Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #26 Skrevet 6. oktober 2015 Hun kan sikkert prøve å dra deg for retten, besteforeldre har gjort det før med varierende hell. Men de rekker det ikke til jul i år i alle fall. Anonymous poster hash: ffff3...19e Det er jo egentlig ikke besteforeldre her. Det er far som skal ta det til retten. Utføring avsamværet skal være hos farmor og kun gjelde i julen. Har snakket med tingretten og de sier det er 2 mnd ventetid og så en uke for dom, så har de sendt søksmålet, rekker de det med liten margin eller de kan få det som hastesak. Anonymous poster hash: 5b521...475 Han får ikke plutselig samvær flere dager i julen når han ikke har sett de på over 1 år. Og retten vil le av han om han sier dette bare er for en gang Anonymous poster hash: 21d56...49a
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #27 Skrevet 6. oktober 2015 Retten kunne faktisk kommet med en dom hvis den vil, jeg hadde ikke levert ungene til ukjente mennesker i jula uansett. Barnefaren er garantert ikke den som kommer for å hente dem heller. Anonymous poster hash: 2c44a...f3f
BareEnTil Skrevet 6. oktober 2015 #28 Skrevet 6. oktober 2015 Ho har ingen rettigheter. Dessuten.. Viss far plutselig snur må barna gjennom en tilvenning etter så lang tid og vil ikkje få dei i jula. La eks-svigermor styre på, for dette får ho ikkje gjennom
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #29 Skrevet 6. oktober 2015 Du skal ikke bekymre deg for dette i det hele tatt. Ta vare på sms, og eventuelt vent på en stevning. Det vil ikke skje noe før da, og det skal mye til for at saken kommer opp i retten før jul uansett. Farmor kan ikke stevne, men far kan. Så lenge han ikke gjør det, kommer det ikke til å skje noe. Du har også samværsavtalen som bevis på at han ikke ønsker samvær, og sms om at han ikke har noen intensjoner om å ha barna i jula. Anonymous poster hash: b4a41...c38
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #30 Skrevet 6. oktober 2015 Blir det rettssak av dette, kan jeg virkelig ikke forstå annet enn at du vinner!!! Anonymous poster hash: e97c1...0a4
Gjest Antarctica Skrevet 6. oktober 2015 #31 Skrevet 6. oktober 2015 Hvis far selv ikke er hjemme i julen tror jeg farmor har lite å komme etter, altså. Og en evt rettssak kommer jo ikke så lenge dere ikke har vært i mekling (inntil 7 ganger...)
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #32 Skrevet 6. oktober 2015 Haha! Overse det. Si at hun må gjerne må gå rettens vei om hun vil, så får du heller vente å se hva hun koker sammen. Der kommer hun nok ikke langt. Anonymous poster hash: ecc6a...3c2
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #33 Skrevet 6. oktober 2015 Hvis far selv ikke er hjemme i julen tror jeg farmor har lite å komme etter, altså. Og en evt rettssak kommer jo ikke så lenge dere ikke har vært i mekling (inntil 7 ganger...) Vi har jo vært til mekling og da skrev han at han ikke ville ha barna.. Brukte årlig dag på å dra han dit, men han kunne aldri. Så vi hadde han på tlf når mekling var. Papirene ble sendt til han for signering og sendt tilbake. Dato for signaturen hans er 12.08.2015, altså for kort tid siden. Anonymous poster hash: 5b521...475
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #34 Skrevet 6. oktober 2015 Haha! Overse det. Si at hun må gjerne må gå rettens vei om hun vil, så får du heller vente å se hva hun koker sammen. Der kommer hun nok ikke langt. Anonymous poster hash: ecc6a...3c2 Men nå er det far som skal gå rettens vei. Ikke farmor. Det må ikke glemmes. Far kan vise til at utenlandsturen er avbestilt også da han eier firmaet han skal reise med Anonymous poster hash: 5b521...475
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #35 Skrevet 6. oktober 2015 Dersom far er over 2% oppegående vil han ikke sette deres samarbeid på spill for dette. Dama høres riv ruskende ut, men skulle det gå så galt at de må være der i julen (hvilket jeg aldri kan tenke meg) virker det i alle fall som de har en god bestefar. Anonymous poster hash: 0c36a...150 Hvilket samarbeid? Anonymous poster hash: f2858...d67
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #36 Skrevet 6. oktober 2015 Hvorfor driter far i barna? Var han sånn da dere var sammen også? Anonymous poster hash: 9aa82...c1d
Gjest Antarctica Skrevet 6. oktober 2015 #37 Skrevet 6. oktober 2015 Hvis far selv ikke er hjemme i julen tror jeg farmor har lite å komme etter, altså. Og en evt rettssak kommer jo ikke så lenge dere ikke har vært i mekling (inntil 7 ganger...)Vi har jo vært til mekling og da skrev han at han ikke ville ha barna.. Brukte årlig dag på å dra han dit, men han kunne aldri. Så vi hadde han på tlf når mekling var. Papirene ble sendt til han for signering og sendt tilbake. Dato for signaturen hans er 12.08.2015, altså for kort tid siden. Anonymous poster hash: 5b521...475 Da kan han ikke stevne deg. Han må evt be om ny mekling.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #38 Skrevet 6. oktober 2015 Hvorfor driter far i barna? Var han sånn da dere var sammen også? Anonymous poster hash: 9aa82...c1d Det vet jeg ikke. Vet bare at han betaler for å slippe å se de. Nei. Da vi var gift måtte han forholde seg til de, men om engasjementet var ekte eller ikke, vet jeg ikke. Anonymous poster hash: 5b521...475
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #39 Skrevet 6. oktober 2015 Hvis far selv ikke er hjemme i julen tror jeg farmor har lite å komme etter, altså. Og en evt rettssak kommer jo ikke så lenge dere ikke har vært i mekling (inntil 7 ganger...)Vi har jo vært til mekling og da skrev han at han ikke ville ha barna.. Brukte årlig dag på å dra han dit, men han kunne aldri. Så vi hadde han på tlf når mekling var. Papirene ble sendt til han for signering og sendt tilbake. Dato for signaturen hans er 12.08.2015, altså for kort tid siden. Anonymous poster hash: 5b521...475 Da kan han ikke stevne deg. Han må evt be om ny mekling. Visstnok ikke når meklingen er så fersk. Han kan si at han er manipulert til å signere og at meklingen ikke førte frem Anonymous poster hash: 5b521...475
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #40 Skrevet 6. oktober 2015 Herregud. Denne saken er helt opplagt, de har ikke en snøballs sjanse i helvete. De prøver bare å manipulere deg. Farmor kan ikke forlange samvær, så den saken er biff. Far kan ikke fraskrive seg alt samvær bortsett fra i jula, det sier seg selv (jamfør "barnas beste"). Det eneste far ev kan gjøre er å kreve samvær på generell basis. Da er det nye meklingsrunder og bla bla... Jeg skjønner at du blir stressa selv om far/farmor ikke har en sjanse her. Mitt beste tips: skaff deg advokat først som sist. Si til far at du ikke lenger vil kommunisere med farmor, og at dersom han har noe å si deg må han gå via advokaten din. Ferdig, finito, adios. Anonymous poster hash: 9c994...2c3
anonomous Skrevet 6. oktober 2015 #41 Skrevet 6. oktober 2015 Herregud. Denne saken er helt opplagt, de har ikke en snøballs sjanse i helvete. De prøver bare å manipulere deg. Farmor kan ikke forlange samvær, så den saken er biff. Far kan ikke fraskrive seg alt samvær bortsett fra i jula, det sier seg selv (jamfør "barnas beste"). Det eneste far ev kan gjøre er å kreve samvær på generell basis. Da er det nye meklingsrunder og bla bla... Jeg skjønner at du blir stressa selv om far/farmor ikke har en sjanse her. Mitt beste tips: skaff deg advokat først som sist. Si til far at du ikke lenger vil kommunisere med farmor, og at dersom han har noe å si deg må han gå via advokaten din. Ferdig, finito, adios. Anonymous poster hash: 9c994...2c3 Helt enig her! 👍 Tror du kan slappe helt av,men samle på alle sms og bevis, skaff deg advokat og bare vent på deres neste trekk. Ang at de minste anser far som superhelt vil ikke bli lagt vekt på i retten. Det er tungtveiende det de eldste ønsker og iallefall om de minste ikke har truffet far en gang. Nei dette tror jeg du kan ta helt med ro. PS: far er en stor dust, og det har nok farmor oppdratt han til å være! 😤
Gjest Antarctica Skrevet 6. oktober 2015 #42 Skrevet 6. oktober 2015 Hvis far selv ikke er hjemme i julen tror jeg farmor har lite å komme etter, altså. Og en evt rettssak kommer jo ikke så lenge dere ikke har vært i mekling (inntil 7 ganger...)Vi har jo vært til mekling og da skrev han at han ikke ville ha barna.. Brukte årlig dag på å dra han dit, men han kunne aldri. Så vi hadde han på tlf når mekling var. Papirene ble sendt til han for signering og sendt tilbake. Dato for signaturen hans er 12.08.2015, altså for kort tid siden. Anonymous poster hash: 5b521...475 Da kan han ikke stevne deg. Han må evt be om ny mekling. Visstnok ikke når meklingen er så fersk. Han kan si at han er manipulert til å signere og at meklingen ikke førte frem Anonymous poster hash: 5b521...475 Men da må han uansett møte til neste mekling, det vil jo stå i protokollen at han ikke en gang var der selv... å bli manipulert via telefonen til å signere og selv returnere en attest er vel verdensrekord...?
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #43 Skrevet 6. oktober 2015 Betaler han 15.000,- i mnd. for å slippe unna ungene sine, så må han virkelig trives som egosentrisk ungkar! Anonymous poster hash: b1c5a...398
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #44 Skrevet 6. oktober 2015 Far har ikke sett barna på et år, han har ikke sjanse i havet å da plutselig få barna tre-fire dager i julen. Barna trenger i så fall tilvenning, spesielt de minste, og det er nok ikke far villig til å gå gjennom. Barn trenger dessuten tid til slik tilvenning, og siden det er under tre måneder til jul så tenker jeg at det uansett er umulig for far å få barna på tre overnattinger nå. Han har selv valgt å ikke møte til meklinger. Det er dokumentert. Han har selv signert under tilsendt avtale og returnert denne selv. Det er dokumentert. Han har valgt å ikke se barna på et år. Det er dokumentert. Han har innrømmet at han ønsker å lyve om at han skal være i landet i julen. Det har du dokumentasjon på. Denne faren har etter min mening null sjanse! Og om han skulle vise til avbestilte billetter... da viser du bare til alle andre punkt over. Svigermor har ikke noe hun skal ha sagt. Om det skulle bli en sak ut av at du liksom sabotterer samvær med besteforeldrene, da kan du vise til at du har tilbydt dem å komme, men at de har avvist det. Og helt til slutt. Du gjør dine minste barn en enorm bjørnetjeneste om du fortsetter å bygge opp under bildet om at pappa er en helt! Det må du slutte med! Barn er ikke dumme. Men de er veldig sårbare! Jo lenger de lever i troen på at pappa er en superhelt, jo vondere blir det for dem å oppdage sannheten - at pappa driter i barna sine og ikke vil møte dem. Og ikke nok med det, den dagen barna oppdager det, da vil de også bli såret fordi du har løyet til dem og/eller gitt dem falske forhåpninger. Så for barnas skyld - ikke støtt opp under heltebildet av far. La ham fade ut, også i beskrivelser av ham. Du skal selvfølgelig ikke snakke stygt om ham, men du må for all del ikke fortsette å gi barna dine et så grovt vrangbilde av faren deres. Det blir dessto verre å takle den dagen de innser at faren gir blanke blaffen i dem. Anonymous poster hash: 44a61...792
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #45 Skrevet 7. oktober 2015 Far har ikke sett barna på et år, han har ikke sjanse i havet å da plutselig få barna tre-fire dager i julen. Barna trenger i så fall tilvenning, spesielt de minste, og det er nok ikke far villig til å gå gjennom. Barn trenger dessuten tid til slik tilvenning, og siden det er under tre måneder til jul så tenker jeg at det uansett er umulig for far å få barna på tre overnattinger nå. Han har selv valgt å ikke møte til meklinger. Det er dokumentert. Han har selv signert under tilsendt avtale og returnert denne selv. Det er dokumentert. Han har valgt å ikke se barna på et år. Det er dokumentert. Han har innrømmet at han ønsker å lyve om at han skal være i landet i julen. Det har du dokumentasjon på. Denne faren har etter min mening null sjanse! Og om han skulle vise til avbestilte billetter... da viser du bare til alle andre punkt over. Svigermor har ikke noe hun skal ha sagt. Om det skulle bli en sak ut av at du liksom sabotterer samvær med besteforeldrene, da kan du vise til at du har tilbydt dem å komme, men at de har avvist det. Og helt til slutt. Du gjør dine minste barn en enorm bjørnetjeneste om du fortsetter å bygge opp under bildet om at pappa er en helt! Det må du slutte med! Barn er ikke dumme. Men de er veldig sårbare! Jo lenger de lever i troen på at pappa er en superhelt, jo vondere blir det for dem å oppdage sannheten - at pappa driter i barna sine og ikke vil møte dem. Og ikke nok med det, den dagen barna oppdager det, da vil de også bli såret fordi du har løyet til dem og/eller gitt dem falske forhåpninger. Så for barnas skyld - ikke støtt opp under heltebildet av far. La ham fade ut, også i beskrivelser av ham. Du skal selvfølgelig ikke snakke stygt om ham, men du må for all del ikke fortsette å gi barna dine et så grovt vrangbilde av faren deres. Det blir dessto verre å takle den dagen de innser at faren gir blanke blaffen i dem. Anonymous poster hash: 44a61...792 Jeg snakker ikke om far med barna over hodet. Jeg lar de få ha den oppfatningen de har og dette er en enighet jeg har med helsesøster og bup. De skal få lov å snakke om far og de skal få lov å anse han som superhelt. Den dagen de finner ut at det ikke stemmer, kan jeg fortelle de sannheten. Belæring er ofte skummelt når man ikke er fagperson:) Anonymous poster hash: 5b521...475
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #46 Skrevet 7. oktober 2015 Betaler han 15.000,- i mnd. for å slippe unna ungene sine, så må han virkelig trives som egosentrisk ungkar! Anonymous poster hash: b1c5a...398 Ja.. Han elsker sitt fantastiske liv. Gleder meg til rushet går over og han innser hva han har mistet og hva han betaler seg unna. Men barna og jeg lever godt da.. Jeg har jo en samlet "inntekt" på over 40 000 per mnd pga han Anonymous poster hash: 5b521...475
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå