Anonym bruker Skrevet 29. september 2015 #1 Skrevet 29. september 2015 Skal levere storebror på 3 år i bhg igjen fra i morgen. Han har fått noen fridager etter lillesøster kom til Men hvordan er det med nyfødte og alle bakteriene i bhg? Mange av barna på avd hans har ssgt at de skal kose, nusse, holde babyen når den blir født. Vil helst ikke at andres snørrete unger skal hoste og ta på babyen. Selv storebror må vaske fingrene,tørke nesa osv før han "overfaller" lillesøster Anonymous poster hash: b5b1e...ddd
Anonym bruker Skrevet 29. september 2015 #2 Skrevet 29. september 2015 Ha baby i bæresele? Anonymous poster hash: 965d9...7b5
Anonym bruker Skrevet 29. september 2015 #3 Skrevet 29. september 2015 Tør du i det hele tatt ta med babyen ut av huset? Hysteriske høne..så hold ungen på armen da eller la babyen ligge I vogn utenfor hvis du tror babyen dør ved levering. Tenk på ALLE de babyene som har blitt med søsken ved levering før...lever i beste velgående alle sammen. Hysteri fører aldri noe godt med seg. Anonymous poster hash: 0c97f...ab6
Anonym bruker Skrevet 29. september 2015 #4 Skrevet 29. september 2015 Tør du i det hele tatt ta med babyen ut av huset? Hysteriske høne..så hold ungen på armen da eller la babyen ligge I vogn utenfor hvis du tror babyen dør ved levering. Tenk på ALLE de babyene som har blitt med søsken ved levering før...lever i beste velgående alle sammen. Hysteri fører aldri noe godt med seg. Anonymous poster hash: 0c97f...ab6 Vesentlig forskjell på å ta barnet med ut av huset, og å ta det med inn i et infisert lokale med 20 små barn med influensa, vannkopper osv osv... Jeg er også så hysterisk at jeg ber mamma om å vaske hendene ettee å ha vært ute og røyke, før hun tar på babyen. Anonymous poster hash: b5b1e...ddd
Anonym bruker Skrevet 29. september 2015 #5 Skrevet 29. september 2015 Tør du i det hele tatt ta med babyen ut av huset? Hysteriske høne..så hold ungen på armen da eller la babyen ligge I vogn utenfor hvis du tror babyen dør ved levering. Tenk på ALLE de babyene som har blitt med søsken ved levering før...lever i beste velgående alle sammen. Hysteri fører aldri noe godt med seg. Anonymous poster hash: 0c97f...ab6 Vesentlig forskjell på å ta barnet med ut av huset, og å ta det med inn i et infisert lokale med 20 små barn med influensa, vannkopper osv osv... Jeg er også så hysterisk at jeg ber mamma om å vaske hendene ettee å ha vært ute og røyke, før hun tar på babyen. Anonymous poster hash: b5b1e...ddd Du er klar over at 3 åringen din har med seg smitte hjem? Anonymous poster hash: 0c97f...ab6
Anonym bruker Skrevet 29. september 2015 #6 Skrevet 29. september 2015 Jeg bar lillesøster i vognbagen de gangene hun var våken, med stormtrekket på er hun ganske beskyttet, når du skal levere så skal du jo bare kle av storesøsken og følge inn i avd, så det er en ganske rask prosess, trenger ikke åpne og kle av babyen. Da hun sov hadde jeg babycall og lot henne stå utenfor i vogna. Anonymous poster hash: ee864...40a
Anonym bruker Skrevet 29. september 2015 #7 Skrevet 29. september 2015 Tør du i det hele tatt ta med babyen ut av huset? Hysteriske høne..så hold ungen på armen da eller la babyen ligge I vogn utenfor hvis du tror babyen dør ved levering. Tenk på ALLE de babyene som har blitt med søsken ved levering før...lever i beste velgående alle sammen. Hysteri fører aldri noe godt med seg. Anonymous poster hash: 0c97f...ab6 Jøss. Normale foreldre synes det er ok å forsøke å unngå smitte når barnet er så liten. Min fikk rs når hun var åtte uker og var innlagt i 8 dager på isolat. En nyfødt tåler ikke så fryktelig mye før den blir innlagt. Hvis jeg kan unngå smitte til barnet er 4-5 måneder så gjør jeg det. Barnet tåler MYE mer da. Selv barnelegen på AHUS der vi var innlagt med rs sa at foreldre generelt tar for lett på å beskytte barnet mot smitte. Og at det er UNØDVENDIG å utsette barnet for sykdom før de blir litt større. Det er så mange som er så opptatt av at barnet skal bygge immunforsvar. Det gjør barnet uansett. At du tar lett på å beskytte din nyfødte mot smitte og overfører disse slappe holdningene dine på andre sier mye om deg. Anonymous poster hash: e9439...953
Anonym bruker Skrevet 29. september 2015 #8 Skrevet 29. september 2015 Jeg forstår at bakterier og slikt ikke er så velkomment, og noen restriksjoner er bra; barna kan begrenses på hvor mye de skal kose og nusse... Selv må jeg levere toåringen i bhg hver dag, med en nyfødt. Flere barn i bhg har fått storesøsken, og vi har alle valgt ulike måter å løse leveringen på. Når været var bra og varmt (august), slang jeg bare bilstolen på armen (har kort vei), og tok med baby inn. Ingen sovebaby dette, så jeg ville ikke hun skulle ligge våken (gråte) alene i vogna utenfor mens jeg leverte. Nå som været er kaldere og baby litt eldre, har jeg henne i vogn. Er hun urolig tar jeg henne med inn når jeg leverer. Skulle toåringen bli vrang å få av klærne når jeg har med babyen, hjelper de ansatte uten at det er problemer (de vil gjerne holde babyen). Barna som er der har fått hilse på babyen, men de får kun stryke forsiktig på henne og å holde hånden (er de synlig skitne eller veldig forkjølet, forklarer jeg dem at det ikke passer nå, for baby vil være litt alene/baby er trøtt. Ikke noe nussing og ansiktet oppi babyen. Jeg ser ikke hvor farlig det kan være, jeg da, toåringen er oppi henne hele tiden... Og det er ikke sånn at jeg går inn på selve avdelingen for å levere henne heller, jeg står ved knaggene og tar farvel der. Det er ikke ofte andre barn der, de står "sperret" i porten fra gangen til selve oppholdsrommet. Det hender de eldste kommer ut for å hilse på, og det synes jeg er koselig.Hun andre som har fått, er begynt å kjøre til bhg, og har babyen i bilen mens hun leverer. I starten var det mannen som leverte, mens hun satt med baby i bilen (vet ikke hvorfor ikke bare far kunne levere alene), men nå er det hun som leverer og baby er i bilen imens (kan hende far sitter i bilen mens hun leverer, det aner jeg ikke. Jeg vet bare hun kjører og at baby er i bilen). Den tredje moren fikk noen andre til å levere for seg i flere måneder etter babyen kom. Far, søster, bestemor - allverdens med mennesker jeg aldri hadde møtt før. Jeg traff først moren da babyen var 5 måneder gammel, på høstfest i bhg. Anonymous poster hash: 240d2...2bb
Anonym bruker Skrevet 29. september 2015 #9 Skrevet 29. september 2015 Denne tråden fôrer de sinte, bitre kjerringene sitt behov for å slenge dritt Anonymous poster hash: 23650...706
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 29. september 2015 #10 Skrevet 29. september 2015 Det er lov å si fra at de ikke får røre nå i starten
Anonym bruker Skrevet 29. september 2015 #11 Skrevet 29. september 2015 MEn, helt ok å sende 3åringen inn i et "infisert lokale med 20 små barn med influensa, vannkopper osv osv..." ? Putt baby'n i en bæresele, og forsøk å unngå at barnehagebarna sleiker h*n i ansiktet, så går det nok veldig bra. Anonymous poster hash: 49197...93e
Anonym bruker Skrevet 29. september 2015 #12 Skrevet 29. september 2015 Ha babyen liggende i bilstolen, og ha den med deg hele tiden mens du leverer storesøsken. Da kan du fint stoppe evnt snørrete barn før de overfallet baby Jeg jobber i barnehage og akkurat nå er det 6(!!) av barna på avdelingen med nesten nyfødte søsken. Jeg passer alltid på å hjelpe mødrene med å holde de mest interesserte barna litt på avstand. Jeg lar de se på babyene men ikke ta på. Levering/henting tar jo ikke så lang tid uansett? Alt sånt er jo litt skummelt når man får et nytt barn, men straks er det rutine Anonymous poster hash: ab751...d1e
Anonym bruker Skrevet 29. september 2015 #13 Skrevet 29. september 2015 MEn, helt ok å sende 3åringen inn i et "infisert lokale med 20 små barn med influensa, vannkopper osv osv..." ? Putt baby'n i en bæresele, og forsøk å unngå at barnehagebarna sleiker h*n i ansiktet, så går det nok veldig bra. Anonymous poster hash: 49197...93e Hvis du ikke forstår forskjellen på et nyfødt barn og et på tre år så tror jeg ikke du kan så mye om noe som helst i verden Anonymous poster hash: 23650...706
Anonym bruker Skrevet 29. september 2015 #14 Skrevet 29. september 2015 Tør du i det hele tatt ta med babyen ut av huset? Hysteriske høne..så hold ungen på armen da eller la babyen ligge I vogn utenfor hvis du tror babyen dør ved levering. Tenk på ALLE de babyene som har blitt med søsken ved levering før...lever i beste velgående alle sammen. Hysteri fører aldri noe godt med seg. Anonymous poster hash: 0c97f...ab6 Jøss. Normale foreldre synes det er ok å forsøke å unngå smitte når barnet er så liten. Min fikk rs når hun var åtte uker og var innlagt i 8 dager på isolat. En nyfødt tåler ikke så fryktelig mye før den blir innlagt. Hvis jeg kan unngå smitte til barnet er 4-5 måneder så gjør jeg det. Barnet tåler MYE mer da. Selv barnelegen på AHUS der vi var innlagt med rs sa at foreldre generelt tar for lett på å beskytte barnet mot smitte. Og at det er UNØDVENDIG å utsette barnet for sykdom før de blir litt større. Det er så mange som er så opptatt av at barnet skal bygge immunforsvar. Det gjør barnet uansett. At du tar lett på å beskytte din nyfødte mot smitte og overfører disse slappe holdningene dine på andre sier mye om deg. Anonymous poster hash: e9439...953 Tar ikke lett på det, men et faktum er at hi må levere en 3 åring I bhg og snakker om "andre snørrunger" i bhg. Jeg har 4 barn og måttet levere med nyfødt mange ganger. Går an uten at andre barn tar på, koser med etc ved å bruke børesele eller ligge I vogn utenfor garderobe. Men jeg snakker ikke om andre barn som av naturlige årsaker er nysgjerrige på nyfødte på den måten Anonymous poster hash: 0c97f...ab6
TinaK 1990 Skrevet 29. september 2015 #15 Skrevet 29. september 2015 Jeg har de i bilstol og sier fra til de andre barna at de ikke får kose med babyen hvis det ikke passer, eks når de er nyfødte eller hvis det åpenbart er et barn som er forkjølet etc. Verre er det ikke
siot Skrevet 29. september 2015 #16 Skrevet 29. september 2015 I bhg der mitt barn går, har de som har hatt med nyfødt ved levering i bhg bært de i bilstol eller latt de ligge i vogn i gangen :-)
Anonym bruker Skrevet 29. september 2015 #17 Skrevet 29. september 2015 Jeg har hatt minste i bilstol eller vogn. Kjente jeg fikk litt angst da de andre barna ville kose på, men de voksne der var flinke og hjalp til å holde dem litt på avstand mens jeg fikk hjelpe storesøster med av- og påkledning. De fikk kose litt så lenge de holdt seg unna ansiktet. Anonymous poster hash: e24d0...089
Anonym bruker Skrevet 29. september 2015 #18 Skrevet 29. september 2015 La far levere i barnehagen. Anonymous poster hash: 4ce56...13e
Anonym bruker Skrevet 29. september 2015 #19 Skrevet 29. september 2015 MEn, helt ok å sende 3åringen inn i et "infisert lokale med 20 små barn med influensa, vannkopper osv osv..." ? Putt baby'n i en bæresele, og forsøk å unngå at barnehagebarna sleiker h*n i ansiktet, så går det nok veldig bra. Anonymous poster hash: 49197...93e Hvis du ikke forstår forskjellen på et nyfødt barn og et på tre år så tror jeg ikke du kan så mye om noe som helst i verden Anonymous poster hash: 23650...706 Var bare måten hun ordla seg på om 3åringens daglige oppholdssted jeg reagerte på- trodde det var rimelig lett å forstå. Anonymous poster hash: 49197...93e
monty12 Skrevet 29. september 2015 #20 Skrevet 29. september 2015 Babyen i vogn enten utenfor eller i yttergangen, og ikke la barna barna ta på babyen. De ansatte hjelper nok til med å holde de andre barna unna. Levering tar uansett ikke lang tid, så ser ikke helt at dette kan være er stort problem.. Og som en annen sa så vil jo barnehagebarnet ditt være smittebærer også.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2015 #21 Skrevet 29. september 2015 Hvorfor ikke la far levere når babyen er så liten? Må da være deilig både for deg og for babyen å slippe å stresse ut om morgenen Anonymous poster hash: 18f8c...7a6
Anonym bruker Skrevet 29. september 2015 #22 Skrevet 29. september 2015 Jeg trillet vogna inn i gangen i bhg. Ingen barn som nådde oppi vognbagen (Stokke trailz). Anonymous poster hash: 3bf91...bee
Anonym bruker Skrevet 29. september 2015 #23 Skrevet 29. september 2015 Lot alltid lillebror sove i vogna utenfor da han var nyfødt. Når de er så små sover de bare du triller vogna 2 min, så var veldig greit å bare la han sove utenfor mens jeg leverte kjapt 😊 Anonymous poster hash: 1b1d2...6e6
Anonym bruker Skrevet 29. september 2015 #24 Skrevet 29. september 2015 Er bare å si at når babyene er så små, så er det ikke bra å bli syk, så de som er forkjølet og snørrete må holde avstand. Var mye på besøk hos min mor i hennes bhg da mini var ganske så ny (riktignok 4-5 uker gammel da), sa bare til barna at jeg ikke ville de skulle pille i ansiktet til babyen, men de kunne kose hånda. Anonymous poster hash: 9d8e5...857
Anonym bruker Skrevet 29. september 2015 #25 Skrevet 29. september 2015 Jeg har fått 4 barn på 10 år, så levering i brhg med babyer på slep er jeg godt vant med Jeg har bare tatt med bilstolen inn. De ansatte har vært mest ivrige på å se og stryke på babyen så de har tatt på seg en naturlig rolle som "babybeskytter" siden de allerede sitter der og duller Ellers har jeg bare sagt til ungene at de kan stryke oppå hodet (står og passer på selv) om de ønsker å kose. Barna respekterte det Ikke ta sorgene på forskudd, hvis babyen blir "overfalt" må du bare si ifra. Men min erfaring er at barna faktisk er veldig forsiktige med babyen. De fleste sto bare rundt bilsetet og så på babyen, mens noen ville ta på den. Da fikk de lov til å stryke på hodet eller kinnet. Var uansett vanskelig å kose den når den lå nede i bilstolen Anonymous poster hash: 81a4a...6f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå