Gå til innhold

Stor konflikt med bf(samvær)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg finner ingen fasit.. Ønsker ikke å være uvenn med han. Men han er psykisk krevende. Trur egentlig ikke at det er barnet han ønsker. Men en slags makt eller hva man skal kalle det over meg. Feks han mener at jeg skal svare han hver dag . Det er som regel ikke spørsmål om den kommende baby. Han har tatt kontakt med alle i mitt nettverk. + ekser av meg for å fortelle hvor dum og feil jeg har. Han mener dem er enige og sier stygge ting om meg. siste var barnevernet, da var det kanskje noen som hørte på han. Så da sier han til meg. Barnevernet har sagt at sånn er regelen osv. Så sier jeg det er ingen regel for det. Feks han vil vite når jeg får meg kjæreste fordi min nye kjæreste skal ikke møte ungen før det har gått 6 mnd. Det finnes ingen regel! . Han vil også at begge må skrive under når babyn skal ha pass. For da kan han bestemme om vi kan dra på ferie. Hadde det vært en pappa med bare gode hensikter. Det er ikke det.Anonymous poster hash: 617c8...d91

PASS: Dersom du oppgir han som far og han signerer papirer på at han er far til barnet, så er det ingen automatikk i det nei. Så lenge du er hovedomsorgspersonen til barnet og alene om barnet (uansett framtidige kjærester) så er det kun du som kan lage ett pass/bestille ett pass til barnet. Jeg og nå min mann, fikk to barn sammen før vi giftet oss og da signerte han på en farskapserklæring etter fødsel. Da vi skulle ha pass til de to, trengte jeg ingen fullmakt fra han for å få dette da han ikke var registrert som far og "med-hovedomsorgsperson" selv om vi var samboere, felles adresse, han hadde erklært farsskapet og alt annet. Dette måtte jeg gjøre i folkeregisteret i etterkant for at han skulle ha hatt noe å si når det kommer til pass. Tredje barnet kom etter at vi var gift og da er det automatisk at far/mor må signere erklæring på at pass skal bestilles.

Så nei, han kan ikke bestemme noe over ferier for dere.

Han høres jo ikke riktig vel bevart ut, så kanskje du skal vurdere hele opplegget? Altså ikke om å beholde barnet el ikke, men all kontakt med han. Bryt kontakt, skift nummer, anmeld forholdet (trakassering) og få ett besøksforbud. Da får han heller ikke kontakte deg på sms, facebook eller what ever. Vær voksen og ta ansvar! Steng han ute av ditt "sosiale media" liv og hold han unna til han roer seg ned og kan oppføre seg skikkelig (om det noen gang skulle skje..)

Nå blir det automatisk delt foreldreansvar. Trur det er 8-10år si det blei sånn.Anonymous poster hash: 78d71...3fd

Nei det stemmer ikke. Var akkurat slik for ett år siden ;)

Viss foreldrene bur sammen på samme adresse når barnet blir født har begge foreldreansvar. Ikkje viss ein har forskjellig adresse. Då må ein aktivt gi melding om at begge skal ha det. Evt at far skal ha det aleine.

Her må HI passe på å endre adresse før fødselen om ho nå er registrert på samme adresse som barnefar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...