Gå til innhold

Hva hadde du omskolert deg til?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kommet til et punkt i livet hvor jeg må gjøre noen endringer for å ha det godt med meg selv.

 

Jeg har en jobb som både er kreativ og praktisk, men til tider er det alt for lange dager, igjen blir dårligere og dårligere til å hente opp energien igjen.

 

Då, jeg må bytte yrke. Men har ingen aning om hva det skulle være.

Jeg har ikke mye utdanning fra før, har sakte men sikkert jobbet meg oppover karrieremessig. Men npr jeg leder jobbannonser så legges det vekt på div utdannelser, som jeg ikke er nærheten av å ha. Så jeg bør nok tenke på omskolering.

 

Så tenkte jeg å bruke dere til en idedugnad. Hva ville dere omskolert dere til, og hvorfor akkurat det yrket?

 

Anonymous poster hash: ea1cb...8d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her ble det mange skrivefeil, telefonen gjorde noen rettelser som jeg ikke oppdaget før etter at jeg postet. Håper dere skjønner hva jeg mener likevel😊

 

Anonymous poster hash: ea1cb...8d5

Skrevet

Litt lettere dersom du sier hvilket yrke du har nå. Er det kun fordi du er lei eller sliter du med helseproblem?

 

Anonymous poster hash: 2966f...e2d

Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg har kommet til et punkt i livet hvor jeg må gjøre noen endringer for å ha det godt med meg selv.

 

Jeg har en jobb som både er kreativ og praktisk, men til tider er det alt for lange dager, igjen blir dårligere og dårligere til å hente opp energien igjen.

 

Då, jeg må bytte yrke. Men har ingen aning om hva det skulle være.

Jeg har ikke mye utdanning fra før, har sakte men sikkert jobbet meg oppover karrieremessig. Men npr jeg leder jobbannonser så legges det vekt på div utdannelser, som jeg ikke er nærheten av å ha. Så jeg bør nok tenke på omskolering.

 

Så tenkte jeg å bruke dere til en idedugnad. Hva ville dere omskolert dere til, og hvorfor akkurat det yrket?

 

Anonymous poster hash: ea1cb...8d5

Jeg er fascinert av dokumentarfilmer og ville ha utdannet meg innen filmredigering/klipping.

Om ikke film, så kanskje noe med radio.

 

Har også en drøm om et gartneri...

Skrevet

Ridelærer.



Anonymous poster hash: 5a4e5...796
Skrevet

Bibliotekar

 

Anonymous poster hash: 15bc0...64e

Skrevet

Er siviløkonom men er nå på år nr.2 som student. Nå blir det barnevernspedagog- antagelig blir det videreutdanning også men mens jeg er i jobb.

Hadde absolutt valgt feil vei, og irriterte meg i årevis. Så fant jeg ut jeg skulle gjøre noe med det;-)

 

Anonymous poster hash: b3d7f...c78

Skrevet

Bibliotekar

 

Anonymous poster hash: 15bc0...64e

Her og!

Skrevet

 

Bibliotekar

 

Anonymous poster hash: 15bc0...64e

Her og!

 

Jeg også. Fordi jeg elsker bøker, elsker å lese.

Skrevet

Jurist!



Anonymous poster hash: 2c301...88b
Skrevet

Sosionom..

 

Anonymous poster hash: a7895...839

Skrevet

Zoolog.

 

Tenk så spennende å arbeide Afrika rundt i jungel og savannen med fantastiske dyr.

 

Anonymous poster hash: 7cdda...1ff

Skrevet

 

 

 

Bibliotekar

 

Anonymous poster hash: 15bc0...64e

Her og!

Jeg også. Fordi jeg elsker bøker, elsker å lese.
Samme her, pluss at jeg elsker å henge på biblioteket :-)
Skrevet

Takk for mange svar, fint om flere har lyst til å svare 😊

 

Anonymous poster hash: ea1cb...8d5

Skrevet

 

 

 

 

Bibliotekar

 

Anonymous poster hash: 15bc0...64e

Her og!

Jeg også. Fordi jeg elsker bøker, elsker å lese.
Samme her, pluss at jeg elsker å henge på biblioteket :-)
Eg hadde også elska den jobben, trur eg. Men eg hadde nok trivst som lærar også :)
Skrevet

Jeg burde ha blitt oversetter da jeg har et veldig godt språkøre og liker å jobbe med mennesker, men jeg har en hemmelig drøm om å bli hundefører. Kunne også tenke meg å jobbe som motivator, tenk a få jobbe med å få folk til å yte sitt beste!! Fabulous!!!

 

Anonymous poster hash: 1da1a...b2d

Skrevet

Jeg er butikksjef i bokhandel og kunne virkelig ikke tenke meg noe annet :)

 

Alltid oppdatert på nyheter

Får gratis leseeksemplarer fra forlagene

Bokmøter, bokbad, forfattermøter, signeringer o.l med forlagene

Boksalg og alle diskusjonene med kundene

 

Jeg er en bokorm, og bokhandel er livligere enn bibliotek

 

Anonymous poster hash: 56e2e...9cd

Skrevet

Jordmor! Ååååå, jeg skulle så gjerne ha vært jordmor. Sukk.

 

Anonymous poster hash: 224dc...79f

Skrevet

Noe uten turnusarbeid og fri på røde dager! Lykken hadde vel vært en rolig kontorjobb, 8-16.



Anonymous poster hash: 96447...7a2
Skrevet

Jeg burde ha blitt oversetter da jeg har et veldig godt språkøre og liker å jobbe med mennesker, men jeg har en hemmelig drøm om å bli hundefører. Kunne også tenke meg å jobbe som motivator, tenk a få jobbe med å få folk til å yte sitt beste!! Fabulous!!!

 

Anonymous poster hash: 1da1a...b2d

Jeg er oversetter for å slippe å jobbe med mennesker 😉

 

Anonymous poster hash: 7c69d...2af

Skrevet

 

Jeg burde ha blitt oversetter da jeg har et veldig godt språkøre og liker å jobbe med mennesker, men jeg har en hemmelig drøm om å bli hundefører. Kunne også tenke meg å jobbe som motivator, tenk a få jobbe med å få folk til å yte sitt beste!! Fabulous!!!

 

Anonymous poster hash: 1da1a...b2d

Jeg er oversetter for å slippe å jobbe med mennesker

 

Anonymous poster hash: 7c69d...2af

 

Haha, jeg stusset også på det. Jeg er også oversetter, men har en annen jobb i tillegg så jeg ikke skal bli sprø av bare mitt eget selskap. Tipper hun mente tolk. Merkelig å være så god i språk, men ikke ha orden på begrepene sine...

 

Anonymous poster hash: 60852...466

Skrevet

Gynekolog eller fertilitetslege! Hadde vært superinteressant! :)

 

Anonymous poster hash: 39847...bb4

Skrevet

Sykepleier eller "dubber" :-)

 

Anonymous poster hash: 2b72d...235

Skrevet

Litt lettere dersom du sier hvilket yrke du har nå. Er det kun fordi du er lei eller sliter du med helseproblem?

 

Anonymous poster hash: 2966f...e2d

Jeg har ingen fysiske helseskader som gjør at jeg ikke kan fortsette med det jeg gjør nå. Men jeg blir så psykisk utslitt av å jobbe for mye. Og det gjør at jeg tåler konflikter i jobbsammenheng ekstremt dårlig. Jeg er på mellomledernivå, i en bransje som jobber med prosjekt. Det er ikke konflikter hele tiden, men når de oppstår så går jeg rett i kjelleren.

 

Jeg tror ikke at mennesker er så annerledes i andre yrker, men jeg håper at ved å få mer stabile dager, så blir jeg ikke så utslitt. Og dermed mer overskudd til å møte både det som er positivt og negativt.

 

Men, jeg har en gammel ryggskade, så jeg kan ikke ha et yrke med tunge løft.

 

 

Anonymous poster hash: ea1cb...8d5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...