Gå til innhold

Hvordan slanke seg med mange hensyn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle kan trene NOE. Det høres bare ut som du ikke vil.

Å slanke seg uten å trene, er som å be om en slapp og skrukkete kropp. Da er det nesten bedre å være tykk spør du meg.

Anonymous poster hash: d8a57...f09

Det er mange tilstander og sykdommer som gjør det vanskelig eller umulig å trene i perioder av livet. Etter en slik periode trenger man ofte hjelp til å bygge opp kroppen sammen med for eksempel fysioterapeut, men da er det ikke trening for å slanke seg som står øverst på prioriteringslista. Du viser din uvitenhet sammen med mange andre også, særlig i denne tråden! Hi trenger ikke forklare eller rettferdiggjøre hvorfor hun ikke kan trene, den infoen er ikke nødvendig for å gi svar på det hun spør om!

Anonymous poster hash: 81346...afe

Takk! :)

Fysioterapeuten har sagt jeg må vente med å trene da øvelsene jeg fikk bare gjorde det verre... Så da må jeg finne på noe annet lurt. Ned i vekt må jeg :)

Anonymous poster hash: 3c61a...9b2

Bare hyggelig :) Blir irritert når folk ikke evner å se at ikke alle er like og at trening i noen tilfeller kan forverre sykdom/tilstand!

Jeg kan heller ikke trene, får ikke lov av verken nevrolog, fastlege eller fysio, men som nevnt tidligere hadde jeg veldig god effekt av Grete Roede :)

God bedring og lykke til :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefaler Lifesum på det sterkeste. Da kan du se hvor mye du kan spise av forskjellige ting du tåler å planlegge dagen din litt bedre å få passe porsjoner 👍🏻 du kan fint ligge på rygg å trene med lette vekter eller strikk som motstand - eller bare bruke kroppen. Kanskje ikke det letteste å finne øvelser på, men Google enkle treningsprogrammer å se hva som kan tilpasses til ditt nivå. Litt bevegelse er bedre enn ingen bevegelse 😃 alle monner drar 👍🏻 lykke til 😃

Skrevet

Alle kan trene NOE. Det høres bare ut som du ikke vil.

Å slanke seg uten å trene, er som å be om en slapp og skrukkete kropp. Da er det nesten bedre å være tykk spør du meg.

Anonymous poster hash: d8a57...f09

Det er mange tilstander og sykdommer som gjør det vanskelig eller umulig å trene i perioder av livet. Etter en slik periode trenger man ofte hjelp til å bygge opp kroppen sammen med for eksempel fysioterapeut, men da er det ikke trening for å slanke seg som står øverst på prioriteringslista. Du viser din uvitenhet sammen med mange andre også, særlig i denne tråden! Hi trenger ikke forklare eller rettferdiggjøre hvorfor hun ikke kan trene, den infoen er ikke nødvendig for å gi svar på det hun spør om!

Takk! :)

Fysioterapeuten har sagt jeg må vente med å trene da øvelsene jeg fikk bare gjorde det verre... Så da må jeg finne på noe annet lurt. Ned i vekt må jeg :)

Bare hyggelig :) Blir irritert når folk ikke evner å se at ikke alle er like og at trening i noen tilfeller kan forverre sykdom/tilstand!

Jeg kan heller ikke trene, får ikke lov av verken nevrolog, fastlege eller fysio, men som nevnt tidligere hadde jeg veldig god effekt av Grete Roede :)

God bedring og lykke til :)

Skal aboslutt sjekke det ut! Takk!

Skrevet

Anbefaler Lifesum på det sterkeste. Da kan du se hvor mye du kan spise av forskjellige ting du tåler å planlegge dagen din litt bedre å få passe porsjoner du kan fint ligge på rygg å trene med lette vekter eller strikk som motstand - eller bare bruke kroppen. Kanskje ikke det letteste å finne øvelser på, men Google enkle treningsprogrammer å se hva som kan tilpasses til ditt nivå. Litt bevegelse er bedre enn ingen bevegelse alle monner drar lykke til

Det har jeg faktisk ikke tenkt på! ligge på ryggen! Må jo være helt genialt, det skal jeg google!! Har jo alt mulig stæsj til trening hjemme, men er jo fastlåst i det man er vant til! 

Og lifesum har jeg, og brukte når jeg spiste lavkarbo, men det kan jo selvsagt være en god ide å legge inn alt FØR man spiser det. Syns det er så pesete å legge inn mens jeg lager mat (og annen mat til de andre, pluss unger i beina) Men tror jeg skal gå for det jeg, å planlegge FØR jeg spiser! 

Visste det lønner seg å spørre her :) 

Skrevet

Hvis du stort sett ligger hele dagen trnger du ikke mange kcal for å holde vekta stabil. Sansynlig vis legger du på deg om du spiser mer enn ca 1600-1700 kcal pr dag, muligens enda mindre om du ikke er så stor.

Anonymous poster hash: fe513...50b
Skrevet

Kom deg i svømmehallen!

Sykle? OM du ikke kan sykle ute, så kan du vel ihvertfall sykle med lett belastning på en ergometersykkel/spinningsykkel.

Har aldri hørt at de med bekkenplager ikke skal trene!

(OG å løfte vekter fra sofaen er faktisk ikke så lurt, men liggende på en treningsbenk...)

Du har jo et hav av mage- og ryggøvelser du kan gjøre også!

En god del beinøvelser som ikke belaster bekkenet heller!

Få tak i en fysioterapeut som kan vise deg øvelser! (eller en idrettsterapeut)

Anonymous poster hash: a07ee...8d0
Skrevet

Kom deg i svømmehallen!

Sykle? OM du ikke kan sykle ute, så kan du vel ihvertfall sykle med lett belastning på en ergometersykkel/spinningsykkel.

Har aldri hørt at de med bekkenplager ikke skal trene!

(OG å løfte vekter fra sofaen er faktisk ikke så lurt, men liggende på en treningsbenk...)

Du har jo et hav av mage- og ryggøvelser du kan gjøre også!

En god del beinøvelser som ikke belaster bekkenet heller!

Få tak i en fysioterapeut som kan vise deg øvelser! (eller en idrettsterapeut)

Anonymous poster hash: a07ee...8d0

Det er så fasinerende hvordan et enkelt spørsmål blir besvart med et annet...

Hvis du leser innlegget mitt; Fysioterapeuten jeg har gått til har laget treningsopplegg for meg, som jeg nå ikke lenger får lov å bruke, fordi det trigger for mye og forårsaker mer smerter enn nødvendig. 

Jeg skal selvsagt ikke ligge på sofaen, jeg må jo isåfall ligge på ryggen på gulvet! 

Og jeg har ikke sagt at det er bekkenet som er problemet heller, har jeg vel? Ikke dra konklusjoner utav ting du ikke vet noe om. 

Jeg spør; Hvordan slanke seg uten trening. Jeg trenger vel ikke forklare i hytt og pine hvorfor jeg ikke kan trene? Jeg har mer enn nok med å komme meg inn og ut av bilen, og opp og ned trappene på jobb. For ja, jeg er på jobb!  Jeg sluntrer ikke unna, selvom dere gjerne tror det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...