Gå til innhold

Gått ned 11 kg, ingen sier noe.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er så rart at ingen kommenterer at jeg har gått ned i vekt. Jeg har gått fra 83 kg, til 72 kg. Og jeg ser det jo selv, både i ansikt og på klær. Og det har skjedd fra midten av sommerferien og til nå.

Kommenterer dere når venner av dere går ned i vekt?

Anonymous poster hash: db78b...713
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å kommentere vekt er så sensitivt at du skal være glad til. Og ikke minst skal du være stolt av deg selv som har klart det (jeg går ut fra at det er ønsket vektnedgang, da).

Skrevet

Jeg liker ikke når folk kommenterer min kropp. Jeg har gått ned en del. Greit når noen kommenterer på tomannshånd, men ikke om det er mange der og plutselig er min kropp samtaleemne

Anonymous poster hash: 983c7...d24

Skrevet

Det er jo ikke så rart mtp at det blir feil uansett hva man sier. Noen blir fornærmet om man kommenterer det, andre blir fornærmet om man ikke kommenterer det.

Anonymous poster hash: e9edd...f8a
Skrevet

Jeg har en temmelig tykk venninne ( ikke slemt ment, men hun er virkelig overvektig) som har gått ned mye. Hun har ikke kommentert det og da vil ikke jeg heller, i frykt for at det skal virke som hun var feit før

Anonymous poster hash: 6d8fe...d03

Skrevet

Har du nevnt at du skal ned i vekt da?

Anonymous poster hash: 9d457...42f
Skrevet

Jeg kjente jeg blei litt trist inni meg bare ved å lese tittelen på innlegget ditt jeg. 

Hvem er det du går ned i vekt for? De andre, eller deg selv?

Jeg gikk veldig fort og mye ned i vekt en periode, ufrivillig, selvom jeg alltid har hatt noen ekstra kg og nå har jeg det igjen synes jeg det var ekkelt når folk kommenterte det. Folk presterte til og med å rose meg for så flink jeg hadde vært. Folk som ikke ante at jeg var syk. 

Jeg tror ikke du skal fokusere så mye på hva andre mener å tenker. Det som er viktig er at du har det bra med deg selv ;)

Skrevet

Uff, andres vektnedgang tør jeg ikke kommentere altså...

Vekt er så sensitivt, om man gir komplimenter for vektnedgang sier man samtidig at personen var feit og usunn før, og det kan bli tatt ille opp. Er personen som har gått ned i vekt syk, da er det ikke noe særlig å få komplimenter om vektnedgang.

Mange liker ikke at folk betrakter og vurderer kroppen deres og blir skikkelig ille til mote om man kommenterer vekten deres.

Det blir feil uansett, best å ikke si noe.

Anonymous poster hash: 48e44...67c
Skrevet

Jeg gikk ned 10 kilo selv, og ingen som kommenterte det heller (bortsett fra mamma da :) ) Man er jo selvfølgelig redd for å kommentere andres kropp, det trenger ikke bety at de ikke har sett det. men de vet jo ikke hvordan du vil reagere på det. Kanskje du ikke ville gå ned i vekt, kanskje du ikke synes du var overvektig før og blir fornærmet, kanskje du har gått ned i vekt fordi du er syk, og blir lei deg. Vekt er et ømtåelig tema, og noe man ikke bør kommentere.

Men jeg er sikker på at hvis du nevner selv at du er så glad for at du har gått ned, så vil du fårespons på vekttapetditt. Da er det trygt å kommentere det.

Anonymous poster hash: 528b2...575
Skrevet

Hvordan klarte du det?? 😁

Anonymous poster hash: 44a62...e31

Skrevet

Jeg kjente jeg blei litt trist inni meg bare ved å lese tittelen på innlegget ditt jeg. 

Jeg gikk veldig fort og mye ned i vekt en periode, ufrivillig, selvom jeg alltid har hatt noen ekstra kg og nå har jeg det igjen synes jeg det var ekkelt når folk kommenterte det. Folk presterte til og med å rose meg for så flink jeg hadde vært. Folk som ikke ante at jeg var syk. 

Jeg tror ikke du skal fokusere så mye på hva andre mener å tenker. Det som er viktig er at du har det bra med deg selv ;)

Signerer. Hvis man går ned i vekt for å sanke komplimenter fra andre, og ikke for å være sunnere, sterkere og mer attraktiv for mannen, så har man feil motivasjon i utgangspunktet. Man slanker seg vel for seg selv i første rekke?

Skrevet

Jeg kommenterer da aldri andres vekt.

Skrevet

Jeg ser ikke sånt. Du måtte nok gått ned enda mer om jeg skulle lagt merke til det og kommentert det.

Skrevet

Jeg har også gått ned 11 kg. Ingen som sier noe til meg heller.

Anonymous poster hash: 974ab...746

Skrevet

Jeg har gått opp 10kg, kjempefornøyd med det, men ingen sier noe.

Anonymous poster hash: d3960...2fc

Skrevet

Jeg har gått ned ca 25 kg i år, kun mine nærmeste som kommmenterer det. Men jeg er fortsatt stor og det vil nok syns bedre etterhvert som jeg fortsetter å gå ned. Det er jo ikke alltid 11kg er så synlig selvom du føler det. Dessuten er det vel greit at kroppen din ikke blir et samtaletema også, noe det fort blir om alle skal prate om vektnedgangen din.

Skrevet

Går du ned i vekt for din egen del eller andres del? Når du er opptatt av at andre skal kommentere virker det som du higer etter skryt og oppmerksomhet! Søsteren min er sånn. Vil helst ha kommentarer på alle nye klær, vekt, ny hårfarge osv. Personlig syns jeg det er greit om det ikke blir nevnt om det gjelder meg, så kommenterer sjelden vekta til folk. Så ei jeg ikke hadde sett på lenge forrige lørdag. Jeg kjente henne ikke igjen fordi hu hadde blitt så tynn men sier ikke; Herregud så tynn du er blitt! Syns det er spesielt at det skal være det første man sier når man ser noen.. Kanskje det ikke syns så godt heller? Kler du deg i samme klær? Kanskje du kledde deg veldig bra før du gikk ned? Kler man ser posete er det ikke lett å se forskjell alltid 😊

Skrevet

Har selv gått ned nesten 60 kg på 2 år nå (uten operasjon ja) har igjen 15 kg til jeg er der jeg vil være. Få som har kommentert det, og det er jeg glad for, er rask med å bytte tema når noen påpeker noe ved det.

Så klart er jeg glad for å ha klart dette, men synes ikke noe om at min vekt skal bli en "sak"

Anonymous poster hash: 9d457...42f
Skrevet

Jeg har gått ned endel kg etter en kostholdsendring, dette på ganske kort tid. Jeg var absolutt slank fra før, men hadde en litt myk polstring på hele kroppen, sånn som at jeg fikk bulker på ryggen av stram bh, bulker i livet av stramme plagg og litt mage når jeg satt. Nå har jeg plutselig mistet ca 10 cm under bysten, og masse i livet, og mye av denne mykheten har forsvunnet og jeg har blitt mer kantete og hard i kroppen.

Jeg må innrømme at jeg elsker endringene selv, det er lenge siden kroppen min har vært så flott. Og ingen har kommentert endringene, og det er jeg også glad for. Jeg har aldri likt for mye fokus på kroppen min, og kommenterer heller ikke andre, uten at de tar opp vektnedgangen selv.

Så hvis du vil ha skryt for den flotte jobben du har gjort, si høyt og tydelig til folk hvor mye du har gått ned. Da kommer jubelen :)

Anonymous poster hash: 323a9...a8c

Skrevet

Etter å ha opplevd ren terror ang vektnedgang selv kommenterer jeg aldri noens vekt.

Anonymous poster hash: fe434...56c

Skrevet

Signerer. Hvis man går ned i vekt for å sanke komplimenter fra andre, og ikke for å være sunnere, sterkere og mer attraktiv for mannen, så har man feil motivasjon i utgangspunktet. Man slanker seg vel for seg selv i første rekke?

Er vel tristere å gå ned i vekt for å være "attraktiv" for mannen vel?

Anonymous poster hash: 192cf...082

Skrevet

Jeg gikk ned nesten 20 kg, og alle kommenterte det. Ikke sikkert det synes så godt med "bare" 10 kg.

Anonymous poster hash: 1a369...8b7

Skrevet

Jeg gikk ned 12 kg i fjor. Jeg syntes selv at det vistes kjempe godt, men de andre kunne ikke se det og trodde jeg tullet. Så jeg er begynt å skryte av meg selv :) Går like fint det :)

Anonymous poster hash: 4b681...061

Skrevet

Er vel tristere å gå ned i vekt for å være "attraktiv" for mannen vel?

Anonymous poster hash: 192cf...082

Synes ikke det. At man vil være attraktiv for partneren sin istedet for å forfalle og flytte inn i joggisen med 30 ekstra kilo er noe flere burde praktisere. Alt for mange "slapper av" når det blir gift og blir overvektige og ustelte. Det går også på selvtilliten løs. Jeg vil gjerne være attraktiv for min partner, og ønsker også at han legger seg litt i selen for å være attraktiv for meg. Hva har skjedd med å prøve å være best mulig for partneren sin? Neida, la oss heller fise og pisse i hverandres nærvær, legge på oss og ha håret i knute, i tillegg til å begynne å dusje en gang i uka slik flere gjør her. Skikkelig flott.

Skrevet

Takk for alle svarene.

Jeg er nok selv en som kommenterer, og gir de komplimenter har de gått ned i vekt. Men jeg ser jo at det kanskje kan være feil. Jeg har ikke gått ned for noen andre, Jeg har bare gjort det for meg selv. Jeg bare synes det er rart at ingen sier noe. Heller ikke min venninne, som vet at jeg har slitt lenge med å prøve å gå ned i vekt. Og hvor vi prater ofte om det. Så møttes vi nylig, og hun sa ikke noe. Men da er vel heller det normale og ikke kommentere.

Nesten så jeg lurer på om det har noe med hvor man bor. For sist jeg gikk ned en del i vekt, så kommenterte alle det. Men da bodde jeg et annet sted, og hadde andre venner.

Anonymous poster hash: db78b...713

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...