Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #1 Skrevet 1. oktober 2015 Det står han vil sultestreike.. og alle aplauderer! Ja.... det han har gjort er grufult, det finnes ikke ord for å beskrive en så ond grusom handling!! Men... noe i meg sier... han var ikke født ond! Han er formet av sine foreldre... av kanskje barnehage og skole... Ingen har "sett" han, ivaretatt han... evt medisinert han... Han er blitt en outsider! Spørsmålet er, hvem lager outsidere... det er jo VI andre! Er enig, vi må ta ansvar for våres egne handlinger, og det MÅ han og! Men han skulle vært "sett" da han var liten, så hadde ABB kanskje ikke gjort det han har gjort! Anonymous poster hash: 463e4...324
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #2 Skrevet 1. oktober 2015 Det står han vil sultestreike.. og alle aplauderer! Ja.... det han har gjort er grufult, det finnes ikke ord for å beskrive en så ond grusom handling!! Men... noe i meg sier... han var ikke født ond! Han er formet av sine foreldre... av kanskje barnehage og skole... Ingen har "sett" han, ivaretatt han... evt medisinert han... Han er blitt en outsider! Spørsmålet er, hvem lager outsidere... det er jo VI andre! Er enig, vi må ta ansvar for våres egne handlinger, og det MÅ han og! Men han skulle vært "sett" da han var liten, så hadde ABB kanskje ikke gjort det han har gjort! Anonymous poster hash: 463e4...324 Enig! Han er bare er produkt av det miljøet han har levd i. Han er et offer for omsorgssvikt. Jeg fatter ikke at mange på FB applauderer at han skal sultestreike. Anonymous poster hash: 88573...904
Gjest Antarctica Skrevet 1. oktober 2015 #3 Skrevet 1. oktober 2015 Det står han vil sultestreike.. og alle aplauderer! Ja.... det han har gjort er grufult, det finnes ikke ord for å beskrive en så ond grusom handling!! Men... noe i meg sier... han var ikke født ond! Han er formet av sine foreldre... av kanskje barnehage og skole... Ingen har "sett" han, ivaretatt han... evt medisinert han... Han er blitt en outsider! Spørsmålet er, hvem lager outsidere... det er jo VI andre! Er enig, vi må ta ansvar for våres egne handlinger, og det MÅ han og! Men han skulle vært "sett" da han var liten, så hadde ABB kanskje ikke gjort det han har gjort! Anonymous poster hash: 463e4...324 Sultestreiken er jo hans egen idé. Han får tilbud om mat hver dag. Det er virkelig ikke "synd" på ham...
valnøtta Skrevet 1. oktober 2015 #4 Skrevet 1. oktober 2015 Det står han vil sultestreike.. og alle aplauderer! Ja.... det han har gjort er grufult, det finnes ikke ord for å beskrive en så ond grusom handling!! Men... noe i meg sier... han var ikke født ond! Han er formet av sine foreldre... av kanskje barnehage og skole... Ingen har "sett" han, ivaretatt han... evt medisinert han... Han er blitt en outsider! Spørsmålet er, hvem lager outsidere... det er jo VI andre! Er enig, vi må ta ansvar for våres egne handlinger, og det MÅ han og! Men han skulle vært "sett" da han var liten, så hadde ABB kanskje ikke gjort det han har gjort! Anonymous poster hash: 463e4...324 Enig! Han er bare er produkt av det miljøet han har levd i. Han er et offer for omsorgssvikt. Jeg fatter ikke at mange på FB applauderer at han skal sultestreike. Anonymous poster hash: 88573...904 Han velger det jo selv fordi han ikke får det som han vil. Uansett hva som har skjedd med han i barndommen, så er det ingenting av det som rettferdiggjør eller unnskylder det han gjorde.
Zalosalutt Skrevet 1. oktober 2015 #5 Skrevet 1. oktober 2015 Det står han vil sultestreike.. og alle aplauderer! Ja.... det han har gjort er grufult, det finnes ikke ord for å beskrive en så ond grusom handling!! Men... noe i meg sier... han var ikke født ond! Han er formet av sine foreldre... av kanskje barnehage og skole... Ingen har "sett" han, ivaretatt han... evt medisinert han... Han er blitt en outsider! Spørsmålet er, hvem lager outsidere... det er jo VI andre! Er enig, vi må ta ansvar for våres egne handlinger, og det MÅ han og! Men han skulle vært "sett" da han var liten, så hadde ABB kanskje ikke gjort det han har gjort! Anonymous poster hash: 463e4...324 Enig i at man er et produkt av sin oppvekst, men om han velger å ikke spise er da det helt greit og ikke noe synd på ham for det. Det er jo hans valg og det virker jo som om han prøver å manipulere seg frem til noe.. Han har nok ikke et genuint ønske om å dø, kun et ønske om oppmerksomhet. La det forbigå i stillhet..
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #6 Skrevet 1. oktober 2015 Det står han vil sultestreike.. og alle aplauderer! Ja.... det han har gjort er grufult, det finnes ikke ord for å beskrive en så ond grusom handling!! Men... noe i meg sier... han var ikke født ond! Han er formet av sine foreldre... av kanskje barnehage og skole... Ingen har "sett" han, ivaretatt han... evt medisinert han... Han er blitt en outsider! Spørsmålet er, hvem lager outsidere... det er jo VI andre! Er enig, vi må ta ansvar for våres egne handlinger, og det MÅ han og! Men han skulle vært "sett" da han var liten, så hadde ABB kanskje ikke gjort det han har gjort! Anonymous poster hash: 463e4...324 Finner ikke et snev av sympati i meg for den typen der. Han tok bevisste valg, og drepte og skadet mange uskyldige mennesker. Han kunne når som helst legge fra seg våpenet sitt og avslutte de grusomhetene han valgte å gjøre. Bare flaks at han ikke bestemte seg for å drepe småbarna til alle de på stortinget og begynte å sprenge og skyte på barnehager. Hvis han selv velger å avslutte livet sitt ved å sulte seg i hjel, så er det hans rett. Jeg opplever det mer som et rop om oppmerksomhet, noe han slettes ikke fortjener. Anonymous poster hash: f54fc...7db
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #7 Skrevet 1. oktober 2015 Det står han vil sultestreike.. og alle aplauderer! Ja.... det han har gjort er grufult, det finnes ikke ord for å beskrive en så ond grusom handling!! Men... noe i meg sier... han var ikke født ond! Han er formet av sine foreldre... av kanskje barnehage og skole... Ingen har "sett" han, ivaretatt han... evt medisinert han... Han er blitt en outsider! Spørsmålet er, hvem lager outsidere... det er jo VI andre! Er enig, vi må ta ansvar for våres egne handlinger, og det MÅ han og! Men han skulle vært "sett" da han var liten, så hadde ABB kanskje ikke gjort det han har gjort! Anonymous poster hash: 463e4...324 Finner ikke et snev av sympati i meg for den typen der. Han tok bevisste valg, og drepte og skadet mange uskyldige mennesker. Han kunne når som helst legge fra seg våpenet sitt og avslutte de grusomhetene han valgte å gjøre. Bare flaks at han ikke bestemte seg for å drepe småbarna til alle de på stortinget og begynte å sprenge og skyte på barnehager. Hvis han selv velger å avslutte livet sitt ved å sulte seg i hjel, så er det hans rett. Jeg opplever det mer som et rop om oppmerksomhet, noe han slettes ikke fortjener. Anonymous poster hash: f54fc...7db HI her. Jeg forstår deg. Men tenker kanskje litt annerledes. Han har jo en psykisk lidelse, det er vi vel enige om? En eller annen diagnose har han. Den/de diagnosene han måtte ha - "godtar" du de? Er du enige at de er en forklaringsmodell for hvorfor han er som han er? Om ikke? Godtar du andre diagnoser? Feber? Brukket ben? Osv... Jeg mener ikke være frekk, eller tråkke på noens følelser. Men han er syk. Psykisk syk JA...derfor synes jeg det er trist med applaudering og oppmerksomheten han får nå. Han trenger kun en ting: BEHANDLING!!! Selv om hans nervebaner sikkert aldri kan bli friske... desverre! Men det er ikke hans feil, han var en gang en liten skjønn uskyldig baby!!! Anonymous poster hash: 463e4...324
TinaK 1990 Skrevet 1. oktober 2015 #8 Skrevet 1. oktober 2015 Min venninnes lillesøster ble drept på Utøya. Når jeg ser den smerten den familien naturlig nok lever med hver dag har jeg virkelig INGEN sympati. Han hadde et valg. Man skal ikke skylde hverken på foreldre eller miljø. Han valgte å drepe, jage og traumatisert hundrevis av ungdom. Han har ødelagt livene til mange mange mennesker.
valnøtta Skrevet 1. oktober 2015 #9 Skrevet 1. oktober 2015 Det står han vil sultestreike.. og alle aplauderer! Ja.... det han har gjort er grufult, det finnes ikke ord for å beskrive en så ond grusom handling!! Men... noe i meg sier... han var ikke født ond! Han er formet av sine foreldre... av kanskje barnehage og skole... Ingen har "sett" han, ivaretatt han... evt medisinert han... Han er blitt en outsider! Spørsmålet er, hvem lager outsidere... det er jo VI andre! Er enig, vi må ta ansvar for våres egne handlinger, og det MÅ han og! Men han skulle vært "sett" da han var liten, så hadde ABB kanskje ikke gjort det han har gjort! Anonymous poster hash: 463e4...324 Finner ikke et snev av sympati i meg for den typen der. Han tok bevisste valg, og drepte og skadet mange uskyldige mennesker. Han kunne når som helst legge fra seg våpenet sitt og avslutte de grusomhetene han valgte å gjøre. Bare flaks at han ikke bestemte seg for å drepe småbarna til alle de på stortinget og begynte å sprenge og skyte på barnehager. Hvis han selv velger å avslutte livet sitt ved å sulte seg i hjel, så er det hans rett. Jeg opplever det mer som et rop om oppmerksomhet, noe han slettes ikke fortjener. Anonymous poster hash: f54fc...7db HI her. Jeg forstår deg. Men tenker kanskje litt annerledes. Han har jo en psykisk lidelse, det er vi vel enige om? En eller annen diagnose har han. Den/de diagnosene han måtte ha - "godtar" du de? Er du enige at de er en forklaringsmodell for hvorfor han er som han er? Om ikke? Godtar du andre diagnoser? Feber? Brukket ben? Osv... Jeg mener ikke være frekk, eller tråkke på noens følelser. Men han er syk. Psykisk syk JA...derfor synes jeg det er trist med applaudering og oppmerksomheten han får nå. Han trenger kun en ting: BEHANDLING!!! Selv om hans nervebaner sikkert aldri kan bli friske... desverre! Men det er ikke hans feil, han var en gang en liten skjønn uskyldig baby!!! Anonymous poster hash: 463e4...324 Hvem sin feil er da mener du? Selv om en har opplevd vonde ting som barn, så er man fremdeles ansvarlig for eget liv. Jeg forstår ikke hvordan noen i det hele tatt kan et fnugg med sympati med han
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #10 Skrevet 1. oktober 2015 Det er ikke synd på ham. Han er ond. Anonymous poster hash: 77cee...9ec
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #11 Skrevet 1. oktober 2015 Min venninnes lillesøster ble drept på Utøya. Når jeg ser den smerten den familien naturlig nok lever med hver dag har jeg virkelig INGEN sympati. Han hadde et valg. Man skal ikke skylde hverken på foreldre eller miljø. Han valgte å drepe, jage og traumatisert hundrevis av ungdom. Han har ødelagt livene til mange mange mennesker. Forstår deg!!!!! Men blir som å si at noen velger feber! Man kan ikke si TA DEG SAMMEN OG SLUTT Å HA FEBER! Men forstår deg VELDIG!!! <3 Anonymous poster hash: 463e4...324
TinaK 1990 Skrevet 1. oktober 2015 #12 Skrevet 1. oktober 2015 Min venninnes lillesøster ble drept på Utøya. Når jeg ser den smerten den familien naturlig nok lever med hver dag har jeg virkelig INGEN sympati. Han hadde et valg. Man skal ikke skylde hverken på foreldre eller miljø. Han valgte å drepe, jage og traumatisert hundrevis av ungdom. Han har ødelagt livene til mange mange mennesker.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #13 Skrevet 1. oktober 2015 Vel, mange pedofile overgripere har selv opplevd overgrep som barn og det kan være med på å forklare hvorfor de gjør som de gjør. Synes du likevel synd på, eller "unnskylder" dem som voldtar barn? Anonymous poster hash: d0c2b...3d2
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #14 Skrevet 1. oktober 2015 Det står han vil sultestreike.. og alle aplauderer! Ja.... det han har gjort er grufult, det finnes ikke ord for å beskrive en så ond grusom handling!! Men... noe i meg sier... han var ikke født ond! Han er formet av sine foreldre... av kanskje barnehage og skole... Ingen har "sett" han, ivaretatt han... evt medisinert han... Han er blitt en outsider! Spørsmålet er, hvem lager outsidere... det er jo VI andre! Er enig, vi må ta ansvar for våres egne handlinger, og det MÅ han og! Men han skulle vært "sett" da han var liten, så hadde ABB kanskje ikke gjort det han har gjort! Anonymous poster hash: 463e4...324 Finner ikke et snev av sympati i meg for den typen der. Han tok bevisste valg, og drepte og skadet mange uskyldige mennesker. Han kunne når som helst legge fra seg våpenet sitt og avslutte de grusomhetene han valgte å gjøre. Bare flaks at han ikke bestemte seg for å drepe småbarna til alle de på stortinget og begynte å sprenge og skyte på barnehager. Hvis han selv velger å avslutte livet sitt ved å sulte seg i hjel, så er det hans rett. Jeg opplever det mer som et rop om oppmerksomhet, noe han slettes ikke fortjener. Anonymous poster hash: f54fc...7db HI her. Jeg forstår deg. Men tenker kanskje litt annerledes. Han har jo en psykisk lidelse, det er vi vel enige om? En eller annen diagnose har han. Den/de diagnosene han måtte ha - "godtar" du de? Er du enige at de er en forklaringsmodell for hvorfor han er som han er? Om ikke? Godtar du andre diagnoser? Feber? Brukket ben? Osv... Jeg mener ikke være frekk, eller tråkke på noens følelser. Men han er syk. Psykisk syk JA...derfor synes jeg det er trist med applaudering og oppmerksomheten han får nå. Han trenger kun en ting: BEHANDLING!!! Selv om hans nervebaner sikkert aldri kan bli friske... desverre! Men det er ikke hans feil, han var en gang en liten skjønn uskyldig baby!!! Anonymous poster hash: 463e4...324 Hvem sin feil er da mener du? Selv om en har opplevd vonde ting som barn, så er man fremdeles ansvarlig for eget liv. Jeg forstår ikke hvordan noen i det hele tatt kan et fnugg med sympati med han Sympati... jeg tenker bare dette her mennesket er ikke født ond. Han er ond nå - men jeg tror det er ett reusltat av oppvekst og miljø, kanskje gener. Jeg har ikke sympati for hans handlinger, men skjønner jo han er syk. Han er så skadet han kommer aldri til å bli frisk tror jeg. Blir på kanten, men hva om en kaatt blir mishandlet hver dag i åresvis... tror du katten blir en fin kosete katt som stoler på mennesker? Neeeeh... tror ikke det, liten sannsynlighet. MEN! Forsvarer ikke det han har gjort! På ingen måte ok, og han skal ta sin straff! Men jeg ser ett sykt menneske, ikke et ondt. HI Anonymous poster hash: 463e4...324
februarprins2013 Skrevet 1. oktober 2015 #15 Skrevet 1. oktober 2015 er ikke synd på han i hele tatt, tenkt så mange han drepe
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #16 Skrevet 1. oktober 2015 Vel, mange pedofile overgripere har selv opplevd overgrep som barn og det kan være med på å forklare hvorfor de gjør som de gjør. Synes du likevel synd på, eller "unnskylder" dem som voldtar barn? Anonymous poster hash: d0c2b...3d2 Hi her. Jeg synes synd på dem ja. Ser for meg overgriperen som ett lite barn som blir utsatt for overgrep. Ser tilbake i tid, prøver forstå og ikke dømme! Det betyr ikke at jeg synes disse handlingene er ok!!!!!!! Håper ingen tror jeg synes det!! Vet ikke... har bare en trang til å prøve forstå HVORFOR folk er som de er.... Anonymous poster hash: 463e4...324
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #17 Skrevet 1. oktober 2015 er ikke synd på han i hele tatt, tenkt så mange han drepe Jeg ser en syk mann... du ser kanskje noe annet. Ingen friske, veloppdragede mennesker med venner, jobb osv rundt seg begår slike handlinger.. Syke mennesker gjør slik Anonymous poster hash: 463e4...324
valnøtta Skrevet 1. oktober 2015 #18 Skrevet 1. oktober 2015 Det står han vil sultestreike.. og alle aplauderer! Ja.... det han har gjort er grufult, det finnes ikke ord for å beskrive en så ond grusom handling!! Men... noe i meg sier... han var ikke født ond! Han er formet av sine foreldre... av kanskje barnehage og skole... Ingen har "sett" han, ivaretatt han... evt medisinert han... Han er blitt en outsider! Spørsmålet er, hvem lager outsidere... det er jo VI andre! Er enig, vi må ta ansvar for våres egne handlinger, og det MÅ han og! Men han skulle vært "sett" da han var liten, så hadde ABB kanskje ikke gjort det han har gjort! Anonymous poster hash: 463e4...324 Finner ikke et snev av sympati i meg for den typen der. Han tok bevisste valg, og drepte og skadet mange uskyldige mennesker. Han kunne når som helst legge fra seg våpenet sitt og avslutte de grusomhetene han valgte å gjøre. Bare flaks at han ikke bestemte seg for å drepe småbarna til alle de på stortinget og begynte å sprenge og skyte på barnehager. Hvis han selv velger å avslutte livet sitt ved å sulte seg i hjel, så er det hans rett. Jeg opplever det mer som et rop om oppmerksomhet, noe han slettes ikke fortjener. Anonymous poster hash: f54fc...7db HI her. Jeg forstår deg. Men tenker kanskje litt annerledes. Han har jo en psykisk lidelse, det er vi vel enige om? En eller annen diagnose har han. Den/de diagnosene han måtte ha - "godtar" du de? Er du enige at de er en forklaringsmodell for hvorfor han er som han er? Om ikke? Godtar du andre diagnoser? Feber? Brukket ben? Osv... Jeg mener ikke være frekk, eller tråkke på noens følelser. Men han er syk. Psykisk syk JA...derfor synes jeg det er trist med applaudering og oppmerksomheten han får nå. Han trenger kun en ting: BEHANDLING!!! Selv om hans nervebaner sikkert aldri kan bli friske... desverre! Men det er ikke hans feil, han var en gang en liten skjønn uskyldig baby!!! Anonymous poster hash: 463e4...324 Hvem sin feil er da mener du? Selv om en har opplevd vonde ting som barn, så er man fremdeles ansvarlig for eget liv. Jeg forstår ikke hvordan noen i det hele tatt kan et fnugg med sympati med han Sympati... jeg tenker bare dette her mennesket er ikke født ond. Han er ond nå - men jeg tror det er ett reusltat av oppvekst og miljø, kanskje gener. Jeg har ikke sympati for hans handlinger, men skjønner jo han er syk. Han er så skadet han kommer aldri til å bli frisk tror jeg. Blir på kanten, men hva om en kaatt blir mishandlet hver dag i åresvis... tror du katten blir en fin kosete katt som stoler på mennesker? Neeeeh... tror ikke det, liten sannsynlighet. MEN! Forsvarer ikke det han har gjort! På ingen måte ok, og han skal ta sin straff! Men jeg ser ett sykt menneske, ikke et ondt. HI Anonymous poster hash: 463e4...324 Selvfølgelig er han syk, et friskt menneske hadde jo ikke gjort det han gjorde. Jeg mener at han er syk og ond. Og hvis han velger å sulte seg til døde, så hver så god for meg. Jeg har sett på nært hold hvilke ødeleggelser han sine handlinger har gjort. Traumatiserte ungdommer som fremdeles strever med å komme seg videre i livet, har grusomme mareritt og store skader.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #19 Skrevet 1. oktober 2015 Du kan ikke sykdomsforklare alle avvik som fører til grusomme handlinger.. Var Hitler syk? Pol Pot? Da kan du jo unnskylde alle. Det er fullt mulig for mennesket å gjøre valg som for alle andre framstår som pur ondskap uten å være syke. Anonymous poster hash: e3f17...ff0
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #20 Skrevet 1. oktober 2015 Det står han vil sultestreike.. og alle aplauderer! Ja.... det han har gjort er grufult, det finnes ikke ord for å beskrive en så ond grusom handling!! Men... noe i meg sier... han var ikke født ond! Han er formet av sine foreldre... av kanskje barnehage og skole... Ingen har "sett" han, ivaretatt han... evt medisinert han... Han er blitt en outsider! Spørsmålet er, hvem lager outsidere... det er jo VI andre! Er enig, vi må ta ansvar for våres egne handlinger, og det MÅ han og! Men han skulle vært "sett" da han var liten, så hadde ABB kanskje ikke gjort det han har gjort! Anonymous poster hash: 463e4...324 Finner ikke et snev av sympati i meg for den typen der. Han tok bevisste valg, og drepte og skadet mange uskyldige mennesker. Han kunne når som helst legge fra seg våpenet sitt og avslutte de grusomhetene han valgte å gjøre. Bare flaks at han ikke bestemte seg for å drepe småbarna til alle de på stortinget og begynte å sprenge og skyte på barnehager. Hvis han selv velger å avslutte livet sitt ved å sulte seg i hjel, så er det hans rett. Jeg opplever det mer som et rop om oppmerksomhet, noe han slettes ikke fortjener. Anonymous poster hash: f54fc...7db HI her. Jeg forstår deg. Men tenker kanskje litt annerledes. Han har jo en psykisk lidelse, det er vi vel enige om? En eller annen diagnose har han. Den/de diagnosene han måtte ha - "godtar" du de? Er du enige at de er en forklaringsmodell for hvorfor han er som han er? Om ikke? Godtar du andre diagnoser? Feber? Brukket ben? Osv... Jeg mener ikke være frekk, eller tråkke på noens følelser. Men han er syk. Psykisk syk JA...derfor synes jeg det er trist med applaudering og oppmerksomheten han får nå. Han trenger kun en ting: BEHANDLING!!! Selv om hans nervebaner sikkert aldri kan bli friske... desverre! Men det er ikke hans feil, han var en gang en liten skjønn uskyldig baby!!! Anonymous poster hash: 463e4...324 Hvem sin feil er da mener du? Selv om en har opplevd vonde ting som barn, så er man fremdeles ansvarlig for eget liv. Jeg forstår ikke hvordan noen i det hele tatt kan et fnugg med sympati med han Sympati... jeg tenker bare dette her mennesket er ikke født ond. Han er ond nå - men jeg tror det er ett reusltat av oppvekst og miljø, kanskje gener. Jeg har ikke sympati for hans handlinger, men skjønner jo han er syk. Han er så skadet han kommer aldri til å bli frisk tror jeg. Blir på kanten, men hva om en kaatt blir mishandlet hver dag i åresvis... tror du katten blir en fin kosete katt som stoler på mennesker? Neeeeh... tror ikke det, liten sannsynlighet. MEN! Forsvarer ikke det han har gjort! På ingen måte ok, og han skal ta sin straff! Men jeg ser ett sykt menneske, ikke et ondt. HI Anonymous poster hash: 463e4...324 Selvfølgelig er han syk, et friskt menneske hadde jo ikke gjort det han gjorde. Jeg mener at han er syk og ond. Og hvis han velger å sulte seg til døde, så hver så god for meg. Jeg har sett på nært hold hvilke ødeleggelser han sine handlinger har gjort. Traumatiserte ungdommer som fremdeles strever med å komme seg videre i livet, har grusomme mareritt og store skader. HI her. Ja, skadene han har gjort er så store det vil "leve" i mange generasjoner frem over!!!! For det BB gjorde mot disse menneskene, vil prege både de etterlatte - og de som overlevde. Alt jeg sier er, EN gang, eller flere, så har det nok vært noen som har "skadet" ABB. Jeg kan bare ikke tro han er født ond... Noen har over tid skadet han, og han har fått ett forvridd bilde av ALT pga det. Jeg håper aldri ABB kommer ut av fengsel som fri mann! Jeg bare prøver forstå han... hvordan blir man et sånt menneske? Anonymous poster hash: 463e4...324
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #21 Skrevet 1. oktober 2015 Du kan ikke sykdomsforklare alle avvik som fører til grusomme handlinger.. Var Hitler syk? Pol Pot? Da kan du jo unnskylde alle. Det er fullt mulig for mennesket å gjøre valg som for alle andre framstår som pur ondskap uten å være syke. Anonymous poster hash: e3f17...ff0 Hi her: Ja, jeg unskylder egentlig alle mennesker. Ser jeg en narkoman på gata - så tenker jeg...stakkars deg, hva har du opplevd, hvordan havner du her? Sånn er jeg med alle... Kanskje min oppvekst som har gjort meg slik? Har en mor som er narkoman, og en far som stakk tidlig i livet mitt... Anonymous poster hash: 463e4...324
LittLykkelig Skrevet 1. oktober 2015 #22 Skrevet 1. oktober 2015 Kjenner at jeg er likegyldig til hva han bruker tiden sin til. Det er trist hver gang noen vokser opp med omsorgssvikt, likevel har vi alle et valg her i livet. Det er da mange som har blitt utsatt for slikt og verre ting som likevel vokser opp som ordentlige mennesker, man har alltid et ansvar for sin egen skjebne. Han virker også oppegående nok til å kunne skjønne hva han gjorde så jeg klarer ikke synes synd på han. Enig i at vi skal drite i hele fyren og slutte å skrive om han i avisene. La han råtne og forsvinne i stillhet, han er ingen kjendis eller helt.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #23 Skrevet 1. oktober 2015 Kjenner at jeg er likegyldig til hva han bruker tiden sin til. Det er trist hver gang noen vokser opp med omsorgssvikt, likevel har vi alle et valg her i livet. Det er da mange som har blitt utsatt for slikt og verre ting som likevel vokser opp som ordentlige mennesker, man har alltid et ansvar for sin egen skjebne. Han virker også oppegående nok til å kunne skjønne hva han gjorde så jeg klarer ikke synes synd på han. Enig i at vi skal drite i hele fyren og slutte å skrive om han i avisene. La han råtne og forsvinne i stillhet, han er ingen kjendis eller helt. Det er jo det som er... han viser jo ikke ett snev av anger... han forstår virkelig ikke hva han har gjort! Da er han virkelig SYK!!! Men jeg føler kanskje det kan virke som jeg forsvarer han, så må bare legge tråden død tror jeg. Har kanskje tråkket mange på føttene med å skrive det jeg har skrevet - det var IKKE meningen! Han er der han skal være, der blir han til han kommer ut i en kiste. Det er det eneste rette, for han er en farlig mann - selv om det er fordi (jeg tror) han er SYK, han er alt for farlig og syk til å bli sluppet ut uten strengt vakthold! Anonymous poster hash: 463e4...324
valnøtta Skrevet 1. oktober 2015 #24 Skrevet 1. oktober 2015 Det står han vil sultestreike.. og alle aplauderer! Ja.... det han har gjort er grufult, det finnes ikke ord for å beskrive en så ond grusom handling!! Men... noe i meg sier... han var ikke født ond! Han er formet av sine foreldre... av kanskje barnehage og skole... Ingen har "sett" han, ivaretatt han... evt medisinert han... Han er blitt en outsider! Spørsmålet er, hvem lager outsidere... det er jo VI andre! Er enig, vi må ta ansvar for våres egne handlinger, og det MÅ han og! Men han skulle vært "sett" da han var liten, så hadde ABB kanskje ikke gjort det han har gjort! Anonymous poster hash: 463e4...324 Finner ikke et snev av sympati i meg for den typen der. Han tok bevisste valg, og drepte og skadet mange uskyldige mennesker. Han kunne når som helst legge fra seg våpenet sitt og avslutte de grusomhetene han valgte å gjøre. Bare flaks at han ikke bestemte seg for å drepe småbarna til alle de på stortinget og begynte å sprenge og skyte på barnehager. Hvis han selv velger å avslutte livet sitt ved å sulte seg i hjel, så er det hans rett. Jeg opplever det mer som et rop om oppmerksomhet, noe han slettes ikke fortjener. Anonymous poster hash: f54fc...7db HI her. Jeg forstår deg. Men tenker kanskje litt annerledes. Han har jo en psykisk lidelse, det er vi vel enige om? En eller annen diagnose har han. Den/de diagnosene han måtte ha - "godtar" du de? Er du enige at de er en forklaringsmodell for hvorfor han er som han er? Om ikke? Godtar du andre diagnoser? Feber? Brukket ben? Osv... Jeg mener ikke være frekk, eller tråkke på noens følelser. Men han er syk. Psykisk syk JA...derfor synes jeg det er trist med applaudering og oppmerksomheten han får nå. Han trenger kun en ting: BEHANDLING!!! Selv om hans nervebaner sikkert aldri kan bli friske... desverre! Men det er ikke hans feil, han var en gang en liten skjønn uskyldig baby!!! Anonymous poster hash: 463e4...324 Hvem sin feil er da mener du? Selv om en har opplevd vonde ting som barn, så er man fremdeles ansvarlig for eget liv. Jeg forstår ikke hvordan noen i det hele tatt kan et fnugg med sympati med han Sympati... jeg tenker bare dette her mennesket er ikke født ond. Han er ond nå - men jeg tror det er ett reusltat av oppvekst og miljø, kanskje gener. Jeg har ikke sympati for hans handlinger, men skjønner jo han er syk. Han er så skadet han kommer aldri til å bli frisk tror jeg. Blir på kanten, men hva om en kaatt blir mishandlet hver dag i åresvis... tror du katten blir en fin kosete katt som stoler på mennesker? Neeeeh... tror ikke det, liten sannsynlighet. MEN! Forsvarer ikke det han har gjort! På ingen måte ok, og han skal ta sin straff! Men jeg ser ett sykt menneske, ikke et ondt. HI Anonymous poster hash: 463e4...324 Selvfølgelig er han syk, et friskt menneske hadde jo ikke gjort det han gjorde. Jeg mener at han er syk og ond. Og hvis han velger å sulte seg til døde, så hver så god for meg. Jeg har sett på nært hold hvilke ødeleggelser han sine handlinger har gjort. Traumatiserte ungdommer som fremdeles strever med å komme seg videre i livet, har grusomme mareritt og store skader. HI her. Ja, skadene han har gjort er så store det vil "leve" i mange generasjoner frem over!!!! For det BB gjorde mot disse menneskene, vil prege både de etterlatte - og de som overlevde. Alt jeg sier er, EN gang, eller flere, så har det nok vært noen som har "skadet" ABB. Jeg kan bare ikke tro han er født ond... Noen har over tid skadet han, og han har fått ett forvridd bilde av ALT pga det. Jeg håper aldri ABB kommer ut av fengsel som fri mann! Jeg bare prøver forstå han... hvordan blir man et sånt menneske? Anonymous poster hash: 463e4...324 Vi er forskjellige. Jeg har absolutt ingen behov for å forstå han eller hvorfor han er blitt som han er. Det fortjener han ikke
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #25 Skrevet 1. oktober 2015 Jeg er lei for å si det, men du virker EKSTREMT naiv og godtroende! Anonymous poster hash: f8047...592
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå