Gå til innhold

Snakke på lavmål av foreldregruppen...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir sjokkert over at voksne mennesker har så lite omløp i hodet. Stakkars gutt! Idiotkomitè!

Skrevet

Stakkars gutt. Tenker det ligger mer bak her, men han skulle jo ha med en støttekontakt som ville være ansvarlig for ham. Enig med deg i at dette er lavmål. Hadde et av mine barn skulle deltatt på turen ville jeg vurdert å trekke barnet og heller finne på noe annet. Dette er ikke ok.

Anonymous poster hash: 1a7ec...f94

Skrevet

Virker som gutten har godt støtteapparat rundt seg på turen, som også tar ansvaret. I tillegg har de betalt på turen i halvt år, kan ikke fatte at voksne mennesker kan utestenge et barn på den måten. Om han har det vanskelig og utfordrende fra før, kan umulig dette være til hjelp. Nei, her har gutten min fulle støtte!

Anonymous poster hash: efcbf...cff

Skrevet

Kjenner jeg er litt for offentlig gapestokk på disse foreldrene.

Synes ikke noen av de burde fått barn.

Hva lærer de barna sine med dette?

Det er greit å utestenge de som er anderledes.

Håper media tar skikkelig tak i dette og at denne ledergruppen blir direkte hengt ut.

Anonymous poster hash: 94b77...677

Skrevet

Mobbing på høyt plan. Litt av noen forbilder for barna sine.

Skrevet

Er jeg den eneste som synes at dette er ganske så forståelig? Er det sannsynlig at en støttekontakt er nok for å ha ansvar for gutten? Det er foreldre som har ansvar på turen, ikke lærere. Jeg syns ærlig talt man som forelder rett og slett må være med på en slik tur når man har et barn som faller så utenfor og har såpass store særskilte behov.

Anonymous poster hash: 1cbb2...0c6

Skrevet

Å fy søren! Kjenner jeg blir skikkelig sint på vegne av denne gutten og hans foreldre. Usselt rett og slett! Feige mennesker som ikke våger å kommentere til avisen eller å gi en skikkelig begrunnelse.

Anonymous poster hash: cbea3...099
Skrevet

Her jeg bor, arrangeres hvite busser. Her er det på langt nær en forelder per elev, Selv om ungen er bajas (noe ikke jeg kan vite), kan man bare ikke utestenge EN elev. Han har en voksen støttekontakt med seg, og man kan ikke forvente at han skal ha med seg flere. 

Anonymous poster hash: 597ce...347
Skrevet

Når jeg først leste det ble jeg sint og syntes fryktelig synd på gutten. Etter å ha tenkt meg om tenker jeg at vi vet ingenting annet en det foreldrene  her.

Det vi vet er at gutten sliter på skolen vi vet ikke hvordan dette utarter seg.

Er han en gutt som er voldsom eller voldelig mot voksene/medelever.

Er han en gutt som kan finne på å stikke av og da bli borte i et fremmed land.

Er det slik at han er kjent for å gjøre hærverk.

Er han typen som ruser seg osv

Om han er stille og rolig gutt som bare sliter faglig så er dette helt uforstående og hjerteløst.

Om han rett og slett kan være en fare for ting, seg selv eller andre så skjønner jeg at andre foreldre ikke ønsker å ta dette ansvaret for han.

Moren sa jo at hun egentlig skulle være med, det er vel derfor at det ikke har vært snakk om å utestenge gutten fra turen tidligere. Det virker som meg det at hun nå har gitt beskjed at hun ikke kan følge sønnen sin selv og bare sender med støttekontakten (som vi ikke vet om er en godt voksen person eller noen som knapt er fylt 18.) som har gjort at foreldregruppen nå har sagt at han ikke kan delta.

Jeg er i utgangspunktet enig i at ingen skal utestenges men jeg skjønner også at det kan være ting som kan føre til at man føler at man må gjøre dette.

Og vi vet også at det finnes mange foreldre som mener at deres barn er så snille så, ikke gjør noe galt om de så sitter inne for mord............

Det er jo helt umulig å si om det er så slemt som det blir vinklet til her utfra en artikkel skrevet kun på guttens foreldres uttalelser.

Jeg er mor til et diagnosebarn, i 7 klasse skal klassen reise på avslutningstur før de skal på ungdomskole, jeg et allerede nå at valget for min datter er enten så må jeg være med som følge og ha ansvaret for henne hele veien eller hun må bli hjemme. Det har jeg visst fra starten av førsteklasse. Og jeg skjønner godt at det må bli slik.

Anonymous poster hash: 183fc...7b0
Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Tråden er ryddet etter denne regelen:

* Krenkende eller injurierende utsagn. Det er ikke tillatt å spre rykter gjennom vårt forum. Heller ikke spekulere rundt årsakssammenhenger man ikke kjenner, når dette vurderes å være til skade for den omtalte part.

Jeg forstår at dette er en diskusjon som engasjerer, men hold dere til offentliggjort informasjon.

UndrendeUllteppe

Brukermoderator

Skrevet

Så da er det kun lov å være enige med foreldrene og synes synd på gutten, siden det er de som går ut i media?

Det er altså ikke lov å si noe som går mot dette? At foreldrene ikke vil være med å ta ansvar selv for ungdommen sin?

Når det er foreldrene selv som går til media, bør man ikke kunne diskutere saken da? Fra begge sider? Så lenge man ikke sier noe som kan gjenkjenne navnet/skolen/stedet?

Da utelukker du altså alle som faktisk kjenner til denne saken og ønsker at bare de som spekulerer i saken får si sin mening?

Anonymous poster hash: d024c...417

Skrevet

Så da er det kun lov å være enige med foreldrene og synes synd på gutten, siden det er de som går ut i media?

Det er altså ikke lov å si noe som går mot dette? At foreldrene ikke vil være med å ta ansvar selv for ungdommen sin?

Når det er foreldrene selv som går til media, bør man ikke kunne diskutere saken da? Fra begge sider? Så lenge man ikke sier noe som kan gjenkjenne navnet/skolen/stedet?

Da utelukker du altså alle som faktisk kjenner til denne saken og ønsker at bare de som spekulerer i saken får si sin mening?

Nei, men det siktes vel til at folk i nærmiljøet kommenterte saken, der de kom ganske tydelig inn på hva de mente er årsaken. Det er problematisk. 

Skrevet

Jeg tenker at i sånn saker vil vi alltid kun få den ene siden.Den andre siden er tvunget i stillhet pga taushetsplikt.

Skrevet

Nei, men det siktes vel til at folk i nærmiljøet kommenterte saken, der de kom ganske tydelig inn på hva de mente er årsaken. Det er problematisk.

Som sagt så er det foreldrene som har valgt å gå til media. Er det ikke da greit å belyse flere sider?

Skrevet

Dere som kritiserer, ville dere reist på tur og hatt ansvar for en ungdom foreldrene selv ikke vil ta snsvar for på tur?

Der du får beskjed om at du har snsvar for ditt eget barn og to til, inkludert denne ungdommen. Ville du sagt ha til dette?

Skrevet

Nå snakker jeg på generelt grunnlag, siden jeg ikke kjenner saken, men føler engasjement rundt emnet.

Sett at oppførselen hos enkelte elever er problematisk (siden det faglige utbyttet ikke kan ha noe å si for andre som er med på turen).. Er det riktig å arrangere en tur for HELE klassen (selv om foreldrene har ansvaret), for så å utelate problembarna? Ikke alle får den oppfølgingen de trenger i hjemmet, men de bør jo ikke marginaliseres fra klassen for det? Det er faktisk noe man må ta høyde for, slik at alle kan inkluderes i aktiviteten.  

Skrevet

Dere som kritiserer, ville dere reist på tur og hatt ansvar for en ungdom foreldrene selv ikke vil ta snsvar for på tur?

Der du får beskjed om at du har snsvar for ditt eget barn og to til, inkludert denne ungdommen. Ville du sagt ha til dette?

Ikke vil ha, er spekulativt. Og selvfølgelig  har denne saken en side som ikke er belyst, men det gjør det ikke mer rett å utestenge en elev fra turen. 

Kan ikke skjønne annet enn at flere elever blir stengt ute fra denne turen, siden det var snakk om 6000 kr i egenbetaling, og det er jo med på å utelukke enkeltelever. Ar en foreldrekomitè har kommet fram til noe så usolidarisk, er ufattelig. 

Skrevet

Er jeg den eneste som synes at dette er ganske så forståelig? Er det sannsynlig at en støttekontakt er nok for å ha ansvar for gutten? Det er foreldre som har ansvar på turen, ikke lærere. Jeg syns ærlig talt man som forelder rett og slett må være med på en slik tur når man har et barn som faller så utenfor og har såpass store særskilte behov.

Anonymous poster hash: 1cbb2...0c6

Syns faktisk denne artikkelen gir for lite info. Dette kan jo være en ungdom med til dels STORE ekstrabehov, en person med psykisk utviklingshemming som kan være aggressiv, utagerende eller syk, trenge medisiner, ha anfall, trenge en-til-en-oppfølging... Hva som helst. At noen foreldre, som ikke er fagfolk, men privatpersoner, ikke vil ha ansvaret - det skjønner jeg godt. Hva om han stikker av? Skader noen? Hva om han ikke har nok språk til å uttrykke seg forståelig for andre enn familien og støttekontakten?

Anonymous poster hash: 6658c...047

Skrevet

Nå er det ikke det foreldrekomitéen setter til grunne. De legger til grunne at han ikke har fulgt med på det faglige igjennom skoleåret. 

Skrevet

Nå snakker jeg på generelt grunnlag, siden jeg ikke kjenner saken, men føler engasjement rundt emnet.

Sett at oppførselen hos enkelte elever er problematisk (siden det faglige utbyttet ikke kan ha noe å si for andre som er med på turen).. Er det riktig å arrangere en tur for HELE klassen (selv om foreldrene har ansvaret), for så å utelate problembarna? Ikke alle får den oppfølgingen de trenger i hjemmet, men de bør jo ikke marginaliseres fra klassen for det? Det er faktisk noe man må ta høyde for, slik at alle kan inkluderes i aktiviteten.

Foreldre/besteforeldre/onkler er velkomne til å bli med på turen. Hvorfor ikke bli med som foreldre og ta ansvaret selv for barnet?

Turen blir planlagt fra starten på ungdomsskolen og det blir laget dugnader man er ned på for å tjene inn beløpet det koster.

Skrevet

Uff, så vondt jeg fikk i hjertet av denne gutten 😔💔 Han har allerede falt utenfor, også sparker de han enda lenger ned i grøfta..

Nå vet vi ingenting om denne gutten, og jeg vet hvor lett det er å bli oppgitt over barn/ungdom, men på slike turer hvor det blir såå vondt for den ene som ikke får bli med, hadde jeg strukket meg langt for å inkludere alle. ❤️

Skrevet

Nå er det ikke det foreldrekomitéen setter til grunne. De legger til grunne at han ikke har fulgt med på det faglige igjennom skoleåret.

Sier foreldrene....

Skrevet

Sier foreldrene....

Og komunikasjonen med komitèen som foreldrene har vist fram.

Skrevet

Sier foreldrene....

Nå fikk komiteen mulighet til å uttale seg da. "Ingen kommentar" betyr vel ofte at man er litt svar skyldig....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...