Anonym bruker Skrevet 22. september 2015 #1 Skrevet 22. september 2015 Jeg har en kjæreste som har sagt at han er usikker på oss. Vi har funnet ut at vi skal fortsette å treffes og se hva som skjer. Han håper at det skal ordne seg, sier han. Likevel er det bare jeg som tar kontakt. Han sier at det er blitt en vane og at han ikke mener noe vondt med det. Han sier stort sett ja når jeg spør om vi skal ses. Men i det siste har jeg latt det gå lenger tid mellom hver gang jeg tar kontakt, og jeg har også sagt til ham at det er veldig slitsomt og sårt når jeg ikke hører fra ham. Vi var sammen for noen dager siden, tre dager på rad. Vi hadde det helt fint, men nå har jeg ikke hørt fra ham siden lørdag morgen. Jeg veksler hele tiden mellom å tenke at jeg skal gi opp hele fyren, og å gi ham tid. Nå har jeg bestemt meg for å la være å ta kontakt, og se hvor lang tid det tar før jeg hører fra ham. Han er veldig opptatt for tiden, og veldig sliten. Jeg skjønner det, men syns ikke det er akseptabelt at det tar mange dager mellom hver gang vi har kontakt. Jeg ser ikke helt for meg at han plutselig skal få de rette følelsene og bli "på"... Hva ville dere gjort? Anonymous poster hash: 6f438...127
Anonym bruker Skrevet 22. september 2015 #2 Skrevet 22. september 2015 Hadde spilt kostbar. Hvis han virkelig vil ha deg, så kommer han! Hvis ikke, move on! Anonymous poster hash: 7d19d...e6e
Anonym bruker Skrevet 22. september 2015 #3 Skrevet 22. september 2015 Jeg kan legge til at når jeg snakker med han om dette så sier han at han bare er sånn, og spesielt når han har mye å gjøre. Og jeg prøver å fokusere på det, men føler meg så lite prioritert... HI Anonymous poster hash: 6f438...127
Anonym bruker Skrevet 22. september 2015 #4 Skrevet 22. september 2015 La være å ta kontakt en ukes tid, gjerne over to helger. Lar han ikke høre fra seg da, så er han ikke interessert. Da går du videre. Anonymous poster hash: 9ce9b...960
Anonym bruker Skrevet 22. september 2015 #5 Skrevet 22. september 2015 Han sier han bare er sånn. Dvs. han har ikke tenkt å endre seg - selv om han vet at dette sårer deg og er vanskelig for deg. Han tar ingen kontakt, dere er sammen tre dager, han tar ingen kontakt igjen. I mine ører hører det ut som om han bruker deg inntil han finner en annen. Han får sex, selskap og nærhet når han har tid til det og det passer ham. Ut over det er han ikke der for deg. Du er ikke høyt på hans liste over hva som betyr noe, eller hva han ønsker å sikre i livet sitt. Dropp ham og finn en mann du er mer lik når det kommer til det å ta initiativ, vise at man bryr seg. Du blir ikke lykkelig med en mann som "bare er sånn". Anonymous poster hash: 7025f...489
Anonym bruker Skrevet 22. september 2015 #6 Skrevet 22. september 2015 Ikke gidd, det der ender aldri sånn du vil ha det. Trist, men sant. Du finner noe bedre Anonymous poster hash: 5b787...12d
Anonym bruker Skrevet 22. september 2015 #7 Skrevet 22. september 2015 Det er bare så vanskelig å gi slipp når det egentlig er fint når vi er sammen. Vil så gjerne tro at det skal bli bedre... Men jeg tenker at det beste kanskje er å sette ned foten og si at jeg ikke orker mer hvis han ikke har mer å gi. Har bare lyst å gi det noen dager først, og se hva som skjer når jeg ikke tar kontakt. HI Anonymous poster hash: 6f438...127
klg,2 boys now:) Skrevet 22. september 2015 #8 Skrevet 22. september 2015 Hadde ikke orker det der.kommer vel alltid til å være sånn. Orker du å sitte og vente hele tiden? Alltid være den som gir det lille ekstra?
Anonym bruker Skrevet 22. september 2015 #9 Skrevet 22. september 2015 Her er det bare å dra frem klisjéen: "he's not that in to you!!" Du er et hyggelig tidsfordriv, men noen dypere følelser har han ikke! Kommer "den rette" er du glemt på et blunk, for jeg kan love deg at ALLE menn gjør en innsats når de er seriøst interessert i noen! Du vil vel ha en som elsker deg og gjør alt han kan for å være sammen med deg?? Nei, spar deg selv for et knust hjerte og MOVE ON!! (og ikke bli overrasket om fyren etterhvert plutselig blir både samboer og forlovet med en annen...) Anonymous poster hash: 9687c...b4a
Anonym bruker Skrevet 22. september 2015 #10 Skrevet 22. september 2015 Jeg ville latt være å ta kontakt. Om han til slutt skulle tatt kontakt, hadde jeg fortalt ham at grunnen til at jeg ikke har kontaktet ham, er fordi jeg anser forholdet som DØDT. Jeg ville altså endt dette forholdet, men hatt ham på pinebenken. Kanskje han lærer at man ikke oppfører seg slik når det sårer, og at det er kun egoistisk å gjøre det. Anonymous poster hash: 49ccc...a19
Anonym bruker Skrevet 22. september 2015 #11 Skrevet 22. september 2015 Takk for alle svar! Jeg skal prøve å la være å ta kontakt, men det frister litt å avslutte det selv for å beholde verdigheten litt... Jeg har blitt skikkelig bedratt og såret i tidligere forhold, så har vel et håp om at det skal ordne seg på et vis. Men jeg har jo alle disse tankene om at han ikke føler nok for meg, men lever vel i håpet på en måte. Jeg vet ihvertfall at jeg bruker ekstremt mye energi på å gruble og vente, og det er han ikke verdt sånn som det er nå. HI Anonymous poster hash: 6f438...127
Anonym bruker Skrevet 22. september 2015 #12 Skrevet 22. september 2015 Takk for alle svar! Jeg skal prøve å la være å ta kontakt, men det frister litt å avslutte det selv for å beholde verdigheten litt... Jeg har blitt skikkelig bedratt og såret i tidligere forhold, så har vel et håp om at det skal ordne seg på et vis. Men jeg har jo alle disse tankene om at han ikke føler nok for meg, men lever vel i håpet på en måte. Jeg vet ihvertfall at jeg bruker ekstremt mye energi på å gruble og vente, og det er han ikke verdt sånn som det er nå. HI Anonymous poster hash: 6f438...127 Du, tenk så deilig når du blir hodestups forelsket i en som ikke får nok av deg da!! Kvinner må stille krav til seg selv - du skal behandles bedre enn et tvilsomt andrevalg! Anonymous poster hash: 9687c...b4a
Anonym bruker Skrevet 22. september 2015 #13 Skrevet 22. september 2015 Minst mulig. Og gått på date. Ikke med ham. Anonymous poster hash: b7f9f...56c
Anonym bruker Skrevet 22. september 2015 #14 Skrevet 22. september 2015 Takk for alle svar! Jeg skal prøve å la være å ta kontakt, men det frister litt å avslutte det selv for å beholde verdigheten litt... Jeg har blitt skikkelig bedratt og såret i tidligere forhold, så har vel et håp om at det skal ordne seg på et vis. Men jeg har jo alle disse tankene om at han ikke føler nok for meg, men lever vel i håpet på en måte. Jeg vet ihvertfall at jeg bruker ekstremt mye energi på å gruble og vente, og det er han ikke verdt sånn som det er nå. HI Anonymous poster hash: 6f438...127 Du, tenk så deilig når du blir hodestups forelsket i en som ikke får nok av deg da!! Kvinner må stille krav til seg selv - du skal behandles bedre enn et tvilsomt andrevalg! Anonymous poster hash: 9687c...b4a Takk! Ja, jeg vet... Er forelsket i en illusjon tror jeg, må bare innse at han ikke er sånn. HI Anonymous poster hash: 6f438...127
Anonym bruker Skrevet 22. september 2015 #15 Skrevet 22. september 2015 Det er bare så vanskelig å gi slipp når det egentlig er fint når vi er sammen. Vil så gjerne tro at det skal bli bedre... Men jeg tenker at det beste kanskje er å sette ned foten og si at jeg ikke orker mer hvis han ikke har mer å gi. Har bare lyst å gi det noen dager først, og se hva som skjer når jeg ikke tar kontakt. HI Anonymous poster hash: 6f438...127 Hvor mye er dere sammen på en uke, hvor mye er dere ikke sammen? Slik det er nå har du det dårlig når dere ikke er sammen fordi han viser null interesse for deg. Du går på akkord med deg selv i dette forholdet, du går og håper han vil endre seg. Og jada, han vil sikkert endre seg... når han finner ut at han har tid og lyst til å bruke litt tid på deg igjen. Og når han har fått den nærheten og den sexen, da er han tilbake til null kontakt igjen... inntil neste gang han har tid. Beklager å være så negativ, men han kommer ikke til å endre seg. Om han var så interessert i deg som du håper så ville han selv ønsket å ha kontakt med deg i tiden mellom hver gang dere møtes. Han ville gjort en innsats når han visste at det er viktig for deg at han viser at han bryr seg og tenker på deg. Men han gjør ikke det - for det er ikke viktig for ham å ta hensyn til dine følelser og dine behov. Selvfølgelig er det fint når dere er sammen - ellers hadde han ikke fått det han har behov for. Han liker deg nok godt, men han er ikke ute etter et langsiktig forhold med deg. Hadde han vært det så ville han ha gjort en liten innsats for å ta hensyn til deg og dine følelser. Han velger å ikke gjøre det... Beklager, det er tøffe ord, men jeg støtter deg i at du avslutter selv. Ikke gå og vent på en som ikke gir deg mer enn det denne mannen gjør. Du ender med å vente for lenge, du ender med å få større kjærlighetssorg, og du ender med å kaste bort tiden din. Avslutt forholdet, dere er for forskjellige. Slikk sårene og så tenker du grundig gjennom hva som ER viktig for deg i et fremtidig forhold. Det som er virkelig viktig - bl.a. gjensidighet, det å føle seg sett. Men også andre verdier. Da er du bedre rustet når du treffer neste mann. Da kan du raskere avsløre om en mann er interessert eller ikke. Jo mer bevisst du er på hva som er viktig for deg og hva du trenger og hva du kan gi i et forhold, jo bedre er sjansen for å finne riktig mann. Om du henger i et forhold som ikke fungerer kan det være at riktig mann forsvinner for deg uten at du vet det. Anonymous poster hash: 7025f...489
Anonym bruker Skrevet 22. september 2015 #16 Skrevet 22. september 2015 Det er bare så vanskelig å gi slipp når det egentlig er fint når vi er sammen. Vil så gjerne tro at det skal bli bedre... Men jeg tenker at det beste kanskje er å sette ned foten og si at jeg ikke orker mer hvis han ikke har mer å gi. Har bare lyst å gi det noen dager først, og se hva som skjer når jeg ikke tar kontakt. HI Anonymous poster hash: 6f438...127 Hvor mye er dere sammen på en uke, hvor mye er dere ikke sammen? Slik det er nå har du det dårlig når dere ikke er sammen fordi han viser null interesse for deg. Du går på akkord med deg selv i dette forholdet, du går og håper han vil endre seg. Og jada, han vil sikkert endre seg... når han finner ut at han har tid og lyst til å bruke litt tid på deg igjen. Og når han har fått den nærheten og den sexen, da er han tilbake til null kontakt igjen... inntil neste gang han har tid. Beklager å være så negativ, men han kommer ikke til å endre seg. Om han var så interessert i deg som du håper så ville han selv ønsket å ha kontakt med deg i tiden mellom hver gang dere møtes. Han ville gjort en innsats når han visste at det er viktig for deg at han viser at han bryr seg og tenker på deg. Men han gjør ikke det - for det er ikke viktig for ham å ta hensyn til dine følelser og dine behov. Selvfølgelig er det fint når dere er sammen - ellers hadde han ikke fått det han har behov for. Han liker deg nok godt, men han er ikke ute etter et langsiktig forhold med deg. Hadde han vært det så ville han ha gjort en liten innsats for å ta hensyn til deg og dine følelser. Han velger å ikke gjøre det... Beklager, det er tøffe ord, men jeg støtter deg i at du avslutter selv. Ikke gå og vent på en som ikke gir deg mer enn det denne mannen gjør. Du ender med å vente for lenge, du ender med å få større kjærlighetssorg, og du ender med å kaste bort tiden din. Avslutt forholdet, dere er for forskjellige. Slikk sårene og så tenker du grundig gjennom hva som ER viktig for deg i et fremtidig forhold. Det som er virkelig viktig - bl.a. gjensidighet, det å føle seg sett. Men også andre verdier. Da er du bedre rustet når du treffer neste mann. Da kan du raskere avsløre om en mann er interessert eller ikke. Jo mer bevisst du er på hva som er viktig for deg og hva du trenger og hva du kan gi i et forhold, jo bedre er sjansen for å finne riktig mann. Om du henger i et forhold som ikke fungerer kan det være at riktig mann forsvinner for deg uten at du vet det. Anonymous poster hash: 7025f...489 Tusen takk for et langt og fint svar. Jeg er helt enig med deg. Han har tidligere vært den som har snakket mest om fremtid, snakket til og med om unger i sommer. Men så skjedde det noe etter det. Jeg har hele tiden håpet at vi skulle komme tilbake dit, funnet unnskyldninger for ham. Men jeg vet jo at det er best å si ifra om at jeg ikke vil ha det sånn. Så får han jo også en sjanse til å ta seg sammen hvis han faktisk vil at det skal være oss. Jeg må tøffe meg opp HI Anonymous poster hash: 6f438...127
Gjest Antarctica Skrevet 22. september 2015 #17 Skrevet 22. september 2015 Jeg ville enten ha skrudd ned forventningene eller bytta ut mannen.
the amazing spidermamma Skrevet 22. september 2015 #18 Skrevet 22. september 2015 Det er utrolig slitsomt å være i et forhold hvor den ene er usikker. Avslutt det selv. Det er ikke godt for selvtilliten din å være i et sånt forhold .
Anonym bruker Skrevet 22. september 2015 #19 Skrevet 22. september 2015 Jeg er nesten samme situasjon som deg, ikke helt lik, men ganske.. Vi har vært sammen i 7 mnd, men pga hans eks har han ønsket å holde det hemmelig. Jeg har lenge vært lei av å vente på at vi skal komme videre fordi han er redd for henne. Han har i tillegg forandret seg, før var han veldig søt og oppmerksom, men nå sliter dette med eksen, samt noe annet, sånn på han at han er trist og lei. Han trekker seg unna og er ikke den samme som før. Jeg har valgt å gi han rom og fred, men ingenting skjer. Videre har jeg prøvd å avslutte, både for min egen del, men også for at han skal få mer ro rundt seg, men da blir han "den gamle" igjen en liten stund og prøver å vise meg hvor glad han er i meg. Vi har også planlagt livet sammen, snakket om barn, bryllup, hvor vi skal bo, hvordan han og datteren min skal få et godt forhold osv..Det er hele tiden han som har kommet med alt dette først, jeg har holdt igjen fordi jeg er redd for å bli såret og legge mer i dette enn han. Så jeg skjønner ikke hva han driver med.. Jeg har mange ganger bestemt meg for å avslutte, men når han da blir så lei seg og er så redd for at jeg skal stikke, velger jeg å vente litt til..Det eneste jeg har funnet ut at jeg da sitter igjen med er såre følelser fordi ting ikke blir som jeg har sett for meg, og jeg sitter igjen med en følelse av å ha kastet vekk mye tid på en mann som ikke klarer å stå for det han selv sier. Så hvorfor blir jeg? Om du klarer det, så avslutter du, jeg er ganske sikker på at det er det beste for deg! Men jeg vet det er vanskelig! Anonymous poster hash: e7f15...9f5
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #20 Skrevet 25. september 2015 Jeg klarte å avslutte det, men det ble ikke på den måten jeg hadde tenkt. Har prøvd å ringe ham, men har har ikke tatt tlf. Sendte mld og spurte om han kunne ringe meg igår kveld, han svarte ok men ringte aldri... Så idag måtte jeg for min egen del bare sende melding og si at jeg ikke orker det her mer. Han har lest den, men ikke svart. ÅÅÅÅÅ, dumme mann. Skjønner han ikke at han bare gjør det verre for meg ved å være sånn. Og han gjør sånn at hele forholdet føles bortkastet. Egentlig føler jeg mest lettelse nå, jeg har ikke felt en tåre idag. Det kanskje kommer, men så langt føles det ikke som han er verdt det... Er spent på om jeg hører noe fra ham. HI Anonymous poster hash: 6f438...127
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #22 Skrevet 25. september 2015 Prøv å hev deg over det. Han er ikke verd deg. Vær stolt over deg selv. Tusen klemmer Anonymous poster hash: 4e55b...182
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #23 Skrevet 25. september 2015 Jeg klarte å avslutte det, men det ble ikke på den måten jeg hadde tenkt. Har prøvd å ringe ham, men har har ikke tatt tlf. Sendte mld og spurte om han kunne ringe meg igår kveld, han svarte ok men ringte aldri... Så idag måtte jeg for min egen del bare sende melding og si at jeg ikke orker det her mer. Han har lest den, men ikke svart. ÅÅÅÅÅ, dumme mann. Skjønner han ikke at han bare gjør det verre for meg ved å være sånn. Og han gjør sånn at hele forholdet føles bortkastet. Egentlig føler jeg mest lettelse nå, jeg har ikke felt en tåre idag. Det kanskje kommer, men så langt føles det ikke som han er verdt det... Er spent på om jeg hører noe fra ham. HI Anonymous poster hash: 6f438...127 Huff. Han vet nok ikke hva han skal si. Prøv å ikke tenke/gruble for mye over det selv om det er vanskelig Anonymous poster hash: 2caae...f1a
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #24 Skrevet 25. september 2015 Jeg klarer faktisk å ikke tenke så mye på det. Det føles bedre å ha satt en grense for meg selv, enn å gå og vente... Men jeg vil jo ha en ordentlig avslutning, det syns jeg at jeg fortjener. HI Anonymous poster hash: 6f438...127
the amazing spidermamma Skrevet 25. september 2015 #25 Skrevet 25. september 2015 Jeg klarer faktisk å ikke tenke så mye på det. Det føles bedre å ha satt en grense for meg selv, enn å gå og vente... Men jeg vil jo ha en ordentlig avslutning, det syns jeg at jeg fortjener. HI Anonymous poster hash: 6f438...127 Bare ikke la deg friste til å ta kontakt nå. Lykke til, du var flink! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå