Gå til innhold

Det klikker for eks svigermor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da far og jeg var gift, brydde hun seg ikke nevneverdig om barnebarna. Vi inviterte de til jul hvert år, men de ville helst være hjemme. Helt ok det, men sur for at vi ikke pakket 4 barn i bilen og reiste til de kunne hun bli. Forklarte mange ganger at det ikke lar seg gjøre å kjøre 3 timer hver vei med 4 barn bår det ikke er mulig med overnatting. Det forstod hun ikke. Da vi hadde to barn, var vi der en gang og mer slitsom julefeiring skal man lete lenge etter. Barn fikk ikke bråke, leke med nye ting de fikk, spise godteri, ta en pepperkake osv. Da vi skulle reise hjem, måtte vi dra 19.30. Barna var trøtte og de fikk ikke sove noe sted der, så vi dro hjem med en masse uåpnede gaver og måtte fortsette dagen eter hjemme..

Nå er vi skilt og far har valgt 0% samvær. Han orker ikke og betaler gjerne 3000 i mnd mer enn bidraget tilsier for å ikke ha de. Greit for meg. Men.... NÅ er eks svigermor veldig interessert i disse barna og forlanger å ha de fra 23-26 desember. Hun skal gjerne gå rettens vei og vil der hevde at det er far som vil ha samvær og han har samtykket. Han selv skal feire jul i utlandet. Jeg har tatt vare på SMSer som bekrefter dette, men... Når far på fvk har bedt om 0% samvær... Og ikke har sett barna sine på over et år... Kan han da få dette julesamværet (som da tydelig skal foregå hos farmor og farfar) om han går til retten for å få det?

Anonymous poster hash: 5b521...475

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De må gjerne gå rettens vei.

Men du skal stå på ditt!

Han har sagt nei til samvær og da kan han ikke plutselig kreve en juleaften.

Høres ikke ut som en hyggelig jul for barna heller når de knapt får lov å eksistere.

Anonymous poster hash: 3d618...c47

Skrevet

Nei, det høres da rart ut! Snu invitasjonen du og skriv de er hjertlig velkomne til å feire jul med dere, men pga plassmangel må de sove på nærmeste hotell. Av hensyn til barna som ikke lengre ser sine barn, ønsker du ikke de skal være vekke hos personer de omgås lite over flere dager. Da kan ingen ta deg på å være vanskelig. Antagelig kommer de heller ikke

Skrevet

Det er det jeg er redd for at han KAN få i kraft av ar han faktisk ER barnas far... Og han er villig til å hjelpe sin mor med å få dette samværet. Jeg unner ikke barna en jul som det en gang til og de vil ikke ha noe med hverken farmor eller far å gjøre. De har hatt noen timer med farfar, men det er hemmelig for farmor og far da han forguder barna og er en god besteforelder. Han er mye ute og reiser i jobben sin og stikker innom på kaffe når han er i området og har ved en anledning sagt at han er på seminar og passet barna en helg i all hemmelighet..

Skrevet

Jeg er redd for at retten ikke vil se på samværet.. Kanskje til og med si "nå er det så lenge siden far har sett de, at han bør få ha de i julen"...

Skrevet

Dette kan da umulig gå igjennom. La hun gå rettens vei. Hun har ikke rett på noe som helst

Anonymous poster hash: 4fc92...eb7

Skrevet

Dette kan da umulig gå igjennom. La hun gå rettens vei. Hun har ikke rett på noe som helst

Nei.. Hun har ikke det, men her har hun far "på laget". HAN skal kreve samværet, men barna skal være hos farmor

Skrevet

Nei.. Hun har ikke det, men her har hun far "på laget". HAN skal kreve samværet, men barna skal være hos farmor

Ta vare på meldinger som sier at han skal utenlands. Eller vil ikke ha noe samvær. Han får ikke ha de i julen når barna ikke har sett han på 1 år.

Skrevet

Dersom far er over 2% oppegående vil han ikke sette deres samarbeid på spill for dette. Dama høres riv ruskende ut, men skulle det gå så galt at de må være der i julen (hvilket jeg aldri kan tenke meg) virker det i alle fall som de har en god bestefar.

Anonymous poster hash: 0c36a...150

Skrevet

Nei, det høres da rart ut! Snu invitasjonen du og skriv de er hjertlig velkomne til å feire jul med dere, men pga plassmangel må de sove på nærmeste hotell. Av hensyn til barna som ikke lengre ser sine barn, ønsker du ikke de skal være vekke hos personer de omgås lite over flere dager. Da kan ingen ta deg på å være vanskelig. Antagelig kommer de heller ikke

Dette. Men da skal selvsagt far være med. 

Og resten hadde du jo på sms? Altså det at far skal til utlandet.

Anonymous poster hash: 72fb3...d8b

Skrevet

Dersom far er over 2% oppegående vil han ikke sette deres samarbeid på spill for dette. Dama høres riv ruskende ut, men skulle det gå så galt at de må være der i julen (hvilket jeg aldri kan tenke meg) virker det i alle fall som de har en god bestefar.

Anonymous poster hash: 0c36a...150

Far og jeg har ikke noe samarbeid over hodet. Han driter i barna og gjør som moren hans sier..

Skrevet

Har jeg krav på utskrift av samtalene vi hadde på fvk? Slik at det der bevises at han ikke vil ha de og at jeg forsøkte å få han til å ha de en helg i mnd?

SMSer har jeg tatt vare på og tatt skjermbilde av. Så de har jeg både på data og tlf og i tillegg har jeg sendt kopi til en venninne i tilfelle noe skulle bli ødelagt.

Skrevet

De ble invitert i fjor og skulle bli invitert i år. Men de vil bare være hjemme og jeg er så klart vrang når jeg ikke Larse få liv å komme uten meg. De har leilighet på 56 kvm med et soverom, så aner ikke hvordan de har tenkt det med plass for overnatting heller. Kanskje jeg skal ta med det som punkt i evt rett?

Skrevet

Hvor gamle er de? Jeg tipper de vil bli spurt hvor de vil være i julen om dette går til retten og jeg tipper de vil bli hørt om de ikke vil til farmor men være hjemme. Jeg ser heller ikke for meg at de tillater feiring hjemme hos farmor når ingen av de har hatt kontakt med far på over ett år.

Jeg ville kontaktet fvk for å høre om du kan få utskrift på at far har fraskrevet seg ansvaret osv... (hvilken far gjør dette forresten) herregud stakkars dere.. Bra farfar er litt oppegående da iallefall, men han burde gro seg et par baller og gå fra farmor eller iallefall gi klar beskjed om at han vil ha kontakt og banke litt vett i sønnen sin.. Hadde vært så flau hadde det vært min sønn som fraskriver seg ansvaret på denne måten..

Lykke til og håper det ordner seg for dere..

Skrevet

Hvor gamle er de? Jeg tipper de vil bli spurt hvor de vil være i julen om dette går til retten og jeg tipper de vil bli hørt om de ikke vil til farmor men være hjemme. Jeg ser heller ikke for meg at de tillater feiring hjemme hos farmor når ingen av de har hatt kontakt med far på over ett år.

Jeg ville kontaktet fvk for å høre om du kan få utskrift på at far har fraskrevet seg ansvaret osv... (hvilken far gjør dette forresten) herregud stakkars dere.. Bra farfar er litt oppegående da iallefall, men han burde gro seg et par baller og gå fra farmor eller iallefall gi klar beskjed om at han vil ha kontakt og banke litt vett i sønnen sin.. Hadde vært så flau hadde det vært min sønn som fraskriver seg ansvaret på denne måten..

Barna er 12, 10, 5 og 2 1/2 år. De to minste vet kun hvem far er ut fra bilder. Men de vet godt hvem farfar er. Og de er veldig glad i han. Han er min eneste avlastning og barnas eneste familie som de kjenner. De to eldste vil ikke ha noe med far eller farmor å gjøre, men de to minste tror pappa er superhelt (pga meg dessverre) og vil sikkert til han om de blir spurt.

De finnes ikke flaue. Hverken far eller farmor. De forteller jo alle at det er jeg som har klart å lure systemet slik at det "etter flere runder i retten" ble bestemt at jeg skulle ha barna 100%. Sannheten er jo at sette aldri har vært i retten. Farfar er konfliktsky og lar de snakke. Så oppdaterer han meg de gangene han er på besøk her.

Skrevet

Barna er 12, 10, 5 og 2 1/2 år. De to minste vet kun hvem far er ut fra bilder. Men de vet godt hvem farfar er. Og de er veldig glad i han. Han er min eneste avlastning og barnas eneste familie som de kjenner. De to eldste vil ikke ha noe med far eller farmor å gjøre, men de to minste tror pappa er superhelt (pga meg dessverre) og vil sikkert til han om de blir spurt.

De finnes ikke flaue. Hverken far eller farmor. De forteller jo alle at det er jeg som har klart å lure systemet slik at det "etter flere runder i retten" ble bestemt at jeg skulle ha barna 100%. Sannheten er jo at sette aldri har vært i retten. Farfar er konfliktsky og lar de snakke. Så oppdaterer han meg de gangene han er på besøk her.

Om det er noen trøst så hadde jeg helt klart tenkt veldig negativt om noen som sa at de "etter flere runder i retten er fradømt all form for samvær". Det er ikke ofte en far blir fradømt samvær altså, da er det noe riv ruskende galt med omsorgsevnen hans.... Så at de drar den løgnen går bare ut over deres eget omdømme og ikke ditt!

Anonymous poster hash: 52f60...d88

Skrevet

Om det er noen trøst så hadde jeg helt klart tenkt veldig negativt om noen som sa at de "etter flere runder i retten er fradømt all form for samvær". Det er ikke ofte en far blir fradømt samvær altså, da er det noe riv ruskende galt med omsorgsevnen hans.... Så at de drar den løgnen går bare ut over deres eget omdømme og ikke ditt!

Anonymous poster hash: 52f60...d88

Nei.. Bryr meg ikke noe om det. Jeg vet jo sannheten jeg, så de kan si akkurat hva de vil. Far har signert på at han ikke lenger har foreldreansvar og at han skal betale 3000 per barn pluss 3000 ekstra for å ikke ha samvær. De papirene har jeg her, så om noen skulle spørre meg om det, så har jeg alt sort på hvitt.

Skrevet

Men... Er det noen sjanse for at de kan vinne frem i retten her? Eller kan jeg senke skuldrene og puste og vite at dette går fint?

Skrevet

De ble invitert i fjor og skulle bli invitert i år. Men de vil bare være hjemme og jeg er så klart vrang når jeg ikke Larse få liv å komme uten meg. De har leilighet på 56 kvm med et soverom, så aner ikke hvordan de har tenkt det med plass for overnatting heller. Kanskje jeg skal ta med det som punkt i evt rett?

Det synes jeg absolutt. Du har jo tatt initiativ til samvær og DE har vært vrange. Litt mellom øra må man ha. 56 kvm og lang kjøretur og alt annet du beskriver... Rart de ikke vil komme til deg.

Skrevet

Det synes jeg absolutt. Du har jo tatt initiativ til samvær og DE har vært vrange. Litt mellom øra må man ha. 56 kvm og lang kjøretur og alt annet du beskriver... Rart de ikke vil komme til deg.

Her er det jeg som bestemmer og barn får være barn. Det liker ikke farmor

Skrevet

Men... Er det noen sjanse for at de kan vinne frem i retten her? Eller kan jeg senke skuldrene og puste og vite at dette går fint?

Du kan vite at dette går fint. Men ikke senk skuldrene helt. Ta vare på alt av bevis. Man vet aldri va slags folk som sitter og dømmer... Og er denne gale svigermora manipulerende og kynisk nok, så er det utrolig hva hun kan finne på. Det finnes mange syke syke folk

Skrevet

Du har sms som viser deres mangel på samarbeid, du har papirer som viser at far skriver fra seg retten til barna OG du har bevis for at far er i utlandet i julen.

Nei de vinner ikke. Ikke sjans!

Skrevet

Hun kan sikkert prøve å dra deg for retten, besteforeldre har gjort det før med varierende hell. Men de rekker det ikke til jul i år i alle fall. 

Anonymous poster hash: ffff3...19e
Skrevet

Du har sms som viser deres mangel på samarbeid, du har papirer som viser at far skriver fra seg retten til barna OG du har bevis for at far er i utlandet i julen.

Nei de vinner ikke. Ikke sjans!

Far kan enkelt vise til avbestilling av turen... Så det kan jeg nok ikke være 100% sikker på at jeg klarer å bruke. Men, jeg har sms der det står "da sier jeg bare at det er jeg som vil ha barna. Ingen som sjekker om jeg har de hos meg eller ikke. Dust!"

Skrevet

Hun kan sikkert prøve å dra deg for retten, besteforeldre har gjort det før med varierende hell. Men de rekker det ikke til jul i år i alle fall.

Anonymous poster hash: ffff3...19e

Det er jo egentlig ikke besteforeldre her. Det er far som skal ta det til retten. Utføring avsamværet skal være hos farmor og kun gjelde i julen. Har snakket med tingretten og de sier det er 2 mnd ventetid og så en uke for dom, så har de sendt søksmålet, rekker de det med liten margin eller de kan få det som hastesak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...