Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #1 Skrevet 25. september 2015 Hva mener dere? Anonymous poster hash: d2b56...89b
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #2 Skrevet 25. september 2015 Spesielt hvis de har samme etternavn ja og hvis det er et "fornavn". Ikke spesielt hvis det er et familiebarnehage. Anonymous poster hash: 37398...0d5
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #3 Skrevet 25. september 2015 Spesielt hvis de har samme etternavn ja og hvis det er et "fornavn". Ikke spesielt hvis det er et familiebarnehage. Anonymous poster hash: 37398...0d5 Fnis, familienavn ikke familiebarnehage... Anonymous poster hash: 37398...0d5
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 25. september 2015 #4 Skrevet 25. september 2015 Jeg syns det er kjempefint 😊
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #5 Skrevet 25. september 2015 Jeg synes egentlig det er spesielt ja. Regner med at det er et familienavn side dere vil at flere skal ha samme navn? Anonymous poster hash: 97e4d...e5b
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #6 Skrevet 25. september 2015 Nei, det er jo veldig vanlig. Men jeg synes det er litt rart om du tenker på å ha likt 2.fornavn, f.eks Lars Andre og Knut Andre. Da tenker jeg det er spesielt og lite kreativt... Anonymous poster hash: cca34...ac5
SuperFries Skrevet 25. september 2015 #7 Skrevet 25. september 2015 Mellomnavn er nå det som tidligere var etternavn nr 1. Som Siri Hansen Knutsen, og Silje Hansen Knutsen. Regner med at du mener fornavn nr 2? Som i Per Kristian og Pål Kristian? Hvis ja, så er det spesielt.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #8 Skrevet 25. september 2015 Jeg synes egentlig det er spesielt ja. Regner med at det er et familienavn side dere vil at flere skal ha samme navn? Anonymous poster hash: 97e4d...e5b Jeg tenker da at mellomnavn er fornavn nr 2 Anonymous poster hash: 97e4d...e5b
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #9 Skrevet 25. september 2015 Jeg vet om 3 søstre som heter Marie som andre navn. For å være ærlig synes jeg det ser teit ut. Anonymous poster hash: 18cc1...cbf
TPK Skrevet 25. september 2015 #10 Skrevet 25. september 2015 Ja, det blir veldig rart! Jeg kjenner en familie med tre gutter med samme fornavn nr to, og det er bare maget spesielt. Mange som reagerer på det.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #11 Skrevet 25. september 2015 Jeg synes det er spesielt, ja. Eneste unntak jeg kan tenke meg er en familie jeg kjenner (ikke norsk opprinnelig) hvor ALLE gutter i familien får et spesielt navn som mellomnavn (de har 3-4 fornavn hver). Slik har det vært i flere generasjoner, og navnene brukes ikke til daglig. Anonymous poster hash: 9c4e9...820
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #12 Skrevet 25. september 2015 Ikke spesielt å ha samme mellomnavn i familie. Jeg deler mellomnavn med min mor, mine søsken on min datter. Mellomnavn er ikke fornavn nr. 2! Det heter da dobbelt fornavn. Paragraf 9 lov om personnavn (navneloven) sier: Navn som kan tas som etternavn, kan tas som mellomnavn. Anonymous poster hash: d915f...ea2
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #13 Skrevet 25. september 2015 Veldig rart med mindre du er Michael Jackson. Anonymous poster hash: 86f0d...46d
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #14 Skrevet 25. september 2015 Eller Diana ross. Der har de vel samme navn omtrent de sønnene bare i motsatt rekkefølge eller noe.. Anonymous poster hash: 52af3...f95
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #15 Skrevet 25. september 2015 Fant det ut nå. Arne Næss og Diana Ross får ungene Evan Olav Ross Næss og Ross Arne Næss. Det går i surr da eller Anonymous poster hash: 52af3...f95
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #16 Skrevet 25. september 2015 Det er uproblematisk. Ofte bruker man jo ikke mellomnavn til vanlig heller. Om dere ønsker samme mellomnavn til guttene, så gjør det Anonymous poster hash: 079ed...f87
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #17 Skrevet 25. september 2015 Tja... Jeg vet om en familie med 19 unger - der 12 er jenter (om jeg ikke husker helt feil), og resten gutter. Alle guttene heter Gunnar som mellomnavn, er nok et familienavn som går i arv, og ikke brukes i det daglige. Jeg personlig, synes det er helt ok, kanskje noen av disse guttene ønsker å bruke dette navnet videre til sine barn (mens andre ikke), så hvorfor ikke? Anonymous poster hash: f882a...ca4
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #18 Skrevet 25. september 2015 Tja... Jeg vet om en familie med 19 unger - der 12 er jenter (om jeg ikke husker helt feil), og resten gutter. Alle guttene heter Gunnar som mellomnavn, er nok et familienavn som går i arv, og ikke brukes i det daglige. Jeg personlig, synes det er helt ok, kanskje noen av disse guttene ønsker å bruke dette navnet videre til sine barn (mens andre ikke), så hvorfor ikke? Anonymous poster hash: f882a...ca4 Vet ikke helt hva som er mest merkelig her - at familien har 19 barn, eller at fantasien rant tom når det gjaldt navn... Anonymous poster hash: 55912...ba9
Anonym bruker Skrevet 26. september 2015 #19 Skrevet 26. september 2015 Mannen og de to guttene våre har samme andre fornavn. Synes selv det er litt spesielt, men føler ikke at andre reagerer på det. Hos oss var det et kompromiss ved førstemann, han fikk mitt etternavn og mannens andre fornavn. Og da vi noen år senere fikk enda en gutt, måtte jo de og ha noe til felles😂 så da har mannen og gutta felles 2.fornavn og jeg og gutta har felles etternavn. Anonymous poster hash: c4975...e09
Anonym bruker Skrevet 26. september 2015 #20 Skrevet 26. september 2015 Mannen og de to guttene våre har samme andre fornavn. Synes selv det er litt spesielt, men føler ikke at andre reagerer på det. Hos oss var det et kompromiss ved førstemann, han fikk mitt etternavn og mannens andre fornavn. Og da vi noen år senere fikk enda en gutt, måtte jo de og ha noe til felles😂 så da har mannen og gutta felles 2.fornavn og jeg og gutta har felles etternavn. Anonymous poster hash: c4975...e09 Men ingen bruker det 2. Fornavnet i dagligtale da, hadde de gjort det, hadde det blitt litt for rart for meg... Anonymous poster hash: c4975...e09
Anonym bruker Skrevet 26. september 2015 #21 Skrevet 26. september 2015 Du med Diana Ross og Arne Næss. Ross og Næss er etternavn så at begge heher Ross og Næss er jo normalt. Begge heter jo ikke Arne. Anonymous poster hash: 86f0d...46d
Anonym bruker Skrevet 26. september 2015 #22 Skrevet 26. september 2015 Jeg synes det kan være stilig. Jeg vet om en familie der alle menn har samme mellomnavn. Det er et litt spesielt navn, og så har de et litt kjedelig etternavn. Mellomnavnet blir ikke brukt til vanlig, men det er kult at det er der. Anonymous poster hash: 01def...1aa
Anonym bruker Skrevet 26. september 2015 #23 Skrevet 26. september 2015 Du med Diana Ross og Arne Næss. Ross og Næss er etternavn så at begge heher Ross og Næss er jo normalt. Begge heter jo ikke Arne. Anonymous poster hash: 86f0d...46d Men han ene har jo etternavnet som fornavn da Anonymous poster hash: 52af3...f95
Gjest Antarctica Skrevet 26. september 2015 #24 Skrevet 26. september 2015 Mannen og de to guttene våre har samme andre fornavn. Synes selv det er litt spesielt, men føler ikke at andre reagerer på det. Hos oss var det et kompromiss ved førstemann, han fikk mitt etternavn og mannens andre fornavn. Og da vi noen år senere fikk enda en gutt, måtte jo de og ha noe til felles😂 så da har mannen og gutta felles 2.fornavn og jeg og gutta har felles etternavn. Anonymous poster hash: c4975...e09 Men ingen bruker det 2. Fornavnet i dagligtale da, hadde de gjort det, hadde det blitt litt for rart for meg... Anonymous poster hash: c4975...e09 Men unnskyld at jeg spør - la oss si at far heter Olav Arne Karlsen og mor heter Hilde Åros. Første sønn blir hetende Vegard Arne Åros. Andre sønn blir hetende Mathias Arne Åros. Hadde de ikke fått like mye til felles om sønn nr 2 het Mathias Olav Åros?
Anonym bruker Skrevet 26. september 2015 #25 Skrevet 26. september 2015 Jeg synes ikke det er rart i det hele tatt. Hvertfall ikke hvis det er et navn dere ikke bruker i det daglige, men som er av symbolsk betydning. Vet om flere familier der alle jentene eller alle guttene har samme mellomnavn/fornavn nr 2. Anonymous poster hash: bf691...7be
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå