Gå til innhold

Hvordan slanke seg med mange hensyn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan ikke trene. Kan ikke spise lavkarbo. Kan ikke spise sukker eller gluten. Ikke frukt. Åååå føler alt er så håpløst. Og lavkarbo er alt jeg "kan".

Noen som har gode erfaringer med f.eks vektklubb? Må ha en plan hvor maten ikke er vanskelig og tidkrevende

Anonymous poster hash: 3c61a...9b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke trene? Vil det si at du hverken kan bruke armer eller ben for å bevege deg uten å bli syk?

Jeg brukte vektklubb for å gå ned i vekt for noen år siden. Brukte aldri menyene, men skrev opp alt jeg spiste og bevegde meg for å holde meg selv i ørene. Det fungerte greit.

Anonymous poster hash: a07ee...8d0
Skrevet

Kan ikke trene? Vil det si at du hverken kan bruke armer eller ben for å bevege deg uten å bli syk?

Jeg brukte vektklubb for å gå ned i vekt for noen år siden. Brukte aldri menyene, men skrev opp alt jeg spiste og bevegde meg for å holde meg selv i ørene. Det fungerte greit.

Anonymous poster hash: a07ee...8d0

Jeg kan ikke gjøre noen øvelser som innebærer at jeg får tunge bevegelser fra bekkenet og ned. Vanskelig å få noe særlig nyttig trening utav å løfte vekter liggende i sofaen ;-)

Kanskje prøve vektklubb da, ser jo så mange skryter av det

Skrevet

Telle kalorier, evt bli med på Grete Roedekurs.

Anonymous poster hash: 0b482...cb2
Skrevet

Men du kan vel gå? Sykle? Svømme?

Anonymous poster hash: 80b06...47b

Skrevet

Grete roede er supert😊

Anonymous poster hash: 2c1e2...01b

Skrevet

Men du kan vel gå? Sykle? Svømme?

Anonymous poster hash: 80b06...47b

Jeg kan gå. Ca 20 meter før det er så vondt at jeg begynner å grine. Sykle kan jeg bare glemme. Svømme har jeg ikke prøvd nå, men åpningstidene for svømming er sånn at det er ferdig når mannen kommer hjem

Skrevet

Grete roede er supert😊

Anonymous poster hash: 2c1e2...01b

Skal sjekke det ut! Takk!

Skrevet

Romaskin?

Jeg anbefaler vektklubb.no, og så må du få hjelp av fysioterapeut eller personlig trener til å finne noe form for bevegelse som kan funke for deg. Du kan jo ikke bare ligge på sofaen resten av livet?

Skrevet

Romaskin?

Jeg anbefaler vektklubb.no, og så må du få hjelp av fysioterapeut eller personlig trener til å finne noe form for bevegelse som kan funke for deg. Du kan jo ikke bare ligge på sofaen resten av livet?

Nei, det er for stor belastning det og.

Har fått trening av fysioterapeut som bare gjorde det verre, så mens jeg venter på å få komme til spesialist får jeg ikke gjort så mye.

Men pga dette og min sofatilværelse har jo vekta økt og humøret dala, så jeg må prøve å komme ned noen kilo igjen. Helst 10. Litt fort.

Skrevet

5:2-dietten?

Anonymous poster hash: 4d657...214

Skrevet

Barnevakt, så du kan gå på svømming.

Mindre porsjoner av alt.

Anonymous poster hash: 94cd0...974

Skrevet

Barnevakt, så du kan gå på svømming.

Mindre porsjoner av alt.

Anonymous poster hash: 94cd0...974

Har ikke tilgang på barnevakt, men mindre posjoner må jeg jobbe med ;)

Skrevet

Kcal inn < kcal ut

Anonymous poster hash: 83546...7f0

Skrevet

Kcal inn < kcal ut

Anonymous poster hash: 83546...7f0

Jaa, jeg vet. Men jeg vet ikke hvor mye som går ut når jeg strengt tatt ikke beveger meg mer enn jeg må, eller hva jeg må spise for ikke å gå over. Spiser jeg for lite er det feil og. Ææææ. Drittkropp!! Får sjekke ut vektklubb, de har vel kanskje føringer for hvor mye man må ha i seg

Skrevet

Skal man ned i vekt så er kosthold 90% og trening 10%, så det bør du absolutt klare!!

Trening er lurt pga muskelmasse, helse og kropp generelt ;)

Forøvrig er alle kurer og dietter TØV i mine øyne!! Livsstilendring er det eneste som nytter!!

Enkle grep: du SKAL spise frokost hver dag!!! Grove knekkebrød med egg f.x.

Så SKAL du spise lunsj og middag! Fullkornsprodukter, rent kjøtt/fisk, grønnsaker.

Mellom frokost og lunsj, mellom lunsj og middag og etter middag skal du ha mellommåltid: fettfri yogurt, eple, banan, 10 mandler, el.l.

Drikk mye vann. Brus er forbudt! Sukkerfri er greit dersom du ikke må ha noe "ved siden" ;)

Så er det LOV å kose seg inni mellom!! F.x. en sjokolade på lørdag (men IKKE den største du finner!! ;) ) Et lite kakestykke i selskap er da helt akseptabelt, så lenge du ikke er i selskap flere ganger i uka...

Hva med pilates da?? Veldig rolig, null belastning og kan tilpasses den enkelte! Få deg en privattime :)

Anonymous poster hash: c042d...22c

Skrevet

Last ned appen "Lifesum", den er enkel!

Skrevet

Så nå 'ikke frukt' - tåler du ikke frukt? All slags frukt?? :o

Da kan du spise snackgulerøtter, sukkererter, blomkålbuketter, cherrytomater, snackpaprika, etc

Tror forøvrig du bør begynne å finne LØSNINGER istedet for unnskyldninger... ;)

Skrevet

Jeg beveger meg ingenting om dagen pga sykdom. Det er jo bare å kompensere og spise enda mindre. Rugsprø, rent kjøtt, salat og grønnsaker.

Anonymous poster hash: b1963...029

Skrevet

Vektklubb, Lifesum og Grete Roede er samme opplegg, altså kaloritelling. Det funker, selv om du ikke kan trene. Men hvorfor kan du ikke spise lavkarbo?

Anonymous poster hash: 824fe...a36

Skrevet

Jeg gikk ned 30 kilo på Grete Roede-kurs på 5 mnd uten trening. Sunn og god mat og hadde god oppfølging av fagperson :)

Ga bare beskjed om at jeg ikke kunne trene, så fikk jeg hjelp til å legge opp en god fremgangsplan.

Anonymous poster hash: 81346...afe

Skrevet

Alle kan trene NOE. Det høres bare ut som du ikke vil.

Å slanke seg uten å trene, er som å be om en slapp og skrukkete kropp. Da er det nesten bedre å være tykk spør du meg.

Anonymous poster hash: d8a57...f09

Skrevet

Å slanke seg uten å trene, er som å be om en slapp og skrukkete kropp. Da er det nesten bedre å være tykk spør du meg.

Det er mange tilstander og sykdommer som gjør det vanskelig eller umulig å trene i perioder av livet. Etter en slik periode trenger man ofte hjelp til å bygge opp kroppen sammen med for eksempel fysioterapeut, men da er det ikke trening for å slanke seg som står øverst på prioriteringslista. Du viser din uvitenhet sammen med mange andre også, særlig i denne tråden! Hi trenger ikke forklare eller rettferdiggjøre hvorfor hun ikke kan trene, den infoen er ikke nødvendig for å gi svar på det hun spør om!

Skrevet

Frem til jeg havna her jeg er idag, hadde jeg gått ned 35 kilo, løp 5 ganger i uka, sykla, hadde styrketrening 3 ganger i uka og you name it. Jeg kunne spille fotball med ungene mine og jeg kunne løpe uten å dø! (Ja, for det føles jo sånn når man ikke har trent noe før i sitt liv) Jeg jogga i 14 minus og var strålende fornøyd med livet! Så jo, jeg vil! Det er ingenting jeg heller vil enn å kuinne GÅ de 600 metrene bort i bhg for å hente sønnen min, og så GÅ de neste 700 for å hente den andre sønnen min. Men akkurat nå så kan jeg faktisk ikke. Jeg KAN trene overkroppen, så lenge øvelsene ikke gjør at jeg belaster bekkenet/hoftene/bena. Men for å trene overkroppen må jeg sitte rett opp og ned, og det kan jeg faktisk ikke nå!

Skrevet

Det er mange tilstander og sykdommer som gjør det vanskelig eller umulig å trene i perioder av livet. Etter en slik periode trenger man ofte hjelp til å bygge opp kroppen sammen med for eksempel fysioterapeut, men da er det ikke trening for å slanke seg som står øverst på prioriteringslista. Du viser din uvitenhet sammen med mange andre også, særlig i denne tråden! Hi trenger ikke forklare eller rettferdiggjøre hvorfor hun ikke kan trene, den infoen er ikke nødvendig for å gi svar på det hun spør om!

Takk! :) 

Fysioterapeuten har sagt jeg må vente med å trene da øvelsene jeg fikk bare gjorde det verre... Så da må jeg finne på noe annet lurt. Ned i vekt må jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...