Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2015 #26 Skrevet 4. oktober 2015 Sett at du og mannen din hadde bestilt London tur. En kjæreste tur,kun dere. Så fikk du vite at svigermor og svigerfar skal på samme sted. Dere skal på shopping og museum sammen. Alle måltider er selvsagt sammen de. Hadde du forsatt gledet deg like mye til turen? Jeg gir din datter rett her. Anonymous poster hash: 40ba4...554 Man bestiller kjærestetur for å ha masse sex blant annet. Man drar på tur med datteren for å shoppe, sole seg osv. To helt forskjellige ting. og selv om datteren har rett, er skriking og masse styr helt feil reaksjon som bør korrigeres. Anonymous poster hash: 9c5ba...20e Snakk for deg selv. Mannen og jeg drar ikke primært på kjærestetur for å ha masse sex, det kan vi ha hjemme. Vi drar på tur for å få en avveksling fra hverdagen, tid og rom til å bare være oss og dele opplevelser sammen. SAMMEN er et viktig stikkord her. Gleder meg til å reise på sånne turer med barna når de blir større, der det bare er oss og vi slipper å ta hensyn til andre. Forstår godt at dattera til hi ble skuffet. Anonymous poster hash: ae8fe...5d4
Gjest Muji81 Skrevet 4. oktober 2015 #27 Skrevet 4. oktober 2015 Ja...snille piker må lære seg å skjule nehative følelser, svelge skuffelser og møte motgang i livet med et påklistret smil. Selv blant familie... Neida, mye bedre å hyle og skrike når man ikke får viljen sin. Det går an å snakke rolig om negative følelser, gråte osv, men ikke brøle og skrike. Det hører ingen plass hjemme. Anonymous poster hash: 9c5ba...20e Det du mener er at det går an å snakke om vanskelige følelser for DEG. Og kanskje dun datter, hva vet jeg. At det liksom skal være en universell sannhet... Jeg vil ikke trekke dette altfor langt, men tenker nok generelt at mange jenter hadde hatt det så mye bedre hvis de kunne vise frem alle sider av seg selv hjemme uten å måtte skamme seg over egne reaksjoner. Tenåringer som må regulere egne vanskelige følelser velger så dumme metoder
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2015 #28 Skrevet 4. oktober 2015 Sett at du og mannen din hadde bestilt London tur. En kjæreste tur,kun dere. Så fikk du vite at svigermor og svigerfar skal på samme sted. Dere skal på shopping og museum sammen. Alle måltider er selvsagt sammen de. Hadde du forsatt gledet deg like mye til turen? Jeg gir din datter rett her. Anonymous poster hash: 40ba4...554 Man bestiller kjærestetur for å ha masse sex blant annet. Man drar på tur med datteren for å shoppe, sole seg osv. To helt forskjellige ting. og selv om datteren har rett, er skriking og masse styr helt feil reaksjon som bør korrigeres. Anonymous poster hash: 9c5ba...20e Datteren gleder seg til alenetid med moren sin. Ett kjærestepar gleder seg til alle opplevelser (også masse sex) sammen bare de to. Anonymous poster hash: 40ba4...554
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2015 #30 Skrevet 4. oktober 2015 Forstår din datter veldig godt! korriger meg hvis jeg tar feil: Hun har har mindre søsken som hun ofte må ta hensyn til. Dere har litt dårlig samvittighet for dette, og ønsket å gi "den store" jenta en tur, bare sammen dere. Jenta har gledet seg, bygget opp forventning om en helg alene med dere to. Så snakker du med din søster, og uten å la datteren din være med på avgjørelsen, er plutselig premissene på reisen endret, over hennes hodet. Du rettferdiggjør din handling ved å skylde på barnets reaksjoner- og gir hennes skylden for dårlig stemning. Hennes skuffelse handler vel ingenting med bortskjemthet og gjøre. Jeg vil tippe hun hadde fått samme reaksjon hvis turen var en planlagt telttur med dere foreldrene med de samme plutselige endringene. Anonymous poster hash: c56a4...fde
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2015 #31 Skrevet 4. oktober 2015 Sett at du og mannen din hadde bestilt London tur. En kjæreste tur,kun dere. Så fikk du vite at svigermor og svigerfar skal på samme sted. Dere skal på shopping og museum sammen. Alle måltider er selvsagt sammen de. Hadde du forsatt gledet deg like mye til turen? Jeg gir din datter rett her. Anonymous poster hash: 40ba4...554 Man bestiller kjærestetur for å ha masse sex blant annet. Man drar på tur med datteren for å shoppe, sole seg osv. To helt forskjellige ting. og selv om datteren har rett, er skriking og masse styr helt feil reaksjon som bør korrigeres. Anonymous poster hash: 9c5ba...20e Rister på hodet 😟 Stakkars unger sier jeg som må skjule følelsene sine og tilpasse seg på alle områder. Her har de voksne feilet stort, både mor og mors søster. Men her inne kan de voksne legge til rette slik at de gjør akkurat som de voksne ønsker, og barna må bare godta uansett hvilke forandringer som kommer. Det er helt tragisk 😡 Anonymous poster hash: a27f4...22d
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2015 #32 Skrevet 4. oktober 2015 Skjønner datteren din også. Dårlig gjort av søstera di. Anonymous poster hash: 69019...d4a
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2015 #33 Skrevet 4. oktober 2015 Jeg skjønner også datteren din. Her har hun gledet seg til noen dager helt alene med mamma og pappa. Og når dere allerede har planlagt at dere skal spise sammen og gå i museer så er det ikke mye alenetid igjen for henne og dere. Anonymous poster hash: 0d07b...082
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2015 #34 Skrevet 4. oktober 2015 Jeg hadde booket om turen etter samtale med datter. Mange fine storbyer. Anonymous poster hash: 40ba4...554
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2015 #35 Skrevet 4. oktober 2015 Dårlig gjort av dere voksne, og dere andre som kommenterer oppførsel; det ER ikke stor forskjell alltid på følesesutbruddene på en 3 åring og en tenåring. Hun har gledet seg til å bare være dere og så skal plutselig tanten og søskenbarnet, som dere er ofte med ellers, være med. Dere har lovd DERES datter en tur med bare dere, og nå er det plutselig en slektstur med flere behov og andres forventninger. DERE har feilet, og om dere ikke reiser med dem kommer hun og alle til å føle det var "hennes feil som var slem og sa nei" men om dere reiser med dem har dere brutt dt originale løftet om turen. Uansett er det feil og det er deres skyld! Anonymous poster hash: d6065...93f
prekæs Skrevet 4. oktober 2015 #36 Skrevet 4. oktober 2015 Med en tilsvarende tur friskt i minne, er det mulig at du og angrer på at det ikke bare var dere Morsom gitt, når to unge jenter skal prøve hele butikken, før de finner ut at de ikke skal ha noe. I London er det mange butikker for å si det slik og på ett eller annet tidspunkt blir en eller flere dritt lei å være pakkesel, både for egne eller andres barn. God tur likevel:)
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2015 #37 Skrevet 4. oktober 2015 Syns absolutt din datter har rett! Jeg hadde blitt SÅ skuffet hvis jeg skulle fått alenetid med mine foreldre (uten min lillesøster) også hadde hun invitert med min tante og hennes barn! Uansett om jeg og mitt søskenbarn er KJEMPEnære, så hadde jeg fortsatt blitt ekstremt såret og lei meg. Jeg hadde nok følt at min mor valgte sin søster og hennes barn fremfor kvalitetstid med meg. Skikkelig skuffende av dere. Anonymous poster hash: 1bd95...976
Gjest Antarctica Skrevet 4. oktober 2015 #38 Skrevet 4. oktober 2015 Syns faktisk tolvåringen har et poeng. Det flotte og eksklusive med turen er blitt litt borte, kanskje? Men hun kan jo ikke bestemme hva tanta og kusine skal gjøre. Dere kan vel dra, og så møtes litt i løpet av turen, uten at det går over til å bli en felles tur.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2015 #39 Skrevet 4. oktober 2015 Hadde jeg vært 12 år og måtte dra med min jevngamle kusine hadde jeg også skreket og klaget. Alle trodde vi var gode venner, men kusina mi er en utspekulert liten dritt som ikke er snill en plass. Londontur med henne hadde blitt alt annet enn hyggelig. Anonymous poster hash: 6ca56...917
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2015 #40 Skrevet 4. oktober 2015 Om ungen flyr i taket og skriker og bærer seg er det den voksnes ansvar å vise barnet HVORDAN man snakker sammen, HVORDAN man viser følelser. Å avlyse hele turen og kalle ungen bortskjemt tenker jeg på som voksen-versjonen av hyl og skrik, og minst like barnslig. Det er vi foreldre som gir barna våre de verktøyene de trenger for å lære å takle bl.a. sinne. HI fløy i taket - er det så mye bedre da?? Jeg er på dattera di sitt lag, HI. Anonymous poster hash: 30fe7...640
Superdolly Skrevet 4. oktober 2015 #41 Skrevet 4. oktober 2015 Hva skjedde, hi? Avtalte du og søsteren din at de også skulle bli med, eller booket de en tur til samme hotell på samme tid uten å snakke med deg/dere først? I første tilfelle: Du bomma stort, og burde snakket med din datter om dette før du gjorde om premissene for den lovede turen. I siste tilfelle: Be henne slutte å hyle som en trassig treåring og fortell henne at London er stort. Selv om dere sikkert kommer til å støte på tante med familie i hotellets lobby, har du ingen planer om å endre premissene for turen bare for å henge med dem.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2015 #42 Skrevet 4. oktober 2015 Når man spiser måltid sammen med andre voksne, så har de voksne en tendens til å sitte å snakke sammen. Jeg mener datteren din har et poeng. Hun vil være med kun dere, ingen andre. Ta det positivt! Jeg ville sagt til søsteren din at dere ønsker å være alene ned datteren deres. Kanskje middag sammen siste kvelden. Datteren deres vil kanskje at dere 3 skal prate sammen, uten å måtte ta hensyn til hva andre ønsker. Kan hende datteren deres vet at søskenbarnet har andre ønsker å se, shoppe, spise enn hun selv. Jeg synes dette er dårlig gjort av søsteren din og hadde gitt klar beskjed om at de ikke var en del av dere reisefølge. Anonymous poster hash: a3ab0...fe4
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2015 #43 Skrevet 4. oktober 2015 Du hi svarer ikke på om din søster bestilte turen uten å snakke med deg først. Eller om du faktisk syns det var en god ide å ta fra datteren deres turen dere hadde lovet henne? Og helle gjøre den om til en tur bare for dere og på deres premisser. I begge tilfellene syns jeg det var fryktelig dårlig gjort av dere(deg). Syns mannen din det er en god ide å ha med seg søsteren din og ungen hennes? Skal han nå heller gjøre ting på egenhånd i stede for med deg og datteren deres? Anonymous poster hash: 13dd2...f66
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2015 #44 Skrevet 4. oktober 2015 Jeg husker da jeg selv var 11-12 år og skulle på setra med pappa og hans kone, helt alene med de voksne. Da de kom og fortalte at søskenbarnet mitt også skulle være med, da raste verden sammen. Ikke tro at vi ikke var nær hverandre, for vi var som søstre, men jeg hadde så sett fram til å ha disse to nære voksne helt for meg selv. Så jeg forstår din datter, og jeg syns dere burde spurt henne hva hun mente før din søster og barn bestilte sin tur. Hvem er det dere skal imøtekommende her? Er turen en tur for din datter, eller for dere voksne? Jeg syns ikke det er rart hun reagerer... Anonymous poster hash: 95c1a...6af
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2015 #46 Skrevet 4. oktober 2015 Hva er problemet da? Har du forklart henne at dere ikke trenger å være sammen hele tiden? Hun har vel gledet seg til alenetid med dere da. Og selvsagt må hun få lov til å få være skuffet! Sett dere ned å snakk sammen. Dere kan fortsatt få en flott tur. Å avlyse turen skurret totalt i mine ører. 12 åringen er ung og umoden, er ikke dermed sagt at de voksne skal synke ned på samme nivå. Anonymous poster hash: b3243...c88
soleia Skrevet 4. oktober 2015 #47 Skrevet 4. oktober 2015 Eg forstår jenta, sjølv om skriking og bæring er i overkant. Ville avtalt med søster di at de kan dele dykk ein del opp, ikkje nødvendig at de må ete i lag og gå på dei same tinga heile tida. Kanskje de kan dele dykk opp på dagen og treffast til middag på kvelden og fortelje om kva de har gjort. Jenta hennar har sikkert og glede av tid åleine saman med mor.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2015 #48 Skrevet 4. oktober 2015 Ærlig talt.. Hormonelle jenter må også lære å kontrollere temperamanget sitt, når en så stor jente hyler og skriker og lager en scene over at utenlandsturen handler om flere enn henne, ja, da mistenker jeg at hun er grundig bortskjemt. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor så mange synes det er en selvfølge at 12-åringer oppfører seg som småbarn i trassalderen, det var ikke vanlig i det hele tatt når jeg vokste opp og min generasjon fikk (generelt) atskillig mindre goder og opplevelser enn barn i dag gjør. (For ikke å snakke om oppmerksomhet fra foreldrene). Anonymous poster hash: 06860...e0a
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2015 #49 Skrevet 4. oktober 2015 Hva skjedde, hi? Avtalte du og søsteren din at de også skulle bli med, eller booket de en tur til samme hotell på samme tid uten å snakke med deg/dere først? I første tilfelle: Du bomma stort, og burde snakket med din datter om dette før du gjorde om premissene for den lovede turen. I siste tilfelle: Be henne slutte å hyle som en trassig treåring og fortell henne at London er stort. Selv om dere sikkert kommer til å støte på tante med familie i hotellets lobby, har du ingen planer om å endre premissene for turen bare for å henge med dem. De booket uten å spørre oss.. I mitt hodet tenkte jeg det kunne bli stas for henne å raide Primark med kusinen framfor med oss voksne. Må nok ta en prat med min datter hva hun ønsker og sette grenser ovenfor min søster på hva vi skal gjøre felles.. Anonymous poster hash: 1cf14...727
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2015 #50 Skrevet 4. oktober 2015 Ærlig talt.. Hormonelle jenter må også lære å kontrollere temperamanget sitt, når en så stor jente hyler og skriker og lager en scene over at utenlandsturen handler om flere enn henne, ja, da mistenker jeg at hun er grundig bortskjemt. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor så mange synes det er en selvfølge at 12-åringer oppfører seg som småbarn i trassalderen, det var ikke vanlig i det hele tatt når jeg vokste opp og min generasjon fikk (generelt) atskillig mindre goder og opplevelser enn barn i dag gjør. (For ikke å snakke om oppmerksomhet fra foreldrene). Anonymous poster hash: 06860...e0a Ja vi fikk mindre goder, men når jeg ble lovet noe så holdt mine foreldre alltid ord uten å forandre forutsetningene. Det er foreldrene som har tråkket veldig feil her! Anonymous poster hash: a27f4...22d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå