Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #1 Skrevet 30. september 2015 Jeg synes Emanuel ser finest ut, Emmanuel føles mer feminint, men samtidig er jeg klar over at det staves Emmanuel i Bibelen. Er kanskje best å gå for den vanligste stavemåten? Anonymous poster hash: bb3ae...7a4
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #2 Skrevet 30. september 2015 Veldig langt og tungvint navn med fire stavelser, selv om det er ganske fint. Det blir garantert forkortet når han blir eldre. Hva med den spanske varianten Manuel? Anonymous poster hash: 5efc6...abf
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #3 Skrevet 30. september 2015 Emanuel så klart Anonymous poster hash: 31bbf...ae1
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #4 Skrevet 30. september 2015 Hvordan skal du uttale det? Jeg leser Emanuel med trykk på E, og Emmanuel med trykk på m og u. Anonymous poster hash: be531...0d4
Rubella Skrevet 30. september 2015 #6 Skrevet 30. september 2015 Nydelig navn! Kunne brukt det selv. Jeg hadde nok valgt å skrive det Emanuel.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #7 Skrevet 30. september 2015 Manuel er ikke aktuelt, vi har bestemt oss for Emmanuel. Jeg er litt overrasket over at så mange sier Emanuel. Hm, kanskje det ikke er en så dumt stavemåte allikevel? Har bare ikke så lyst til at han skal måtte stave navnet sitt resten av livet. Vi bor i et engelsktalende land, og navnet er nok litt mer vanlig her. HI Anonymous poster hash: bb3ae...7a4
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #8 Skrevet 30. september 2015 Emmanuelle Anonymous poster hash: 7413f...401
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #10 Skrevet 1. oktober 2015 Liker ikke, minner meg om en ape Haha, ok! Er det et mye brukt apenavn? Det var stavemåten jeg spurte om, da. Aper er jeg glad i, så det må vel bare være et pluss. Anonymous poster hash: bb3ae...7a4
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #11 Skrevet 1. oktober 2015 Hvorfor komme med kommentarer på navnet når hi spurte om stavemåten? Er ikke kjent med navnet, men syns Emanuel blir litt mykere på en måte. Emmanuel føles så hardt. Anonymous poster hash: 90c00...a9b
Ophelia & Jr. Skrevet 1. oktober 2015 #12 Skrevet 1. oktober 2015 Har aldri sett navnet stavet med dobbel m jeg... Kjenner/vet om 3 som heter Emanuel...
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #13 Skrevet 1. oktober 2015 Har aldri sett navnet stavet med dobbel m jeg... Kjenner/vet om 3 som heter Emanuel... Det er ikke så merkelig, for Emanuel er skandinavisk og østeuropeisk stavemåte av navnet. Ser på SSB at begge stavemåter er omtrent like mye brukt i Norge. Ellers i verden er nok Emmanuel mest brukt, det er også den bibelske stavemåten. Heller uansett mest mot Emanuel, men frykter det blir et navn han hele tiden må understreke at skrives med enkel m. Anonymous poster hash: bb3ae...7a4
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #14 Skrevet 1. oktober 2015 Ville skrevet Emanuel. Kjenner en gammel mann som heter Immanuel, men man sier allikevel Iimanuel, ikke trykk på mm-ene. Anonymous poster hash: a1ae4...b78
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #15 Skrevet 1. oktober 2015 Liker ikke, minner meg om en apeHaha, ok! Er det et mye brukt apenavn? Det var stavemåten jeg spurte om, da. Aper er jeg glad i, så det må vel bare være et pluss. Anonymous poster hash: bb3ae...7a4 Mye brukt på Emanuel Desperado i Flåklypa. Anonymous poster hash: 2971c...f80
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #16 Skrevet 1. oktober 2015 Aha, Flåklypa har jeg lite kjennskap til, men han var jo søt! Anonymous poster hash: bb3ae...7a4
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #17 Skrevet 1. oktober 2015 Ingen av delene.. Veklager, men gørr stygt navn!! Mammaen til Emanuel/Emmanuel minner meg om en sær mamma som strever hardt for å skille seg ut... Anonymous poster hash: fe799...fef
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #18 Skrevet 1. oktober 2015 Emanuel Anonymous poster hash: 7f65d...71d
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #19 Skrevet 1. oktober 2015 Ingen av delene.. Veklager, men gørr stygt navn!! Mammaen til Emanuel/Emmanuel minner meg om en sær mamma som strever hardt for å skille seg ut... Anonymous poster hash: fe799...fef Vi liker det, så det er ikke så farlig! Anonymous poster hash: bb3ae...7a4
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #20 Skrevet 1. oktober 2015 Emanuel ser finest ut. Fint navn! Anonymous poster hash: 5f8bb...85f
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #21 Skrevet 1. oktober 2015 Ifølge ssb er det litt vanligere med Emanuel enn med Emmanuel. Jeg trodde forskjellen skulle være stor, men det var den ikke. Jeg tenker på Emanuel Desperado fra Flåklypa, men det er deres valg Anonymous poster hash: 4b525...3cb
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #22 Skrevet 1. oktober 2015 Ifølge ssb er det litt vanligere med Emanuel enn med Emmanuel. Jeg trodde forskjellen skulle være stor, men det var den ikke. Jeg tenker på Emanuel Desperado fra Flåklypa, men det er deres valg Anonymous poster hash: 4b525...3cb Ja, i Norge er begge stavemåter omtrent like vanlig. I landet vi bor, derimot, er Emmanuel veldig mye mer vanlig. Og det er det nok også på verdensbasis. Det er grunnen til at jeg er usikker på stavemåte, for det er kjedelig å hele tiden måtte presisere hvordan navnet skrives. Flåklypa har jeg ikke noe forhold til. Emmanuel er også Jesus. Anonymous poster hash: bb3ae...7a4
Rubella Skrevet 2. oktober 2015 #23 Skrevet 2. oktober 2015 Ifølge ssb er det litt vanligere med Emanuel enn med Emmanuel. Jeg trodde forskjellen skulle være stor, men det var den ikke. Jeg tenker på Emanuel Desperado fra Flåklypa, men det er deres valg Anonymous poster hash: 4b525...3cb Ja, i Norge er begge stavemåter omtrent like vanlig. I landet vi bor, derimot, er Emmanuel veldig mye mer vanlig. Og det er det nok også på verdensbasis. Det er grunnen til at jeg er usikker på stavemåte, for det er kjedelig å hele tiden måtte presisere hvordan navnet skrives. Flåklypa har jeg ikke noe forhold til. Emmanuel er også Jesus. Anonymous poster hash: bb3ae...7a4 Hvis Emmanuel er mye mer vanlig i landet dere bor i, ville jeg valgt den skrivemåten.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2015 #24 Skrevet 2. oktober 2015 Ifølge ssb er det litt vanligere med Emanuel enn med Emmanuel. Jeg trodde forskjellen skulle være stor, men det var den ikke. Jeg tenker på Emanuel Desperado fra Flåklypa, men det er deres valg Anonymous poster hash: 4b525...3cb Ja, i Norge er begge stavemåter omtrent like vanlig. I landet vi bor, derimot, er Emmanuel veldig mye mer vanlig. Og det er det nok også på verdensbasis. Det er grunnen til at jeg er usikker på stavemåte, for det er kjedelig å hele tiden måtte presisere hvordan navnet skrives. Flåklypa har jeg ikke noe forhold til. Emmanuel er også Jesus. Anonymous poster hash: bb3ae...7a4 Hvis Emmanuel er mye mer vanlig i landet dere bor i, ville jeg valgt den skrivemåten. Ja, det er vel det jeg heller mot. Selv om jeg egentlig synes Emanuel er finest. Anonymous poster hash: bb3ae...7a4
*SommerFrisk* Skrevet 4. oktober 2015 #25 Skrevet 4. oktober 2015 Emanuelt så klart i mitt hode. Emmanuel blir liksom "totenmåten" å si det på, som igjen høres ut som en jålete versjon av Emma? Likte det -ikke- med to m'er. Helt fjernt å både si og å lese. Emanuel derimot er et vakkert navn:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå