Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #1 Skrevet 25. september 2015 Jeg er gravid med nr.3 og har to gutter fra før av. For oss spiller det ingen rolle hva den neste blir, er mer bekymret for at det skal være noe galt med fosteret. Tenker: kan jeg virkelig være så heldig å få enda et friskt barn? Føler jeg har oddsen imot meg. Uansett: folk henger seg så sinnsykt opp i at det skal være en jente denne gangen. Og hormonell som jeg er om dagen så kjenner jeg at det irriterer meg og er det verste jeg får høre for tida. Blir direkte sint faktisk! Føler at de mener at gutta mine ikke er bra nok, eller "stas" nok. Det må komme en jente liksom. Det toppet det seg litt da jeg lunsja med venninner og alle de har døtre og de begynte å mase om jenta. Da sa jeg bare: vet ikke om jeg vil ha en jente jeg, jeg er guttemamma. Hva skal jeg gjøre med en jente liksom? Hva er så stas med det? De ble litt satt ut, da de forventet at jeg jeg automatisk ville ha det. Jeg ser for meg en herlig bittelillebror for å være helt ærlig. Jeg vet hvor fantastisk det er med gutter, jeg er guttemamma med alt det innebærer og elsker det. Dette barnet var ikke planlagt og jeg var ferdig med barn, men jeg tar ikke abort. Må bare innstille meg på tre barn. Men dette tjaset om jente begynner å gå meg på nervene! Mulig jeg er ekstra hormonell og hissig om dagen som gjør det, mister helt lysten på jente bare noen nevner det. Huff, føler meg slem som tenker sånn og, men går så innmari i forsvarsposisjon ovenfor gutta mine. Jeg vet jo ingenting om å ha jente og det vil sikkert være fantastisk det og. Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men er det noen som klarer å kjenne seg igjen i dette jeg skriver eller er jeg i ferd med å rable helt med disse gravidhormonene? Anonymous poster hash: e5b34...a4c
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #2 Skrevet 25. september 2015 Samme opplevde jeg. Alle maste om jente, sa de trodde jeg fikk jente, snakket om babyen som om det var en jente osv. Men det blir gutt nr 3 og jeg er veldig fornøyd 😄 Anonymous poster hash: 6ab7a...f1d
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #3 Skrevet 25. september 2015 Ja,det er utrolig plagsomt og sårt ovenfor de barna man alt har. Jeg opplevde det samme med gutt nummer tre, holdt på å bli sprø. Da vi ventet nummer fire og fikk vite at det var jente, tenkte jeg at det kanskje ville stoppe alt mas, men neida. Da skulle alle fortelle meg om alle de visste som hadde fått vite feil kjønn på Ul, så det var nok ikke jente nei. Gha... Anonymous poster hash: a36ab...0fb
Gjest Antarctica Skrevet 25. september 2015 #4 Skrevet 25. september 2015 Alle mine er gutter, og da jeg var på vei med den siste fikk jeg en gang en lur replikk fra tante: "Nei, det er flott om det blir enda en gutt. For nå kan jeg liksom det slaget!"
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #5 Skrevet 25. september 2015 Alt man skal hisse seg opp over og overtolke. Virker som det er du som har størst problemer med å få en gutt til. Anonymous poster hash: b161a...154
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #6 Skrevet 25. september 2015 Alt man skal hisse seg opp over og overtolke. Virker som det er du som har størst problemer med å få en gutt til. Anonymous poster hash: b161a...154 Toillprat!!!! Du e vel en av dem som maser om at man må ha begge kjønn for å være lykkelig lzm😁 Anonymous poster hash: a6e88...7ed
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #7 Skrevet 25. september 2015 Jeg har det motsatt - har to jenter og venter jente nummer tre. Veldig mange har ønsket at tredjemann var gutt uavhengig av meg og mannen. Tror det bare er en generell oppfatning om at alle ønsker seg en av hvert kjønn. Så det skal du ikke tenke på, de mener nok ikke noe vondt! Synes det blir stas med jente nummer tre jeg, og bryr meg null om eventuelle kommentarer Anonymous poster hash: 7f467...0a0
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #8 Skrevet 25. september 2015 Folk maste fryktelig om jente når jeg var gravid om at det måtte bli jente siden jeg hadde gutt. Kjente også at jeg ville ha gutt bare for å vise at det var supert. Nå døde han 1 månde før termin og hvis noen så mye som våger å ymte om foretrukket kjønn neste gang er jeg stygt redd jeg kommer til å slå til dem. Jeg vil bare ha en baby som lever. Alt man skal hisse seg opp over og overtolke. Virker som det er du som har størst problemer med å få en gutt til. Anonymous poster hash: b161a...154 Du vet tydligvis ikke hvordan det føles når folk ymter hver dag om at du må få et gitt kjønn. Frem til jeg var gravid med nr to trudde jeg faktisk at begge kjønn var like bra i Norge, men det ble ganske tydlig det at jente er selve gullskuddet for mange. Folk tror de er morsomme og sier det slik at det blir tatt som en spøk, men når man hører det 3 gang for dag i 9 månder. Så er det et jævla gnæg. Folk kan ta sin en av hvert kjønn ideologi og stappe den i ræva. Anonymous poster hash: 7b029...e51
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #9 Skrevet 25. september 2015 Jeg ble uplanlagt gravid, risikosvabgerskap, diagnose med mye medisiner, spesialist, kirurg og fødselslege hadde møte og godkjente svangerskapet. Jeg er livredd for komplikasjoner og ønsker virkelig kun et friskt barn. Hva er det alle er opptatt av? Jo om det er motsatt kjønn av de to første. Det betyr virkelig ingenting. Folk vet hva jeg går gjennom, de vet legene følger nøye med hver eneste uke, at jeg antagelig må i narkose under svangerskapet, at man håper men ikke vet om dette går greit. Likevel er kjønn visst det viktigste for veldig mange. Anonymous poster hash: 192ae...c9e
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #10 Skrevet 25. september 2015 Jeg har to gutter, og møtte mye av dette i svangerskap #2. Jeg syntes det var veldig sårende - som om barnet liksom bare var "bra nok" hvis det var en jente? Vi visste ikke kjønn (ville ikke vite), så jeg måtte holde ut jentegnål i nesten ni måneder. Nå prøver vi på tredjemann, og jeg vet at hvis vi lykkes med å bli gravide, vil det helt sikkert bli enda verre enn det var med andremann. Kommer til å be om å få vite kjønn på UL, bare for å kutte ned tiden med mas, i alle fall. Men jeg vet jo allerede hvordan reaksjonene vil bli: Gutt: Ååååååå... *pause* Gratulerer! Så praktisk! Jente: ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!!!!!!!!!!! Fantastisk, gratulerer så mye! Ja, endelig kommer jenta! Det har du vel ventet på! Det er sååå fantastisk med jente, du har sååå mye å glede deg til! Jeg skal kjøpe xxxxx (insert rosa dilldall her). Og så får du bli mormor! Som guttemamma må jeg bare si at jeg synes det er skremmende hvordan det å få jente helt klart anses som "bedre" enn å få gutt. Av kvinner, i alle fall - hva mennene mener vet jeg ikke, for de har vett til ikke å si noe annet enn "gratulerer" uansett! Og ja, jeg vet at kvinner som har "bare" jenter får høre mas om gutt også, men jeg tror absolutt ikke de får høre det like ofte - antakelig fordi det bare er kvinner som maser om slike ting. Anonymous poster hash: 917b6...dea
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #11 Skrevet 25. september 2015 Jeg har to gutter, og møtte mye av dette i svangerskap #2. Jeg syntes det var veldig sårende - som om barnet liksom bare var "bra nok" hvis det var en jente? Vi visste ikke kjønn (ville ikke vite), så jeg måtte holde ut jentegnål i nesten ni måneder. Nå prøver vi på tredjemann, og jeg vet at hvis vi lykkes med å bli gravide, vil det helt sikkert bli enda verre enn det var med andremann. Kommer til å be om å få vite kjønn på UL, bare for å kutte ned tiden med mas, i alle fall. Men jeg vet jo allerede hvordan reaksjonene vil bli: Gutt: Ååååååå... *pause* Gratulerer! Så praktisk! Jente: ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!!!!!!!!!!! Fantastisk, gratulerer så mye! Ja, endelig kommer jenta! Det har du vel ventet på! Det er sååå fantastisk med jente, du har sååå mye å glede deg til! Jeg skal kjøpe xxxxx (insert rosa dilldall her). Og så får du bli mormor! Som guttemamma må jeg bare si at jeg synes det er skremmende hvordan det å få jente helt klart anses som "bedre" enn å få gutt. Av kvinner, i alle fall - hva mennene mener vet jeg ikke, for de har vett til ikke å si noe annet enn "gratulerer" uansett! Og ja, jeg vet at kvinner som har "bare" jenter får høre mas om gutt også, men jeg tror absolutt ikke de får høre det like ofte - antakelig fordi det bare er kvinner som maser om slike ting. Anonymous poster hash: 917b6...dea Typo i innlegget, jeg mente "som om barnet liksom ikke var bra nok hvis det var en GUTT" selvsagt... Anonymous poster hash: 917b6...dea
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #12 Skrevet 25. september 2015 Folk maste fryktelig om jente når jeg var gravid om at det måtte bli jente siden jeg hadde gutt. Kjente også at jeg ville ha gutt bare for å vise at det var supert. Nå døde han 1 månde før termin og hvis noen så mye som våger å ymte om foretrukket kjønn neste gang er jeg stygt redd jeg kommer til å slå til dem. Jeg vil bare ha en baby som lever. Alt man skal hisse seg opp over og overtolke. Virker som det er du som har størst problemer med å få en gutt til. Anonymous poster hash: b161a...154 Du vet tydligvis ikke hvordan det føles når folk ymter hver dag om at du må få et gitt kjønn. Frem til jeg var gravid med nr to trudde jeg faktisk at begge kjønn var like bra i Norge, men det ble ganske tydlig det at jente er selve gullskuddet for mange. Folk tror de er morsomme og sier det slik at det blir tatt som en spøk, men når man hører det 3 gang for dag i 9 månder. Så er det et jævla gnæg. Folk kan ta sin en av hvert kjønn ideologi og stappe den i ræva. Anonymous poster hash: 7b029...e51 Godt skrevet i andre avsnitt! Fullstendig enig. Og så forferdelig synd å høre om den lille gutten din. Kondolerer! Anonymous poster hash: 917b6...dea
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #13 Skrevet 25. september 2015 Alle mine er gutter, og da jeg var på vei med den siste fikk jeg en gang en lur replikk fra tante: "Nei, det er flott om det blir enda en gutt. For nå kan jeg liksom det slaget!" Hehe! Eller så kan man si "mann inn - mann ut!". Det gjorde noen jeg kjenner da de var gravide med gutt #3, det fikk slutt på kommentarene. Anonymous poster hash: 917b6...dea
Hjertefru Skrevet 25. september 2015 #14 Skrevet 25. september 2015 Skjønner at du synes det er sårt at folk fokuserer så voldsomt på dette, men tror det er en vanlig (mis)oppfatning at man ønsker seg begge kjønn. Så jeg tror kommentarene stort sett er gitt i beste mening. Min svigermor for eksempel, når hun hørte at nabodama hadde fått barn nr 2, som var jente (førstemann var gutt) : "Å, så deilig for henne! Da er hun ferdig!!".... Det er liksom holdningen. Svigermor har selv to barn, en av hvert kjønn. Hun er i tillegg av den generasjonen som helst ikke skulle ha mer enn to.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #15 Skrevet 25. september 2015 Da jeg skulle ha gutt nr 2 fikk jeg noen sånne kommentarer. Jeg brydde meg ikke. Helt ærlig så tror jeg det er en form for small talk - de færreste har en genuin interesse / engasjement rundt hvilket kjønn andre 'burde' få. De fleste har nok med sitt. Det er iallfall min oppfatning. Anonymous poster hash: 359f3...b83
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #16 Skrevet 25. september 2015 Er samme nå når jeg bare venter nr 2. Har jente og får nå gutt, fått masse kommentarer på at det er så bra for da er jeg ferdig. Hadde Vært like ferdig om jeg fikk to jenter, ønska meg egentlig to av samme kjønn Anonymous poster hash: 4d315...7dc
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #17 Skrevet 25. september 2015 Jeg har en jente og er gravid med nr 2. Spiller ingen rolle for oss hva nr 2 blir. Synes det virker så kjekt for barna når de er av samme kjønn, så kunne gjerne tenkt meg en jente til. Nå har vi en lillebror i magen, og det blir nok fantastisk det også. Men jeg merker også at jeg blir litt irritert når folk spør om kjønn. Når jeg sier det blir en gutt, så er det liksom så stor stas og at vi er så heldige som får en av hver... Vi er veldig heldige dersom vi får to friske barn, og jeg har aldri tenkt at man måtte ha en av hvert kjønn for å være en komplett familie.... Anonymous poster hash: 508b7...da8
Tired mama Skrevet 25. september 2015 #18 Skrevet 25. september 2015 Jeg opplevde akkurat det samme. Fikk så utrolig mange kommentarer om at tredjemann mååååttte være jente. Kom selvfølgelig en gutt til. 😊 Og jeg er så umåtelig stolt over det lille trekløveret mitt. Hadde vært like stolt om det hadde vært tre jenter også. Eller av begge kjønn. Jeg ble faktisk såret på vegne av minstemann da folk rundt meg så tydelig viste sin skuffelse. Men man må bare overse slike kommentarer. De vet ikke bedre, og mener helt sikkert ikke noe vondt med det. 😊
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #19 Skrevet 25. september 2015 Når vi fekk vete at vi venta jente, vart alle overlykkelige, men ingen brydde seg om å spørre om ungen var frisk, alle berre spurte etter kjønn. Dette var ei jente vi hadde fått beskjed om at kunne ha ein alvorlig hjertefeil, men ingen brydde seg om det, so lenge vi fekk jente. Til neste barn har vi bestemt oss for å ikkje vete kva kjønnet er, rett og slett fordi vil ha fokuset på at barnet er friskt, ikkje kva det har mellom beina. Anonymous poster hash: 32084...4b2
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #20 Skrevet 25. september 2015 Hadde to jenter fra før, og fødte i sommer en nydelig jente nummer tre! Da jeg gikk gravid var det veldig mange som "sukket i sympati" da jeg fortalte at nr tre også så ut til å bli en jente, de sa det ikke rett ut, men mer sånn jaja, en jente til ja... Men det var også en del som uttrykte at det ville vel bli koselig med tre jenter, som kan få mye glede av hverandre opp igjennom. En lett blanding av kommentarer med andre ord, men også innad i familien kunne jeg merke et uuttalt ønske om at tredjemann skulle bli gutt, og svigermor sa det til og med rett ut, med nr fire kommer nok gutten. Hun om det, jeg har aldri satt det som noe must å få en gutt og er veldig veldig fornøyd med de tre nydelige jentene mine, babyfabrikken er stengt og vi er og blir en jentefamilie her i hus!! Anonymous poster hash: 859da...819
*Miss Marple* Skrevet 25. september 2015 #21 Skrevet 25. september 2015 Jeg må bare få forsvare dem som plumper ut med 'ja, nå kommer vel xxx da' haha... Jeg har gjort det selv en gang og skjems enda. En dame med to gutter fortalte stolt at hun var gravid igjen, og av en eller annen grunn syns jeg det passet seg å si akkurat det. Spesielt dumt ble det siden jeg akkurat hadde fått jente selv, akkurat som det var det viktigste. Jeg kunne bitt tungen av meg da jeg såg reaksjonen hennes og prøvde å ro meg i land med noen 'kloke' kommentarer, noe som selvsagt ikke gjorde ting bedre. Flaut, tankeløst og dumt, men ikke vondt ment og jeg mener faktisk helt oppriktig at kjønn kommer langt ned på listen over hva som er viktig. Så prøv å vær litt raus med sånne kommentarer, ofte er det bare for å ha noe å si, rett og slett.
Gjest Antarctica Skrevet 25. september 2015 #22 Skrevet 25. september 2015 Jeg har to gutter, og møtte mye av dette i svangerskap #2. Jeg syntes det var veldig sårende - som om barnet liksom bare var "bra nok" hvis det var en jente? Vi visste ikke kjønn (ville ikke vite), så jeg måtte holde ut jentegnål i nesten ni måneder. Nå prøver vi på tredjemann, og jeg vet at hvis vi lykkes med å bli gravide, vil det helt sikkert bli enda verre enn det var med andremann. Kommer til å be om å få vite kjønn på UL, bare for å kutte ned tiden med mas, i alle fall. Men jeg vet jo allerede hvordan reaksjonene vil bli: Gutt: Ååååååå... *pause* Gratulerer! Så praktisk! Jente: ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!!!!!!!!!!! Fantastisk, gratulerer så mye! Ja, endelig kommer jenta! Det har du vel ventet på! Det er sååå fantastisk med jente, du har sååå mye å glede deg til! Jeg skal kjøpe xxxxx (insert rosa dilldall her). Og så får du bli mormor! Som guttemamma må jeg bare si at jeg synes det er skremmende hvordan det å få jente helt klart anses som "bedre" enn å få gutt. Av kvinner, i alle fall - hva mennene mener vet jeg ikke, for de har vett til ikke å si noe annet enn "gratulerer" uansett! Og ja, jeg vet at kvinner som har "bare" jenter får høre mas om gutt også, men jeg tror absolutt ikke de får høre det like ofte - antakelig fordi det bare er kvinner som maser om slike ting. Anonymous poster hash: 917b6...dea Typo i innlegget, jeg mente "som om barnet liksom ikke var bra nok hvis det var en GUTT" selvsagt... Anonymous poster hash: 917b6...dea Har litt motsatt erfaring, har bl a fått høre av en mann at det var "1.premie!" da jeg skulle ha gutt...
Krumelur Skrevet 25. september 2015 #23 Skrevet 25. september 2015 Skjønner heller ikke hva slags folk som bryr seg så mye. Har to gutter, og da jeg venter nr to fikk jeg bare kommentarer om hvor kjekt det var å være to brødre. Tror også det må være small talk, folk flest er vel ikke så opptatt av hva slags kjønn andre får?
Anonym bruker Skrevet 26. september 2015 #24 Skrevet 26. september 2015 Første gang jeg var gravid opplevde jeg så mye fokus på kjønn at jeg ikke orket å vite kjønn på oul. Opplevde ønske om "rett" kjønn, og syns det var sårt om det kom "feil" kjønn. Da fødselen var overstått, kunne ikke kjønnet betydd mindre. Da jeg neste gang ble gravid med tvillinger, opplevde jeg at folk rundt sa at denne gangen måtte det komme motsatt av hva jeg fikk første gang. Har tre barn av samme kjønn, og er strålende fornøyd. Har det foresten så travelti hverdagen at jeg ikke har tid til å fokusere på kjønnet, bare på selve barnet. Anonymous poster hash: 1f63c...c95
Anonym bruker Skrevet 26. september 2015 #25 Skrevet 26. september 2015 Jeg sier aldri noe rundt kjønn til andre, men så har jeg heller ingen ønsker om barn av begge kjønn. Jeg ønsket meg kun jenter, og er sjeleglad for at alle barna er jenter! Anonymous poster hash: ecb1e...a13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå