Gå til innhold

er han veldig liten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en sønn som går i 1 klasse,synes han er så liten i forhold til guttene, og er er vel bare 2 jenter som er lavere,synes dette er så rar,da jeg er 178 cm og faren er 203 cm, gutten vår er bare 110cm som er lavt for en som er født Januar 2009.

Noen som har noe trøstende ord,vil han bli større med tiden ,eller alltid være lav? våre andre sønner har alltid ver høye og er nå 16 og 17 og halvt år og over 185 begge 2.

men både mine foreldre og svigerforeldre er lave under 175 begge mennene og under 165 begge damene, mens tantene på begge sider er ca 165-170 og guttene mellom 170-185.

slekter han mer på resten av familien enn oss nærmeste?

Anonymous poster hash: 55390...f44
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner veldig mange som har vært små hele barndommen, for så å ta helt av i ungdomsårene og bli veldig høye.

Vet også om tilfeller av det motsatte, høye som barn, men sluttet å vokse tidlig.

Høyden nå trenger altså ikke ha noe å si for høyden som voksen. Hvis han ellers virker frisk og spiser godt, så ville jeg ikke bekymret meg ;)

Anonymous poster hash: 260c0...84f

Skrevet

Hvordan i alle dager kan vi vite det? Hva sier helsestasjonen? Hvordan ligger han på kurven?

Anonymous poster hash: a5d46...d3a

Skrevet

Mannen min fortalte at han var minst i klassen leeeenge. Men er nå 185 :) guttene utvikler seg senere enn jenter, så en periode vil guttene ofte være lavere enn jentene.

Anonymous poster hash: b594a...004

Skrevet

Min samboer var 159 ved konfirmasjonen. Er nå 187:-)

Anonymous poster hash: 7b41f...c15

Skrevet

Min sønn går også i 1.klasse. Han var å målte og veide seg hos helsesøster på skolen nå i september. Han var da 109 cm og veide 18 kg. Han har alltid vært liten, men han følger sin egen kurve så helsesøster mente at han ikke ville bli særlig høy.

Følger din sønn sin egen kurve da?

Anonymous poster hash: 324dc...c2a

Skrevet

Min gutt er 108....går i 1 kl...

Anonymous poster hash: 51ab7...c28

Skrevet

Min gutt er også født i januar 09 og han er 125 cm høy. Han er høyest i klassen, bortsett fra ei jente på 140 (!). Ser flere på rundt 110 cm også.

Anonymous poster hash: 959da...57e

Skrevet

Han er jo ikke spesielt stor for alderen. Det kan jo hende at han får en vokseperiode etter hvert. Mange gutter får jo det når de blir litt eldre. Ellers så kan det jo hende han ligner på slekta som ikke er så høye.

Jenta mi på 4,5 år er 110 cm. Aner ikke hvem hun slekter på med den høyden ;)

Skrevet

Mannen min var høyest da han gikk i 1. klasse og han endte opp på 179 cm ;) Broren min var knøtt liten og er i dag 193 cm. Høyde i 1. klasse sier ikke noe om hvor han kommer til å ende. 

Anonymous poster hash: 935f3...d02
Skrevet

Broren min var 140 høy da han var 15 han er nå snart 40 og er over 195

Anonymous poster hash: 19e83...e46

Skrevet

Min 5 åring (siste år i bhg) er 106 cm og lavest av alle skolestarterne.

Men størst på sjarm, da😛

Skrevet

Min er 4,5 år og 118 cm, er han da stor?

Anonymous poster hash: acde2...9d3

Skrevet

Min er 4,5 år og 118 cm, er han da stor?

Anonymous poster hash: acde2...9d3

Min er like gammel og like høy.

Han får kommentarer på at han er høy.

Så ja, antar det er stort

Anonymous poster hash: 233f6...e34

Skrevet

Men størst på sjarm, da😛

Min gutt er også lavest av skolestarterne (guttene) i bhg. Han er "bare" 120 cm.

Anonymous poster hash: cec16...3a4

Skrevet

hvor hoey var han naar han var ca 2 aar? Dobble den og det blir ca den hoeyde han blir naar han er voksen. For jenter saa er det ca den hoyde de er naar de er mellom 1,5-2 aar. Saa hvis du har helsekortet til han og har hans lengde fra den tiden saa kan det gir deg en god pekepinn paa hvor hoey han blir. Mange av de som er smaa fran til 15 aar plustselig vokser og da ser vi at det denne metoden er ganskje presis.  Ikke vaere bekymret...

Anonymous poster hash: 56add...7a4
Skrevet

tusen takk for alle svar. helsestasjonen er ikke redde,og han følger kurven sin,men han ligger langt under barn på sin alderen,men han spiser godt og er helt normal ellers.

han var 96cm når han var 2år. hi

Skrevet

Men størst på sjarm, da😛

Min gutt er også lavest av skolestarterne (guttene) i bhg. Han er "bare" 120 cm.

Anonymous poster hash: cec16...3a4

Oj...hehe...Han er jo lang 😃. Min gutt er på høyde med 3 og 4 åringene...

Skrevet

Min manns søsken (og han selv) er alle høye. Mannen er nærmere 190. Han var en liten spirrevipp på barneskolen, samme var søskna hans..

Anonymous poster hash: 1d6f1...f5f

Skrevet

Det er omtrent umulig å anslå hva høyden vil bli som voksen. Mannen min var liten og tynn fram til han var ca 15 år. Broren min var alltid blant de største guttene. Som voksne er de begge 185.

Min andreklassing er også liten, han er 118 cm. Men han følger sin kurve og blir så høy han blir 😉

Anonymous poster hash: 6cccd...762

Skrevet

Min jente er 105, født i slutten av 2009

Anonymous poster hash: f8964...78a

Skrevet

Min 1.klassing er 115 cm og er 19 kg.

Har både lengre og lavere gutter i klassen.

Skrevet

Gutten min er 110,datter 120. Tvillinger født oktober 09.

Anonymous poster hash: 257ec...b07

Skrevet

Jenta mi i første klasse er 140 cm. Halvannet hode høyere enn alle guttene.

Broren hennes på 8 år er 150 cm. Ikke bare-bare å være høy heller.

Hele livet har alle trodd at de er myyyye eldre og behandlet de deretter.

Anonymous poster hash: 2b55e...aa2
Skrevet

tusen takk for svar.. er litt godt og lese at det er flere lave :).

skjønner hva du over mener,er som brødrene til han her, de har alltid vert store, i første var de 135cm og 138cm og nå idag er de 16 og 17 og halvt år og er 196 og 192 cm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...