Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #26 Skrevet 7. oktober 2015 Dere ga deres barn en straff som dere valgte og de ga sitt barn en straff de valgte. Jeg hadde nok i et slikt tilfelle valgt å holde to jenter som bedriver hærverk fra hverandre en stund. Og egentlig helt uavhengig av hvem som er mest populær. Det er jo bevist at disse jentene ikke er helt bra sammen og at de må ha litt tid fra hverandre. Anonymous poster hash: f4c0f...6cd
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #27 Skrevet 7. oktober 2015 Jeg skjønner faktisk det andre foreldreparet veldig godt. Jeg kunne fint "straffet" mitt barn ved å nekte det å være sammen med en som har dårlig innflytelse på henne. Tenker jo mer langsiktig, ting kan fort gå fra uskyldig moro, nå til hærverk, for så å bli enda mer alvorlig. Her hadde ikke jeg latt andre styre hvirdan jeg driver min barneoppdragelse. Det er virkelig ikke mitt problem at mitt barn er populært, mens ditt ikke er det... Og nei, min datter hadde ikke fått lov til å delta på din tacokveld, en del av "straffen" det! Håpet hadde vært at etter 3 mnd så ville min datter gradvis miste interessen for din datter, og dermed eliminere et potensielt dårlig vennskap. Sunn fornuft i mine øyne!! Anonymous poster hash: e90a8...411
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #28 Skrevet 7. oktober 2015 Jeg hadde forstått dette bedre om det hadde skjedd flere ganger. Dette er ett engangstilfelle, og jentene har måttet gjøre opp for seg. Så jeg forstår det ikke, nei. Og spesielt ikke når de avrunder det hele med å invitere alle på fest og ekskluderer datteren min. For å understreke en ting uten å gjøre den ene bedre/verre enn den andre, så var det min jente som var ærlig og tilstod med en gang. Hun har aldri gjort noe sånt før, og er den stille typen. Jeg kan heller tenke meg at den andre dro jenta mi med seg, for hun har større merittliste enn min. Men det bryr jeg meg ikke om! Straffen er urettferdig! Ferdig tenkt 😊 Anonymous poster hash: c7de6...8d4
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #29 Skrevet 7. oktober 2015 Jeg synes det er helt greit å si at jenta ikke får være sammen med en hun har gjort herverk sammen med, i en periode. At deres dater ikke har andre venner er jo synd, men kanskje en god anledning til å invitere noen andre enn de mest poppulære til dere? Det er vell ikke sånn at alle de andre i klassen samles hos denne andre jenta hver dag? Oftest er det noen i klassen som er litt utenfor hovedgjengen. Inviter en av dem til dere. Ikke forsøk å lage en poppulæritetskonkuranse og ikke saboter de andre foreldrenes reaksjon på herverket. Anonymous poster hash: e1b10...721
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #30 Skrevet 7. oktober 2015 Jeg hadde forstått dette bedre om det hadde skjedd flere ganger. Dette er ett engangstilfelle, og jentene har måttet gjøre opp for seg. Så jeg forstår det ikke, nei. Og spesielt ikke når de avrunder det hele med å invitere alle på fest og ekskluderer datteren min. For å understreke en ting uten å gjøre den ene bedre/verre enn den andre, så var det min jente som var ærlig og tilstod med en gang. Hun har aldri gjort noe sånt før, og er den stille typen. Jeg kan heller tenke meg at den andre dro jenta mi med seg, for hun har større merittliste enn min. Men det bryr jeg meg ikke om! Straffen er urettferdig! Ferdig tenkt 😊 Anonymous poster hash: c7de6...8d4 Jeg som mamma til MITT barn, gjør min oppdragelse slik jeg vil og jeg ville i en periode holdt jentene fra hverandre og heller in utett andre. Hadde brydd meg mindre hvem som jaget opp hvem til hva. De har gjort noe ulovlig og de har gjort det sammen. Ditt barn er uskyldig i dine øyne, men som eks-tenåring vet jeg at man ofte bedrar sine foreldre. Og noen slik at de er ærlige i det de kommer inn døren for at den andre ikke skal sladre bla. Og en annen ting.. Dette er vel tenåringer? De forstår slikt i den alderen. Og om din datter er populær eller ikke er vel ikke de andre foreldrenes problem? Jeg har selv valgt å holde min datter borte fra en venninne i et år på fritiden. Hennes eneste venn faktisk (min datter er mobbeoffer). Men vennskapet var destruktivt og endte med politianmeldelse hvor mitt barn heldigvis kunne bevises uskyldig i akkurat den saken, men straffen fra meg for alt annet ble som den ble, selv om jeg frarøvet henne den eneste vennen hun hadde. JEG som mamma anså det destruktivt. Hun synes dette var urettferdig ogmammaen til det andre barnet synes det var urettferdig, men sakte men sikkert fikk hun andre, gode venner som ikke ruinerte og destruerte henne. Vi foreldre oppdrar forskjellig og man har kun øyne for sine egne (slik du også har) og handler etter hva man mener er til beste for barna. Uavhengig av hvilke andre barn det går ut over når det gjelder straff av eget barn. Anonymous poster hash: f4c0f...6cd
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #31 Skrevet 7. oktober 2015 Jeg hadde forstått dette bedre om det hadde skjedd flere ganger. Dette er ett engangstilfelle, og jentene har måttet gjøre opp for seg. Så jeg forstår det ikke, nei. Og spesielt ikke når de avrunder det hele med å invitere alle på fest og ekskluderer datteren min. For å understreke en ting uten å gjøre den ene bedre/verre enn den andre, så var det min jente som var ærlig og tilstod med en gang. Hun har aldri gjort noe sånt før, og er den stille typen. Jeg kan heller tenke meg at den andre dro jenta mi med seg, for hun har større merittliste enn min. Men det bryr jeg meg ikke om! Straffen er urettferdig! Ferdig tenkt 😊 Anonymous poster hash: c7de6...8d4 Jeg som mamma til MITT barn, gjør min oppdragelse slik jeg vil og jeg ville i en periode holdt jentene fra hverandre og heller in utett andre. Hadde brydd meg mindre hvem som jaget opp hvem til hva. De har gjort noe ulovlig og de har gjort det sammen. Ditt barn er uskyldig i dine øyne, men som eks-tenåring vet jeg at man ofte bedrar sine foreldre. Og noen slik at de er ærlige i det de kommer inn døren for at den andre ikke skal sladre bla. Og en annen ting.. Dette er vel tenåringer? De forstår slikt i den alderen. Og om din datter er populær eller ikke er vel ikke de andre foreldrenes problem? Jeg har selv valgt å holde min datter borte fra en venninne i et år på fritiden. Hennes eneste venn faktisk (min datter er mobbeoffer). Men vennskapet var destruktivt og endte med politianmeldelse hvor mitt barn heldigvis kunne bevises uskyldig i akkurat den saken, men straffen fra meg for alt annet ble som den ble, selv om jeg frarøvet henne den eneste vennen hun hadde. JEG som mamma anså det destruktivt. Hun synes dette var urettferdig ogmammaen til det andre barnet synes det var urettferdig, men sakte men sikkert fikk hun andre, gode venner som ikke ruinerte og destruerte henne. Vi foreldre oppdrar forskjellig og man har kun øyne for sine egne (slik du også har) og handler etter hva man mener er til beste for barna. Uavhengig av hvilke andre barn det går ut over når det gjelder straff av eget barn. Anonymous poster hash: f4c0f...6cd De er ti år gamle, og foreldrene til den andre jenta avrunder det hele med fest for jentene. Det hadde ikke vært min første prioritet 8 dager etter at jenta mi gjorde hærverk på ett hus. Dette huset er forsåvidt falleferdig og nedtagga, men det er ikke saken. Jeg sa også det til jenta mi at samme hvordan dette huset ser ut, så er det ikke hennes eiendom, og vi skal respektere andres eiendom! Føler nesten at de andre foreldrene er sure fordi jeg lagde en sak ut av det.. Anonymous poster hash: c7de6...8d4
Gjest Antarctica Skrevet 7. oktober 2015 #32 Skrevet 7. oktober 2015 Jeg hadde forstått dette bedre om det hadde skjedd flere ganger. Dette er ett engangstilfelle, og jentene har måttet gjøre opp for seg. Så jeg forstår det ikke, nei. Og spesielt ikke når de avrunder det hele med å invitere alle på fest og ekskluderer datteren min. For å understreke en ting uten å gjøre den ene bedre/verre enn den andre, så var det min jente som var ærlig og tilstod med en gang. Hun har aldri gjort noe sånt før, og er den stille typen. Jeg kan heller tenke meg at den andre dro jenta mi med seg, for hun har større merittliste enn min. Men det bryr jeg meg ikke om! Straffen er urettferdig! Ferdig tenkt 😊 Anonymous poster hash: c7de6...8d4 Jeg som mamma til MITT barn, gjør min oppdragelse slik jeg vil og jeg ville i en periode holdt jentene fra hverandre og heller in utett andre. Hadde brydd meg mindre hvem som jaget opp hvem til hva. De har gjort noe ulovlig og de har gjort det sammen. Ditt barn er uskyldig i dine øyne, men som eks-tenåring vet jeg at man ofte bedrar sine foreldre. Og noen slik at de er ærlige i det de kommer inn døren for at den andre ikke skal sladre bla. Og en annen ting.. Dette er vel tenåringer? De forstår slikt i den alderen. Og om din datter er populær eller ikke er vel ikke de andre foreldrenes problem? Jeg har selv valgt å holde min datter borte fra en venninne i et år på fritiden. Hennes eneste venn faktisk (min datter er mobbeoffer). Men vennskapet var destruktivt og endte med politianmeldelse hvor mitt barn heldigvis kunne bevises uskyldig i akkurat den saken, men straffen fra meg for alt annet ble som den ble, selv om jeg frarøvet henne den eneste vennen hun hadde. JEG som mamma anså det destruktivt. Hun synes dette var urettferdig ogmammaen til det andre barnet synes det var urettferdig, men sakte men sikkert fikk hun andre, gode venner som ikke ruinerte og destruerte henne. Vi foreldre oppdrar forskjellig og man har kun øyne for sine egne (slik du også har) og handler etter hva man mener er til beste for barna. Uavhengig av hvilke andre barn det går ut over når det gjelder straff av eget barn. Anonymous poster hash: f4c0f...6cd De er ti år gamle, og foreldrene til den andre jenta avrunder det hele med fest for jentene. Det hadde ikke vært min første prioritet 8 dager etter at jenta mi gjorde hærverk på ett hus. Dette huset er forsåvidt falleferdig og nedtagga, men det er ikke saken. Jeg sa også det til jenta mi at samme hvordan dette huset ser ut, så er det ikke hennes eiendom, og vi skal respektere andres eiendom! Føler nesten at de andre foreldrene er sure fordi jeg lagde en sak ut av det.. Anonymous poster hash: c7de6...8d4 Der tror jeg du har rett ... De vegrer seg mot å ta et oppgjør!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå