Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #1 Skrevet 25. september 2015 I vinter var det brannøvelse rett etter at jeg kom for å hente,barna (1.klasse) gikk ut i sokker,selv om de skal ha på innesko. Jeg fikk gitt barnet mitt vinterskoene,de måtte stå 10 min i skolegården på snø. Flere av barna frøs og gråt,jeg fikk flere til å stå på sekkene. Tok opp med lærer der og da at de må påse at inneskoene er på inne. 6 åringer husker ikke på sånt alltid. I dag var det brannøvelse igjen,i øs pøs regnvær. Barna uten innesko. Nå ligger barnet mitt med feber. Skal ikke si for sikkert at det er pga brannøvelsen,men tror det. Hvordan er det på skolen til deres barn? Er de flinke til å be barna ta på inneskoene? Anonymous poster hash: da594...613
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #2 Skrevet 25. september 2015 Barna mine hadde brannøvelse denne uken, og alle gikk ut i sokker. Det er viktig at man er rask ut av bygningen og at barna lærer dette ved en øvelse. Tenk om det hadde vært brann? Tipper du hadde vært mer fornøyd med et sykt barn, enn at det omkom fordi barnet var opptatt med å ta på seg sko. Øvelsen skal være reel. Anonymous poster hash: 8ed12...18d
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #3 Skrevet 25. september 2015 Ungene bruker innsko inne på skolen, ja. Anonymous poster hash: 5becd...065
Gjest Muji81 Skrevet 25. september 2015 #4 Skrevet 25. september 2015 Barna mine hadde brannøvelse denne uken, og alle gikk ut i sokker. Det er viktig at man er rask ut av bygningen og at barna lærer dette ved en øvelse. Tenk om det hadde vært brann? Tipper du hadde vært mer fornøyd med et sykt barn, enn at det omkom fordi barnet var opptatt med å ta på seg sko. Øvelsen skal være reel. Anonymous poster hash: 8ed12...18d Da synes jeg skolen skal stille med tørre sokker etterpå. Ved brann blir ikke barna sittende ut skoledagen med våte sokker. Jeg tenker alltid på brannøvelsene vi hadde på skolen når vi har brannøvelse på jobb. Alle tar på seg jakke først. Til hi...vet ikke,har ikke barn i skolealder. Men jeg skjønner frustrasjonen din
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #5 Skrevet 25. september 2015 Barna mine hadde brannøvelse denne uken, og alle gikk ut i sokker. Det er viktig at man er rask ut av bygningen og at barna lærer dette ved en øvelse. Tenk om det hadde vært brann? Tipper du hadde vært mer fornøyd med et sykt barn, enn at det omkom fordi barnet var opptatt med å ta på seg sko. Øvelsen skal være reel.Anonymous poster hash: 8ed12...18d Selvfølgelig. Poenget mitt var at de må passe på at inneskoene er på til enhver tid når de er inne,nettopp med tanke på brann. Ved en reel brann oppstår det panikk i mange tilfeller og da er glatte sokker skummelt. Anonymous poster hash: da594...613
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #6 Skrevet 25. september 2015 I vinter var det brannøvelse rett etter at jeg kom for å hente,barna (1.klasse) gikk ut i sokker,selv om de skal ha på innesko. Jeg fikk gitt barnet mitt vinterskoene,de måtte stå 10 min i skolegården på snø. Flere av barna frøs og gråt,jeg fikk flere til å stå på sekkene. Tok opp med lærer der og da at de må påse at inneskoene er på inne. 6 åringer husker ikke på sånt alltid. I dag var det brannøvelse igjen,i øs pøs regnvær. Barna uten innesko. Nå ligger barnet mitt med feber. Skal ikke si for sikkert at det er pga brannøvelsen,men tror det. Hvordan er det på skolen til deres barn? Er de flinke til å be barna ta på inneskoene? Anonymous poster hash: da594...613 Barnet ditt ble ikke sykt av å gå ut 10 min i regnvær. Det tar litt mer tid før sykdom rekker å bygge seg opp og bryte ut. Jeg er lærer i 1.klasse. Jeg påpeker etter hvert friminutt at de skal ta på innesko. Enda var det ikke alle sko som var på da alarmen ringte. Og ja, da gikk de ut i sokkelesten. Resten av uken hadde alle på skoene til enhver tid inne. Anonymous poster hash: 39958...8fb
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #7 Skrevet 25. september 2015 Har vi ikke en ekspert på brannøvelser her inne da?? 🙊😉 Anonymous poster hash: fccaf...834
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #8 Skrevet 25. september 2015 Hos oss sa de fra på foreldremøte om at alle som ikke har innesko må snarest få skaffet dette pga brannøvelse om få dgr. Det har også stått hver uke på ukebrevet. De sier i fra til barna som ikke har det også at de må bytte. Etter flere uker på skolen sitter rutinen hos de fleste. Jeg syntes det er helt i orden at de går ut i sokkelesten om de ikke har innesko. Det er en del av lørdommen at livet er viktigere og at du ikke rekker å ta på sko om det brenner. Om de frøys, så bør de jo lære ekstra godt å ta på innesko til neste gang. De er ikke unnskyldt om de er 6 år. Selv 2 åringer klarer rutinen. Anonymous poster hash: c4aad...3b2
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #9 Skrevet 25. september 2015 Barna mine hadde brannøvelse denne uken, og alle gikk ut i sokker. Det er viktig at man er rask ut av bygningen og at barna lærer dette ved en øvelse. Tenk om det hadde vært brann? Tipper du hadde vært mer fornøyd med et sykt barn, enn at det omkom fordi barnet var opptatt med å ta på seg sko. Øvelsen skal være reel.Anonymous poster hash: 8ed12...18d Da synes jeg skolen skal stille med tørre sokker etterpå. Ved brann blir ikke barna sittende ut skoledagen med våte sokker. Jeg tenker alltid på brannøvelsene vi hadde på skolen når vi har brannøvelse på jobb. Alle tar på seg jakke først. Til hi...vet ikke,har ikke barn i skolealder. Men jeg skjønner frustrasjonen din Barna skal ha med byttet, inkludert sokker. Jeg vil heller at barna mine kommer seg fort ut ved en brann enn at de er opplært til å ta på seg jakken først. I bhg måtte alle løpe ut i regnet i sokkene. Jenten min har lært at ved brann må man gå fort ut uten å ta med seg noe. Supert! Anonymous poster hash: ae042...feb
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #10 Skrevet 25. september 2015 Byttet=bytteklær Anonymous poster hash: ae042...feb
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #11 Skrevet 25. september 2015 Barna mine hadde brannøvelse denne uken, og alle gikk ut i sokker. Det er viktig at man er rask ut av bygningen og at barna lærer dette ved en øvelse. Tenk om det hadde vært brann? Tipper du hadde vært mer fornøyd med et sykt barn, enn at det omkom fordi barnet var opptatt med å ta på seg sko. Øvelsen skal være reel. Anonymous poster hash: 8ed12...18d Da synes jeg skolen skal stille med tørre sokker etterpå. Ved brann blir ikke barna sittende ut skoledagen med våte sokker. Jeg tenker alltid på brannøvelsene vi hadde på skolen når vi har brannøvelse på jobb. Alle tar på seg jakke først. Til hi...vet ikke,har ikke barn i skolealder. Men jeg skjønner frustrasjonen din Jeg er lærer...Etter 6 uker med ukentlig beskjeder på ukeplan er det fortsatt mange elever som mangler innesko. Skal vi lærere dra hjem og hente innesko til elevene eller ? Anonymous poster hash: 51419...de1
hms33 Skrevet 25. september 2015 #12 Skrevet 25. september 2015 Barna mine hadde brannøvelse denne uken, og alle gikk ut i sokker. Det er viktig at man er rask ut av bygningen og at barna lærer dette ved en øvelse. Tenk om det hadde vært brann? Tipper du hadde vært mer fornøyd med et sykt barn, enn at det omkom fordi barnet var opptatt med å ta på seg sko. Øvelsen skal være reel.Anonymous poster hash: 8ed12...18d Selvfølgelig. Poenget mitt var at de må passe på at inneskoene er på til enhver tid når de er inne,nettopp med tanke på brann. Ved en reel brann oppstår det panikk i mange tilfeller og da er glatte sokker skummelt. Anonymous poster hash: da594...613 Tror du ikke lærere har andre ting å passe på?? Skolebarn bør klare å passe på det selv!!
TinaK 1990 Skrevet 25. september 2015 #13 Skrevet 25. september 2015 Nå er det høstferie og fortsatt mangler mange av barna i klassen til sønnen min innesko. Foreldre er sløve!!!
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #14 Skrevet 25. september 2015 Hos oss bruker ingen innesko. Lærerene har spurt etter, men ingen elever vi gå med de. Mine barn 6. Og 8. Trinn har alltid et par sokker liggende i ranselen! Anonymous poster hash: e90d6...9e1
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #15 Skrevet 25. september 2015 Barna mine hadde brannøvelse denne uken, og alle gikk ut i sokker. Det er viktig at man er rask ut av bygningen og at barna lærer dette ved en øvelse. Tenk om det hadde vært brann? Tipper du hadde vært mer fornøyd med et sykt barn, enn at det omkom fordi barnet var opptatt med å ta på seg sko. Øvelsen skal være reel. Anonymous poster hash: 8ed12...18d Da synes jeg skolen skal stille med tørre sokker etterpå. Ved brann blir ikke barna sittende ut skoledagen med våte sokker. Jeg tenker alltid på brannøvelsene vi hadde på skolen når vi har brannøvelse på jobb. Alle tar på seg jakke først. Til hi...vet ikke,har ikke barn i skolealder. Men jeg skjønner frustrasjonen din Om barna ikke er gamle nok til å huske at de må ta på seg innesko så har de vel med seg skift på skolen? Anonymous poster hash: 8ed12...18d
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #16 Skrevet 25. september 2015 Barna mine hadde brannøvelse denne uken, og alle gikk ut i sokker. Det er viktig at man er rask ut av bygningen og at barna lærer dette ved en øvelse. Tenk om det hadde vært brann? Tipper du hadde vært mer fornøyd med et sykt barn, enn at det omkom fordi barnet var opptatt med å ta på seg sko. Øvelsen skal være reel.Anonymous poster hash: 8ed12...18d Selvfølgelig. Poenget mitt var at de må passe på at inneskoene er på til enhver tid når de er inne,nettopp med tanke på brann. Ved en reel brann oppstår det panikk i mange tilfeller og da er glatte sokker skummelt. Anonymous poster hash: da594...613 Man kan ikke legge alt ansvar på læreren. Barn i skolealder bør kunne ta på seg innesko når de kommer inn fra friminutt. Anonymous poster hash: 8ed12...18d
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #17 Skrevet 25. september 2015 Learning by doing..... Anonymous poster hash: 9df6b...fb3
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #18 Skrevet 25. september 2015 Innesko? Her er det ingen elever på skolen som bruker det. Anonymous poster hash: 1531c...bb5
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #19 Skrevet 25. september 2015 Jeg synes det er idioti å la elever stå i sokkene i snøen i minusgrader. Barnemishandling, rett og slett. Greit at de skal kunne komme seg fort ut, men da må de ha noe ute de kan stå på, ikke i snøen med sokker i 10 minutter! Sånne metoder brukes jo som tortur... Anonymous poster hash: 1a37b...0c6
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #20 Skrevet 25. september 2015 Barna mine hadde brannøvelse denne uken, og alle gikk ut i sokker. Det er viktig at man er rask ut av bygningen og at barna lærer dette ved en øvelse. Tenk om det hadde vært brann? Tipper du hadde vært mer fornøyd med et sykt barn, enn at det omkom fordi barnet var opptatt med å ta på seg sko. Øvelsen skal være reel. Anonymous poster hash: 8ed12...18d Da synes jeg skolen skal stille med tørre sokker etterpå. Ved brann blir ikke barna sittende ut skoledagen med våte sokker. Jeg tenker alltid på brannøvelsene vi hadde på skolen når vi har brannøvelse på jobb. Alle tar på seg jakke først. Til hi...vet ikke,har ikke barn i skolealder. Men jeg skjønner frustrasjonen din Man tar ikke på seg jakke før man går ut når brannalarmen går, det er jo helt idiotisk. Jeg jobber i barnehage, og her må barna som ikke har sko ut på sokkelesten. De skifter sokker etterpå hvis det er behov. Og det burde vel et barn på skolen og klare Anonymous poster hash: f6adf...9ef
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #21 Skrevet 25. september 2015 Barna mine hadde brannøvelse denne uken, og alle gikk ut i sokker. Det er viktig at man er rask ut av bygningen og at barna lærer dette ved en øvelse. Tenk om det hadde vært brann? Tipper du hadde vært mer fornøyd med et sykt barn, enn at det omkom fordi barnet var opptatt med å ta på seg sko. Øvelsen skal være reel. Anonymous poster hash: 8ed12...18d Da synes jeg skolen skal stille med tørre sokker etterpå. Ved brann blir ikke barna sittende ut skoledagen med våte sokker. Jeg tenker alltid på brannøvelsene vi hadde på skolen når vi har brannøvelse på jobb. Alle tar på seg jakke først. Til hi...vet ikke,har ikke barn i skolealder. Men jeg skjønner frustrasjonen din Man tar ikke på seg jakke før man går ut når brannalarmen går, det er jo helt idiotisk. Jeg jobber i barnehage, og her må barna som ikke har sko ut på sokkelesten. De skifter sokker etterpå hvis det er behov. Og det burde vel et barn på skolen og klare Anonymous poster hash: f6adf...9ef Så hvis dere har brannøvelse i 35 minusgrader skal alle stå der i kortarmede skjorter i et kvarter? Ikke noe rart sykefraværet i Norge er høyt... Anonymous poster hash: 1a37b...0c6
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #22 Skrevet 25. september 2015 Barna mine hadde brannøvelse denne uken, og alle gikk ut i sokker. Det er viktig at man er rask ut av bygningen og at barna lærer dette ved en øvelse. Tenk om det hadde vært brann? Tipper du hadde vært mer fornøyd med et sykt barn, enn at det omkom fordi barnet var opptatt med å ta på seg sko. Øvelsen skal være reel. Anonymous poster hash: 8ed12...18d Da synes jeg skolen skal stille med tørre sokker etterpå. Ved brann blir ikke barna sittende ut skoledagen med våte sokker. Jeg tenker alltid på brannøvelsene vi hadde på skolen når vi har brannøvelse på jobb. Alle tar på seg jakke først. Til hi...vet ikke,har ikke barn i skolealder. Men jeg skjønner frustrasjonen din Man tar ikke på seg jakke før man går ut når brannalarmen går, det er jo helt idiotisk. Jeg jobber i barnehage, og her må barna som ikke har sko ut på sokkelesten. De skifter sokker etterpå hvis det er behov. Og det burde vel et barn på skolen og klare Anonymous poster hash: f6adf...9ef Så hvis dere har brannøvelse i 35 minusgrader skal alle stå der i kortarmede skjorter i et kvarter? Ikke noe rart sykefraværet i Norge er høyt... Anonymous poster hash: 1a37b...0c6 Hvis det er bare det en har på seg, så ja. Hva tenker du man skal gjøre da, kle seg først? Anonymous poster hash: f6adf...9ef
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #23 Skrevet 25. september 2015 Barna mine hadde brannøvelse denne uken, og alle gikk ut i sokker. Det er viktig at man er rask ut av bygningen og at barna lærer dette ved en øvelse. Tenk om det hadde vært brann? Tipper du hadde vært mer fornøyd med et sykt barn, enn at det omkom fordi barnet var opptatt med å ta på seg sko. Øvelsen skal være reel. Anonymous poster hash: 8ed12...18d Da synes jeg skolen skal stille med tørre sokker etterpå. Ved brann blir ikke barna sittende ut skoledagen med våte sokker. Jeg tenker alltid på brannøvelsene vi hadde på skolen når vi har brannøvelse på jobb. Alle tar på seg jakke først. Til hi...vet ikke,har ikke barn i skolealder. Men jeg skjønner frustrasjonen din Man tar ikke på seg jakke før man går ut når brannalarmen går, det er jo helt idiotisk. Jeg jobber i barnehage, og her må barna som ikke har sko ut på sokkelesten. De skifter sokker etterpå hvis det er behov. Og det burde vel et barn på skolen og klare Anonymous poster hash: f6adf...9ef Så hvis dere har brannøvelse i 35 minusgrader skal alle stå der i kortarmede skjorter i et kvarter? Ikke noe rart sykefraværet i Norge er høyt... Anonymous poster hash: 1a37b...0c6 Hvis det er bare det en har på seg, så ja. Hva tenker du man skal gjøre da, kle seg først? Anonymous poster hash: f6adf...9ef Er uansett ikke 35 minusgrader her Anonymous poster hash: f6adf...9ef
Mamma_til_2 Skrevet 25. september 2015 #24 Skrevet 25. september 2015 Alle foreldre må lære barna og ta på innesko! Dette gjorde de i bhg 8g de klarer fint og gjøre det på skolen! Når det brenner er det ikke tid til at alle elevene skal begynne og fikle med og ta på sko!
TinaK 1990 Skrevet 25. september 2015 #25 Skrevet 25. september 2015 Jeg synes det er idioti å la elever stå i sokkene i snøen i minusgrader. Barnemishandling, rett og slett. Greit at de skal kunne komme seg fort ut, men da må de ha noe ute de kan stå på, ikke i snøen med sokker i 10 minutter! Sånne metoder brukes jo som tortur... Anonymous poster hash: 1a37b...0c6 Du har virkelig skjønt det. Hva er vitsen med brannøvelse? Tror du det er tid for at elever skal ta på sko og yttertøy ved en evt brann? Er det sååå vanskelig for deg å sende med innesko?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå