Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2015 #26 Skrevet 5. oktober 2015 Godt nettverk og mange å være sammen med. Sterilisator da jeg ikke ammet. Mannen. Han var en flott avlastning slik at jeg kunne få sovet innimellom 😊. Anonymous poster hash: 88eae...424
Teddi Skrevet 5. oktober 2015 #27 Skrevet 5. oktober 2015 Newbornsete til tripp trapp-stolen. Da kunne lillemann sitte sammen med oss ved spisebordet eller følge med på matlaging på kjøkkenet og så videre. Tykk treningsmatte på gulvet. Den brukte vi (og bruker fortsatt) masse! Babyen kunne ligge deg og styre for seg selv, øve på å rulle og krabbe etterhvert, vi kunne ha kosestunder med babyen, eller trene litt selv. + veldig god å ligge på hvis ryggen er vondt. Vippestol. Da kunne jeg ta en rask dusj eller noe helt annet uten stress eller dårlig samvittighet. Vippestol MED leke var jo så gøy!
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2015 #28 Skrevet 5. oktober 2015 Flaskevarmer! Genialt å ha på nattbordet. Fylte opp flasker med ferdig MME og hadde i Dr.Browns kjølebag på soverommet. Et par min i flaskevarmer, og melken var klar til servering Kjølebag fra Dr.Brown. Hvorfor sier seg selv i teksten over. Stokke Newborn sete til tripp trapp. Jenta vår storkoste seg med å sitte sammen med oss. Vi fikk spist måltider som normalt hele familien Anonymous poster hash: 00849...ca2 Vi hadde ferdigvarmet melk på termos, funket enda bedre Anonymous poster hash: 9d880...3f3 Ferdigvarmet melk skal brukes innen 30 min hvis ikke må den kastes. Ville ikke anbefalt noen å ha ferdigblandet, varm mme på termos til mating om natten. Så slitsomt er det virkelig ikke å stå opp og blande en flaske! Evt gjør det som hun du har sitert gjorde det, med kjølebag og flaskevarmer på nattbordet. Vi hadde også flaskevarmer, men det gjorde meg ingenting å stå opp for å lage en flaske, så den stod på kjøkkenet (da unngikk jeg å forstyrre mannen med å slå på lys og sånt og). Anonymous poster hash: 814c8...d20 Fikk det anbefalt av HS da jeg hadde en baby som var sulten etter maks halvannen time til hun var 6 måneder. Har du prøvd å stå opp etter halvannen time hele døgnet? Da mener jeg å stå opp, lage flaske og så mate, for så å sove igjen. Det funker ikke i lengden. Anonymous poster hash: 9d880...3f3 Det betyr jo ikke at du burde anbefale det til andre fordi du hadde en baby som måtte ha mme veldig ofte. Vi hadde heldigvis en som våknet hver 3 time, så jeg har stått opp noen ganger i løpet av natten jeg også. Nå sov han heldigvis natten gjennom fra 4 måneder 😁😃😉 Anonymous poster hash: 814c8...d20
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2015 #29 Skrevet 5. oktober 2015 Til første: ammepute og bæresele da hun hadde ekstremt behov for nærhet og nektet å ligge på gulvet. Hadde ødelagt ryggen uten dette. Deretter vippestol for de tilfeller jeg ikke kunne bære (type måtte på do/dusje/vaske klær). Til andre: babygym og teppe på gulvet til å leke på (ganske motsatt fra nr1). Gulpekluter i massevis! Søskenbrett til vogna for vesentlig greiere turer. Anonymous poster hash: b796b...977
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #30 Skrevet 6. oktober 2015 -Internett! Så jeg kunne Google alt mulig og finne ut andres erfaringer (Bl.a. at det er lurt å venne babyer med å drikke romtemperert MME slik at kokt vann kan stå klart i flasker og MMEpulver i dispenser -tar da max 10 sek. å lage ny flaske...) -Bæretøy pga alle de grunnene de andre over anbefaler! (anbefaler Ergobaby) Supert å ha til å levere og hente storebror i bhg for å unngå masse skitne barnehender som ville "se" og for å gjøre det lettere å få med lillebror og pikkpakk med hjem. -Babycall med temp.måler, batteri på begge enhetene og som lyste når den reagerte på lyd. (ikke alltid lett å høre når man er i dusjen så setter babycallen slik at jeg kan se om den reagerer på lyd -myyyye deiligere å kunne ta en dusj uten å måtte skynde seg så voldsomt og skru av dusjen hvert halve minutt "i tilfelle det var en lyd...." Anonymous poster hash: 04470...0ab
Mamma_til_2 Skrevet 6. oktober 2015 #31 Skrevet 6. oktober 2015 (endret) Mannen min som insisterte på og få ta sin del av jobben og jagde meg ut til venner på kaffe/vin el shopping☺ Storesøster som var superglad i lillesøster og lekte med henne slik at jeg fikk gjort husarbeid☺ Leilighet sentralt slik at det ikke var styr og stress og dra på butikk ol ☺ Endret 6. oktober 2015 av Mamma_til_2
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #32 Skrevet 6. oktober 2015 Vippestol Babygym Og en fantorangen cd fra eldste datteren. Merkelig nok kunne mini ligge og lytte på fantorangen synge i 30 minutter. MAGISK. Anonymous poster hash: 3f16a...477
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #33 Skrevet 6. oktober 2015 Babynest- brukte det masse til alle døgnets tider. Brystpumpe- brukte mye da jeg var sår, skulle øke melke produksjon og når andre skulle mate baby. Emmaljunga mondial duo s- beste vogna😄 Har hatt alfor mange vogner til barna mine og endelig funnet den nesten perfekte. Stor og god bag, store svingbare hjul 😃 Anonymous poster hash: a4ac5...7ff
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #34 Skrevet 6. oktober 2015 Ergobaby med spebarnsinnlegg Venninner i nabolaget som hadde permisjon samtidig. Utrolig deilig å få sett folk uten at man trengte å gjøre en stor greie ut av det Vannkoker med temperaturinnstilling. Mme baby, helt gull å slippe å koke opp vannet hele tiden. Gulpekluter Ammeskjold Anonymous poster hash: 287e2...229
Ikkesåallerværst Skrevet 6. oktober 2015 #35 Skrevet 6. oktober 2015 Bæresjal/manduca, kaffe og galgenhumor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå