Anonym bruker Skrevet 26. september 2015 #26 Skrevet 26. september 2015 Opplevd det samme når jeg ventet gutt nr 2 og 3.. Eneste som er morsomt er at i miljøet med muslimske menn var jeg visst en førstepremie fordi jeg fødte gutter , hehe selv om mannen faktisk avgjør kjønnet . Er norsk og har norsk mann altså men kun når jeg har møtt muslimske menn og kvinner jeg har fått den følelsen av at gutt er best og at jeg var heldig og en god guttemammafødemaskin 😉 Anonymous poster hash: 3a8e7...52e
Anonym bruker Skrevet 26. september 2015 #27 Skrevet 26. september 2015 Her ventes også gutt nr 3... Vi har mistet ei jente tidligere så her kjønn det minst viktige i denne sammenheng.. Men jeg opplever også det som dere skriver over her.. Da jeg møtte naboen i går som har to døtre lurer han på hvordan vi igjen klarer å lage førstepremien☺️ Så det finnes de som tenker annerledes også.. Det eneste jeg ønsker meg er et friskt barn som vi får lov til lå beholde💙 Anonymous poster hash: d7447...d28
Anonym bruker Skrevet 26. september 2015 #28 Skrevet 26. september 2015 Jeg har to gutter, og møtte mye av dette i svangerskap #2. Jeg syntes det var veldig sårende - som om barnet liksom bare var "bra nok" hvis det var en jente? Vi visste ikke kjønn (ville ikke vite), så jeg måtte holde ut jentegnål i nesten ni måneder. Nå prøver vi på tredjemann, og jeg vet at hvis vi lykkes med å bli gravide, vil det helt sikkert bli enda verre enn det var med andremann. Kommer til å be om å få vite kjønn på UL, bare for å kutte ned tiden med mas, i alle fall. Men jeg vet jo allerede hvordan reaksjonene vil bli: Gutt: Ååååååå... *pause* Gratulerer! Så praktisk! Jente: ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!!!!!!!!!!! Fantastisk, gratulerer så mye! Ja, endelig kommer jenta! Det har du vel ventet på! Det er sååå fantastisk med jente, du har sååå mye å glede deg til! Jeg skal kjøpe xxxxx (insert rosa dilldall her). Og så får du bli mormor! Som guttemamma må jeg bare si at jeg synes det er skremmende hvordan det å få jente helt klart anses som "bedre" enn å få gutt. Av kvinner, i alle fall - hva mennene mener vet jeg ikke, for de har vett til ikke å si noe annet enn "gratulerer" uansett! Og ja, jeg vet at kvinner som har "bare" jenter får høre mas om gutt også, men jeg tror absolutt ikke de får høre det like ofte - antakelig fordi det bare er kvinner som maser om slike ting. Anonymous poster hash: 917b6...dea Typo i innlegget, jeg mente "som om barnet liksom ikke var bra nok hvis det var en GUTT" selvsagt... Anonymous poster hash: 917b6...dea Har litt motsatt erfaring, har bl a fått høre av en mann at det var "1.premie!" da jeg skulle ha gutt... Her og. Da første viste seg å være en gutt sa en kompis til mannen min: "Så bra, da er det viktigste unnagjort!" Anonymous poster hash: a29e8...da8
Anonym bruker Skrevet 26. september 2015 #29 Skrevet 26. september 2015 Ikke bry deg om kommentarer. Ønsker meg kun gutter jeg, og er sjeleglad om jeg kun får det. En jente er sikkert supert, men jeg vil ikke ha en jente med alt drama som fører med.. Og jeg er rimelig sikker på at mine svigerdøtre vil like meg når den gang kommer. Og jeg vil ikke savne en datter som ringer meg om alt mulig.. Er 100 % sikker på at jeg klarer meg fint uten.. Anonymous poster hash: d6e7d...f40
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå