Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2015 #1 Skrevet 5. oktober 2015 Nevn maks 3 ting du satte stor pris på, og hvorfor? (Trenger ikke være flasker og MME, liksom, hva som helst som gjorde hverdagen med baby lettere) Anonymous poster hash: cdcf3...9e1
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2015 #2 Skrevet 5. oktober 2015 Bæresjal og babynest. Anonymous poster hash: 2986e...75c
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2015 #3 Skrevet 5. oktober 2015 Bæresjal og kaffe Anonymous poster hash: 3155c...0b3
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2015 #4 Skrevet 5. oktober 2015 Forklar hvorfor og Anonymous poster hash: cdcf3...9e1
*Nøtta* Skrevet 5. oktober 2015 #5 Skrevet 5. oktober 2015 *Brystpumpe - etter hvert så kunne også samboeren min gi babyen et morsmelksmåltid på natten. *Venner som også hadde små babyer - greit å ha noen å kunne trille med, gå på kafe sammen med eller bare være sammen når dagene ble lange. <3 *Ammemadrass - en liten trygghet når babyen sov i sengen mellom meg og samboer. Og etter hvert kunne jeg løfte baby og madrass over i sprinkelsengen uten at hun våknet av miljøskiftet.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2015 #6 Skrevet 5. oktober 2015 Mannen min! Anonymous poster hash: e7f3b...b7f
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2015 #7 Skrevet 5. oktober 2015 Uro! Gull verdt! Førstemann drømte seg bort i den fra rundt 2-3 måneder, andremann har elsket den fra dag 1. Våknet de på natten, var det å gi litt kos, sette på uroen og gå igjen, så sovnet de fint av seg selv. Ferdiglagd (hjemmelagd) middag som er lagt i fryseren og enkelt kan varmes opp igjen. Bøker. Enkel avkobling som ikke (over)stimulerer baby om den skulle være i nærheten. Anonymous poster hash: 9d880...3f3
TPK Skrevet 5. oktober 2015 #8 Skrevet 5. oktober 2015 Bil! Med førstemann hadde vi bare en bil, og den brukte mannen på jobb. Jeg kom meg ingensteder? Pyton å gå led vogn på snøføre, pg stress på bussen uansett vær. Var himmel å ha en bil i andre permisjon! Mange venninner som hadde permisjon samtidig. Vippestol. Gull verdt!
Sisch Skrevet 5. oktober 2015 #9 Skrevet 5. oktober 2015 Adapter for å sette bilstolen på vogna!! Genialt å ikke må drasse på bagen alltid, og man slipper å bære bilstolen for en snartur på kjøpesenter,helsestasjonen osv :-)
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2015 #10 Skrevet 5. oktober 2015 Flaskevarmer! Genialt å ha på nattbordet. Fylte opp flasker med ferdig MME og hadde i Dr.Browns kjølebag på soverommet. Et par min i flaskevarmer, og melken var klar til servering😉 Kjølebag fra Dr.Brown. Hvorfor sier seg selv i teksten over. Stokke Newborn sete til tripp trapp. Jenta vår storkoste seg med å sitte sammen med oss. Vi fikk spist måltider som normalt hele familien😀 Anonymous poster hash: 00849...ca2
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2015 #11 Skrevet 5. oktober 2015 Brystpumpe og kaffebrenneriet. Hadde store problemer med amming og betennelser. Min daglige lille tre minutters trilletur for å kjøpe en latte og scones på Kaffebrenneriet holdt humøret oppe😊 Anonymous poster hash: 4686d...6fa
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2015 #12 Skrevet 5. oktober 2015 Ullammeinnlegg, mange ammebher og en sulten baby! Hadde ekstremt mye melk, og det lak så mye at jeg måtte bytte ammebh og topper flere ganger daglig! Anonymous poster hash: b5ad9...e48
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2015 #13 Skrevet 5. oktober 2015 Psyken i behold! (Kolikk..) Anonymous poster hash: 5455e...a99
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2015 #14 Skrevet 5. oktober 2015 Stokke newbornseat- så vi kunne sitja i lag rundt bordet og ho kunne sjå på når vi laga middag. Bæresele, ho ville ikkje sova aleine, så det var måten å få lufta seg på. Mannen min, som kunne reisa og handla alt småplukket eg ikkje ante eg hadde bruk for...vart mange turar for han på apotek og helsekost etter ammegreier/brystskjold og andre stader. Anonymous poster hash: 32cd8...ade
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2015 #15 Skrevet 5. oktober 2015 Svigermor og eldre søsken som kunne hjelpe med tvillingene. Ble så stresset når begge hylte samtidig. Anonymous poster hash: 4b08f...6d8
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2015 #16 Skrevet 5. oktober 2015 Flaskevarmer! Genialt å ha på nattbordet. Fylte opp flasker med ferdig MME og hadde i Dr.Browns kjølebag på soverommet. Et par min i flaskevarmer, og melken var klar til servering Kjølebag fra Dr.Brown. Hvorfor sier seg selv i teksten over. Stokke Newborn sete til tripp trapp. Jenta vår storkoste seg med å sitte sammen med oss. Vi fikk spist måltider som normalt hele familien Anonymous poster hash: 00849...ca2 Vi hadde ferdigvarmet melk på termos, funket enda bedre Anonymous poster hash: 9d880...3f3
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2015 #17 Skrevet 5. oktober 2015 Flaskevarmer! Genialt å ha på nattbordet. Fylte opp flasker med ferdig MME og hadde i Dr.Browns kjølebag på soverommet. Et par min i flaskevarmer, og melken var klar til servering Kjølebag fra Dr.Brown. Hvorfor sier seg selv i teksten over. Stokke Newborn sete til tripp trapp. Jenta vår storkoste seg med å sitte sammen med oss. Vi fikk spist måltider som normalt hele familien Anonymous poster hash: 00849...ca2 Vi hadde ferdigvarmet melk på termos, funket enda bedre Anonymous poster hash: 9d880...3f3 Ferdigvarmet melk skal brukes innen 30 min hvis ikke må den kastes. Ville ikke anbefalt noen å ha ferdigblandet, varm mme på termos til mating om natten. Så slitsomt er det virkelig ikke å stå opp og blande en flaske! Evt gjør det som hun du har sitert gjorde det, med kjølebag og flaskevarmer på nattbordet. Vi hadde også flaskevarmer, men det gjorde meg ingenting å stå opp for å lage en flaske, så den stod på kjøkkenet (da unngikk jeg å forstyrre mannen med å slå på lys og sånt og). Anonymous poster hash: 814c8...d20
me_87 Skrevet 5. oktober 2015 #18 Skrevet 5. oktober 2015 DreamMover gjorde hverdagen mye enklere! Hadde en baby med kolikk som itellegg var var veldig vanskelig å få til å sove om dagen. Vi satt vognen til småen på DreamMover å da vugget han småen i søvn Den hjelper også godt på kolikkbarn så DreamMover har jeg faktisk tatt vare på til neste unge.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2015 #19 Skrevet 5. oktober 2015 Vippestol Ammepute Gulpekluter Har en baby med et stort nærhetsbehov, og som enda ikke tolerere å ligge alene (9 uker). Derfor er ammeputa genial, ikke bare til amming, men også fin til å ha barnet ligge i fanget, og alikevel ha armene fri. Kunne ikke klart meg uten. Vippestolen er grei i de minuttene det tar meg å springe på do f.eks. Kan også brukes til å sitte å vippe i mens jeg sluker middag. Bruker da foten til å vippe med. Har en baby som gulper mye, og kunne aldri klart meg uten gulpekluter, og mangen av de! Anonymous poster hash: 848a9...bef
Modesty Blaise. Skrevet 5. oktober 2015 #20 Skrevet 5. oktober 2015 Kaffe, varme vinterklær og en god vogn. Ungen hatet å sove inne på dagen, så jeg var ute på tur minst 4 timer hver dag 😂
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2015 #21 Skrevet 5. oktober 2015 Flaskevarmer! Genialt å ha på nattbordet. Fylte opp flasker med ferdig MME og hadde i Dr.Browns kjølebag på soverommet. Et par min i flaskevarmer, og melken var klar til servering Kjølebag fra Dr.Brown. Hvorfor sier seg selv i teksten over. Stokke Newborn sete til tripp trapp. Jenta vår storkoste seg med å sitte sammen med oss. Vi fikk spist måltider som normalt hele familien Anonymous poster hash: 00849...ca2 Vi hadde ferdigvarmet melk på termos, funket enda bedre Anonymous poster hash: 9d880...3f3 Ferdigvarmet melk skal brukes innen 30 min hvis ikke må den kastes. Ville ikke anbefalt noen å ha ferdigblandet, varm mme på termos til mating om natten. Så slitsomt er det virkelig ikke å stå opp og blande en flaske! Evt gjør det som hun du har sitert gjorde det, med kjølebag og flaskevarmer på nattbordet. Vi hadde også flaskevarmer, men det gjorde meg ingenting å stå opp for å lage en flaske, så den stod på kjøkkenet (da unngikk jeg å forstyrre mannen med å slå på lys og sånt og). Anonymous poster hash: 814c8...d20 Fikk det anbefalt av HS da jeg hadde en baby som var sulten etter maks halvannen time til hun var 6 måneder. Har du prøvd å stå opp etter halvannen time hele døgnet? Da mener jeg å stå opp, lage flaske og så mate, for så å sove igjen. Det funker ikke i lengden. Anonymous poster hash: 9d880...3f3
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2015 #22 Skrevet 5. oktober 2015 1. Sprayflaske, slik at jeg kunne spraye/vaske meg med vann i undelivet i renseperioden og senere ha på grønnsåpevann on the go når jeg fikk infeksjon i stingene. 2. Barselgruppe 3. Vippestol Anonymous poster hash: d57ee...768
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2015 #23 Skrevet 5. oktober 2015 Stellematte (med rullekanter) på spisestuebordet. Da kunne jeg sitte og stelle, og sparte ryggen for masse. Anonymous poster hash: 54d20...ce7
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2015 #24 Skrevet 5. oktober 2015 Gravide venner samtdig: Gjorde permisjonen mye morsommere og mye mindre isolerende! Vippestol/grind: Helt genialt å ha når du vil gjøre noe annet enn å bære på babyen, som å vaske klær, ta en dusj eller støvsuge. Badebalje på stativ: Vi har bare dusj og et lite bad, så det var nydelig å kunne stå i vanlig høyde å bade babyen. Orker ikke tenke på hvor sliten jeg hadde blitt i ryggen om jeg skulle stått på huk når babyen skulle bade! Anonymous poster hash: af59d...801
❤lille stjerne❤ Skrevet 5. oktober 2015 #25 Skrevet 5. oktober 2015 Absolutt beste investering og det som hjalp oss mest på alle måter var bæresjal, Ergobaby stowaway bæresele og nyfødt sete til tripp trapp stolen. Det gjorde at babyen var fornøyd, jeg fikk hende fri og kunne lage middag, hjelpe storesøster osv. Og ikke minst så kom vi oss rundt på turer i skogen og hadde det kjempefint. Tror at det var med på å gjøre at storesøsteren aldri ble sjalu fordi hun opplevde ikke at lille var i veien. Bære tøyet er supert fremdeles og nå er hun 16 mnd. På tur, når hun er syk, på reiser og på museum blant annet. Nyfødt setet på tripp trapp gjorde at hun følte seg inkludert og var fornøyd og blid mens vi spiste, og jeg satte stor pris på å kunne slippe å ha baby på fanget eller skriking mens vi spiste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå