Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #26 Skrevet 24. september 2015 Jeg må bare si det: jeg synes det er forjævlig at flyktninger innlosjeres på luksushotell med all inclusive, mens vi har norske familier og små barn som ikke har råd til mat i hverdagen!! Det er ikke greit, og det burde være mye enklere for slike familier å få økonomisk hjelp når det er tomt enn det jeg leser om her inne! Anonymous poster hash: 9b100...0bc Herregud! Hos oss er kontoen tom både titt og ofte, men det betyr IKKE at vi ikke skal hjelpe flyktninger! Vi bor i et trygt land, vi har tak over hodet og mat i skaper. Det kan ikke på noen måte sammenlignes med den humanitære krisen som pågår nå! Anonymous poster hash: fea6c...de4 Du vet at det ikke er alle som har mat i skapene? Det er mye mer synd på fattige barnefamilier enn det er på lykkegjegere som kommer og krever! Anonymous poster hash: 92af6...c0f
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #27 Skrevet 24. september 2015 Jeg må bare si det: jeg synes det er forjævlig at flyktninger innlosjeres på luksushotell med all inclusive, mens vi har norske familier og små barn som ikke har råd til mat i hverdagen!! Det er ikke greit, og det burde være mye enklere for slike familier å få økonomisk hjelp når det er tomt enn det jeg leser om her inne! Anonymous poster hash: 9b100...0bc Herregud!Hos oss er kontoen tom både titt og ofte, men det betyr IKKE at vi ikke skal hjelpe flyktninger! Vi bor i et trygt land, vi har tak over hodet og mat i skaper. Det kan ikke på noen måte sammenlignes med den humanitære krisen som pågår nå! Anonymous poster hash: fea6c...de4 Hjelpe meg, så naiv du må være! Hvorfor i all verden skal du hjelpe "flyktninger" (lykkejegere) når du selv har tom konto?? Høres ikke veldig omsorgsfullt ut dersom du har egne barn! Anonymous poster hash: 1b80b...6f5 Det finnes mange andre måter å hjelpe på enn å betale penger. Det er blant annet stort behov for flyktningeguider, noe som også gir tilbake til den som har noen timer å avstå. Anonymous poster hash: c4fa0...525
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #28 Skrevet 24. september 2015 Dere som har tom konto noen uker før neste lønn kommer inn. Er dere alene? Alene med barn? Eller har dere samboer? Anonymous poster hash: e810a...495
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #29 Skrevet 24. september 2015 Å ikke ha mat til barna er jo omsorgssvikt. Du kan være så god mor du bare vil men har du ikke mat til de så er det helt tragisk. Å sitte her å klage og følge opp en fire sider lang tråd når du heller burde stått i kø et sted for å få tak i mat er drøyt. Anonymous poster hash: 84064...951
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #30 Skrevet 24. september 2015 Jeg har 100 kr frem til mandag. Det skal gå det også.. Anonymous poster hash: 6f04e...33c
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #31 Skrevet 24. september 2015 Det å kunne hjelpe noen ut av ei knipe med f.eks. mat, er bare hyggelig. Tror de fleste som har råd gjerne stiller opp. Synes ikke dere skal være redde for å spørre, vær åpne om problemene! Anonymous poster hash: 3c00e...a31
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #32 Skrevet 24. september 2015 Jeg har 100 kr frem til mandag. Det skal gå det også.. Anonymous poster hash: 6f04e...33c Et lite tips; jeg kjøpte First Price tomatsuppe i går til under tre kroner for to pakker. Ikke gourmet, men barna likte den. Anonymous poster hash: c4fa0...525
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #33 Skrevet 24. september 2015 Jeg må bare si det: jeg synes det er forjævlig at flyktninger innlosjeres på luksushotell med all inclusive, mens vi har norske familier og små barn som ikke har råd til mat i hverdagen!! Det er ikke greit, og det burde være mye enklere for slike familier å få økonomisk hjelp når det er tomt enn det jeg leser om her inne! Anonymous poster hash: 9b100...0bc Herregud!Hos oss er kontoen tom både titt og ofte, men det betyr IKKE at vi ikke skal hjelpe flyktninger! Vi bor i et trygt land, vi har tak over hodet og mat i skaper. Det kan ikke på noen måte sammenlignes med den humanitære krisen som pågår nå! Anonymous poster hash: fea6c...de4 Hjelpe meg, så naiv du må være! Hvorfor i all verden skal du hjelpe "flyktninger" (lykkejegere) når du selv har tom konto?? Høres ikke veldig omsorgsfullt ut dersom du har egne barn! Anonymous poster hash: 1b80b...6f5 Lykkejegere? Folk som prøver å overleve? Er det ikke det vi gjør alle sammen? Men jeg kan ikke hjelpe med penger. Det kan staten. De trenger mer hjelp enn meg og alle andre i dette landet. Kontoen er kanskje tom, men ikke hodet og hjertet! Anonymous poster hash: fea6c...de4
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #34 Skrevet 24. september 2015 3 kroner på konto... Men har betalt absolutt alt av regninger! Har igså en del mat i fryser og skap. Så skal klare oss på barnebidrag og barnetrygd kommer til uka. Anonymous poster hash: 0fefe...d00
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #35 Skrevet 24. september 2015 Jeg har 100 kr frem til mandag. Det skal gå det også..Anonymous poster hash: 6f04e...33c Et lite tips; jeg kjøpte First Price tomatsuppe i går til under tre kroner for to pakker. Ikke gourmet, men barna likte den. Anonymous poster hash: c4fa0...525 Tusen takk for tips! Har brød og pålegg og litt i fryseren, så blir det bedre tider neste uke Anonymous poster hash: 6f04e...33c
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #36 Skrevet 24. september 2015 Har 250,- på brukskonto. Men mat for uka er handlet inn, alle regninger er betalt, og jeg har ca 37 000,- på andre kontoer. I tillegg kommer barnetrygden snart Er student og alene med ett barn Anonymous poster hash: 2d786...69b
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #37 Skrevet 24. september 2015 Om man har 500 kr igjen til mat, som skal gå til mat, hvordan har man da råd til Internett?? Skjønner jo om det er en one time thing. Men virker jo ikke slik på mange.. Anonymous poster hash: f26e8...19f
AussieAnette Skrevet 24. september 2015 #38 Skrevet 24. september 2015 Du med 4 kr på konto og datter som har bursdag i morgen. Send meg en pm så kan jeg hjelpe deg litt.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #39 Skrevet 24. september 2015 Og har ikke råd til f.eks mat. Bare lurer, syns det er veldig trist. Anonymous poster hash: 510ee...75b Det er jo tomt på kontoen, men kjøleskap, fryser og matskap er fulle! Blir bedre når jeg er ferdig å studere! Anonymous poster hash: 3481e...ea9
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #40 Skrevet 24. september 2015 Har tom konto frem til 12. Men kun pga jeg overførte 20.000 ekstra på huslånet. Så jeg er kanskje ikke kvalifisert? Anonymous poster hash: 7e7ef...50e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå