Anonym bruker Skrevet 20. september 2015 #1 Skrevet 20. september 2015 Var i en bursdag igår i 19 tiden til en gutt i familien som er 10 år. Var mest voksne tilstedet, og ca 4-5 barn mellom 5-10 år. 5 damer satt rundt bordet når jeg kom og alle drakk vin! Alle mennene satt i stua å så kamp og drakk vin. De forsynte seg flere ganger. Alle er gode foreldre og ingen var synlig beruset, men er ikke dette ene dagen BARNET skal være i fokus? Må det inntas alkohol? Jeg er ikke komfortabel med å ta noen glass når unger løper rundt. Jeg er ikke hysterisk å ta et glass vin eller to etter sengetid til ungene av og til, men synes det er feil å drikke mens de er våkne. En tiåring kan vel lett se om foreldrene endrer atferd! Anonymous poster hash: 88cdd...93b
Anonym bruker Skrevet 20. september 2015 #2 Skrevet 20. september 2015 Prippen!!! Anonymous poster hash: 7f6a4...0c3
Gemini77 Skrevet 20. september 2015 #3 Skrevet 20. september 2015 Prippen. Ikke at jeg ville ha drukket alkohol i en bursdag for barnet men syns absolutt det ikke er noe problem å drikke litt vin når barnet er våken. Her koser vi alltid oss med et flaske vin på lørdagene som vi åpner til middagen sammen med barna.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2015 #4 Skrevet 20. september 2015 Synes ikke det er feil å ta et glass vin eller to mens barna er våkne, men absolutt ikke greit på en bursdag til en 10-åring. Alkohol i bursdagsselskap hører til voksen-bursdager mener jeg. Anonymous poster hash: df86d...bbb
Anonym bruker Skrevet 20. september 2015 #5 Skrevet 20. september 2015 Jeg syns du er for prippen. Så lenge ingen var synlig beruset såklart. Ungene tenker sikkert ikke over at foreldrene drikker en gang, hvis de er vant til at de tar seg et glass eller to. Anonymous poster hash: 11dee...9a9
Anonym bruker Skrevet 20. september 2015 #6 Skrevet 20. september 2015 Sært med vinservering i 10års dag da.. Anonymous poster hash: 7891d...5c6
Anonym bruker Skrevet 20. september 2015 #7 Skrevet 20. september 2015 Må bare nevne at de to alternativene du nevner i overskriften på en måte går for det samme.... Dersom det du nevner er innafor betyr vel det at du er prippen som ikke mener det? Anonymous poster hash: df86d...bbb
Anonym bruker Skrevet 20. september 2015 #8 Skrevet 20. september 2015 Ca 4-5 barn? Vanskelig å telle så langt? Og ja, du er prippen. Det hørtes ut som en hyggelig lørdagskveld for både store og små. Anonymous poster hash: 89ef0...0a7
HvittHus Skrevet 20. september 2015 #9 Skrevet 20. september 2015 Alkohol i en barnebursdag er helt feil. Uansett. Så jeg synes ikke du er prippen. Langt i fra. Men dette hørtes vel ikke ut som et normalt bursdagsselskap heller med mennene som så kamp og damene samlet i stua.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2015 #10 Skrevet 20. september 2015 Du er ikke prippen, men folk har ulikt syn på dette. Hadde selv en megadiskusjon før dåpen til vår første. Mannen min begynte å snakke om å kjøpe øl til maten... Det gikk min grense. Fullstendig uaktuelt. Og så lenge en feirer et barns bursdag hører ikke alkohol til. Dersom denne bursdagen hadde dradd ut over leggetid (slik at feiringen var over), så er vin greit. Anonymous poster hash: c8009...e20
Anonym bruker Skrevet 20. september 2015 #11 Skrevet 20. september 2015 Samme folk serverte vin i konfirmasjon i vår Anonymous poster hash: 88cdd...93b
Anonym bruker Skrevet 20. september 2015 #12 Skrevet 20. september 2015 Her serverer vi både vin og øl til middag i familiebursdager. Jeg ser absolutt ingenting i veien med det. Vi voksne kan ogaå fint ta oss en øl til grillmaten om sommeren, vi kan ta et glass vin til middagen på lørdagskvelden (med ungene tilstede) eller kose oss med en øl når bi sitter rundt bålet på en teltplass etter en fjelltur med ungene Anonymous poster hash: c3d6c...c45
Gjest Muji81 Skrevet 20. september 2015 #13 Skrevet 20. september 2015 Jeg hadde ikke reagert på dette. Men jeg håper gutten hadde en mer barnefokusert bursdag i tillegg..
Anonym bruker Skrevet 20. september 2015 #14 Skrevet 20. september 2015 Reagerer mer på at damene satt sammen på kjøkkenet og drakk og mennene så på fotballkamp og drakk. Hvor var BURSDAGSBARNET oppi det hele? Anonymous poster hash: 4bb84...c8e
Aminaah Skrevet 20. september 2015 #15 Skrevet 20. september 2015 Jeg syns ikke du er prippen. Barn og alkohol har ingenting sammen å gjøre, enkelt og greit. Det er fullt mulig å ta seg ett glass etter barnas leggetid hvis man absolutt må
Anonym bruker Skrevet 20. september 2015 #16 Skrevet 20. september 2015 Om du er prippen så er jeg det og, nei man serverer ikke alkohol i bursdagen til et barn! Ei i konfirmasjon eller dåp, så viktig er ikke alkohol. Og klarer ikke gjestene å kose seg uten alkohol så får de holde seg hjemme og drikke. ALLE overlever bursdagen til et barn uten alkohol. Kjenner de som sier at de ikke kan kose seg uten alkohol, de har et problem syns jeg. Nei jeg mener ikke at de er alkoholikere. Jeg er ikke avholds og man kan ta et glass foran barn, men når man har fest for et barn så har alkohol ingenting der å gjøre. Anonymous poster hash: 6418a...5c0
Anonym bruker Skrevet 20. september 2015 #17 Skrevet 20. september 2015 Altså, det er spesielt å servere vin i en 10 års bursdag. Men å drikke et par glass vin med våkne barn tilstede er helt innafor. Anonymous poster hash: 7c4e3...029
Anonym bruker Skrevet 20. september 2015 #19 Skrevet 20. september 2015 For et i-landsproblem.. Vokst opp med alkohol i alle selskaper og at foreldrene tok en drink lørdag. Aldri sett de fulle, eller noen gang sett de på en snurr! Selv drikker jeg ytterst sjeldent, bare til fest. Jeg har da ikke tatt skade??? Mitt inntrykk av alkohol er at det er veldig koselig når folk samles, med vin til mat- konjakk til kaffen. Storm i vannglass! Anonymous poster hash: 1d630...1d5
Anonym bruker Skrevet 20. september 2015 #20 Skrevet 20. september 2015 Jeg hadde ikke reagert på at det ble servert von til voksne. Men jeg hadde reagert på at de voksne damene var samlet rundt ett bord med vinen i fokus og mennene samlet rundt et annet med tven i fokus. Ingenting av dette minner meg om en bursdag for en 10 åring. Mer om en vennekveld med barn. Anonymous poster hash: b5658...3a3
Anonym bruker Skrevet 20. september 2015 #21 Skrevet 20. september 2015 Bor du kanskje på Frogner? Her er det helt vanlig :-) Anonymous poster hash: b1574...ecc
Anonym bruker Skrevet 20. september 2015 #22 Skrevet 20. september 2015 Det er pussig å servere vin i en 10-årsdag, det ville jeg aldri gjort. Ei heller i konfirmasjon eller andre dager hvor barnet er i sentrum. Når det er sagt så har jeg ingen problemer med at både mannen og jeg kan ta et glass vin eller to selv om barna våre er våken. Vi drikker aldri så mye at vi blir beruset uansett, og vinen er for å komplettere et måltid i så fall, ikke for å drikke. F.eks. på ferieturer hvor alle spiser sen middag tar jeg nesten alltid ett glass rødvin til som nytes over 1-2 timer. Anonymous poster hash: 42b67...5b3
Hjertefru Skrevet 20. september 2015 #23 Skrevet 20. september 2015 Syns ikke det hører hjemme med alkoholservering i dåp og barnebursdag. Men reagerer ikke på at de voksne tar seg et eller to glass med våkne barn til stede. Det er selve settingen med å kombinere barnebursdag og alkohol som blir feil etter mitt syn.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2015 #24 Skrevet 20. september 2015 Ikke prippen. Var det ikke bursdag til ett barn? Hvorfor satt ikke alle sammen? Hvorfor fotball på tv for mennene og damene skravlende på kjøkkenet. Skjønte heller ikke behovet for alkohol i bursdag til et barn. Anonymous poster hash: f020d...918
LittLykkelig Skrevet 20. september 2015 #25 Skrevet 20. september 2015 Litt prippen, men også litt rart med vinservering i en barnebursdag..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå