Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2015 #1 Skrevet 5. oktober 2015 To jenter, hvor den ene er min, har gjort hærverk på ett gammelt hus. Dattera mi kom hjem og gråt og fortalte hva hun hadde gjort, og jeg ringte mora til den andre jenta. Den andre jenta nekta på det, men tilstod til slutt. Vi har ordnet opp økonomisk, og snakket med eier av det gamle huset. Har rydda opp og erstattet, og dette har blitt trukket 50% av ukelønna til jenta mi. Nå er saken den at foreldrene til den andre jenta har forbudt min jente å komme på besøk. Den andre jenta er veldig populær, og har mange venner. Nå samler de seg hos den andre jenta, og min får ikke komme inn. Jeg forstår ikke dette... Nå straffer de andre foreldrene min datter ved å ekskludere henne. Er jeg trangsynt? Burde ikke heller den andre jenta fått besøksforbud en periode? Jeg mener det er feil... Jenta mi har ikke vært involvert i slike episoder tidligere. Nå er hun så og si alene hele høstferien, mens de få som er hjemme er på pysjparty med den andre. Fikk til svar at "sånn er det bare"! Nytteløst å snakke med de... De fremstår som om at de gjør det rette. Anonymous poster hash: c7de6...8d4
Tro smo konosoro Skrevet 5. oktober 2015 #2 Skrevet 5. oktober 2015 Dårlig gjort. Du har prøvd å ta det opp med dem, men kommer ingen vei. Da er det bare å si til dattera di at sånn er livet noen ganger. Man kan ikke bestemme hvordan andre mennesker skal oppføre seg. Hun får en strengere straff enn denne andre jenta som helt sikkert har lagt all skyld på din jente, og det er ingenting du kan gjøre med det. Det er bare å beklage til dattera di at hun ikke må ta det innover seg. Det er vondt nå, men snart er høstferien over og forhåpentligvis blir alt glemt om ikke så lenge.
klg,2 boys now:) Skrevet 5. oktober 2015 #3 Skrevet 5. oktober 2015 De har vel bestemt seg for at datteren din var den som fant på påfunnet
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2015 #4 Skrevet 5. oktober 2015 Dette besøksforbudet varer i tre mnd. Ingen vil jo være venn med jenta mi nå når de må velge mellom den populære eller min. At de ikke forstår hva de gjør med barnet... Hi Anonymous poster hash: c7de6...8d4
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2015 #5 Skrevet 5. oktober 2015 Dette besøksforbudet varer i tre mnd. Ingen vil jo være venn med jenta mi nå når de må velge mellom den populære eller min. At de ikke forstår hva de gjør med barnet... Hi Anonymous poster hash: c7de6...8d4 Oh herregud så urettferdig for jenta di. Hva om du venter i noen uker også arrangerer noe skikkelig kult hos dere? Inviter alle,også den andre jenta. Hva ville alle likt? Spa? Besøk i en spesiell aktivitet? Badeland? Anonymous poster hash: 6025b...445
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2015 #6 Skrevet 5. oktober 2015 Dette besøksforbudet varer i tre mnd. Ingen vil jo være venn med jenta mi nå når de må velge mellom den populære eller min. At de ikke forstår hva de gjør med barnet... Hi Anonymous poster hash: c7de6...8d4 Oh herregud så urettferdig for jenta di. Hva om du venter i noen uker også arrangerer noe skikkelig kult hos dere? Inviter alle,også den andre jenta. Hva ville alle likt? Spa? Besøk i en spesiell aktivitet? Badeland? Anonymous poster hash: 6025b...445 God idé 😊 Har ikke så mye å velge mellom her, men tacokveld og overnatting i kjellerstua på flatsenger kan kanskje være noe..? Jeg lurte på om jeg var helt blind her som ikke forstår avgjørelsen til de andre foreldrene... Anonymous poster hash: c7de6...8d4
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2015 #7 Skrevet 5. oktober 2015 En forferdelig urettferdig staff overfor jenta di, ja. Syns dette er veldig merkelig av de andre foreldrene, hvorfor skal de straffe jenta di? Virker som om de har bestemt seg for at det er din jente som er den dårlige innflytelsen her. Har dere snakket sammen alle? Dere og jentene sammen? Kanskje du kunne foreslå det? Du må jo forsøke å få dem til å ta til fornuft. Det er nok ikke lett, og mulig du ikke kommer noen vei, men dette syns jeg var veldig slemt gjort av dem, så håper dere får løst dette. Anonymous poster hash: 5ce03...b63
ma(G)ma med to små :) Skrevet 5. oktober 2015 #8 Skrevet 5. oktober 2015 Jeg synes ikke du trenger å vente noen uker. Inviter alle jentene på overnatting nå til helgen, du 😊 Hvis den andre jenten ikke får komme er jo ikke det din feil 😜
Nyttårs barn Skrevet 5. oktober 2015 #9 Skrevet 5. oktober 2015 Du kunne også forsøke og snakke med jentas foreldre. Er ikke sikkert de er helt på det rene med den sosiale dynamikken i klassen..
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2015 #10 Skrevet 5. oktober 2015 Du kunne også forsøke og snakke med jentas foreldre. Er ikke sikkert de er helt på det rene med den sosiale dynamikken i klassen.. Har prøvd å snakke med de flere ganger. Både pr tlf og ansikt til ansikt, men de mener de har rett i denne saken, og at jeg ikke forstår. Er som å møte en murvegg... Anonymous poster hash: c7de6...8d4
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2015 #11 Skrevet 5. oktober 2015 Jeg synes ikke du trenger å vente noen uker. Inviter alle jentene på overnatting nå til helgen, du 😊 Hvis den andre jenten ikke får komme er jo ikke det din feil 😜 Vi inviterer til tacofest, film på storskjerm, og pysjamasparty i kjellerstua på oppblåsbare madrasser på fredag 😊👍🏻 Håper inderlig noen kommer. Anonymous poster hash: c7de6...8d4
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2015 #12 Skrevet 5. oktober 2015 Om jentene har dårlig innflytelse på hverandre kan jeg se poenget med å skille dem for en periode. Anonymous poster hash: 1db0d...36c
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2015 #13 Skrevet 5. oktober 2015 Man straffer ikke barna sine ved å utelukke den andre , noen skulle faktisk ikke hatt barn !!!! Da lar man være å ha venner , man utestenger ikke ett barn !!! Da velge de å straffe ditt barn og ikke sitt eget . Dummeste jeg har hørt noen sinne Anonymous poster hash: 0273b...1d2
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #14 Skrevet 6. oktober 2015 Håper du oppdaterer oss etter festen :-) Anonymous poster hash: 4ffd5...65b
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #15 Skrevet 6. oktober 2015 Jeg synes ikke du trenger å vente noen uker. Inviter alle jentene på overnatting nå til helgen, du 😊 Hvis den andre jenten ikke får komme er jo ikke det din feil 😜 Vi inviterer til tacofest, film på storskjerm, og pysjamasparty i kjellerstua på oppblåsbare madrasser på fredag 😊👍🏻 Håper inderlig noen kommer. Anonymous poster hash: c7de6...8d4 Du inviterer vel denne jenta også? Ellers synker du ned på nivå med hennes foreldre. Anonymous poster hash: 97f1c...cdd
MMP Skrevet 6. oktober 2015 #16 Skrevet 6. oktober 2015 Hva med å invitere foreldrene til disse jentene (som gjorde herverk) på en uformell kaffikopp? Så kan dere ta en prat - uten at jentene er der...
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #17 Skrevet 6. oktober 2015 Jeg synes ikke du trenger å vente noen uker. Inviter alle jentene på overnatting nå til helgen, du 😊 Hvis den andre jenten ikke får komme er jo ikke det din feil 😜 Vi inviterer til tacofest, film på storskjerm, og pysjamasparty i kjellerstua på oppblåsbare madrasser på fredag 😊👍🏻 Håper inderlig noen kommer. Anonymous poster hash: c7de6...8d4 Du inviterer vel denne jenta også? Ellers synker du ned på nivå med hennes foreldre. Anonymous poster hash: 97f1c...cdd Ja, herlighet!! Har sagt gjentatte ganger til jenta og foreldrene at hun alltid er velkommen hos oss. Vi har åpent hus-mentalitet. Gjelder for alle mine barn, og jeg er stor motstander av utestenging! Anonymous poster hash: c7de6...8d4
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #18 Skrevet 6. oktober 2015 Jeg synes ikke du trenger å vente noen uker. Inviter alle jentene på overnatting nå til helgen, du 😊 Hvis den andre jenten ikke får komme er jo ikke det din feil 😜 Vi inviterer til tacofest, film på storskjerm, og pysjamasparty i kjellerstua på oppblåsbare madrasser på fredag 😊👍🏻 Håper inderlig noen kommer. Anonymous poster hash: c7de6...8d4 Du inviterer vel denne jenta også? Ellers synker du ned på nivå med hennes foreldre. Anonymous poster hash: 97f1c...cdd Ja, herlighet!! Har sagt gjentatte ganger til jenta og foreldrene at hun alltid er velkommen hos oss. Vi har åpent hus-mentalitet. Gjelder for alle mine barn, og jeg er stor motstander av utestenging! Anonymous poster hash: c7de6...8d4
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #19 Skrevet 6. oktober 2015 Dette skjønte eg ingenting av, du skriver veldig tungvint Anonymous poster hash: 4e4e2...d33
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #20 Skrevet 6. oktober 2015 Hva med å invitere foreldrene til disse jentene (som gjorde herverk) på en uformell kaffikopp? Så kan dere ta en prat - uten at jentene er der... Har prøvd det aller meste, men de er bare helt bestemt på å gjennomføre dette. Om jeg må, så tar jeg til slutt kontakt med foreldrene til andre venninner og forklarer ståa. Mulig foreldrene til den andre jenta som gjorde hærverk har gått å fortalt en annen versjon av virkeligheten.. Men gjør det bare om dette går for langt. Prøver pysjparty i helgen nå, så ser jeg hva som skjer etter det 😊 Anonymous poster hash: c7de6...8d4
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #21 Skrevet 6. oktober 2015 Dette skjønte eg ingenting av, du skriver veldig tungvint Anonymous poster hash: 4e4e2...d33 Nei, det er bare du som har litt tungt for det. Anonymous poster hash: d9a3f...94f
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #22 Skrevet 6. oktober 2015 Dette skjønte eg ingenting av, du skriver veldig tungvint Anonymous poster hash: 4e4e2...d33 Ok, det er greit å la være å svare i det hele tatt. Anonymous poster hash: c7de6...8d4
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #23 Skrevet 6. oktober 2015 Syns du skulle ta det med familiene til de andre ungene også. At det er tungt for dere når ditt barn blir syndebukk uten at det er rett, og at det er en form for dobbeltstraff etter at hun faktisk sa sannheten og var ærlig. Anonymous poster hash: ed60d...09f
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #24 Skrevet 7. oktober 2015 Dette skjønte eg ingenting av, du skriver veldig tungvint Anonymous poster hash: 4e4e2...d33 Rart at alle andre forstår det da. Anonymous poster hash: 129d3...82a
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #25 Skrevet 7. oktober 2015 Hvis de to har dårlig innflytelse på hverandre forstår jeg de andre foreldrene. Det er da helt vanlig at vi foreldrene styrer ungenes venner og luker ut potensiale dårlige vennskap og sammensetninger. Sikker på at de fleste vil at ungene deres skal ha det bra og heller være sammen med venner som fremmer og oppløfter enn bryter ned. Anonymous poster hash: 742aa...87a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå