Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #1 Skrevet 30. september 2015 Min 8 åring har ikke telefon. Jeg merker jeg blir litt preget av "hjemme alene" trådene her inne. Så jeg bestemte meg for å la han være alene hjemme mens jeg dro I butikken var borte maks 30 min. Da jeg kom hjem ble jeg møtt av en hysterisk gutt...blødde som en gris fra hodet og nedover ansikt/mage. Han hadde snublet og slått hodet mot sengekanten. Han var kjempe redd pga akt blodet og hysterisk. Fikk roet han ned og fikk tak i naboen som kjøre oss til legevakta. Lang historie kort. .4 sting og en utslitt gutt. Utrolig å et kutt i hode kan blø. Verdens dårligste samvittighet. ..vet ikke om en mobil ville vært bedre for han var så hysterisk at han ikke ville klart å ringe.. I dag tok jeg fri fra jobb, han er hjemme fra SFO og vi har en kosedag sammen. . Anonymous poster hash: 52a6b...c01
Gjest Skrevet 30. september 2015 #2 Skrevet 30. september 2015 Har aldri skjønt dette med at unger ikke skal ha mobil føre de omtrendt har flyttet ut hjemmenifra. En mobil er jo en trygghetsfølese, som nå i deres tilfelle hadde vært en nødvendiget!
TinaK 1990 Skrevet 30. september 2015 #3 Skrevet 30. september 2015 Huff, stakkars liten. Min 5 åring slo hodet og fikk 1 cm kutt i bakhodet. Ut fra blod mengden så det ut som et dyr var slaktet på stedet😛.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #4 Skrevet 30. september 2015 Har aldri skjønt dette med at unger ikke skal ha mobil føre de omtrendt har flyttet ut hjemmenifra. En mobil er jo en trygghetsfølese, som nå i deres tilfelle hadde vært en nødvendiget! Han var fullstendig hysterisk og ville ikke klart å ringe. Det jeg tenkte på de trådene hvor jeg ser enda yngre barn er alene hjemme. Han sa I ettertid han ville gå over til nabo men synes det var så flaut pga han gikk I undertøy og hadde blod over ansikt og kropp. Anonymous poster hash: 52a6b...c01
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #5 Skrevet 30. september 2015 Har aldri skjønt dette med at unger ikke skal ha mobil føre de omtrendt har flyttet ut hjemmenifra. En mobil er jo en trygghetsfølese, som nå i deres tilfelle hadde vært en nødvendiget! Hadde vært ganske godt hjulpet av fasttelefonen også... Men det er det jo ingen som har tenker over i dag når nesten ingen har det lengre. Anonymous poster hash: c1e0c...ec1
Gjest Skrevet 30. september 2015 #6 Skrevet 30. september 2015 Har aldri skjønt dette med at unger ikke skal ha mobil føre de omtrendt har flyttet ut hjemmenifra. En mobil er jo en trygghetsfølese, som nå i deres tilfelle hadde vært en nødvendiget! Han var fullstendig hysterisk og ville ikke klart å ringe. Det jeg tenkte på de trådene hvor jeg ser enda yngre barn er alene hjemme. Han sa I ettertid han ville gå over til nabo men synes det var så flaut pga han gikk I undertøy og hadde blod over ansikt og kropp. Anonymous poster hash: 52a6b...c01 Huff stakkars lite. Godt det gikk bra, men det sitter nok i han i en stund dette her.
TinaK 1990 Skrevet 30. september 2015 #7 Skrevet 30. september 2015 En mobil er også en falsk trygghetsfølelse. En venn av min sønn (6 år) har mobil og foreldrene synes det er sååå greit for da kan han ringe hvis han opplever noe skummelt når han er ute på egenhånd eller skader seg....
Gjest Skrevet 30. september 2015 #8 Skrevet 30. september 2015 Har aldri skjønt dette med at unger ikke skal ha mobil føre de omtrendt har flyttet ut hjemmenifra. En mobil er jo en trygghetsfølese, som nå i deres tilfelle hadde vært en nødvendiget! Hadde vært ganske godt hjulpet av fasttelefonen også... Men det er det jo ingen som har tenker over i dag når nesten ingen har det lengre. Anonymous poster hash: c1e0c...ec1 Ikke sant. Jeg er vel en av de få som har fasttelefon. Er i pakken som vi har i fra GET. Men ligger Get nede, så ligger telefon nede også :/
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #9 Skrevet 30. september 2015 Uff da. Hva hadde han gjort? Hoppet i sengen? Et barn i 8 årsalderen klarer seg hjemme alene i mens du er på butikken. Ungene er jo ute alene og leker. Anonymous poster hash: 4e9f8...6bf
*Nøtta* Skrevet 30. september 2015 #10 Skrevet 30. september 2015 Han ble nok mer hysterisk ettersom tiden gikk, blodet rant og ingen mamma i sikte, så det er slett ikke sikkert at han ikke hadde vært i stand til å ringe deg med en gang ulykken skjedde.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #11 Skrevet 30. september 2015 Har aldri skjønt dette med at unger ikke skal ha mobil føre de omtrendt har flyttet ut hjemmenifra. En mobil er jo en trygghetsfølese, som nå i deres tilfelle hadde vært en nødvendiget! Hadde vært ganske godt hjulpet av fasttelefonen også... Men det er det jo ingen som har tenker over i dag når nesten ingen har det lengre. Anonymous poster hash: c1e0c...ec1 Nei, og jeg skjønner godt at folk ikke har det lengre også. Hvorfor i all verden skulle man gidde å betale dyre abbonnementspriser for en såpass lite fleksibel ordning når man ikke lengre trenger det? En ting er de som får fasttelefon inkludert i et eller annet TV-abbonnement (slik en nevner lengre opp her), men ellers? Helt bortkastede penger nå til dags. Anonymous poster hash: b022c...c2b
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #12 Skrevet 30. september 2015 Har aldri skjønt dette med at unger ikke skal ha mobil føre de omtrendt har flyttet ut hjemmenifra. En mobil er jo en trygghetsfølese, som nå i deres tilfelle hadde vært en nødvendiget!Hadde vært ganske godt hjulpet av fasttelefonen også... Men det er det jo ingen som har tenker over i dag når nesten ingen har det lengre. Anonymous poster hash: c1e0c...ec1 Nei, og jeg skjønner godt at folk ikke har det lengre også. Hvorfor i all verden skulle man gidde å betale dyre abbonnementspriser for en såpass lite fleksibel ordning når man ikke lengre trenger det? En ting er de som får fasttelefon inkludert i et eller annet TV-abbonnement (slik en nevner lengre opp her), men ellers? Helt bortkastede penger nå til dags. Anonymous poster hash: b022c...c2b Hos noen er det nødvendig med fasttelefon. Ikke alle som har velfungerende mobildekning. Anonymous poster hash: 1e5d3...47f
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #13 Skrevet 30. september 2015 Ja, sånne ting kan jo selvsagt skje når de er hjemme alene i noen minutter, eller timer. Stort sett går det veldig bra, og gutten din har jo bare vært veldig uheldig her da. Hadde han vært vant til å bruke mobil hadde han nok klart å ringe. Min åtte-åring er alene etter skolen et gang i uken (da storebror er ferdig senere enn henne) og ellers litt inni mellom om vi skal på butikken og hun ikke vil være med el, men hun er vant til å bruke mobil. Har ikke egen, men storebror sin mobil er alltid der dersom hun er alene. Går litt på typen barn også tenker jeg. Er barnet en type som hopper og herjer på og på den måten har storre sannsynlighet for å skade seg eller sitter de i ro eller leker rolig for eks. Selvsagt kan det skje ting da også, men jeg hadde nok tenkt mer over det om jeg ikke visste at hun er en type som stort sett sitter i ro og leser, leker med Monster High dukkene sine, lego eller tegner. Det som er synd her da er jo om gutten din blir redd for å være alene pga denne opplevelsen. Da storebror var på den alderen ville han ikke være alene. Han hadde ikke opplevd noe sånt, men han var rett og slett husredd. Det var ikke aktuelt å være uten en av oss eller lillesøster (men det skjedde ikke da han var 8 da, men litt eldre). Anonymous poster hash: ececb...88a
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #14 Skrevet 30. september 2015 Kjedlig når ungene skader seg, men gjør det nå ikke til en større greie enn det er. "Kosedag" hjemme og fri fra jobben dagen etter høres temlig overdrevent ut så lenge det bare var et kutt og ikke hjernrystelse. Skade seg kan de gjøre både hjemme og ute. Likevell trenger de å få litt frihet og ikke bli overvåket døgnet runt. Anonymous poster hash: 89f22...ee0
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #15 Skrevet 30. september 2015 Har aldri skjønt dette med at unger ikke skal ha mobil føre de omtrendt har flyttet ut hjemmenifra. En mobil er jo en trygghetsfølese, som nå i deres tilfelle hadde vært en nødvendiget!Hadde vært ganske godt hjulpet av fasttelefonen også... Men det er det jo ingen som har tenker over i dag når nesten ingen har det lengre. Anonymous poster hash: c1e0c...ec1 Nei, og jeg skjønner godt at folk ikke har det lengre også. Hvorfor i all verden skulle man gidde å betale dyre abbonnementspriser for en såpass lite fleksibel ordning når man ikke lengre trenger det? En ting er de som får fasttelefon inkludert i et eller annet TV-abbonnement (slik en nevner lengre opp her), men ellers? Helt bortkastede penger nå til dags. Anonymous poster hash: b022c...c2b Hos noen er det nødvendig med fasttelefon. Ikke alle som har velfungerende mobildekning. Anonymous poster hash: 1e5d3...47f Det er heldigvis svært få nå til dags. Anonymous poster hash: b022c...c2b
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #16 Skrevet 30. september 2015 Kjedlig når ungene skader seg, men gjør det nå ikke til en større greie enn det er. "Kosedag" hjemme og fri fra jobben dagen etter høres temlig overdrevent ut så lenge det bare var et kutt og ikke hjernrystelse. Skade seg kan de gjøre både hjemme og ute. Likevell trenger de å få litt frihet og ikke bli overvåket døgnet runt. Anonymous poster hash: 89f22...ee0 Enig i dette. Sikkert deilig med en kosedag hjemme, men vil tro du forstørrer hendelsen og gjør det hele verre enn det hadde trengt å være. Husk at minner kan formes. Hadde vært smartere å roe ned. Forklart gutten hva han skulle ha gjort annerledes, og rost ham masse for det han gjorde riktig. Anonymous poster hash: be9e8...c30
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #17 Skrevet 30. september 2015 Mine barn på 7 og 9 år er alene innimellom mens jeg er på butikken men ville aldri ha latt de være alene uten mulighet til å ringe meg! Anonymous poster hash: e79dd...68c
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #18 Skrevet 30. september 2015 Kjedlig når ungene skader seg, men gjør det nå ikke til en større greie enn det er. "Kosedag" hjemme og fri fra jobben dagen etter høres temlig overdrevent ut så lenge det bare var et kutt og ikke hjernrystelse. Skade seg kan de gjøre både hjemme og ute. Likevell trenger de å få litt frihet og ikke bli overvåket døgnet runt. Anonymous poster hash: 89f22...ee0 Høres overdrevent ut med kosedag, regner med dere har ringt hele slekta og fortalt den dramatiske historien? Blir litt voldsomt. Etter trøst og lege, håper jeg du forklarte hva han burde ha gjort. Vi fikk mobil når eldste var 6 år. Enkel å bruke og greit å gi beskjed med. 2,5 åringen til naboen våknet en tidlig morgen og kom gråtende hit. Han hadde stått opp, kikket ut og bilen som alltid stod utenfor var borte. Han kom i bleie og støvler. Fikk komme inn og jeg ringte mora. Hun og broren lå og sov, hun hadde tilfeldigvis parkert i garasjen, noe hun aldri gidder! Ingen skader, men en 2,5 åring oppløst i tårer som faktisk klarte løse problemet. Jeg syns en 8 åring burde klart å tenke ut en løsning. Ta på klær, gå til naboen, skype far/bestefar osv. Anonymous poster hash: e4c3a...9aa
TinaK 1990 Skrevet 30. september 2015 #19 Skrevet 30. september 2015 Kjedlig når ungene skader seg, men gjør det nå ikke til en større greie enn det er. "Kosedag" hjemme og fri fra jobben dagen etter høres temlig overdrevent ut så lenge det bare var et kutt og ikke hjernrystelse. Skade seg kan de gjøre både hjemme og ute. Likevell trenger de å få litt frihet og ikke bli overvåket døgnet runt. Anonymous poster hash: 89f22...ee0 Ja fysj....Tenk å la sønnen få en dag hjemme etter en kveld på legevakten med kutting og sying. Slemme mor...få de tilbake I SFO....slutt å sette av tid til barnet ditt som trolig hadde en tøff ettermiddag...
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #20 Skrevet 30. september 2015 Kjedlig når ungene skader seg, men gjør det nå ikke til en større greie enn det er. "Kosedag" hjemme og fri fra jobben dagen etter høres temlig overdrevent ut så lenge det bare var et kutt og ikke hjernrystelse. Skade seg kan de gjøre både hjemme og ute. Likevell trenger de å få litt frihet og ikke bli overvåket døgnet runt. Anonymous poster hash: 89f22...ee0 Høres overdrevent ut med kosedag, regner med dere har ringt hele slekta og fortalt den dramatiske historien? Blir litt voldsomt. Etter trøst og lege, håper jeg du forklarte hva han burde ha gjort. Vi fikk mobil når eldste var 6 år. Enkel å bruke og greit å gi beskjed med. 2,5 åringen til naboen våknet en tidlig morgen og kom gråtende hit. Han hadde stått opp, kikket ut og bilen som alltid stod utenfor var borte. Han kom i bleie og støvler. Fikk komme inn og jeg ringte mora. Hun og broren lå og sov, hun hadde tilfeldigvis parkert i garasjen, noe hun aldri gidder! Ingen skader, men en 2,5 åring oppløst i tårer som faktisk klarte løse problemet. Jeg syns en 8 åring burde klart å tenke ut en løsning. Ta på klær, gå til naboen, skype far/bestefar osv. Anonymous poster hash: e4c3a...9aa Herregud...Tenk at barn er ulike. Jeg skrev ikke dette innlegget for å få slike svar. Han har aldri skadet seg før og ble redd da han så alt blodet. Fy skam han for å ikke kle på seg og gå til naboen. Anonymous poster hash: 52a6b...c01
TinaK 1990 Skrevet 30. september 2015 #21 Skrevet 30. september 2015 Til hi...ikke ta innover deg det enkelte skriver. Det blir bare for dumt. Min 7 snart 8 åring hadde trolig blitt fullstendig handlingslammet hadde det vært han som skadet seg og var alene.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #22 Skrevet 30. september 2015 Kjedlig når ungene skader seg, men gjør det nå ikke til en større greie enn det er. "Kosedag" hjemme og fri fra jobben dagen etter høres temlig overdrevent ut så lenge det bare var et kutt og ikke hjernrystelse. Skade seg kan de gjøre både hjemme og ute. Likevell trenger de å få litt frihet og ikke bli overvåket døgnet runt. Anonymous poster hash: 89f22...ee0 Høres overdrevent ut med kosedag, regner med dere har ringt hele slekta og fortalt den dramatiske historien? Blir litt voldsomt. Etter trøst og lege, håper jeg du forklarte hva han burde ha gjort. Vi fikk mobil når eldste var 6 år. Enkel å bruke og greit å gi beskjed med. 2,5 åringen til naboen våknet en tidlig morgen og kom gråtende hit. Han hadde stått opp, kikket ut og bilen som alltid stod utenfor var borte. Han kom i bleie og støvler. Fikk komme inn og jeg ringte mora. Hun og broren lå og sov, hun hadde tilfeldigvis parkert i garasjen, noe hun aldri gidder! Ingen skader, men en 2,5 åring oppløst i tårer som faktisk klarte løse problemet. Jeg syns en 8 åring burde klart å tenke ut en løsning. Ta på klær, gå til naboen, skype far/bestefar osv. Anonymous poster hash: e4c3a...9aa Herregud...Tenk at barn er ulike. Jeg skrev ikke dette innlegget for å få slike svar. Han har aldri skadet seg før og ble redd da han så alt blodet. Fy skam han for å ikke kle på seg og gå til naboen. Anonymous poster hash: 52a6b...c01 Han er 8 år og har aldri skadet seg før og aldri vært litt hjemme alene og kan ikke bruke/ha tilgang til en mobil? Hvilke svar forventet du? At man skulle si at ingen barn under 14 år kan være hjemme alene? Gi deg en grunn for å slippe å la gutten være hjemme alene igjen på noen år? Selvsagt blir man redd/bekymret om man ser mye blod. Man må likevel lære hva man bør gjøre. Gutten min og kompisen sparket til skolen. Kompisen tryna og blødde fra hodet. De gikk inn i nærmeste hus der de kjente noen og fikk hjelp. De hadde til og med klart å klemme lua mot såret for å prøve å stoppe blodet, det hadde de visst sett på Barnetv. Ungene må lære å bli selvstendig. Nå har du kanskje lært at det er lurt å ha en fasttelefon eller mobiltelefon som er tilgjengelig i huset. Du må også lære han at han kan gå til naboene om det er noe, ringe far/bestemor/tante. En 8 åring bør kunne dette. Anonymous poster hash: e4c3a...9aa
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #23 Skrevet 30. september 2015 Min lillesøster var alene hjemme da hun var 8. Jeg ringte henne for å høre at alt var bra, og da hadde hun prøvd å lage kakao og forbrent begge armene stygt. Mange tar store sjanser med å la barna være hjemne vel tidlig fordi det er praktisk for dem, men barna betaler regningen. Anonymous poster hash: a3e71...0d0
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #24 Skrevet 30. september 2015 Min lillesøster var alene hjemme da hun var 8. Jeg ringte henne for å høre at alt var bra, og da hadde hun prøvd å lage kakao og forbrent begge armene stygt. Mange tar store sjanser med å la barna være hjemne vel tidlig fordi det er praktisk for dem, men barna betaler regningen. Anonymous poster hash: a3e71...0d0 Ellers så er det noen som ikke har avklart reglene med barna. Min 8 åring får jo aldri lov å koke vann osv når han er hjemme alene. Jeg stoler på han, det har han vist vi kan. Anonymous poster hash: e4c3a...9aa
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #25 Skrevet 30. september 2015 Synes det er fint gjort av deg å være hjemme med sønnen fin idag. Men jeg hadde aldri reist ut 5 min engang uten at ungen kunde ringe meg el andre. Hvis det begynner å brenne får datteren min garantert panikk men skulle det være en grunn til st hun ikke trengte fast eller mobiltelefon. Det må du få ordnet. Anonymous poster hash: e7b8d...231
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå