Gå til innhold

Mannen min er redd for kidnapping.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en datter som går i 1.klasse. Jeg har lyst at hun skal få prøve seg på å gå til venner (ca. 10 minutter å gå). Vi bor på landet, så det er ikke fortau her, men hun er flink til å gå utenfor den kvite stripa og stoppe opp når biler kommer. Det er ikke mye trafikk her heller. Mannen vil ikke at hun skal gå for han er redd for at fremmede biler stopper opp og tar henne med. Han mener og at når hun blir 10 er hun for liten til å gå alene. Hva tenker dere? De andre i klassen går til hverandre, dersom det er lenger enn 10 minutt så kjører vi. 

Anonymous poster hash: 3f93d...9fa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom det hadde vært fordi at hun ikke passer seg for biler hadde jeg forstått det, men å skremme henne med kidnapping? HI

Anonymous poster hash: 3f93d...9fa
Skrevet

Enig medmennesker din. Man sender ikke et så lite barn langs en bilvei uten fortau "for at hun skal prøve seg".

Anonymous poster hash: 72138...a1a

Skrevet

Enig med mannen din skulle det stå

Anonymous poster hash: 72138...a1a

Skrevet

Heia mannen din. Jeg er også enig med han.

Skrevet

Synes det høres greit ut at hun får prøve seg snart. Kidnappet kan man bli samme hvor gammel man er..

Anonymous poster hash: 63b2b...72e

Skrevet

Lettere overhysterisk din mann? Man skremmer ikke en 10 åring med mulig kidnapping, han er ikke redd for at skolen skal rase sammens mens hun er der? Redd hun vil dø om natten når hun sover eller muligens hun sover i midten i deres seng enda?

Anonymous poster hash: 2a516...431
Skrevet

Jeg er faktisk lettere overhysterisk selv, så jeg holder med mannen din..

Men jeg sliter med angst, det har nok en finger med i spillet...

Anonymous poster hash: 2a190...b66

Skrevet

Lettere overhysterisk din mann? Man skremmer ikke en 10 åring med mulig kidnapping, han er ikke redd for at skolen skal rase sammens mens hun er der? Redd hun vil dø om natten når hun sover eller muligens hun sover i midten i deres seng enda?

Anonymous poster hash: 2a516...431

Det er ikke en 10 åring, men en 1 klassing

Anonymous poster hash: 67d19...bae

Skrevet

Kidnappingsargumentet er tåplig. Så lenge veien ikke er for trafikkfarlig synes jeg det er viktig at hun får bli selvstendig og får gå selv.

Anonymous poster hash: 08254...0e2
Skrevet

kidnapping er det han er redd for? ville vel heller vært redd for bilveien. Ville nok ventet litt :)

Anonymous poster hash: e146e...961
Skrevet

Enig med mannen din.

Anonymous poster hash: 3a112...877

Skrevet

Enig med mannen din.

Anonymous poster hash: a0858...04e
Skrevet

Enig med mannen din jeg også.

Anonymous poster hash: 6163b...289

Skrevet (endret)

Oj, jeg blir litt skremt over hvor mange som er enige med mannen din og oppriktig redde for kidnapping i Norge. Jeg er definitivt enig med deg. Ja til frihet for barna og selvstendige barn!

Endret av Mandala
Skrevet

Vi bor også på landet, og her gikk barna til og fra venner fra de var små. De måtte selvfølgelig vise at de var store nok til å klare seg i den lille trafikken som er her, men kidnapping har aldri vært et tema annet enn at vi selvfølgelig lærte barna om ikke å ta i mot snop, bli med i biler etc

En ting er at en 6 åring kanskje kan trenge følge, men hvis en 10 åring ikke skal få gå alene til venner, hvor gammel skal hun da være før hun får prøve seg? 14? 16?

Skrevet

Jeg er også redd for kidnapping, men som forelder tenker jeg at man må tvinge seg selv til å gjøre ting som ikke alltid føles behagelig, med tanke på barnas beste. Man må gjøre en vurdering. Kidnapping langs landeveien er veldig lav i dette landet, selv for en 1. klassing. Hvor trygg veien er med tanke på ulykker er en annen sak, det er mer rasjonelt. Jeg hadde sannsynligvis ikke sendt mine barn alene langs en slik vei, i alle fall ikke fra 1. klasse og helt alene.

Skrevet

Enig med mannen din.

En så liten jente er lett og svusje med seg om man har den hensikten, og spesielt på en "øde landevei".

Anonymous poster hash: e0426...9e4
Gjest Antarctica
Skrevet

Herre gud.

Dette er overhysterisk.

De fleste kidnappede barn i Norge kidnappes av en av sine foreldre...

Skrevet

Her går både 5 og 6åringene på besøk til hverandre uten voksne som følger. 6åringene går / sykler også alene til og fra skolen.

Anonymous poster hash: 188a8...3f9
Skrevet

Når mannen din synes det er ubehagelig, så må du bare respektere det til han er klar. Hun et bare 10 år😃

Anonymous poster hash: 950db...38b

Skrevet

Hjelpe meg!

Jeg fikk da gå til mine venner i nærheten da jeg gikk i 2.klasse.

Kidnapping? Hvor ofte hører man om at barn kidnappes av vilt fremmede mennesker i dagens Norge??

Anonymous poster hash: e1b96...9bd

Skrevet

Jeg hadde ikke sluppet en 6 åring langs en vei uten fortau. Kall meg gjerne hysterisk. Helt ok.

Skrevet

Hvilken fartsgrense er det på den veien 6-åringen må gå, Hi?

Er det bred vei, eller smal og mer uoversiktlig?

Jeg hadde vært langt mer redd for at en 6-åring ikke har modenhet for trafikken enn kidnapping.

Anonymous poster hash: 2ee83...a38

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...