Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #26 Skrevet 8. oktober 2015 Det jeg lurer på er om alle de som skriver der vet at dette er en "pip åpen" gruppe hvor alle kan lese? Barnevernet er jo selvfølgelig der og følger med, kan ikke fatte det jeg, hvor mye de blottlegger av seg og barna. Anonymous poster hash: 1c059...2fa
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #27 Skrevet 8. oktober 2015 Personene i slike grupper fremstår dessverre alltid som mindre intelligente. (Ja, alltid - de smarte er ikke med i slike grupper.) Så nylig en mann som raste over å ha blitt fratatt omsorgen for barnet sitt. Grunnen var visst hans mange bokstavdiagnoser, men som han skrev: "Det er dårlig gjort av barnevernet, for det kan jeg ikke noe for!" Anonymous poster hash: d07c6...fef Det var helt sikkert pga hans diagnoser ja... Anonymous poster hash: 75999...fdc Godt mulig at de bidro til å gjøre ham uegenet som omsorgsperson. Poenget er vel at hvorvidt han kunne noe for det som gjorde ham uegnet ikke er av betydning. Å bli fratatt omsorgen for et barn er ikke en straff, det gjøres med tanke på barnets beste. Anonymous poster hash: d07c6...fef
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #28 Skrevet 8. oktober 2015 Det jeg lurer på er om alle de som skriver der vet at dette er en "pip åpen" gruppe hvor alle kan lese? Barnevernet er jo selvfølgelig der og følger med, kan ikke fatte det jeg, hvor mye de blottlegger av seg og barna. Anonymous poster hash: 1c059...2fa Helt enig. De fleste har også åpne fbprofiler. Trodde ikke det var vanlig uansett jeg... Anonymous poster hash: 75999...fdc
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #29 Skrevet 8. oktober 2015 Det jeg lurer på er om alle de som skriver der vet at dette er en "pip åpen" gruppe hvor alle kan lese? Barnevernet er jo selvfølgelig der og følger med, kan ikke fatte det jeg, hvor mye de blottlegger av seg og barna. Anonymous poster hash: 1c059...2fa Ja, de vet det. Det har blitt diskutert der inne flere ganger. En gang så jeg at en person (som tydeligvis hadde blitt med i gruppen i den tro at den var noe annet enn den viste seg å være) advare folk mot nettopp det. Hun understreket at hun forsto at folk kunne føle seg overkjørte, fortvilte og i dyp sorg, men at det de skrev der inne kunne komme til å tale mot dem uansett. Hun ble hetset på en måte som nesten ikke var til å tro - budskapet nådde ikke frem, alt folk var opptatt av var at de hadde rett til å skrive hva de ville. Anonymous poster hash: d07c6...fef
Gjest Antarctica Skrevet 8. oktober 2015 #30 Skrevet 8. oktober 2015 Det jeg lurer på er om alle de som skriver der vet at dette er en "pip åpen" gruppe hvor alle kan lese? Barnevernet er jo selvfølgelig der og følger med, kan ikke fatte det jeg, hvor mye de blottlegger av seg og barna. Anonymous poster hash: 1c059...2fa Ja, de vet det. Det har blitt diskutert der inne flere ganger. En gang så jeg at en person (som tydeligvis hadde blitt med i gruppen i den tro at den var noe annet enn den viste seg å være) advare folk mot nettopp det. Hun understreket at hun forsto at folk kunne føle seg overkjørte, fortvilte og i dyp sorg, men at det de skrev der inne kunne komme til å tale mot dem uansett. Hun ble hetset på en måte som nesten ikke var til å tro - budskapet nådde ikke frem, alt folk var opptatt av var at de hadde rett til å skrive hva de ville. Anonymous poster hash: d07c6...fef Barnevernet har gjort barna deres en stor tjeneste med å plassere dem hos familier med bedre vett, i alle fall ...
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #31 Skrevet 8. oktober 2015 Det jeg lurer på er om alle de som skriver der vet at dette er en "pip åpen" gruppe hvor alle kan lese? Barnevernet er jo selvfølgelig der og følger med, kan ikke fatte det jeg, hvor mye de blottlegger av seg og barna. Anonymous poster hash: 1c059...2fa Ja, de vet det. Det har blitt diskutert der inne flere ganger. En gang så jeg at en person (som tydeligvis hadde blitt med i gruppen i den tro at den var noe annet enn den viste seg å være) advare folk mot nettopp det. Hun understreket at hun forsto at folk kunne føle seg overkjørte, fortvilte og i dyp sorg, men at det de skrev der inne kunne komme til å tale mot dem uansett. Hun ble hetset på en måte som nesten ikke var til å tro - budskapet nådde ikke frem, alt folk var opptatt av var at de hadde rett til å skrive hva de ville. Anonymous poster hash: d07c6...fef Barnevernet har gjort barna deres en stor tjeneste med å plassere dem hos familier med bedre vett, i alle fall ... Den gruppen der bekrefter nok behovet for det barnevernet de hater sånn, ja. Men det blir jo ikke mindre trist av den grunn. Selv om man mangler selvinnsikt og vurderingsevne kan man jo elske barnet sitt over alt, og føle enorm sorg over å bli fratatt dem. Anonymous poster hash: d07c6...fef
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #32 Skrevet 8. oktober 2015 En tråd der inne om hvorfor de mistet barna. Ei som svarer pga overvekt. Det er synd de tror det selv... Anonymous poster hash: 75999...fdc
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #33 Skrevet 8. oktober 2015 Det er veldig mange ulike grunner til at noen kan miste - midlertidig eller mer permanent- omsorgen for barna sine. Man har de åpenbare tilfellene der det er rus og/eller vold inni bildet, man har tilfeller der en eller begge foreldrene sliter med psykisk sykdom, man har innvandrere som sliter med omstilling etter krig eller flukt, og man har nok også en del tilfeller som faktisk går på misforståelser og feiltolkninger fra barnevernets side. Det finnes like mange historier som familier i barnevernet, og hver eneste en er unik. Man må passe seg for å svartmale barnevernet - men også for å helliggjøre dem. De som jobber i barnevernet er også bare mennesker. Mennesker med en god intensjon, men like fullt mennesker som kan begå feil eller forverre situasjoner. Når det er sagt, så tenker jeg også at foreldrene til de som mister barna sine går igjennom en enorm sorg. Å måtte se i øynene at man ikke er god nok for sine egne barn, på toppen av det at man ikke får se dem hver dag, det skjønner jeg godt at ikke alle orker. Så når de går bananas på facebook eller hvor det nå måtte være - vær rause med dem. Du vet ikke selv hvordan du hadde reagert om det var du som opplevde det de gjør. Anonymous poster hash: b0194...7c2 Godt poeng det siste avsnittet ditt. Men det hjelper vel ikke akkurat.. Anonymous poster hash: 75999...fdc Hjelper på hva da? Hvis du tenker på at det ikke hjelper barnas situasjon at de skriver om dem på nett, så kan du jo også tenke litt på om barna får det bedre av at ukjente anonyme skriver at foreldrene deres er mindre intelligente på åpne forum? Anonymous poster hash: b0194...7c2
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #34 Skrevet 8. oktober 2015 Huff, den siden er litt guilty pleasure.. Leste om ei ung jente som takket barnevernet for at hun hadde kommet i et trygt hjem. Hun ble beskyldt for å være hjernevasket osv. Dessuten mente de at dette var absolutt ikke siden for henne, da den var for de som er i mot barnevernet. Kommentarene haglet! Anonymous poster hash: 8af8d...3e8
Gjest Antarctica Skrevet 8. oktober 2015 #35 Skrevet 8. oktober 2015 Det jeg lurer på er om alle de som skriver der vet at dette er en "pip åpen" gruppe hvor alle kan lese? Barnevernet er jo selvfølgelig der og følger med, kan ikke fatte det jeg, hvor mye de blottlegger av seg og barna.Anonymous poster hash: 1c059...2fa Ja, de vet det. Det har blitt diskutert der inne flere ganger. En gang så jeg at en person (som tydeligvis hadde blitt med i gruppen i den tro at den var noe annet enn den viste seg å være) advare folk mot nettopp det. Hun understreket at hun forsto at folk kunne føle seg overkjørte, fortvilte og i dyp sorg, men at det de skrev der inne kunne komme til å tale mot dem uansett. Hun ble hetset på en måte som nesten ikke var til å tro - budskapet nådde ikke frem, alt folk var opptatt av var at de hadde rett til å skrive hva de ville.Anonymous poster hash: d07c6...fef Barnevernet har gjort barna deres en stor tjeneste med å plassere dem hos familier med bedre vett, i alle fall ... Den gruppen der bekrefter nok behovet for det barnevernet de hater sånn, ja. Men det blir jo ikke mindre trist av den grunn. Selv om man mangler selvinnsikt og vurderingsevne kan man jo elske barnet sitt over alt, og føle enorm sorg over å bli fratatt dem. Anonymous poster hash: d07c6...fef Det er en stor sorg, sikkert, men hvis de haddde hatt bedre vett ville de vel ikke ha tenkt på at "dette er sørgelig for MEG", men heller "hvem er den svake part her?"
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #36 Skrevet 8. oktober 2015 Det jeg lurer på er om alle de som skriver der vet at dette er en "pip åpen" gruppe hvor alle kan lese? Barnevernet er jo selvfølgelig der og følger med, kan ikke fatte det jeg, hvor mye de blottlegger av seg og barna.Anonymous poster hash: 1c059...2fa Ja, de vet det. Det har blitt diskutert der inne flere ganger. En gang så jeg at en person (som tydeligvis hadde blitt med i gruppen i den tro at den var noe annet enn den viste seg å være) advare folk mot nettopp det. Hun understreket at hun forsto at folk kunne føle seg overkjørte, fortvilte og i dyp sorg, men at det de skrev der inne kunne komme til å tale mot dem uansett. Hun ble hetset på en måte som nesten ikke var til å tro - budskapet nådde ikke frem, alt folk var opptatt av var at de hadde rett til å skrive hva de ville.Anonymous poster hash: d07c6...fef Barnevernet har gjort barna deres en stor tjeneste med å plassere dem hos familier med bedre vett, i alle fall ... Den gruppen der bekrefter nok behovet for det barnevernet de hater sånn, ja. Men det blir jo ikke mindre trist av den grunn. Selv om man mangler selvinnsikt og vurderingsevne kan man jo elske barnet sitt over alt, og føle enorm sorg over å bli fratatt dem. Anonymous poster hash: d07c6...fef Det er en stor sorg, sikkert, men hvis de haddde hatt bedre vett ville de vel ikke ha tenkt på at "dette er sørgelig for MEG", men heller "hvem er den svake part her?" Tror man sørger over å miste barnet sitt, uansett hvor mye vett man har. Og akkurat det at de ikke har "bedre vett" er jo ikke noe de kan noe for selv. De skyter seg selv i foten med slik oppførsel, og det ville de vel ikek gjort dersom de var i stand til å forstå at det er det de gjør? Anonymous poster hash: d07c6...fef
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #37 Skrevet 8. oktober 2015 Huff, den siden er litt guilty pleasure.. Leste om ei ung jente som takket barnevernet for at hun hadde kommet i et trygt hjem. Hun ble beskyldt for å være hjernevasket osv. Dessuten mente de at dette var absolutt ikke siden for henne, da den var for de som er i mot barnevernet. Kommentarene haglet! Anonymous poster hash: 8af8d...3e8 Jeg så det... Forferdelig! Man blir lynsja om man skriver noe positivt. Og dette var ett BARN! Det sier mye... Anonymous poster hash: 75999...fdc
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #38 Skrevet 8. oktober 2015 Det er veldig mange ulike grunner til at noen kan miste - midlertidig eller mer permanent- omsorgen for barna sine. Man har de åpenbare tilfellene der det er rus og/eller vold inni bildet, man har tilfeller der en eller begge foreldrene sliter med psykisk sykdom, man har innvandrere som sliter med omstilling etter krig eller flukt, og man har nok også en del tilfeller som faktisk går på misforståelser og feiltolkninger fra barnevernets side. Det finnes like mange historier som familier i barnevernet, og hver eneste en er unik. Man må passe seg for å svartmale barnevernet - men også for å helliggjøre dem. De som jobber i barnevernet er også bare mennesker. Mennesker med en god intensjon, men like fullt mennesker som kan begå feil eller forverre situasjoner. Når det er sagt, så tenker jeg også at foreldrene til de som mister barna sine går igjennom en enorm sorg. Å måtte se i øynene at man ikke er god nok for sine egne barn, på toppen av det at man ikke får se dem hver dag, det skjønner jeg godt at ikke alle orker. Så når de går bananas på facebook eller hvor det nå måtte være - vær rause med dem. Du vet ikke selv hvordan du hadde reagert om det var du som opplevde det de gjør. Anonymous poster hash: b0194...7c2 Godt poeng det siste avsnittet ditt. Men det hjelper vel ikke akkurat.. Anonymous poster hash: 75999...fdc Hjelper på hva da? Hvis du tenker på at det ikke hjelper barnas situasjon at de skriver om dem på nett, så kan du jo også tenke litt på om barna får det bedre av at ukjente anonyme skriver at foreldrene deres er mindre intelligente på åpne forum? Anonymous poster hash: b0194...7c2 Hjelper å være raus... Mange av de er jo blinde for fornuft. Jeg vet selv om ei som ble fratatt ungene sine (kjenner henne ikke og ser hun ikke er medlem lengre av den gruppa) med begrunnelse at naboen hadde meldt de for de var i konflikt. Bv har jo taushetsplikt så hva som er grunnen til at de blir tatt vil jo aldri komme frem og det vet nok foreldrene... Jeg hadde følte en utrolig stor skam om barna mine ble tatt og hadde aldri lagt ut om det på nett! Av hensyn til meg selv og barna. Anonymous poster hash: 75999...fdc
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #39 Skrevet 8. oktober 2015 Det finnes dessverre litt for mange justis mord. For veldig mange bør man tenke alternative løsninger, ikke rene omsorgsovertakelser. Anonymous poster hash: 37ab8...ff8 Tror du kan være HELT trygg på at det er absolutt siste utvei... ikke noe som er dyrere enn omsorgsovertakelser!Det kan ikke jeg være HELT trygg på, da jeg vet annerledes. Jeg jobber nå i sosialtjenesten, og jeg har også flere års erfaring fra barnevernstjenesten. Det er store kommunale forskjeller, og hyppigheten av omsorgsovertakelser går i konjunkturer, det er ulike politiske holdninger som går i bølger. Det er for øyeblikket en tendens til økt og omfattende inngripen fra den offentlige omsorgen. Det er ikke bare triste barneskjebner forårsaket av foreldre som er tungt når man jobber i tjenesten, det er også triste barneskjebner forårsaket av dårlig arbeid fra barnevernet sin side. Dårlig arbeid forårsaket av dårlige verktøy, begrensninger pga tilbud og økonomi. Dessverre er de ulike tiltak ulike budsjett. Anonymous poster hash: 37ab8...ff8
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #40 Skrevet 8. oktober 2015 Finner ikke gruppen lenger, er den borte? Anonymous poster hash: f0599...32e
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #41 Skrevet 8. oktober 2015 Finner ikke gruppen lenger, er den borte? Anonymous poster hash: f0599...32e Bare skriv inn barnevernet så kommer den opp.. Anonymous poster hash: 75999...fdc
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #42 Skrevet 8. oktober 2015 En barnevernspedagog i bygda jeg bor i, tok barna fra en familie (ok, skrev saksframlegget for nemnda og vitnet) kun en måned før hun ble tatt for smugling av narkotika. Jeg har mistet helt troen på barnevernsystemet etter dette, for at hun var rusmisbruker eller i kraftig psykisk ubalanse var tydelig for alle andre i 7-8 mnd før dette. Hvordan i alle dager kan kollegaene ikke ha merket dette? Anonymous poster hash: 2e436...959
Gjest Antarctica Skrevet 8. oktober 2015 #43 Skrevet 8. oktober 2015 Det finnes dessverre litt for mange justis mord. For veldig mange bør man tenke alternative løsninger, ikke rene omsorgsovertakelser.Anonymous poster hash: 37ab8...ff8 Tror du kan være HELT trygg på at det er absolutt siste utvei... ikke noe som er dyrere enn omsorgsovertakelser!Det kan ikke jeg være HELT trygg på, da jeg vet annerledes. Jeg jobber nå i sosialtjenesten, og jeg har også flere års erfaring fra barnevernstjenesten. Det er store kommunale forskjeller, og hyppigheten av omsorgsovertakelser går i konjunkturer, det er ulike politiske holdninger som går i bølger. Det er for øyeblikket en tendens til økt og omfattende inngripen fra den offentlige omsorgen. Det er ikke bare triste barneskjebner forårsaket av foreldre som er tungt når man jobber i tjenesten, det er også triste barneskjebner forårsaket av dårlig arbeid fra barnevernet sin side. Dårlig arbeid forårsaket av dårlige verktøy, begrensninger pga tilbud og økonomi. Dessverre er de ulike tiltak ulike budsjett. Anonymous poster hash: 37ab8...ff8 Min erfaring er at man skyver fylkesnemndsaker ut i tid så langt man kan for å spre dem på ulike budsjettår. Kynisk, men sant. Midler til barnevern ble barbert år etter år, i sær såkalt "forebyggende". Så verktøyene kan det hende de hadde, men ingen midler til å bruke dem. Jeg så det fra politikersida, fordi jeg satt i et hovedutvalg. Og vi hadde ingen påvirkning på hva slags type tiltak som var moderne eller ikke, de ulike trendene kom ikke fra oss. De dårlige budsjettene derimot, var jeg jo medskyldig i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå