Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2015 #26 Skrevet 2. oktober 2015 Syns det er best å ha de bakovervendt til de får lappen selv. Anonymous poster hash: 86b82...c4a
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2015 #27 Skrevet 2. oktober 2015 Her sitter 5åringen bakovervendt og kommer til å fortsette med det til hun/han er vokst ut av stolen. Bakovervendt er jo i utgangspunktet tryggere også etter 4 år.Hva slags stol har dere og hvor høyt er barnet? Min 4 åring på 105 får selene nedenfor skuldrene.Anonymous poster hash: 57879...eee Besafe izi plusDet er uansett når ungen sitter forovervendt at man skal være nøye på at selene ikke havner under skuldrene. Bakovervendt er det et større problem at selene sitter for høyt.http://m.dinside.no/912428/fem-vanlige-barnesetefeil Det setet er godkjent bare til 105. Vi prøvde i butikk og der sa de det ikke skulle brukes når selene går ned bak skuldrene. I praksis så er det jo bare veldig lave barn som kan sitte bakover lenge.Anonymous poster hash: 57879...eee Besafe izi Plus er ikke et I-size godkjent sete med maxhøyde på 105 cm. Setet går opp til 25 kg, og de fleste kan sitte lenger i dette setet enn mange andre seter (f.eks. I-size godkjente med isofix, der du har maxvekt 18 kg og høyde 105). Men må alltid, uansett sete følge med på hvor selene havner. Anonymous poster hash: a3ea8...c0a Setet har samme rygglengde som isize setet og da blir det i praksis 105. Vi har prøvd flere seter som går til 25 kg og alle gir seler nedenfor skuldrene. Han er ikke 18 kg enda, men for lang. Anonymous poster hash: 57879...eee Den er grei, men påpekte bare at det ikke er riktig at en opererer med maxhøyde på 25 kg setet. Er stor forskjell på høyden i seter som går opp til 18kg, også innad de I-size godkjente med 105cm som maxhøyde. F.eks er den nye Modular Besafe lengre enn samtlige andre Besafe. Maxi Cosi Two way Pearl er også lang. Cybex Sirona er KORT. Men har man prøvd alt, og han er for lang er det jo ikke mer å gjøre med det. Går utfra dere også har prøvd Britax Max Way også. Må beklage om jeg gjentar no som allerede er skrevet i tråden, da jeg ikke har lest gjennom hele. Mvh bilstolselger. Anonymous poster hash: a3ea8...c0a
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2015 #28 Skrevet 2. oktober 2015 Her sitter 5åringen bakovervendt og kommer til å fortsette med det til hun/han er vokst ut av stolen. Bakovervendt er jo i utgangspunktet tryggere også etter 4 år.Hva slags stol har dere og hvor høyt er barnet? Min 4 åring på 105 får selene nedenfor skuldrene.Anonymous poster hash: 57879...eee Besafe izi plusDet er uansett når ungen sitter forovervendt at man skal være nøye på at selene ikke havner under skuldrene. Bakovervendt er det et større problem at selene sitter for høyt.http://m.dinside.no/912428/fem-vanlige-barnesetefeil Det setet er godkjent bare til 105. Vi prøvde i butikk og der sa de det ikke skulle brukes når selene går ned bak skuldrene. I praksis så er det jo bare veldig lave barn som kan sitte bakover lenge. Anonymous poster hash: 57879...eee I vår butikk fikk vi beskjed om at selene kunne gå LITT lavere enn skuldrene, slik det står i linken. Vår er uansett ikke kommet ditt ennå. Men en absolutt maksgrense høres veldig rart ut. En unge kan jo være høy fordi den har lange bein, uten at det vil påvirke hvor selene havner. Ja, det er riktig at selene kan gå litt nedenfor når en sitter bakovervendt, da menes type ned til det første beinet du kjenner like nedenfor skulderen. Og, ja - en kan ha lange bein eller overkropp, og dette er jo med på å avgjøre om barnet passer bilstolen eller ikke. Er borti disse situasjonene hele tiden . Hilsen bilstolselger. Anonymous poster hash: a3ea8...c0a
Gjest Darwinia:-) Skrevet 2. oktober 2015 #29 Skrevet 2. oktober 2015 Her sitter 5åringen bakovervendt og kommer til å fortsette med det til hun/han er vokst ut av stolen. Bakovervendt er jo i utgangspunktet tryggere også etter 4 år.Hva slags stol har dere og hvor høyt er barnet? Min 4 åring på 105 får selene nedenfor skuldrene.Anonymous poster hash: 57879...eee Besafe izi plusDet er uansett når ungen sitter forovervendt at man skal være nøye på at selene ikke havner under skuldrene. Bakovervendt er det et større problem at selene sitter for høyt.http://m.dinside.no/912428/fem-vanlige-barnesetefeil Det setet er godkjent bare til 105. Vi prøvde i butikk og der sa de det ikke skulle brukes når selene går ned bak skuldrene. I praksis så er det jo bare veldig lave barn som kan sitte bakover lenge. Anonymous poster hash: 57879...eee I vår butikk fikk vi beskjed om at selene kunne gå LITT lavere enn skuldrene, slik det står i linken. Vår er uansett ikke kommet ditt ennå. Men en absolutt maksgrense høres veldig rart ut. En unge kan jo være høy fordi den har lange bein, uten at det vil påvirke hvor selene havner. Ja, det er riktig at selene kan gå litt nedenfor når en sitter bakovervendt, da menes type ned til det første beinet du kjenner like nedenfor skulderen. Og, ja - en kan ha lange bein eller overkropp, og dette er jo med på å avgjøre om barnet passer bilstolen eller ikke. Er borti disse situasjonene hele tiden . Hilsen bilstolselger. Anonymous poster hash: a3ea8...c0a Det var akkurat slik vi fikk forklart det. Du er ikke tilfeldigvis en mann med mørke krøller😜
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2015 #30 Skrevet 2. oktober 2015 Her sitter 5åringen bakovervendt og kommer til å fortsette med det til hun/han er vokst ut av stolen. Bakovervendt er jo i utgangspunktet tryggere også etter 4 år.Hva slags stol har dere og hvor høyt er barnet? Min 4 åring på 105 får selene nedenfor skuldrene.Anonymous poster hash: 57879...eee Besafe izi plusDet er uansett når ungen sitter forovervendt at man skal være nøye på at selene ikke havner under skuldrene. Bakovervendt er det et større problem at selene sitter for høyt.http://m.dinside.no/912428/fem-vanlige-barnesetefeil Det setet er godkjent bare til 105. Vi prøvde i butikk og der sa de det ikke skulle brukes når selene går ned bak skuldrene. I praksis så er det jo bare veldig lave barn som kan sitte bakover lenge. Anonymous poster hash: 57879...eee I vår butikk fikk vi beskjed om at selene kunne gå LITT lavere enn skuldrene, slik det står i linken. Vår er uansett ikke kommet ditt ennå. Men en absolutt maksgrense høres veldig rart ut. En unge kan jo være høy fordi den har lange bein, uten at det vil påvirke hvor selene havner.Ja, det er riktig at selene kan gå litt nedenfor når en sitter bakovervendt, da menes type ned til det første beinet du kjenner like nedenfor skulderen. Og, ja - en kan ha lange bein eller overkropp, og dette er jo med på å avgjøre om barnet passer bilstolen eller ikke. Er borti disse situasjonene hele tiden . Hilsen bilstolselger. Anonymous poster hash: a3ea8...c0a Det var akkurat slik vi fikk forklart det. Du er ikke tilfeldigvis en mann med mørke krøller Hehe, nei det var nok ikke meg Anonymous poster hash: a3ea8...c0a
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2015 #31 Skrevet 2. oktober 2015 Vår fireåring sitter fortsatt bakovervendt, vi tenker å fortsette med det til hun vokser ut av setet (nærmer seg vel vektgrensen nå). Storebror måtte bytte til forovervendt når han var 3,5 år fordi han ble for stor for setet, det varierer veldig fra barn til barn. Uansett tenker jeg at bakovervendt er tryggere så lenge setet fortsatt passer. Anonymous poster hash: 84f69...2a1
Slaskepott Skrevet 3. oktober 2015 #32 Skrevet 3. oktober 2015 Eldste satt bakovervendt i Britax Secura (ikke lenger i produksjon) til han passerte vektgrensen. Han var da drøyt 5.5 år, 123 cm høy med lang rygg, og hadde fremdeles noen centimeter å gå på før han hadde vokst ut av setet i lengden. Mellomste er nylig fylt 4, er et sted mellom 105 og 110 cm, og sitter bakovervendt i Britax MaxWay. Det kommer både han, minsten og eventuelle flere barn vi får til å fortsette med til de vokser ut av setet i lengde eller vekt.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2015 #33 Skrevet 3. oktober 2015 Min satt til 4 årsdagen. Han var da veldig lei og gledet seg veldig til å sitte fremmovervendt. Så siste par mnd var det 4 årsdagen som var gulerota. Så når han endelig fikk sitte forovervendt var det lykke i heimen. Anonymous poster hash: 203a8...8c2
Appelsinpiken Skrevet 3. oktober 2015 #34 Skrevet 3. oktober 2015 Her sitter til og med hun på 6 år bakovevendt av og til. 110 cm og sitter i besafe izi plus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå