Gå til innhold

Er hun bortskjemt eller har hun rett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har planlagt tur til London med eldste. Så bestilte søsteren min og datteren hennes tur samtidig.(de er gode venner og koser seg masse sammen) Nå har datteren vår laget masse styr av at hun ikke ville ga de med, hun ville på tur alene med oss! Skriker og bærer seg...

Anonymous poster hash: 1cf14...727

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er hun?

Anonymous poster hash: 2f79f...fe7

Skrevet

Hvor gammel er hun.?

Lov å bli skuffa...men hun kommer antakelig over det?

Skrevet

Hun er 12 år.

Skrevet

Bortskjemt. Jeg hadde avlyst hele turen og sagt at neste gang så får hun være takknemlig for det hun får og ikke oppføre seg som en liten drittunge. Tenk, man er så heldig i Norge at man ikke sulter, har fine klær, kan gå på aktiviteter og gratis skole, så får man en tur til London, så lager man styr og klager??? Nei, vet du hva... Som sagt, jeg hadde avlyst turen og latt henne være hjemme.

Anonymous poster hash: 9c5ba...20e
Skrevet

Vi kan ikke vite hvilket behov hun har for alenetid med dere.

...men en unge som skriker og bærer seg over Londontur, uansett konsept, hadde jeg glatt avlyst turen for og tatt med på en hytte i skogen i Norge. Der vi kunne spille kort og være sammen bare vi.

Anonymous poster hash: f2f7e...eb1
Skrevet

Hadde mitt barn oppført seg slik hadde turen blitt avlyst.

Hadde hun sagt hun helst ville bare reise med dere og hvorfor hadde jeg lyttet til henne og var grunnen god nok tatt hensyn til hennes ønsker og behov.

Har hun sagt hvorfor det ikke er greit?

Anonymous poster hash: b4b2f...38b

Skrevet

Jeg hadde tatt en skikkelig prat med henne, men sannsynligvis avlyst turen. Det er helt ok å føle som hun gjør, men skriking og ufin oppførsel er uakseptabelt. Hadde hun derimot kommet rolig til dere og fortalt at dette ikke var noe hun ønsket, slik at dere sammen kunne drøftet det, hadde det vært noe annet. Men hun bør ha en ganske god grunn.

Anonymous poster hash: e91f9...2b7
Skrevet

Hun er 12 år.

12 er nok en dramatisk alder. Så lenge det hyles innenfor husets fire grenser er det vel greit nok

Jeg ville ikke straffet henne med å avlyse tur,men heller ikke aksepert at din søster og barn ikke fikk bli med

Skrevet

Ikke bortskdet! Det er din søster som har trått veldig feil her, og bare tatt hensyn til seg og sitt. Jeg hadde uten problemer gitt beskjed til min søster at de må gjerne dra til London, men de drar alene og vi omgås ikke når vi er der.

Anonymous poster hash: a27f4...22d

Skrevet

Gjør det klart for henne at selv om dere reiser sammen med noen, så trenger dere ikke være sammen hele tiden. Ha eget opplegg til bare dere, i tillegg til andre opplegg med de andre. 

Anonymous poster hash: 850a7...733
Skrevet

Jeg sprakk totalt! Sa at dette ikke var akseptabelt, hun får selvfølgelig være alene med oss noe på turen- men at vi spiser måltider og drar på museer osv sammen. Hun har ingen andre argumenter enn at hun ønsker å være alene med oss.. Og vi er mye sammen som familie, og hun alene på kvelder da lillesøster legger seg 18. Ble så sint at det bobler i meg, måtte lufte tankene her.

Skrevet

En 12 åring bør vite bedre enn å oppføre seg som en 3 åring i trassalder!

Skrevet

Gjør det klart for henne at selv om dere reiser sammen med noen, så trenger dere ikke være sammen hele tiden. Ha eget opplegg til bare dere, i tillegg til andre opplegg med de andre. 

Eh, og ja, jeg vil si hun ikke vet hvor godt hun har det, men bortskjemt vet jeg ikke. Ville ikke avlyst turen som mange over nevner.

Skrevet

Ser ikke problemet... hun har gledet seg til en tur med deg/dere. Og så viser det seg, at det blir en "annerledes" tur, da synes jeg det er lov å reagere! 

Kanskje hun ikke har så godt forhold til de andre? Eller at hun bare hadde sett for seg det ble dere? 

Snakk med henne, si det ble sånn, og at det var synd hun syntes det var dumt - det blir nok en super tur likevel! 

Skjønner ikke hvorfor ikke de skal få lov å reagere? Hun føler det hun føler - da nytter det ikke komme med truende setninger så hun skal undertrykke følelsene sine? 

Skrevet

Det kommer veldig an på.

Hadde hun/dere masse planer om å gjøre diverse ting som dere nå må endre på pga dem? F.eks istedenfor shopping blir det museumsferie ( det hadde faktisk vært min drømmeferie, men kanskje ikke en 12-åring)

Anonymous poster hash: d6065...93f

Skrevet

Kanskje hun gledet seg veldig til å ha dere for seg selv! Jeg skjønner egentlig veldig godt at hun blir lei seg. Det blir noe helt annet å reise sammen med andre. Hvis planen var at kun dere skulle reise, så synes jeg faktisk det er litt ugreit at søsteren booket uten å avklare med dere og datteren deres...

Skrevet

Ser ikke problemet... hun har gledet seg til en tur med deg/dere. Og så viser det seg, at det blir en "annerledes" tur, da synes jeg det er lov å reagere!

Kanskje hun ikke har så godt forhold til de andre? Eller at hun bare hadde sett for seg det ble dere?

Snakk med henne, si det ble sånn, og at det var synd hun syntes det var dumt - det blir nok en super tur likevel!

Skjønner ikke hvorfor ikke de skal få lov å reagere? Hun føler det hun føler - da nytter det ikke komme med truende setninger så hun skal undertrykke følelsene sine?

Helt enig.

Og en tolvåring er proppfull av hormoner. Man kan ikke forvente at en skuffa tolvåring oppførerer seg behersket, spesielt ikke overfor foreldrene.

Jeg husker selv svært godt den alderen. Jeg ble aldri sint, jeg ble rasende. Jeg ble ikke skuffet, jeg ble utrøstelig lei meg. Ikke glad, men overstrømmende lykkelig. Osv osv.

Det er ikke lett å takle følelsene man har i den alderen.

Selvfølgelig skal hun ikke få skrike og bære seg i det uendelige, men det er en helt normal reaksjon. Og jeg forstår godt at hun ble skuffet når det ikke ble som hun hadde tenkt.

Selvfølgelig kan turen blir fantastisk, og kanskje kjekkere. Men den blir ikke som hun hadde tenkt. Og da er det lov å bli skuffet.

Anonymous poster hash: 483e4...3ba

Skrevet

Sett at du og mannen din hadde bestilt London tur. En kjæreste tur,kun dere.

Så fikk du vite at svigermor og svigerfar skal på samme sted.

Dere skal på shopping og museum sammen.

Alle måltider er selvsagt sammen de.

Hadde du forsatt gledet deg like mye til turen?

Jeg gir din datter rett her.

Anonymous poster hash: 40ba4...554

Skrevet

Helt enig.

Og en tolvåring er proppfull av hormoner. Man kan ikke forvente at en skuffa tolvåring oppførerer seg behersket, spesielt ikke overfor foreldrene.

Jeg husker selv svært godt den alderen. Jeg ble aldri sint, jeg ble rasende. Jeg ble ikke skuffet, jeg ble utrøstelig lei meg. Ikke glad, men overstrømmende lykkelig. Osv osv.

Det er ikke lett å takle følelsene man har i den alderen.

Selvfølgelig skal hun ikke få skrike og bære seg i det uendelige, men det er en helt normal reaksjon. Og jeg forstår godt at hun ble skuffet når det ikke ble som hun hadde tenkt.

Selvfølgelig kan turen blir fantastisk, og kanskje kjekkere. Men den blir ikke som hun hadde tenkt. Og da er det lov å bli skuffet.

Anonymous poster hash: 483e4...3ba

Man kan ikke skylde alt på hormoner. Man må kunne oppføre seg greit selv med hormoner. Ingen aksepterer at en gravid kvinne brøler og skriker til sjefen sin på jobben og kaller ham ufine ting, hun blir mest sannsynlig da sagt opp. Ved å sy putene under armene på barna gjør vi dem en bjørnetjeneste ved å ikke forberede dem på voksenlivet der slik oppførsel ikke er akseptabel. Hun er 12, ikke 3. Det er ikke NORMAL reaksjon som hun over skriver. Det er greit å bli skuffet, men dårlig oppførsel må få konsekvenser, eller så forstår ungen at skriking og bæring = få viljen sin, og fortsetter å være bortskjemt drittunge ved andre anledninger. Nei, Hi, avlys turen og si at hun kan få det som hun vil, altså ikke være sammen med din søster og datteren hennes - hun kan få dere alene for seg selv, men hjemme.

Skrevet

Sett at du og mannen din hadde bestilt London tur. En kjæreste tur,kun dere.

Så fikk du vite at svigermor og svigerfar skal på samme sted.

Dere skal på shopping og museum sammen.

Alle måltider er selvsagt sammen de.

Hadde du forsatt gledet deg like mye til turen?

Jeg gir din datter rett her.

Anonymous poster hash: 40ba4...554

Man bestiller kjærestetur for å ha masse sex blant annet. Man drar på tur med datteren for å shoppe, sole seg osv. To helt forskjellige ting. og selv om datteren har rett, er skriking og masse styr helt feil reaksjon som bør korrigeres.

Skrevet

Ja...snille piker må lære seg å skjule nehative følelser, svelge skuffelser og møte motgang i livet med et påklistret smil. Selv blant familie...

Skrevet

Ja...snille piker må lære seg å skjule nehative følelser, svelge skuffelser og møte motgang i livet med et påklistret smil. Selv blant familie...

Neida, mye bedre å hyle og skrike når man ikke får viljen sin. Det går an å snakke rolig om negative følelser, gråte osv, men ikke brøle og skrike. Det hører ingen plass hjemme.

Skrevet

Denne turen hadde blitt avlyst. Hadde tatt en Norges- ferie, med kun familien. 12 år, kan ikke akseptere drittunge- oppførsel da!

Anonymous poster hash: 45b92...4ac

Skrevet

Helt seriøst -avlyse turen???? Hun må jo få lov til å bli skuffa og til å vise følelsene sine!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...