Anonym bruker Skrevet 21. september 2015 #26 Skrevet 21. september 2015 Ser ikke poenget, jo sikkert kult for barnet men jeg gjorde det aldri selv som barn og knapt som voksen. Er for glad i å sove. Anonymous poster hash: 41bf5...1cc
Plutselig_gravid Skrevet 21. september 2015 #27 Skrevet 21. september 2015 Min gutt er 12 år og får lov i feriene. Aldri i helgene. Tar et par dager å komme inn i normalt rytme igjen Han og kompisene døgnet tre ganger i sommerferien. Første gang sovnet de kl 23.30 Andre gang kl 0200 Tredje gang klarte de det og sovnet i 06-tiden. Jeg døgnet med mine venninner da jeg var på samme alder. Mange gode minner Spiste masse snop, så filmer, leste starlet, spilte jentesnakk, hørte på musikk og pratet masse. På skolen her har de lesevake en gang i året fra 4.klasse. Da leser de og spiller brettspill hele natta, så får de fri dagen derpå. Kjempemoro
Anonym bruker Skrevet 21. september 2015 #28 Skrevet 21. september 2015 Nei, det vil jeg ikke, og det finnes ikke voksent heller. Ingen normale og oppegående mennesker som kaller seg selv voksne døgner vel bare fordi de synes det er morsomt? Når man er voksen vet man at det ikke er noe videre helsefremmende og lurt, så da unngår man det om man kan. 12-åringen har døgnet en gang som 11-åring fordi han måtte (søvn-EEG), og det var ikke noe spesielt gøy for noen av oss. Han var uvel og utilpass hele dagen og sverget på at det skulle han aldri gjøre igjen frivillig. Anonymous poster hash: e2473...492
Leeloo76 Skrevet 21. september 2015 #29 Skrevet 21. september 2015 Helt greit av og til, bør helst være en fredag så de har en dag å komme seg på. Det er foreløpig ikke så ofte de overnatter hos hverandre, så de får holde på så lenge de orker de få gangene (de er nå ni). Jeg sender dem etter hvert på badet og i pysjen selvfølgelig, demper lyset litt, men etter det maser jeg ikke, som regel er det stille rundt ett. Kanskje ikke like kult når man har en nattugle til mor som aldri legger seg Jeg kan av og til nesten døgne bare fordi jeg glemmer å legge meg, om jeg har barnefri og har seriemaraton f.eks. Likevel tenker jeg at det kommer an på ungen. Min eldste tåler fint å være sent oppe en gang i blant, hun henter seg inn ved å sove litt utover neste dag, men får man et trøtt monster i hus som ikke er i gjenge før langt ut i neste uke forstår jeg at man er mer restriktiv. En sjelden gang har vi passet en av venninnene på en ukdag, da er det vanlig leggetid selvfølgelig.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2015 #30 Skrevet 21. september 2015 Mulig jeg er litt blåst nå, men jeg tenker jo, døynet dere voksne og da eller er 11 åringen og kompisen våken alene? Syns ikke det hørtes helt ok ut, men som sakt mulig jeg er helt borte! Er du virkelig så hysterisk? Anonymous poster hash: e8f58...336
Anonym bruker Skrevet 21. september 2015 #31 Skrevet 21. september 2015 Mine unger får i utgangspunktet ikke lov til det, men når tenåringen har overnatting så sovner de alltid senere enn meg. Og jeg har ikke kontroll på når de sovner så mulig de faktisk har døgna uten at jeg vet det.. (De sover alltid når jeg våkner, men jeg aner ikke om de sovnet 02 eller 06 på morningen..) Anonymous poster hash: cf94d...232
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå