Anonym bruker Skrevet 26. september 2015 #26 Skrevet 26. september 2015 Jeg er jurist og trives godt, men hvis jeg skulle valgt et annet yrke, hadde det vært veldig spennende å være ingeniør! Men det har jeg ikke evner til. Ellers kunne jeg godt tenke meg å jobbe med hund eller hest. Anonymous poster hash: ffde0...273
geitemarken Skrevet 26. september 2015 #27 Skrevet 26. september 2015 Jeg drømmer om å bli marinbiologi og forske på hvaler og mikroorganismer. Dette fordi jeg elsker hvaler og synes kombinasjonen med felt arbeid og kontor arbeid er super. Dessuten elsker jeg å jobbe med detaljer og er veldig strukturert i jobbsammenheng. Som en god nummer to har jeg biliotekar og forteller, ganske pussig at vi er så mange som har tenkt på det
Anonym bruker Skrevet 26. september 2015 #28 Skrevet 26. september 2015 Takker igjen for alle svar, og ønsker flere. Dette er fin inspirasjon😊 Anonymous poster hash: ea1cb...8d5
Anonym bruker Skrevet 26. september 2015 #29 Skrevet 26. september 2015 Jeg er butikksjef i bokhandel og kunne virkelig ikke tenke meg noe annet Alltid oppdatert på nyheter Får gratis leseeksemplarer fra forlagene Bokmøter, bokbad, forfattermøter, signeringer o.l med forlagene Boksalg og alle diskusjonene med kundene Jeg er en bokorm, og bokhandel er livligere enn bibliotek Anonymous poster hash: 56e2e...9cd Hva må til for å bli butikksjef i en bokhandel? Anonymous poster hash: ea1cb...8d5
Anonym bruker Skrevet 26. september 2015 #30 Skrevet 26. september 2015 PP-rådgiver (eller spesialpedagog blir det vel), en kombinasjon av kontor- og feltarbeid for barn med spesielle behov. 8-15.30 med fleksitid er drømmen😛 Anonymous poster hash: 3f7e4...58a
Anonym bruker Skrevet 27. september 2015 #31 Skrevet 27. september 2015 Jeg er sykepleier, skal videreutdanne meg til jordmor. For meg er det drømmejobben! Men skulle jeg valgt noe annet, måtte det ha vært noe innen arkitektur! Har alltid hatt en fascinasjon for å tegne hus og hytter😃 Anonymous poster hash: cbd59...c77
Anonym bruker Skrevet 27. september 2015 #32 Skrevet 27. september 2015 Jeg byttet til bioingeniør, angrer ikke på det. Anonymous poster hash: e5991...667
Anonym bruker Skrevet 27. september 2015 #33 Skrevet 27. september 2015 Trafikklærer. Eller jobb i bokhandel, det kunne jeg likt... har jeg ikke tenkt på :-\ hva tjener en som jobber i bokhandel? Anonymous poster hash: 62712...67c
Anonym bruker Skrevet 27. september 2015 #34 Skrevet 27. september 2015 Måtte blitt noe innen kontor/data. Jeg har jobbet lenge og alt for mange timer i helsevesenet. Skal nå bytte jobb for å få mer stabilitet og mindre overtidstimer. Ønsker meg noe innen i kontorarbeid. Usikker på akkurat hva, men kunne tenke meg å bli en racer på dataprogram, kanskje ha i oppgave å lære opp andre, eller finne på nytt som skal introduseres for andre. Anonymous poster hash: 28232...884
Anonym bruker Skrevet 27. september 2015 #35 Skrevet 27. september 2015 Jeg jobber med barnevern og trives godt. Skulle jeg valgt noe annet, ville jeg tatt jussen og jobbet innen samme felt. Men det er jo ikke vesentlig for deg hva jeg ville gjort. Hva ønsker du? En jobb med lite ansvar og som man lett "slår av" når man går hjem? Fleksible dager? Mennesker? Hektisk eller rolig? (Jeg kjeder meg lett og liker travle dager) Lønnsmessig uttelling? Jeg tenker at det vesentlige er at du setter opp hvilke kritier du har for den jobben du vil trives i, så kan andre bistå med å nevne yrker hvor du kanskje kan oppnå det. Anonymous poster hash: 3e523...374
Anonym bruker Skrevet 27. september 2015 #36 Skrevet 27. september 2015 Jeg jobber med barnevern og trives godt. Skulle jeg valgt noe annet, ville jeg tatt jussen og jobbet innen samme felt. Men det er jo ikke vesentlig for deg hva jeg ville gjort. Hva ønsker du? En jobb med lite ansvar og som man lett "slår av" når man går hjem? Fleksible dager? Mennesker? Hektisk eller rolig? (Jeg kjeder meg lett og liker travle dager) Lønnsmessig uttelling? Jeg tenker at det vesentlige er at du setter opp hvilke kritier du har for den jobben du vil trives i, så kan andre bistå med å nevne yrker hvor du kanskje kan oppnå det. Anonymous poster hash: 3e523...374 Ja det er jeg enig i at jeg må. Men akkurat nå er jeg litt blank på hva jeg liker og ikke liker. Og da er det fint å få litt input i andres drømmer, gjerne med en begrunnelse. Jeg har tenkt litt på barnevernspedagog eller sosionom. Men så lurer jeg om jeg da kommer til å bære med meg jobben 24/7. Hvordan er det for deg? Anonymous poster hash: ea1cb...8d5
Anonym bruker Skrevet 27. september 2015 #37 Skrevet 27. september 2015 Jobber som sykepleier og kan ikke tenke meg noe annet Måtte jeg velge hadde det blitt veterinær Anonymous poster hash: 57e7e...86a
Anonym bruker Skrevet 27. september 2015 #38 Skrevet 27. september 2015 Jobber som lærer og elsker jobben min, så lite trolig med omskolering. Om jeg MÅTTE, så er jeg heldig som også er veldig glad i å lage mat og bake, (underviser blant annet i mat og helse) så jeg kunne kanskje tenkt meg å være kokk, baker eller konditor. Anonymous poster hash: 29b7c...51b
Anonym bruker Skrevet 27. september 2015 #39 Skrevet 27. september 2015 sykepleier er økonom og jobber som rådgiver i staten Anonymous poster hash: 0e4dc...cb5
Anonym bruker Skrevet 27. september 2015 #40 Skrevet 27. september 2015 Jeg elsker jobben min som bioingeniør, men om jeg skulle omskolert meg, måtte det blitt sommelier. Anonymous poster hash: bdaf0...023
Anonym bruker Skrevet 27. september 2015 #41 Skrevet 27. september 2015 Er lærer, og ville valgt noe helt annet i dag. Bibliotek er først på lidta over alternative jobber. Hvis jeg skulle valgt ny utdanning så ville jeg prøvd meg på næringsmiddelteknolog eller kanskje anleggsgartner? Anonymous poster hash: 60225...181
Anonym bruker Skrevet 27. september 2015 #42 Skrevet 27. september 2015 Jeg jobber med barnevern og trives godt. Skulle jeg valgt noe annet, ville jeg tatt jussen og jobbet innen samme felt. Men det er jo ikke vesentlig for deg hva jeg ville gjort. Hva ønsker du? En jobb med lite ansvar og som man lett "slår av" når man går hjem? Fleksible dager? Mennesker? Hektisk eller rolig? (Jeg kjeder meg lett og liker travle dager) Lønnsmessig uttelling? Jeg tenker at det vesentlige er at du setter opp hvilke kritier du har for den jobben du vil trives i, så kan andre bistå med å nevne yrker hvor du kanskje kan oppnå det. Anonymous poster hash: 3e523...374 Ja det er jeg enig i at jeg må.Men akkurat nå er jeg litt blank på hva jeg liker og ikke liker. Og da er det fint å få litt input i andres drømmer, gjerne med en begrunnelse. Jeg har tenkt litt på barnevernspedagog eller sosionom. Men så lurer jeg om jeg da kommer til å bære med meg jobben 24/7. Hvordan er det for deg? Anonymous poster hash: ea1cb...8d5 Jeg er sosionom og jobber i barneverntjenesten. Bærer ikke med meg jobben 24/7. Men selvfølgelig er det dager innimellom hvor det er litt vanskelig å legge fra seg jobben mentalt. Jeg jobber 8-15:30, med flexitid. Noen lange dager innimellom, men styrer selv når jeg vil gå tidlig, komme sent eller ta en fridag. Ville ikke byttet til en annen utdannelse, anbefaler sosionom! Man er kvalifisert til mange ulike yrker med sosionomutdannelse i bunn. Anonymous poster hash: fb881...780
Anonym bruker Skrevet 27. september 2015 #43 Skrevet 27. september 2015 Hvis ikke økonomi, antall års utdanning, evner eller andre hindringer var i veien ville jeg vurdert noen av disse; Arkeolog, Grafisk designer, billedkunstner, fotograf, interiørkonsulent, jordmor (ja jeg og, kunne også jobbet i bokhandel hehe). Sikkert noe jeg har glemt. Som nevnt er det viktigste at du virkelig kjenner etter hva som er viktige kriterier for deg i en jobb, hva som gir deg energi (det samme som hva du trives med) og tør å følge den retningen. Det går som regel bra, så lykke til! Anonymous poster hash: 1d0a1...9b9
Anonym bruker Skrevet 27. september 2015 #44 Skrevet 27. september 2015 Tusen takk for svar folkens. Og kom gjerne med flere. Det gir meg inspirasjon 😊👍 Anonymous poster hash: ea1cb...8d5
Anonym bruker Skrevet 27. september 2015 #45 Skrevet 27. september 2015 Jeg jobber med barnevern og trives godt. Skulle jeg valgt noe annet, ville jeg tatt jussen og jobbet innen samme felt. Men det er jo ikke vesentlig for deg hva jeg ville gjort. Hva ønsker du? En jobb med lite ansvar og som man lett "slår av" når man går hjem? Fleksible dager? Mennesker? Hektisk eller rolig? (Jeg kjeder meg lett og liker travle dager) Lønnsmessig uttelling? Jeg tenker at det vesentlige er at du setter opp hvilke kritier du har for den jobben du vil trives i, så kan andre bistå med å nevne yrker hvor du kanskje kan oppnå det. Anonymous poster hash: 3e523...374 Ja det er jeg enig i at jeg må.Men akkurat nå er jeg litt blank på hva jeg liker og ikke liker. Og da er det fint å få litt input i andres drømmer, gjerne med en begrunnelse. Jeg har tenkt litt på barnevernspedagog eller sosionom. Men så lurer jeg om jeg da kommer til å bære med meg jobben 24/7. Hvordan er det for deg? Anonymous poster hash: ea1cb...8d5 Jeg er sosionom og jobber i barneverntjenesten. Bærer ikke med meg jobben 24/7. Men selvfølgelig er det dager innimellom hvor det er litt vanskelig å legge fra seg jobben mentalt. Jeg jobber 8-15:30, med flexitid. Noen lange dager innimellom, men styrer selv når jeg vil gå tidlig, komme sent eller ta en fridag. Ville ikke byttet til en annen utdannelse, anbefaler sosionom! Man er kvalifisert til mange ulike yrker med sosionomutdannelse i bunn. Anonymous poster hash: fb881...780 Tusen takk for at du tok deg tid til å svare. Tror jeg skal gjøre litt seriøs Research angående utdannelse på den fronten. Anonymous poster hash: ea1cb...8d5
Anonym bruker Skrevet 27. september 2015 #46 Skrevet 27. september 2015 Er lektor . Elsker jobben min. Men skulle jeg ha byttet, så ville jeg ha byttet til noe jeg ikke bar med meg hele veien. Tenker jo konstant på elevene, og kommende undervisning osv. Men jeg elsker jobben min. Hjelpe meg for en variert og utfordrende hverdag. Får virkelig brukt hele meg i løpet av en dag. 😊 Anonymous poster hash: cf19c...0a9
Anonym bruker Skrevet 27. september 2015 #47 Skrevet 27. september 2015 Renholder Anonymous poster hash: 773cf...39f
Anonym bruker Skrevet 27. september 2015 #48 Skrevet 27. september 2015 Noe uten turnusarbeid og fri på røde dager! Lykken hadde vel vært en rolig kontorjobb, 8-16. Anonymous poster hash: 96447...7a2 Jeg omskoleres fra hjelpepleier til lærer i yrkesfag nå. Anonymous poster hash: 2da39...c03
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå