanskje neste år da er han 3 år og 8mnd

Skrevet

Ja.

En av oss følger de og den andre er hjemme for å dele ut til alle som kommer til oss :)

Skrevet

?

Anonymous poster hash: 54373...224

Jepp

Anonymous poster hash: c0f58...486

Skrevet

Ja, både ungene og jeg elsker Halloween :D

Dekorerer huset, hamstrer godis og kler oss ut alle mann. Her i nabolaget kryr det av små og store ute den dagen, og tror vi har hatt opp mot 60-70 unger på døren. Mannen er hjemme for å gi ut til de som ringer på, mens ungene og jeg går en runde ute.

Skrevet

Njæ, kanskje :)

De er to og 4 år.

Men vi har åpent Halloween-hus, så alle vi kjenner får komme.

Anonymous poster hash: 8223a...a5f

Skrevet

Ja, nå har yngste begynt på skolen og forlanger å være med hun også (frem til nå har hun vært fornøyd med å dele ut sammen med meg her hjemme).

Skjønner ikke helt hvorfor folk blir så irritert på dette jeg, ungene gleder seg jo i ukevis, og de har det kjempegøy denne ene kvelden i høstmørket. Gatene myldrer av utkledde unger med reflekser og lommelykter som ler, tøyser og koser seg. Skjønner ikke hva som er så galt med det (og julebukk er det ingen som går lenger her ihvertfall)

Anonymous poster hash: 46b45...fcf

Hohooooo! Hvor får du tak i lommelykter som ler!??😄😄😄

Anonymous poster hash: 3e594...e7f

Skrevet

Ja. Eldste går med sine venner, mens yngste (pluss venner) blir fulgt av voksne. Trivelig kveld med god stemning på byggefeltet.

Anonymous poster hash: 042f8...ebc

Skrevet

Nei, det er heldigvis ikke en veldig utbredt skikk her vi bor. Vi går julebukk på nyttårsaften, det får holde.

Anonymous poster hash: 9112a...b43
Skrevet

Nei, det er heldigvis ikke en veldig utbredt skikk her vi bor. Vi går julebukk på nyttårsaften, det får holde.

Julebukk gås jo ikke på nyttårsaften da! Ifølge tradisjonen. Julebukk gås i romjulen!

Anonymous poster hash: 7a775...39b

Skrevet

Alltid noen som ikke vil innse at verden går videre, og alt er ikke likt som når de selv var barn. Bare tull å ikke følge utviklingen. Halloween er kommet for å bli. Når barna, til dere som stritter imot, blir voksne, kommer de til å lure på hvorfor de ble frarøvet dette. Det er jo kjempegøy, og veldig sosialt for barna. Å si at vi har julebukk isteden for, er som å gi et gammelt tv spill til barna og si at dette klarte vi oss med. På tide å innse at verden går videre. Kanskje på tide å spør seg selv om en skal ta følge?

Anonymous poster hash: 052e4...cf4
Skrevet

vi har lært dem å ikke ta imot godteri o.l fra fremmede, og heller ikke tigge seg til det, så klart NEI. Men vi kommer til å ha en egen Halloween vridning her hjemme med utkledd og utdelt godteri som vi har kjøpt inn for anledningen.

Anonymous poster hash: e1b8b...3f1

Skrevet

Julebukk gås jo ikke på nyttårsaften da! Ifølge tradisjonen. Julebukk gås i romjulen!

Anonymous poster hash: 7a775...39b

He he, jo - her vi bor kalles det julebukk selv om vi går nyttårsaften. I følge tradisjonen går man ikke "trick or treating" i Norge heller, men what do you know! Mange gjør det visst likevel. ;)

Skrevet

Vet ikke. Han skal på Halloweenfest med guttene i klassen. Hvis vennene skal gå knask/knep vil ikke jeg holde han borte fra fellesskapet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...