Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #26 Skrevet 1. oktober 2015 Hvis man ser på dette rent praktisk så er det jo en god løsning at han sulter seg ihjel. De sliter jo med å klare å holde han innesperret resten av livet med tanke på straffenivået i Norge, samt at han krever ekstremt med ressurser (=penger). Så rent samfunnsøkonomisk så er det jo veldig praktisk om han ender dette selv. Om han noen gang slipper ut så vil jo noen mest sannsynlig kverke han relativt umiddelbart uansett. Jeg ser også en syk person uten noen form for innsikt, så jeg klarer ikke hate han. Men jeg ser også at det beste hadde vært om han endte 6 fot under snarest mulig, for han er det ikke håp for uansett hva man gjør. Og de pengene som går med på å vokte han kunne vært brukt på mer fornuftige ting. Anonymous poster hash: b0875...3b6
Gjest Antarctica Skrevet 1. oktober 2015 #27 Skrevet 1. oktober 2015 Kjenner at jeg er likegyldig til hva han bruker tiden sin til. Det er trist hver gang noen vokser opp med omsorgssvikt, likevel har vi alle et valg her i livet. Det er da mange som har blitt utsatt for slikt og verre ting som likevel vokser opp som ordentlige mennesker, man har alltid et ansvar for sin egen skjebne. Han virker også oppegående nok til å kunne skjønne hva han gjorde så jeg klarer ikke synes synd på han. Enig i at vi skal drite i hele fyren og slutte å skrive om han i avisene. La han råtne og forsvinne i stillhet, han er ingen kjendis eller helt. Det er jo det som er... han viser jo ikke ett snev av anger... han forstår virkelig ikke hva han har gjort! Da er han virkelig SYK!!! Men jeg føler kanskje det kan virke som jeg forsvarer han, så må bare legge tråden død tror jeg. Har kanskje tråkket mange på føttene med å skrive det jeg har skrevet - det var IKKE meningen! Han er der han skal være, der blir han til han kommer ut i en kiste. Det er det eneste rette, for han er en farlig mann - selv om det er fordi (jeg tror) han er SYK, han er alt for farlig og syk til å bli sluppet ut uten strengt vakthold! Anonymous poster hash: 463e4...324 Hvis han er syk skal han behandles til han blir frisk, eller i alle fall frisk nok til å skjønne sine handlinger. Han valgte å prosedere som frisk - det var enormt viktig for ham å bli dømt som en tilregnelig mann og ikke satt under behandling.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #28 Skrevet 1. oktober 2015 Det står han vil sultestreike.. og alle aplauderer! Ja.... det han har gjort er grufult, det finnes ikke ord for å beskrive en så ond grusom handling!! Men... noe i meg sier... han var ikke født ond! Han er formet av sine foreldre... av kanskje barnehage og skole... Ingen har "sett" han, ivaretatt han... evt medisinert han... Han er blitt en outsider! Spørsmålet er, hvem lager outsidere... det er jo VI andre! Er enig, vi må ta ansvar for våres egne handlinger, og det MÅ han og! Men han skulle vært "sett" da han var liten, så hadde ABB kanskje ikke gjort det han har gjort! Anonymous poster hash: 463e4...324 Finner ikke et snev av sympati i meg for den typen der. Han tok bevisste valg, og drepte og skadet mange uskyldige mennesker. Han kunne når som helst legge fra seg våpenet sitt og avslutte de grusomhetene han valgte å gjøre. Bare flaks at han ikke bestemte seg for å drepe småbarna til alle de på stortinget og begynte å sprenge og skyte på barnehager. Hvis han selv velger å avslutte livet sitt ved å sulte seg i hjel, så er det hans rett. Jeg opplever det mer som et rop om oppmerksomhet, noe han slettes ikke fortjener. Anonymous poster hash: f54fc...7db HI her. Jeg forstår deg. Men tenker kanskje litt annerledes. Han har jo en psykisk lidelse, det er vi vel enige om? En eller annen diagnose har han. Den/de diagnosene han måtte ha - "godtar" du de? Er du enige at de er en forklaringsmodell for hvorfor han er som han er? Om ikke? Godtar du andre diagnoser? Feber? Brukket ben? Osv... Jeg mener ikke være frekk, eller tråkke på noens følelser. Men han er syk. Psykisk syk JA...derfor synes jeg det er trist med applaudering og oppmerksomheten han får nå. Han trenger kun en ting: BEHANDLING!!! Selv om hans nervebaner sikkert aldri kan bli friske... desverre! Men det er ikke hans feil, han var en gang en liten skjønn uskyldig baby!!! Anonymous poster hash: 463e4...324 Hvem sin feil er da mener du? Selv om en har opplevd vonde ting som barn, så er man fremdeles ansvarlig for eget liv. Jeg forstår ikke hvordan noen i det hele tatt kan et fnugg med sympati med han Sympati... jeg tenker bare dette her mennesket er ikke født ond. Han er ond nå - men jeg tror det er ett reusltat av oppvekst og miljø, kanskje gener. Jeg har ikke sympati for hans handlinger, men skjønner jo han er syk. Han er så skadet han kommer aldri til å bli frisk tror jeg. Blir på kanten, men hva om en kaatt blir mishandlet hver dag i åresvis... tror du katten blir en fin kosete katt som stoler på mennesker? Neeeeh... tror ikke det, liten sannsynlighet. MEN! Forsvarer ikke det han har gjort! På ingen måte ok, og han skal ta sin straff! Men jeg ser ett sykt menneske, ikke et ondt. HI Anonymous poster hash: 463e4...324 Du er nok ganske alene om å definere han som et sykt menneske uten ondskap. Det finnes mange mennesker som er født med en ondskap, og som utvikler denne ondskapen uten å være utsatt for noen form for omsorgssvikt i barndommen. Anonymous poster hash: 937cf...bfb
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #29 Skrevet 1. oktober 2015 Det står han vil sultestreike.. og alle aplauderer! Ja.... det han har gjort er grufult, det finnes ikke ord for å beskrive en så ond grusom handling!! Men... noe i meg sier... han var ikke født ond! Han er formet av sine foreldre... av kanskje barnehage og skole... Ingen har "sett" han, ivaretatt han... evt medisinert han... Han er blitt en outsider! Spørsmålet er, hvem lager outsidere... det er jo VI andre! Er enig, vi må ta ansvar for våres egne handlinger, og det MÅ han og! Men han skulle vært "sett" da han var liten, så hadde ABB kanskje ikke gjort det han har gjort! Anonymous poster hash: 463e4...324 Finner ikke et snev av sympati i meg for den typen der. Han tok bevisste valg, og drepte og skadet mange uskyldige mennesker. Han kunne når som helst legge fra seg våpenet sitt og avslutte de grusomhetene han valgte å gjøre. Bare flaks at han ikke bestemte seg for å drepe småbarna til alle de på stortinget og begynte å sprenge og skyte på barnehager. Hvis han selv velger å avslutte livet sitt ved å sulte seg i hjel, så er det hans rett. Jeg opplever det mer som et rop om oppmerksomhet, noe han slettes ikke fortjener. Anonymous poster hash: f54fc...7db HI her. Jeg forstår deg. Men tenker kanskje litt annerledes. Han har jo en psykisk lidelse, det er vi vel enige om? En eller annen diagnose har han. Den/de diagnosene han måtte ha - "godtar" du de? Er du enige at de er en forklaringsmodell for hvorfor han er som han er? Om ikke? Godtar du andre diagnoser? Feber? Brukket ben? Osv... Jeg mener ikke være frekk, eller tråkke på noens følelser. Men han er syk. Psykisk syk JA...derfor synes jeg det er trist med applaudering og oppmerksomheten han får nå. Han trenger kun en ting: BEHANDLING!!! Selv om hans nervebaner sikkert aldri kan bli friske... desverre! Men det er ikke hans feil, han var en gang en liten skjønn uskyldig baby!!! Anonymous poster hash: 463e4...324 ABB er født hjerneskadet. Han mangler funksjoner i hjernen som man trenger for å ha empati med andre. Oppveksten hans har ikke bidratt til at han har lært de sosiale kodene for å kompensere for de manglende hjernefunksjonene. Han har ingen forståelse for hvordan andre mennesker fungerer og hvordan verden fungerer. Han lever inni sin lille boble. Narsissistiske sosiopater kan ikke kureres ved å gi dem behandling. Hjernen er skadet og kan aldri blir frisk uavhengig av terapi. Det er vanskelig å ha sympati for mennesker som ikke eier empati og ikke engang forstår at det ikke er greit å slakte uskyldige barn. Anonymous poster hash: 78578...75a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå