Gå til innhold

Fars nye kjæreste blander seg inn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har hatt ett vanskelig brudd som har gjort kommunikasjon og samarbeid vanskelig. Nå begynner hun nye å blande seg inn, sender meg mld om at ungene ikke har med riktige klær når de er der osv. Hun mener hun kan ta slikt med meg siden far synes det er greit, jeg mener at hvis jeg og far skal ha noe mulighet til å samarbeide må vi gjøre det uten henne som blander seg inn.... Blir gal

Anonymous poster hash: f72f3...47e

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Du får si det til far på en no bullshit-måte: "Det er DU og JEG som oppdrar disse barna, ikke andre, og det er DEG jeg skal ha et samarbeid med. Capisce?!"

Skrevet

Hvis du og far ikke kommuniserer særlig godt så ser jeg ikke problemet med å kommunisere med hun som faktisk tydeligvis bryr seg om ungene dine og forsøker å kommunisere med deg. Dette blir storm i et vannglass. Tenk på ungene dine og vær glad for at de har en stemor som engasjerer seg.

Skrevet

Hvis du og far ikke kommuniserer særlig godt så ser jeg ikke problemet med å kommunisere med hun som faktisk tydeligvis bryr seg om ungene dine og forsøker å kommunisere med deg. Dette blir storm i et vannglass. Tenk på ungene dine og vær glad for at de har en stemor som engasjerer seg.

Tull. Hva hvis fars kjæreste er ute av bildet igjen om en stund? Hi må etablere et godt samarbeid med han hun faktisk skal samarbeide med. Sammen har de et enormt ansvar, et ansvar INGEN andre kan forvalte.

Vi vet uansett ingenting om fars kjæreste blander seg "fordi hun bryr seg om barna" eller fordi hun ønsker å markere seg. Uansett merkelig av henne å "avtale" med far at hun skal ta seg av kommunikasjonen. Lukter markeringsbehov lang vei.

Anonymous poster hash: 29e5b...aed

Skrevet

Nå vet ikke vi hvordan ståa er.

Men det er ikke alltid at selv om stemor tar opp ting at hun faktisk bryr seg så mye. Har opplevd at det kun var for å terge og vise en form for makt osv.

Men som sagt vet jo ikke ståa hos hi.

Anonymous poster hash: 3ecd2...2bc

Skrevet

Vi har hatt ett vanskelig brudd som har gjort kommunikasjon og samarbeid vanskelig. Nå begynner hun nye å blande seg inn, sender meg mld om at ungene ikke har med riktige klær når de er der osv. Hun mener hun kan ta slikt med meg siden far synes det er greit, jeg mener at hvis jeg og far skal ha noe mulighet til å samarbeide må vi gjøre det uten henne som blander seg inn.... Blir gal

Vel, hvis du ikke sender med tilstrekkelig med klær, noe som er DIN oppgave hvis du har hovedansvaret, så bør hun kunne si fra. Foretrekker du da at barna fryser eller ikke har rene klær og sko? Du sier at du og far ikke kommuniserer, og at stemor skal holde seg unna. Tenkte du i det hele tatt på barnas beste noen gang? At barna vinner på at stemor skriver hva som mangler i huset deres? Eller driter du i det?

Skrevet

Jeg er ikke enig. Far og mor må finne ut av sitt samarbeid uten at en uønsket 3.part skal blande seg. Jeg har det på samme måte selv. Stemor til mitt barn har et stort behov for å markere seg, far får ikke lov å ha den kommunikasjonen med meg som vi burde, stemor gjør det hun kan for å styre. Vi har hatt noen runder på fvk og hver gang har far fått beskjed om at det er foreldrene som skal ha ansvaret for barnet, og at stemor bør ta et steg tilbake.

Anonymous poster hash: 9159d...b6f

Skrevet

Jeg er selv stemor,har vært mye tull mellom mor og far,men aldri i verden om jeg hadde blandet meg inn. Det hender jeg råder mannen min,men det går på å få han til og ikke svare på sms i kampens hete osv,for å dempe konfliktnivået.

Anonymous poster hash: 76a06...3f0

Skrevet

Men det er ikke alltid at selv om stemor tar opp ting at hun faktisk bryr seg så mye. Har opplevd at det kun var for å terge og vise en form for makt osv.

Hvis riktige klær mangler så er det vel det samme hva grunnen til meldingene er, hvis resultatet er at barnet får klærne sine så er det jo bare bra. Barnet driter i hva grunnen til kommunikasjonen er, hvis den fører til at barnet får det bedre. Men HI er sikkert slik som foretrekker at stemor passer barna i tide og utide hvis far er på jobb og barna er syke, vasker og rydder etter barna, men har ingenting å si i forhold til oppdragelse eller det å påpeke mangler. Bare plikter og ingen rettigheter. Og så er det overraskelse etterpå hvorfor stemor ikke liker mor. Surprise motherfucker!

Anonymous poster hash: 8fdac...b0f

Skrevet

Jeg ønsker selvsagt å samarbeide med far, han vil ikke snakke med meg og sender henne i hans erend. De skulle til han i høstferien, spurte gjentatte ganger hvilke planer de hadde (for å planlegge klær) fikk aldr noe svar. Nå kontakter da hun meg fordi det ikke var sendt med pentøy! Det var visst en selvfølge det! Er på det nivået... Hi

Skrevet

Jeg ønsker selvsagt å samarbeide med far, han vil ikke snakke med meg og sender henne i hans erend. De skulle til han i høstferien, spurte gjentatte ganger hvilke planer de hadde (for å planlegge klær) fikk aldr noe svar. Nå kontakter da hun meg fordi det ikke var sendt med pentøy! Det var visst en selvfølge det! Er på det nivået... Hi

Fvk! Far kan ikke bare velge vekk å forholde seg til deg.

Skrevet

Mine barn hadde en stemor som blandet seg i alt, kunne alt og visste alt, gjerne bedre enn meg.

Gjorde stort nummer ut av ting hun mente jeg hadde sagt eller gjort feil, gjerne så barna hørte det osv. Problemet med sånn oppførsel er at barna da mente at stemor var slem fordi hun var så "dum mot mamma" som de sa..

På fvk fikk far beskjed av saksbehandleren om å be stemor trekke seg unna, og at all kommunikasjon fikk gå igjennom oss foreldrene. Ting som angikk barna skulle være far og mitt ansvar/problem.

Han sa også at dessverre er det mange stemødre som ikke "kjenner sin plass" og at i 9 av 10 tilfeller de fikk inn så er dette et "stemor-problem", stefedre oppfører seg sjelden sånn. Enkelte stemødre vil gjerne ha et ord med i laget om alt, mens stefedre gjerne overlater ting til mora.. De blander seg ikke inn på samme måte som stemor gjerne gjør.

Anonymous poster hash: 3db04...4be

Skrevet

Hvis riktige klær mangler så er det vel det samme hva grunnen til meldingene er, hvis resultatet er at barnet får klærne sine så er det jo bare bra. Barnet driter i hva grunnen til kommunikasjonen er, hvis den fører til at barnet får det bedre. Men HI er sikkert slik som foretrekker at stemor passer barna i tide og utide hvis far er på jobb og barna er syke, vasker og rydder etter barna, men har ingenting å si i forhold til oppdragelse eller det å påpeke mangler. Bare plikter og ingen rettigheter. Og så er det overraskelse etterpå hvorfor stemor ikke liker mor. Surprise motherfucker!

En stemor eller stefar har ingen plikter hun/han ikke velger selv. Du velger selv om du vil passe ungene, vaske og rydde etter dem. Velger du å gjøre dette så kan du ikke klage på mora.

Anonymous poster hash: 29e5b...aed

Gjest Antarctica
Skrevet

Det er ingenlunde "det samme" hvordan eller hvorfor en beskjed gis. Noen bitre ekser og noen markeringskåte partnere kan sende beskjeder og terrorisere folk uten grunn, bare for å slippe av med sin egen aggresjon. Å skyve ungene foran seg og si at det er "for barnas skyld" er noen ganger et godt påskudd, andre ganger ren bløff.

Skrevet

Stemor må holde munn for dette er ikke hennes ansvar og far må slutte å være en drittunge og begynne å kommunisere med mor.

Skrevet

Ser ikke problemet....

Anonymous poster hash: b8053...14f

Skrevet

Ser ikke problemet....

Da skal jeg forklare deg det (og jeg er ikke hi, men har lest hele tråden og fått med meg dette):

Mor har spurt far hvilke planer de har med barna i høstferien, sånn at hun kan sende med riktige klær.

Far ignorerer mor og nekter å svare.

Stemor klager i ettertid på at mor ikke sendte med riktige klær.

Ser du det nå, eller ville du bare gjøre deg litt vanskelig?

Skrevet

Ser ikke problemet....

Da skal jeg forklare deg det (og jeg er ikke hi, men har lest hele tråden og fått med meg dette):

Mor har spurt far hvilke planer de har med barna i høstferien, sånn at hun kan sende med riktige klær.

Far ignorerer mor og nekter å svare.

Stemor klager i ettertid på at mor ikke sendte med riktige klær.

Ser du det nå, eller ville du bare gjøre deg litt vanskelig?

Kanskje mor kan sende en mld til stemor og høre hva hun skal sende med? Ettersom far ikke svarer? Sånn for barnets beste mener jeg....

Skrevet

Da svarer du på en helt nøytral og opplysende måte at du etter gjentatte forespørsler til far ikke fikk noe svar angående klær. Da må man gå utfra at det er kun vanlige klær som må medbringes. Hvia det er feil må far neste gang svare på din forespørsel. Utover det må de klare seg med det som er sendt med. Hvis stemor insisterer på at hun skal ha kommunikasjonen med deg så svarer du helt nøytralt at far har ansvar for barna og at det er han du kommuniserer med. Hvis det er umulig for far å godta så opplys om at du tar kontakt med fvk og at du ser frem til et konstruktivt møte med far på fvk for å finne kommunikasjonsformer mellom deg og far som fungere til beste for barna. Du må for all del ikke gå inn i en diskusjon med far og stemor, bare vær helt nøytral.

Anonymous poster hash: 535af...442

Skrevet

Har gitt henne beskjed om at jeg setter pris på at hun er snill mot barna og bryr seg om dem, man at fra nå av skal all kommunikasjon fra min side bli med far . Hi

Skrevet

Kjenner meg så igjen. Jeg var sammen med en som hadde to barn. Han syntes mor var så masete, så jeg overtok kommunikasjonen. Syntes selv dette var spennende, og likte tanken på å "leke" mor, far og barn. Tror biomor irriterte seg grønn over det, det var stadig at samboer ble dratt ned på FVK. De kom jo med sine anbefalninger, men han var jo ikke enig, så jeg fortsatte å ha hovedrollen i samarbeidet med biomor. He he, litt av noen runder...

Anonymous poster hash: 6e8e0...1dd

Skrevet

Kjenner meg så igjen. Jeg var sammen med en som hadde to barn. Han syntes mor var så masete, så jeg overtok kommunikasjonen. Syntes selv dette var spennende, og likte tanken på å "leke" mor, far og barn. Tror biomor irriterte seg grønn over det, det var stadig at samboer ble dratt ned på FVK. De kom jo med sine anbefalninger, men han var jo ikke enig, så jeg fortsatte å ha hovedrollen i samarbeidet med biomor. He he, litt av noen runder...

Kan jeg spørre hva du tenker om din egen involvering nå? Hi

Skrevet

Hvorfor "hehe"?

Hvorfor fikk du noen glede ut av å leke med andres liv og følelser på denne måten?

Anonymous poster hash: 3db04...4be

Skrevet

Den må jo framstå ganske så pinlig, i etterpåklokskapens lys.

Anonymous poster hash: 17307...18b

Skrevet

Personlig så lærte jeg mye, det viktigste var å ikke skille meg hvis jeg noengang fikk barn!

Forholdet mitt til denne mannen tok slutt, ble i lengden kjedelig å styre så mye med både hans barn og eks. Slik jeg hører fra andre, så har han visst lite kontakt med barna nå. Tipper biomor angrer nå på at hun ikke satte mer pris på meg ja!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...