Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #1 Skrevet 24. september 2015 Og har ikke råd til f.eks mat. Bare lurer, syns det er veldig trist. Anonymous poster hash: 510ee...75b
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #2 Skrevet 24. september 2015 Når jeg har betalt regninger i kveld har jeg ca 500,- igjen som skal vare til den 12. Har to små munner og mette, men det går på et vis. Bake brød hjemme, kjøpe billig pålegg og dele kjøttdeiger i to middager osv. Er ikke så nøye på maten til meg selv så lenge ungene blir mette, og de er heldigvis ikke kravstore Mange fine tilbud i butikkene også, og vi har frivillighetssentral vi kan gå å få mat av. Der går mange og det er ingen skam der jeg bor å få mat der. Sist jeg var dere fylte dama opp to bærenett med datovarer til oss med både bacon, kylling, yoghurt, pizzadeig, diverse fjordland osv. Vi er veldig heldige på den måten, men blir bra når jeg endelig kommer i fast jobb for å si det sånn! Anonymous poster hash: 02cb7...cbc
Mamalarma Skrevet 24. september 2015 #3 Skrevet 24. september 2015 Når jeg har betalt regninger i kveld har jeg ca 500,- igjen som skal vare til den 12. Har to små munner og mette, men det går på et vis. Bake brød hjemme, kjøpe billig pålegg og dele kjøttdeiger i to middager osv. Er ikke så nøye på maten til meg selv så lenge ungene blir mette, og de er heldigvis ikke kravstore Mange fine tilbud i butikkene også, og vi har frivillighetssentral vi kan gå å få mat av. Der går mange og det er ingen skam der jeg bor å få mat der. Sist jeg var dere fylte dama opp to bærenett med datovarer til oss med både bacon, kylling, yoghurt, pizzadeig, diverse fjordland osv. Vi er veldig heldige på den måten, men blir bra når jeg endelig kommer i fast jobb for å si det sånn! Anonymous poster hash: 02cb7...cbc Så kjekt å lese at der er hjelp å få og at man ikke blir sett ned på om man går og får hjelp.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #4 Skrevet 24. september 2015 Nesten, jeg har 500 kr på kontoen. Men skal handle på kolonial.no, da jeg får 200 kr i rabatt. Har nå jobbet med handlevognen siden i går. Det blir rett over 300 kr, men da skal det kunne holde til en uke og. Nå kommer jo barnetrygden, men boliglånet blir trukket og, så da blir det minus på konto. Så da må jeg søke om nødhjelp hos Nav. Har og en sosialsøknad inne, og den har vært inne i over 4 uker. Så kan jo håpe at jeg snart får det. Så er jeg sykemeldt, men nav gir jo bare feil beskjeder. Så de pengene blir kraftig forsinket og, men får sikkert etterbetalt. Så vil tro at fra 1. november så blir det litt lettere. Anonymous poster hash: 3b687...b35
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #5 Skrevet 24. september 2015 Jeg....men har heldigvis en mann med en del penger...men jeg liker ikke å "snike" på han😝 Anonymous poster hash: a08f7...7b8
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #6 Skrevet 24. september 2015 1697. som skal vare til 15.10. Da har vi ingen barn ennå, er bare min mann og jeg. Og vi har betalt alle regninger, transportutgifter osv., så er bare til mat, underholdning etc. Regner med det skal gå fint, men blir naturligvis ingen store utskjeelser (eller hvordan det skrives...). Anonymous poster hash: 1b80b...6f5
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #7 Skrevet 24. september 2015 Når jeg har betalt regninger i kveld har jeg ca 500,- igjen som skal vare til den 12. Har to små munner og mette, men det går på et vis. Bake brød hjemme, kjøpe billig pålegg og dele kjøttdeiger i to middager osv. Er ikke så nøye på maten til meg selv så lenge ungene blir mette, og de er heldigvis ikke kravstore Mange fine tilbud i butikkene også, og vi har frivillighetssentral vi kan gå å få mat av. Der går mange og det er ingen skam der jeg bor å få mat der. Sist jeg var dere fylte dama opp to bærenett med datovarer til oss med både bacon, kylling, yoghurt, pizzadeig, diverse fjordland osv. Vi er veldig heldige på den måten, men blir bra når jeg endelig kommer i fast jobb for å si det sånn! Anonymous poster hash: 02cb7...cbc Så kjekt å lese at der er hjelp å få og at man ikke blir sett ned på om man går og får hjelp. Ja det er en dagligvarebutikk her som sender absolutt alt de har av datovarer til frivillighetssentralen, er helt fantastisk Anonymous poster hash: 02cb7...cbc
<3Barn&Engler<3 Skrevet 24. september 2015 #8 Skrevet 24. september 2015 Tipser dere alle om å sjekke opp om dere har "Hjelp oss å hjelpe" eller "En hjertevenn oss i mellom" der dere bor For alenemødre (først nevnt unge, men det finnes hjelp å få for de som er eldre også) "Hjelp Unge Mødre - Norge! (Dette er da en FB gruppe, om man ikke vil inn dit for å be om hjelp, så kontakt bare admin der, så deler de ut budskapet deres og hjelper) Er selv heldig nå, har familie som har lånt oss nok til mat og litt drivstoff, så det holder til vi får inn penger igjen Men har sittet hardt i det selv før, så har en del oversikt over hjelpen det er å få i Hedmark
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #9 Skrevet 24. september 2015 Jeg gjør! Men det er så pinlig at jeg ikke tør å si det høyt. Ingen vet at jeg spiser riskjeks til middag i dag for eks. Anonymous poster hash: 8e8d5...a15
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #10 Skrevet 24. september 2015 Jeg må bare si det: jeg synes det er forjævlig at flyktninger innlosjeres på luksushotell med all inclusive, mens vi har norske familier og små barn som ikke har råd til mat i hverdagen!! Det er ikke greit, og det burde være mye enklere for slike familier å få økonomisk hjelp når det er tomt enn det jeg leser om her inne! Anonymous poster hash: 9b100...0bc
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #11 Skrevet 24. september 2015 Har 4 kr på kontoen! Utbetalingen min er forsinket kraftig, så her sliter vi skikkelig. Har kontaktet alt jeg kan av hjelp her, men har ingenting i nærheten. Datteren min har bursdag i morgen, og jeg har vondt i magen ved tanken på å ikke kunne gi henne noe som helst. Vi er bare heldige som får gitt barna mat akkurat nå. Anonymous poster hash: bbc87...921
Mamalarma Skrevet 24. september 2015 #12 Skrevet 24. september 2015 Jeg blir så lei meg av å lese om alle som ikke har penger til mat og andre nødvendige ting, samt gave til datteren. Skulle ønske jeg hadde penger til å hjelpe. Eneste jeg kan gjøre er å sende en klem, ikke at det hjelper så mye.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #13 Skrevet 24. september 2015 Jeg er helt blakk.Slitsomt . Anonymous poster hash: 51f27...111
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #14 Skrevet 24. september 2015 Vi har 800kr som skal vare i 2uker! Men heldigvis har vi fryseren full av mat, og siden jeg viste vi ble å få det trangt økonomisk denne mnd så kjøpte jeg inn mat til lille sist jeg fikk lønn. Har heldigvis foreldre vi kan låne av hvis det blir krise. Men surt å ikke kunne gjøre noe annet enn å sitte hjemme, og siden vi må spare bensin.. Anonymous poster hash: 2c708...054
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #15 Skrevet 24. september 2015 Har ikke penger på konto, men har mat og alt vi trenger. Anonymous poster hash: b52e8...1d5
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #16 Skrevet 24. september 2015 Jeg får vondt i magen av å lese at dere sliter sånn 😔 håper det ordner seg 👍🏼 Gå gjennom ting dere eier og selg unna på finn feks. Klem Anonymous poster hash: 2ae09...7f7
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #17 Skrevet 24. september 2015 Jeg synes det er skummelt at så mange har så lite nettverk at barna må sulte. Barn har bursdag en gang i året, og det skal ikke mye til. Å ikke kunne planlegge slik at man får en grei bursdagsfeiring med familien virker rart. Barneselskap kan utsettes. Hva med å spørre om besteforeldre kan komme og ha med en kake med lys? De stiller vel med presang? Et hyggelig dekket bord med duk, fine vinglass til å ha saft i og blomster plukket ute? Spør besteforeldre, søskene dine om saft og servietter om du ikke har. Tegn et flott kort til datteren din. Får du ikke lånt litt penger til presang så lag et gavekort (som du kan holde). Dere med tom konto, har dere virkelig ingen nettverk? Har ikke ungene en far? Kan du ikke få forskudd på lønnen fra jobb (altså lite beløp), bruke kredittkort (kun dersom du vet det kan betales kjapt), låne av foreldre, søsken, venner? Coopkort? Ingen bufferkonto og ingenting å selge? Ingen dårlig vaner som brusdrikking, røyk, blader, treningsabonnement, dyre husdyr osv dere kan gjøre noe med? Jobbe ekstra? Jeg er helt sikker på at om mine barn, tantebarn eller venner hadde hatt økonomiske problemer så de ikke hadde til mat, så ville jeg stilt opp. Alle jeg kjenner ville nok tenkt slik som jeg, man stiller opp for folk man kjenner, om deg så er en nabo! Ikke med penger, men en god ukeshandling, bakt kaker og stilt med presang i bursdag osv. Stiller ikke dere opp for deres venner/familie? Ikke med penger om det er tomt hos dere selv, men med samtaler, gode ord, hjelp til barnevakt, baking/servering i en konfirmasjon, overnatting av andres barn, kjøring av andres barn i en bursdag, som fotballtrener eller noe annet? Stiller man opp for andre bør og SKAL man be om hjelp selv når det er krise. Svelge stoltheten for barnas skyld! Anonymous poster hash: 94bff...26e
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #18 Skrevet 24. september 2015 Jeg synes det er skummelt at så mange har så lite nettverk at barna må sulte. Barn har bursdag en gang i året, og det skal ikke mye til. Å ikke kunne planlegge slik at man får en grei bursdagsfeiring med familien virker rart. Barneselskap kan utsettes. Hva med å spørre om besteforeldre kan komme og ha med en kake med lys? De stiller vel med presang? Et hyggelig dekket bord med duk, fine vinglass til å ha saft i og blomster plukket ute? Spør besteforeldre, søskene dine om saft og servietter om du ikke har. Tegn et flott kort til datteren din. Får du ikke lånt litt penger til presang så lag et gavekort (som du kan holde). Dere med tom konto, har dere virkelig ingen nettverk? Har ikke ungene en far? Kan du ikke få forskudd på lønnen fra jobb (altså lite beløp), bruke kredittkort (kun dersom du vet det kan betales kjapt), låne av foreldre, søsken, venner? Coopkort? Ingen bufferkonto og ingenting å selge? Ingen dårlig vaner som brusdrikking, røyk, blader, treningsabonnement, dyre husdyr osv dere kan gjøre noe med? Jobbe ekstra? Jeg er helt sikker på at om mine barn, tantebarn eller venner hadde hatt økonomiske problemer så de ikke hadde til mat, så ville jeg stilt opp. Alle jeg kjenner ville nok tenkt slik som jeg, man stiller opp for folk man kjenner, om deg så er en nabo! Ikke med penger, men en god ukeshandling, bakt kaker og stilt med presang i bursdag osv. Stiller ikke dere opp for deres venner/familie? Ikke med penger om det er tomt hos dere selv, men med samtaler, gode ord, hjelp til barnevakt, baking/servering i en konfirmasjon, overnatting av andres barn, kjøring av andres barn i en bursdag, som fotballtrener eller noe annet? Stiller man opp for andre bør og SKAL man be om hjelp selv når det er krise. Svelge stoltheten for barnas skyld! Anonymous poster hash: 94bff...26e Jada, det er lett å se løsningene når man står utenfor. Anonymous poster hash: 8e8d5...a15
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #19 Skrevet 24. september 2015 Jeg synes det er skummelt at så mange har så lite nettverk at barna må sulte. Barn har bursdag en gang i året, og det skal ikke mye til. Å ikke kunne planlegge slik at man får en grei bursdagsfeiring med familien virker rart. Barneselskap kan utsettes. Hva med å spørre om besteforeldre kan komme og ha med en kake med lys? De stiller vel med presang? Et hyggelig dekket bord med duk, fine vinglass til å ha saft i og blomster plukket ute? Spør besteforeldre, søskene dine om saft og servietter om du ikke har. Tegn et flott kort til datteren din. Får du ikke lånt litt penger til presang så lag et gavekort (som du kan holde). Dere med tom konto, har dere virkelig ingen nettverk? Har ikke ungene en far? Kan du ikke få forskudd på lønnen fra jobb (altså lite beløp), bruke kredittkort (kun dersom du vet det kan betales kjapt), låne av foreldre, søsken, venner? Coopkort? Ingen bufferkonto og ingenting å selge? Ingen dårlig vaner som brusdrikking, røyk, blader, treningsabonnement, dyre husdyr osv dere kan gjøre noe med? Jobbe ekstra? Jeg er helt sikker på at om mine barn, tantebarn eller venner hadde hatt økonomiske problemer så de ikke hadde til mat, så ville jeg stilt opp. Alle jeg kjenner ville nok tenkt slik som jeg, man stiller opp for folk man kjenner, om deg så er en nabo! Ikke med penger, men en god ukeshandling, bakt kaker og stilt med presang i bursdag osv. Stiller ikke dere opp for deres venner/familie? Ikke med penger om det er tomt hos dere selv, men med samtaler, gode ord, hjelp til barnevakt, baking/servering i en konfirmasjon, overnatting av andres barn, kjøring av andres barn i en bursdag, som fotballtrener eller noe annet? Stiller man opp for andre bør og SKAL man be om hjelp selv når det er krise. Svelge stoltheten for barnas skyld! Anonymous poster hash: 94bff...26e Jada, det er lett å se løsningene når man står utenfor. Anonymous poster hash: 8e8d5...a15 Syns hun kom med mange gode forslag jeg da Anonymous poster hash: 02cb7...cbc
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #20 Skrevet 24. september 2015 Jeg synes det er skummelt at så mange har så lite nettverk at barna må sulte. Barn har bursdag en gang i året, og det skal ikke mye til. Å ikke kunne planlegge slik at man får en grei bursdagsfeiring med familien virker rart. Barneselskap kan utsettes. Hva med å spørre om besteforeldre kan komme og ha med en kake med lys? De stiller vel med presang? Et hyggelig dekket bord med duk, fine vinglass til å ha saft i og blomster plukket ute? Spør besteforeldre, søskene dine om saft og servietter om du ikke har. Tegn et flott kort til datteren din. Får du ikke lånt litt penger til presang så lag et gavekort (som du kan holde). Dere med tom konto, har dere virkelig ingen nettverk? Har ikke ungene en far? Kan du ikke få forskudd på lønnen fra jobb (altså lite beløp), bruke kredittkort (kun dersom du vet det kan betales kjapt), låne av foreldre, søsken, venner? Coopkort? Ingen bufferkonto og ingenting å selge? Ingen dårlig vaner som brusdrikking, røyk, blader, treningsabonnement, dyre husdyr osv dere kan gjøre noe med? Jobbe ekstra? Jeg er helt sikker på at om mine barn, tantebarn eller venner hadde hatt økonomiske problemer så de ikke hadde til mat, så ville jeg stilt opp. Alle jeg kjenner ville nok tenkt slik som jeg, man stiller opp for folk man kjenner, om deg så er en nabo! Ikke med penger, men en god ukeshandling, bakt kaker og stilt med presang i bursdag osv. Stiller ikke dere opp for deres venner/familie? Ikke med penger om det er tomt hos dere selv, men med samtaler, gode ord, hjelp til barnevakt, baking/servering i en konfirmasjon, overnatting av andres barn, kjøring av andres barn i en bursdag, som fotballtrener eller noe annet? Stiller man opp for andre bør og SKAL man be om hjelp selv når det er krise. Svelge stoltheten for barnas skyld! Anonymous poster hash: 94bff...26e Her har vi veldig lite nettverk. Barnefar ville ikke gitt en krone, han kunne ikke brydd seg mindre om barna sine. Problemet her er at min ex mann, satte oss i stor gjeld da vi var gift, dette har fulgt meg i mange år, Så over årene har jeg bare måtte betale denn gjelden, da ikke få betalt egne regninger, så det har blitt ny gjeld, jeg har solgt unna masse. Så nå er det vel bare slitte sko og klær igjen. Jeg er kronisk syk, og har stort sett hatt laveste AAP. Studert litt, jobbet i sommer, men ble syk. Gikk da uten inntekt en måned og, så tjente jeg for lite. Søkt om sosialhjelp, men her er det over 3 mnd behandlingstid. Skal søke nødhjelp til uka, da jeg er tom. Jeg røyker ikke, drikker ikke brus, ikke noe luksus her. I sommer har jeg gått ned 8 kg, fordi vi har dårlig råd. Bedre at jeg spiser lite, barna skal få nok. Men ellers vet jeg om både jul og bursdag. Og jeg starter å legge av litt penger tidlig, så de skal få en fin dag. Her er barna første prioritet. Og de skal slippe og lide for mye under at jeg har dårlig råd. Og må jeg, så går jeg på Nav og KREVER nødhjelp, det er faktisk noe man har krav på. Så vi har aldri opplevd å ikke ha mat. Og man må bli litt kreativ. I helgen var lørdagskosen hjemmelagede kanelboller. Eneste jeg måtte kjøpe for å lage det, var melk. Og det ble jo mange kanelboller. Anonymous poster hash: 3b687...b35
<3Barn&Engler<3 Skrevet 24. september 2015 #21 Skrevet 24. september 2015 Jeg synes det er skummelt at så mange har så lite nettverk at barna må sulte. Barn har bursdag en gang i året, og det skal ikke mye til. Å ikke kunne planlegge slik at man får en grei bursdagsfeiring med familien virker rart. Barneselskap kan utsettes. Hva med å spørre om besteforeldre kan komme og ha med en kake med lys? De stiller vel med presang? Et hyggelig dekket bord med duk, fine vinglass til å ha saft i og blomster plukket ute? Spør besteforeldre, søskene dine om saft og servietter om du ikke har. Tegn et flott kort til datteren din. Får du ikke lånt litt penger til presang så lag et gavekort (som du kan holde). Dere med tom konto, har dere virkelig ingen nettverk? Har ikke ungene en far? Kan du ikke få forskudd på lønnen fra jobb (altså lite beløp), bruke kredittkort (kun dersom du vet det kan betales kjapt), låne av foreldre, søsken, venner? Coopkort? Ingen bufferkonto og ingenting å selge? Ingen dårlig vaner som brusdrikking, røyk, blader, treningsabonnement, dyre husdyr osv dere kan gjøre noe med? Jobbe ekstra? Jeg er helt sikker på at om mine barn, tantebarn eller venner hadde hatt økonomiske problemer så de ikke hadde til mat, så ville jeg stilt opp. Alle jeg kjenner ville nok tenkt slik som jeg, man stiller opp for folk man kjenner, om deg så er en nabo! Ikke med penger, men en god ukeshandling, bakt kaker og stilt med presang i bursdag osv. Stiller ikke dere opp for deres venner/familie? Ikke med penger om det er tomt hos dere selv, men med samtaler, gode ord, hjelp til barnevakt, baking/servering i en konfirmasjon, overnatting av andres barn, kjøring av andres barn i en bursdag, som fotballtrener eller noe annet? Stiller man opp for andre bør og SKAL man be om hjelp selv når det er krise. Svelge stoltheten for barnas skyld! Anonymous poster hash: 94bff...26e Alle vil jo stille opp for andre om økonomien deres kniper. Å stå på den siden av saken er lettere, men for den som sliter, er det ekstremt hardt å måtte tigge om hjelp av andre, om det så er familie eller nære venner, om det er mennesker man hjelper flere ganger i uken til og med. Hvorfor? Fordi det føles så ekstremt nedslående, det blir som om man innrømmer at man ikke klarer å forsørge familien sin. For mange varer ikke problemet en måned eller to, men over lengre tid. Det å gå hver mnd på NAV for å søke hjelp, eller gå til familie og venner og be om hjelp i flere mnd, er forferdelig. Man ønsker jo ikke å utsette ungene for muligheten for sult, eller annet, men man ender jo midt i klemma: Innrømme at man sliter såpass økonomisk, eller leve på minimalt, gjerne droppe å spise selv, for at ungen(e) skal bli mett. Har selv slitt så ille, at vi har måtte søke nav om hjelp, samtidig "trygle" familie/venner om hjelp i 4 mnd, det sliter en helt ut på det mentale plan. For oss som var to foreldre, som ikke klarte å forsørge ungene våre, så var det forferdelig. Vi er vant til å leve på lite, null stress, men når jeg fikk problemer med at jeg plutselig ikke fantes her til lands, og barnetrygden derfor uteble, så endte vi opp på 2 uker uten penger, og uten mat, med NAV her, så fikk man da 600 de mente holdt for 2 uker, ferdig med den saken. Det å krype til familie og venner den tiden, var forferdelig. Jeg selv gråt mye etter jeg hadde lagt ungene for kvelden. Når folkeregisteret endelig fikk meg på plass igjen, og pengene kom fra NAV igjen, så var jeg mentalt utslått i nesten en uke før jeg kom meg bra på bena igjen. Det er virkelig ikke bare bare, å ha det så ille økonomisk, at spm man stiller seg på morgenen er "blir ungene mett i dag" Jeg er glad vi er forbi det verste, vi har fått litt hjelp av familie og venner i etterkant, ofr det ble jo regninger som ble lagt bort pga at det sto mellom 200 til regning eller 200 til mat. Men vi er snart på "toppen" igjen, snart der hvor familie og venner ikke trenger å hjelpe oss økonomisk. Og det er sykt godt å vite, for det har vært beintøft. Så joda, man kan fint sitte å gi velmente råd osv, men når man har minimalt fra før av, hjelper ikke alt, og om man "fridde" til familie/venner forrige mnd for å få litt mat eller penger, er det ikke noe godt å måtte snu seg til de på nye med samme bønn igjen.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #22 Skrevet 24. september 2015 Jeg sitter igjen med 800kr til den 6.10, MEN jeg har full fryser, masse i skapene og stort sett alt som trengs og mer til med hygieneartikkeler mm så jeg trenger drivstoff til bilen, litt fersk frukt, grønnsaker og kanskje en liter melk. Jeg føler at jeg har en mye mer romslig økonomi nå enn da jeg startet på nytt for 5 år siden og siden jeg da virkelig måtte snu på krona. Føler meg veldig heldig og velsignet siden jeg nå som regel har litt til overs. Anonymous poster hash: b76e0...d12
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #23 Skrevet 24. september 2015 Jeg har tom konto😜 men har felles økonomi med mannen som har full konto så lever i beste velgående😊 klager absolutt ikke herfra, var bare litt effektiv i regningsbetalingen, noe som i og forsei er smart👍 venter lønn på i morgen også, så skal klare oss fint. Men, jeg har vært der før hvor kontoen var tom hver mnd. Etter at jeg kom meg videre i karriere og slikt er jeg en av de som har god styring på økonomi. Hater regninger, så betaler de så fort jeg ser de, og fordeler resten utover, går nå sjeldent tom, men klarte ikke se den store regningen ligge der og siden vi hadde penger hos mannen var det bare å betale den med en gang. Med trang økonomi er planlegging alfa og Omega! Anonymous poster hash: 4e8a2...bae
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #24 Skrevet 24. september 2015 Jeg må bare si det: jeg synes det er forjævlig at flyktninger innlosjeres på luksushotell med all inclusive, mens vi har norske familier og små barn som ikke har råd til mat i hverdagen!! Det er ikke greit, og det burde være mye enklere for slike familier å få økonomisk hjelp når det er tomt enn det jeg leser om her inne! Anonymous poster hash: 9b100...0bc Herregud! Hos oss er kontoen tom både titt og ofte, men det betyr IKKE at vi ikke skal hjelpe flyktninger! Vi bor i et trygt land, vi har tak over hodet og mat i skaper. Det kan ikke på noen måte sammenlignes med den humanitære krisen som pågår nå! Anonymous poster hash: fea6c...de4
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #25 Skrevet 24. september 2015 Jeg må bare si det: jeg synes det er forjævlig at flyktninger innlosjeres på luksushotell med all inclusive, mens vi har norske familier og små barn som ikke har råd til mat i hverdagen!! Det er ikke greit, og det burde være mye enklere for slike familier å få økonomisk hjelp når det er tomt enn det jeg leser om her inne! Anonymous poster hash: 9b100...0bc Herregud! Hos oss er kontoen tom både titt og ofte, men det betyr IKKE at vi ikke skal hjelpe flyktninger! Vi bor i et trygt land, vi har tak over hodet og mat i skaper. Det kan ikke på noen måte sammenlignes med den humanitære krisen som pågår nå! Anonymous poster hash: fea6c...de4 Hjelpe meg, så naiv du må være! Hvorfor i all verden skal du hjelpe "flyktninger" (lykkejegere) når du selv har tom konto?? Høres ikke veldig omsorgsfullt ut dersom du har egne barn! Anonymous poster hash: 1b80b...6f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå