Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #1 Skrevet 24. september 2015 Var en dag jeg hentet gutten i Bhg, jeg bytta bleie med det samme vi kom hjem og oppdaget at det var en del avføring under pungen! Bleia og rumpa var altså ren men han var ikke vasket ordentlig! Kjenner jeg ble skuffa da altså Han har kommet hjem med brødskive og pålegg i håret et par ganger... Har også lagt merke til at når jeg henter han hender det at 1-2 barn er ute alene uten voksne. De og resten av barna var inne. Synes dette er litt uansvarlig av dem. Håper dette er engangstilfeller at sånt skjer. Mulig jeg overreagerer, eller hva mener dere? Anonymous poster hash: 8f910...0fc
Miss Honey Skrevet 24. september 2015 #2 Skrevet 24. september 2015 Sløvt å ikke vaske skikkelig!! Det hadde jeg reagert på og sagt fra om. Når det gjelder de som var alene ute, hvor gamle var barna? I vår barnehage fikk førskolebarna være ute alene litt lenger etter de andre gikk inn. De voksne sjekket hvert 5. min. Syns det var greit at de største fikk lov å være ute litt på egen hånd. Leker jo alene ute hjemme så hvirfor ikke i bhg.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #3 Skrevet 24. september 2015 Mat i håret må man regne med. Bæsj under pungen kan skje, men er ikke greit, det bør du gi beskjed om så de blir nøyere med vaskingen. Og unger ute alene er totalt uansvarlig! Anonymous poster hash: 267aa...cda
Sint naken biltyv Skrevet 24. september 2015 #4 Skrevet 24. september 2015 Hahaha, er det seriøst? Har han hatt mat i håret?? Må bare ta han ut av barnehagen med en gang!
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #5 Skrevet 24. september 2015 Mat i håret må man regne med. Bæsj under pungen kan skje, men er ikke greit, det bør du gi beskjed om så de blir nøyere med vaskingen. Og unger ute alene er totalt uansvarlig! Anonymous poster hash: 267aa...cda Veldig veldig vanlig at skolestarterbarna er ute "alene" en liten stund, akkurat som det vil være vanlig å slippe en 4 - 5 åring ut for å leke i hagen/ rundt hushjørnet med jevnlig tilsyn... Normal øving på normale ferdigheter. Anonymous poster hash: 75015...851
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #6 Skrevet 24. september 2015 Hahaha, er det seriøst? Har han hatt mat i håret?? Må bare ta han ut av barnehagen med en gang! Ler så mye at vannet går nok hvert øyeblikk her ;p Anonymous poster hash: 01ff4...4f4
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #7 Skrevet 24. september 2015 Mat i håret må man regne med. Bæsj under pungen kan skje, men er ikke greit, det bør du gi beskjed om så de blir nøyere med vaskingen. Og unger ute alene er totalt uansvarlig! Anonymous poster hash: 267aa...cda Veldig veldig vanlig at skolestarterbarna er ute "alene" en liten stund, akkurat som det vil være vanlig å slippe en 4 - 5 åring ut for å leke i hagen/ rundt hushjørnet med jevnlig tilsyn... Normal øving på normale ferdigheter. Anonymous poster hash: 75015...851 Hvis det er de eldste barna og det er gjort i trygge og kontrollerte former, så er det vel ok. Jeg regnet med de var helt uten tilsyn (glemt igjen ute) og svarte dessuten med tanke på vår egen barnehage som ligger rett ved sterkt trafikkert vei og med et gjerde som er en vits. Men selvsagt er det jo ikke sånn alle steder. Anonymous poster hash: 267aa...cda
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #8 Skrevet 24. september 2015 Hahaha, er det seriøst? Har han hatt mat i håret?? Må bare ta han ut av barnehagen med en gang! Hvis barna har mat i håret plukker man det ut/vasker over med klut. Gjør ikke du det om ungene dine har mat i håret? Anonymous poster hash: 8f910...0fc
Sint naken biltyv Skrevet 26. september 2015 #9 Skrevet 26. september 2015 Hahaha, er det seriøst? Har han hatt mat i håret?? Må bare ta han ut av barnehagen med en gang! Hvis barna har mat i håret plukker man det ut/vasker over med klut. Gjør ikke du det om ungene dine har mat i håret? Anonymous poster hash: 8f910...0fc Jo men jeg har tre unger å passe på mens det er ørten i barnehagen😂😂
Anonym bruker Skrevet 26. september 2015 #10 Skrevet 26. september 2015 I vår bhg får førskolebarna være alene ute i korte perioder. Det er avtalt med foreldrene. Mat i håret hører med. Du forventer vel ikke at bhg vasker håret til ungen? Så lenge slurvete vask er en engangshendelse er det ganske snerpete å ta det opp. Anonymous poster hash: 707a2...bf3
the amazing spidermamma Skrevet 26. september 2015 #11 Skrevet 26. september 2015 De kunne jo ha tatt en liten runde med kluten hvis det er leverpostei i håret. Det tar ikke lang tid. Synes de bør få vite at det legges merke til.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2015 #12 Skrevet 26. september 2015 Det med mat I håret kan fort skje, avføring under pungen kan og skje, jeg har fått høre fra noen i bhg jeg jobber I at vi skal ikke ta i tissen eller pungen for og vaske, men vaske rundt ol, dette er vell for intimsonen til barnet el! De barna som var alene, var de helt alene eller var de det voksne ute men fra andre avd? Anonymous poster hash: 397b5...9cd
Modesty Blaise. Skrevet 26. september 2015 #13 Skrevet 26. september 2015 Hadde ikke gjort noe med det så lenge det er en gang. Selvfølgelig bør de vaske ordentlig når de skifter bleie, men ting skjer plutselig. Og mat i håret ser jeg ikke engang problemet med så lenge det ikke var en halv brødskive som satt fast... 😊
Aminaah Skrevet 26. september 2015 #14 Skrevet 26. september 2015 (endret) Jeg hadde gitt beskjed til barnehagen om vasken nedentil. Om barnet går med dette hele dagen kan det bli sårt og vondt. Sånt kan selvfølgelig skje men burde ikke skje. De voksne burde ha god nok tid til å kunne ta vasken ordentlig! Når det gjelder mat i håret ville jeg ikke sagt noe, henter noen ganger min eldste med litt av hvert rundt munnen. Endret 26. september 2015 av Aminaah
Anonym bruker Skrevet 26. september 2015 #15 Skrevet 26. september 2015 De kunne jo ha tatt en liten runde med kluten hvis det er leverpostei i håret. Det tar ikke lang tid. Synes de bør få vite at det legges merke til. Da syns jeg du skal ta arbeid i bhg i et par måneder, så kan vi se hvor mange dager du hadde hatt tid til å "ta en runde med kluten" på 15 barn 2 ganger om dagen... Anonymous poster hash: fd0d8...537
Anonym bruker Skrevet 26. september 2015 #16 Skrevet 26. september 2015 De kunne jo ha tatt en liten runde med kluten hvis det er leverpostei i håret. Det tar ikke lang tid. Synes de bør få vite at det legges merke til. Da syns jeg du skal ta arbeid i bhg i et par måneder, så kan vi se hvor mange dager du hadde hatt tid til å "ta en runde med kluten" på 15 barn 2 ganger om dagen...Og det er minimum antall barn. Anonymous poster hash: fd0d8...537 Anonymous poster hash: fd0d8...537
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #17 Skrevet 28. september 2015 De kunne jo ha tatt en liten runde med kluten hvis det er leverpostei i håret. Det tar ikke lang tid. Synes de bør få vite at det legges merke til. Da syns jeg du skal ta arbeid i bhg i et par måneder, så kan vi se hvor mange dager du hadde hatt tid til å "ta en runde med kluten" på 15 barn 2 ganger om dagen... Anonymous poster hash: fd0d8...537 Er langt i fra 15 barn på hver avdeling der ungen min går. Er ca 4 barn under 3 år, og bra mange ansatte. Anonymous poster hash: 8f910...0fc
Anonym bruker Skrevet 29. september 2015 #18 Skrevet 29. september 2015 De kunne jo ha tatt en liten runde med kluten hvis det er leverpostei i håret. Det tar ikke lang tid. Synes de bør få vite at det legges merke til. Da syns jeg du skal ta arbeid i bhg i et par måneder, så kan vi se hvor mange dager du hadde hatt tid til å "ta en runde med kluten" på 15 barn 2 ganger om dagen... Anonymous poster hash: fd0d8...537 Er langt i fra 15 barn på hver avdeling der ungen min går. Er ca 4 barn under 3 år, og bra mange ansatte. Anonymous poster hash: 8f910...0fc Koselig med liten bhg da Men det er absolutt ikke uvanlig at barn over 3 år også griser til håret sitt (både med og uten vilje). Ta en prat med dem og hør om de kan gjøre det. Oppdater gjerne hva de svarer. Anonymous poster hash: fd0d8...537
the amazing spidermamma Skrevet 29. september 2015 #19 Skrevet 29. september 2015 De kunne jo ha tatt en liten runde med kluten hvis det er leverpostei i håret. Det tar ikke lang tid. Synes de bør få vite at det legges merke til. Da syns jeg du skal ta arbeid i bhg i et par måneder, så kan vi se hvor mange dager du hadde hatt tid til å "ta en runde med kluten" på 15 barn 2 ganger om dagen... Anonymous poster hash: fd0d8...537 Det er da vanlig at de vasker over ungene etter måltidet - i hvertfall i de bhg jeg har vært borti. Hvis en unge har grisa seg til i fjeset og i håret, synes jeg det er naturlig å tørke det vekk. Har full forståelse for at ikke alle barn er snørrfrie og uten en eneste flekk til enhver tid, synes bare det var dårlig at det hang matrester i håret. Selvsagt kan man lett overse noe slikt en gang, men her hørtes det egentlig ut som om det ikke var så nøye med hygienen.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2015 #20 Skrevet 29. september 2015 Her vasker vi alltid barna etter måltid. 10 barn og 3 voksne. Og er vi ute vasker vi alltid hender og ansiktet når vi kommer inn. Anonymous poster hash: 322a5...b54
Anonym bruker Skrevet 29. september 2015 #21 Skrevet 29. september 2015 De kunne jo ha tatt en liten runde med kluten hvis det er leverpostei i håret. Det tar ikke lang tid. Synes de bør få vite at det legges merke til.Da syns jeg du skal ta arbeid i bhg i et par måneder, så kan vi se hvor mange dager du hadde hatt tid til å "ta en runde med kluten" på 15 barn 2 ganger om dagen... Anonymous poster hash: fd0d8...537 Det er da vanlig at de vasker over ungene etter måltidet - i hvertfall i de bhg jeg har vært borti. Hvis en unge har grisa seg til i fjeset og i håret, synes jeg det er naturlig å tørke det vekk. Har full forståelse for at ikke alle barn er snørrfrie og uten en eneste flekk til enhver tid, synes bare det var dårlig at det hang matrester i håret. Selvsagt kan man lett overse noe slikt en gang, men her hørtes det egentlig ut som om det ikke var så nøye med hygienen. Hehe, absolutt ikke det jeg mente. Jeg er opptatt av vanlig hygiene, som de fleste andre. Selvfølgelig vaskes barna både før og etter mat (de vasker stort sett seg selv) og man tar ut evt brødbiter fra håret, men jeg har faktisk til gode å tørke over håret med fuktig klut på barn i bhg. Har mange ganger hentet mini med både prim, smuler (som sitter i primen), leverpostei, makrell i tomat o.l. i håret. Har full forståelse for at de ikke vasker det av. Anonymous poster hash: fd0d8...537
Anonym bruker Skrevet 29. september 2015 #22 Skrevet 29. september 2015 I dag henta jeg en gutt med mat i håret og en med buksa bak frem. Kunne ikke falt meg inn å ta opp mat i håret som et problem i bhg! Det med avføring hadde jeg ikke gjort noe med om det skjedde en gang. Hadde det gjentatt seg hele tiden serimot, ville jeg tatt det opp. Anonymous poster hash: cdff7...e8b
petitt Skrevet 29. september 2015 #23 Skrevet 29. september 2015 Flere ganger nå når jeg har hentet guttungen i barnehagen har han hatt sølevann i ansiktet, han ser ut som en liten kriger der han kommer løpende. Lua er like skitten hver dag, det samme med regnklærne. Totalt uansvarlig av barnehagen å ikke vaske ham før mor eller far kommer å henter!!
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #24 Skrevet 30. september 2015 Barn skal jo ikke gå med avføring i bleien pga slurvete vasking! Det blir fort sårt og det må jo klø også Anonymous poster hash: 8f910...0fc
Hellejenta Skrevet 30. september 2015 #25 Skrevet 30. september 2015 Si ifra om at han ikke er vasket ordentlig nedentil. Det er viktig og de setter pris på at du sier ifra. Sikkert ikke gjort med vilje men stress. Så de blir sikkert glad for at du sier ifra enn at du grubler over det. Dropp det andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå